MuscleMeat

Op naar de sterren, en daar voorbij

Ik denk dat als je DB shoulder press als eerste doet wel minstens die 18 kg eruit moet kunnen knallen.. Als je 60 bencht kan je dat echt wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.242
Kudt :D

• #3.244
Ik denk dat als je DB shoulder press als eerste doet wel minstens die 18 kg eruit moet kunnen knallen.. Als je 60 bencht kan je dat echt wel.

Ja misschien volgende keer eerst schouders doen ofzo. T is eigenlijk allemaal k*t want ik train nu mn triceps extra hard om mn bench te verhogen, ik zou niet weten hoe ik op een redelijke manier ook schouders extra hard aan kan pakken. Misschien binnenkort mn hele schema herzien. (Zat te denken aan quads+schouders, rug+hams, borst/triceps)

Maak een 2 weekse split?
Ene week met nadruk (dus als eerste) triceps, andere week nadruk op schouders?

• #3.246
Naja mn triceps is volgens mij ook mn stickypoint met alle overhead presses dus die moet sowieso elke keer doodgetrained worden :x

ben je d'r straks? kunnen we je schema anders wel ff doornemen

• #3.248
Enkele dingen die ik zou willen bereiken met een nieuw schema:

Zowel focus als triceps (en daardoor bench) als schouders (kan niet op alle drie focussen in één training).
Assistance voor mn deadlift.
Hamstrings harder aanpakken dan met alleen deadlifts. (Beetje tzelfde als t vorige punt)
Lats beter aanpakken omdat ik nog steeds geen fatsoenlijk setje pullups kan.

• #3.250
aight...

hoeveel trainingen doe je per week ook alweer?

• #3.252
met Db press, etc gebruik je alleen echt triceps bij lockout?

Geen idee. Lijkt me dat het onderste deel van de ROM vooral schouders is en bovenste deel vooral triceps. Net als borst/triceps bij benchen.

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ----------

aight...

hoeveel trainingen doe je per week ook alweer?

Aaaah wat reageert iedereen ineens snel, ik ben net wakker :D

4x in de week is het doel. Zeker als die maat van me uit Londen begin april hier komt wonen gaan we keihard knallen :)

Geen idee. Lijkt me dat het onderste deel van de ROM vooral schouders is en bovenste deel vooral triceps. Net als borst/triceps bij benchen.

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ----------

Aaaah wat reageert iedereen ineens snel, ik ben net wakker :D

4x in de week is het doel. Zeker als die maat van me uit Londen begin april hier komt wonen gaan we keihard knallen :)
welke locatie HU studeer je eigenlijk?

• #3.254
Uithof, FMR.

Snap alleen de link tussen mn studie en mn lockout niet :roflol:

Enkele dingen die ik zou willen bereiken met een nieuw schema:

Zowel focus als triceps (en daardoor bench) als schouders (kan niet op alle drie focussen in één training).
Assistance voor mn deadlift.
Hamstrings harder aanpakken dan met alleen deadlifts. (Beetje tzelfde als t vorige punt)
Lats beter aanpakken omdat ik nog steeds geen fatsoenlijk setje pullups kan.
4x p/w dus

sowieso met jouw kracht ambities moet je gewoon UB/LB gaan trainen en je een tijdje focussen op de echte lifts

UB1
Bench Press
BOR
db shoulder press
Lat Pulldown - strict
SkullCrushers
(side laterals)

LB1
Squats
Speed Deadlifts
Leg Press
Lying Leg Curls

UB2
OH Press (MP/PP)
T-bar
CGBP
Straight Arm Pulldown
BB Curls
(face pulls)

LB2
Speed Squats
Deadlifts
Front Squats
Romanian DL/Goodmornings

even verzonnen op basis van jouw wensen...de kracht in je lats komt vanzelf wel als je gewoon je rug goed aanpakt.

Laatst bewerkt:
  • #3.256
Vet Sjaak. Wat is de theorie achter speeddeadlifts/speedsquats?

Ga negatief-chinnen. Heeft mij enorm geholpen (meer dan een assisted apparaat).

Vet Sjaak. Wat is de theorie achter speeddeadlifts/speedsquats?
komt vanuit WSB. Daarin wordt onderscheid gemaakt tussen ME (Max Effort) en DE (Dynamic Effort) - de speed squats en deads hebben carry-over naar je normale lifts

je draait 8-10 sets van 2 a 3 reps op één gewicht met ongeveer 60s rust en focust je tijdens de lift op het met zoveel mogelijk speed technisch uitvoeren van de lift. je gaat er niet kapot aan ofzo en vooral bij LB2 zijn speed squats bijv een goede warming up voor heavy deads.

misschien sowieso een idee om wat te lezen over WSB - desnoods een schema eraf plukken en op jezelf toepassen - WSB4SB bijvoorbeeld

http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/westside-barbell-topic-217866/

Jooo BigMc, ik zie dat je plannen hebt gemaakt om een sterkere BigMc te worden. Nice!

Terug
Naar boven