XXL Nutrition

Op naar de sterren, en daar voorbij

Ff een opmerking over je training van 1 april: doe squats als eerste oefening.

Squats zijn niet te vervangen. Blijf ze doen. Misschien zelfs vaker zodat je er beter aan went.

• Topic Starter Topic Starter
Geen bulk hier ;)
Sterker nog: geen echte junk zelfs...

Zou het eerder andersom formuleren:
Geen junk hier. Sterker nog, geen echte bulk zelfs ;)

Anyhow, happy cutting met de paasdagen dan in dit geval :)

Ff een opmerking over je training van 1 april: doe squats als eerste oefening.

Squats zijn niet te vervangen. Blijf ze doen. Misschien zelfs vaker zodat je er beter aan went.

Nog vaker? Heb ze vanaf half december 3x in de week gedaan ???

Effe tussendoor: Ik zit nu ergens boven de 20% BF, ik wil in augustus graag onder de 15 zitten. Zal ik dat doen met 1 monstercut of 2 kleine cuts? T kwam in me op om deze maand te beginnen met een cut van een week of 2-3, en dan in juli/juni een cut van een maand.

Mmzzz... Stickies :D

---------- Toegevoegd om 00:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:21 ----------

Oh trouwens, ik woog vanmorgen (nuchtere maag, na toiletbezoek) 88.8 kg. Zal wel door de creatine komen (vocht). Biceps ook eens opgemeten, beide 35.5 koud. Genoeg ruimte voor verbetering dus :roflol:

Een cut van 2-3 weken en een van een maand?! (klinkt véél te kort om wat te bereiken)
Begin deze maand eens, en kijk eens of je ver genoeg komt deze maand... Beter langer doorgaan dan onrealistische doelen te hebben.
Ik heb mijn cut tot september gepland - korter kan altijd nog ;)

Inderdaad.. 2-3 weken tot een maand is vrij kort vind ik. Ben nu zelf een week of 4-5 bezig en ben bijna 6kg kwijt (van 18 naar 14 bf% so far). Dit is overigens wel zonder een strikt voedingsschema (eet gewoon zoveel mogelijk eiwitten en zorg dat het allemaal niet teveel wordt), maar ik zou er toch echt iets langer voor uittrekken. Ook ik heb tot de zomer uitgetrokken om te cutten. Mocht je dan eerder aan het gewenste resultaat zijn, is dat alleen maar een meevaller, toch?

Enige nadeel is dat je dan een periode heb dat zwaar bulken niet echt lekker voelt voor de zomer, maar op onderhoud eten ook geen bevredigend gevoel geeft omdat je weet dat je geen massa aanzet maar wel keihard traint :mad:

Een cut van 2-3 weken en een van een maand?! (klinkt véél te kort om wat te bereiken)
Begin deze maand eens, en kijk eens of je ver genoeg komt deze maand... Beter langer doorgaan dan onrealistische doelen te hebben.
Ik heb mijn cut tot september gepland - korter kan altijd nog ;)

Mmz, das k*t :( Zeker omdat ik s'avonds eet wat de pot schaft. Ik overweeg een hartslagmeter te kopen om zo efficient mogelijk met mn tijd om te gaan tijdens cardio.

Inderdaad.. 2-3 weken tot een maand is vrij kort vind ik. Ben nu zelf een week of 4-5 bezig en ben bijna 6kg kwijt (van 18 naar 14 bf% so far). Dit is overigens wel zonder een strikt voedingsschema (eet gewoon zoveel mogelijk eiwitten en zorg dat het allemaal niet teveel wordt), maar ik zou er toch echt iets langer voor uittrekken. Ook ik heb tot de zomer uitgetrokken om te cutten. Mocht je dan eerder aan het gewenste resultaat zijn, is dat alleen maar een meevaller, toch?

Ja, maar wat moet ik dan tot de zomervakantie? Wil in augustus niet weer omhoog. Moeilijk plannen, weet niet wat ik kan verwachten van een cut.

Enige nadeel is dat je dan een periode heb dat zwaar bulken niet echt lekker voelt voor de zomer, maar op onderhoud eten ook geen bevredigend gevoel geeft omdat je weet dat je geen massa aanzet maar wel keihard traint :mad:

Ja, dat is waar ik bang voor ben. 10% is wel veel natuurlijk, 2 maanden... Tsja, hard werken.

Volgens mij is het een beetje standaard om eind maart-begin april te gaan cutten tot aan de zomervakantie.. Althans, dat heb ik heel vaak gehoord. Dan na de zomer weer terug bulken omdat ze in de herst/winter je buik toch niet zien door de winterkleding, haha

Mmz, das k*t :( Zeker omdat ik s'avonds eet wat de pot schaft. Ik overweeg een hartslagmeter te kopen om zo efficient mogelijk met mn tijd
Avondeten hoeft geen probleem te zijn, zolang je maar weet wat je eet, en hoeveel. Ook ik eet thuis gewoon samen met mijn vriend, en terwijl ik zorg dat ik van de rijst zo'n 30 gram neem (ongekookt gewogen: weet ondertussen hoeveel dat is gekookt) een half bord groente en flink wat kip / nader vlees - neemt hij een vol bord rijst en pakt aan groente + vlees wat 'ie kan...
Een cut mislukt niet door 1 maaltijd per dag, mits je weet wat je doet natuurlijk ;)

Hartslagmeter is niet persé nodig: ik eet nu op onderhoud (duidelijk, want: 2 dagen weinig beweging en niet aankomen / afvallen) en de ochtendcardio zorgt er voor dat ik kilo's kwijt raak.

Volgens mij is het een beetje standaard om eind maart-begin april te gaan cutten tot aan de zomervakantie.. Althans, dat heb ik heel vaak gehoord. Dan na de zomer weer terug bulken omdat ze in de herst/winter je buik toch niet zien door de winterkleding, haha

Ai... Dat zijn dus gemiddelde cuts van 3 maanden? :treuren:

Avondeten hoeft geen probleem te zijn, zolang je maar weet wat je eet, en hoeveel. Ook ik eet thuis gewoon samen met mijn vriend, en terwijl ik zorg dat ik van de rijst zo'n 30 gram neem (ongekookt gewogen: weet ondertussen hoeveel dat is gekookt) een half bord groente en flink wat kip / nader vlees - neemt hij een vol bord rijst en pakt aan groente + vlees wat 'ie kan...
Een cut mislukt niet door 1 maaltijd per dag, mits je weet wat je doet natuurlijk ;)

Hartslagmeter is niet persé nodig: ik eet nu op onderhoud (duidelijk, want: 2 dagen weinig beweging en niet aankomen / afvallen) en de ochtendcardio zorgt er voor dat ik kilo's kwijt raak.

Mmmz, klinkt bemoedigend. Ik denk dat ik mn diner als kleinere maaltijd moet gaan zien, en zorgen dat ik sowieso aan mn eiwitten zit. En dan gewoon niet te belachelijk veel eten, dan komt het vast goed.

Heb ook nog geen zin in cutten. Niet alleen omdat ik er tegen opzie, maar ook omdat ik nog maar train sinds december en nog lang niet genoeg massa heb :sad:

Kom op, ik ben zónder massa begonnen met cutten - en ondertussen ben ik echt wel sterker / ietwat gespierder geworden. Pak die beginnersgains nu het kan ;)
:thumb:

Kom op, ik ben zónder massa begonnen met cutten - en ondertussen ben ik echt wel sterker / ietwat gespierder geworden. Pak die beginnersgains nu het kan ;)
:thumb:

Tsja, zou mooi zijn als ik VVM kan gainen en in BF% kan dalen komende tijd :D Ben nog wel beginnen dus who knows... Goed op mn eiwitten letten.

Net best afgeraffeld alles. Had gewoon weinig energie ??? Vind t altijd ontzettend k*t[/red] om met zo'n onvoldaan gevoel terug te fietsen. Misschien toch tijd maken om 4x in de week te gaan splitten. Ik kwam binnen: één zee van mensen. Alleen het squatrek was vrij. Zegt ook wel wat over de lui die dr trainen, maargoed ik moest en zou dus squatten :rolleyes:

Squat: 8x20kg, 6x40kg, 3x9x70kg.
Dumbbell Bench: 10x17kg, 3x22kg, 2x17kg. Laatste rep met 22kg was echt kapotzwaar. Benchen ging moeilijk vandaag.
Deadlift: 8x50kg, 1x140kg, 1x145kg, 0x150kg (fail), 10x110kg. Viel me tegen, had op een hogere 1rm gehoopt omdat ik normaal 3x5 doe met 15kg minder :mad:
Toen was mn tijd om. Dips en pulldowns niet gedaan. Triceps wel gepakt met benchen, maar mn V-shape gaat vandaag achteruit :mad::mad::mad: K*topeningstijden. Echt, ik baal zo van mn trainingen. Aaaaaaaaaaah.

Niet zo negatief doen man! 145kg deadliften is sterk. 22kg benchen begint ook ergens op te lijken. Als die openingstijden zo k*t zijn, is het dan niet een beter idee om naar een andere gym te gaan? (of zit je ook aan een jaar abo vast? :P)

Gefeli je hebt mijn DL gebeat ;)
O en DL gaat met hogere kg's heel snel omlaag, dan is het gewoon te moeilijk rug goed recht te houden. Niet dat highrep een pretje is overigens...

Niet zo negatief doen man! 145kg deadliften is sterk. 22kg benchen begint ook ergens op te lijken. Als die openingstijden zo k*t zijn, is het dan niet een beter idee om naar een andere gym te gaan? (of zit je ook aan een jaar abo vast? :P)

Gheghe, thnx. Had alleen op meer gehoopt. Ben niet zo snel tevreden.

Mja, fightclub zit ook relatief in de buurt. Das MMA met KT, opgezet door MMA-fighter Joop Kasteel. Is iets verder fietsen, maar als ze een uur langer open zijn is het de moeite wel waard. Zal ze binnenkort eens bellen. Zit geloof ik niet aan een jaarabbo vast :rolleyes:

Gefeli je hebt mijn DL gebeat ;)
O en DL gaat met hogere kg's heel snel omlaag, dan is het gewoon te moeilijk rug goed recht te houden. Niet dat highrep een pretje is overigens...

Jeej :cool: Tsja, qua vorm was ie ook niet helemaal het einde. Maja, 145kg is 145kg :P

Alleen wel %!@#$%^&* dat ik mn pulldowns niet heb gedaan :'(

Mmmz... Er vanuitgaand dat ik 90kg weeg bij BF% van 25 en ik naar de 15 wil:

9k dr af cutten. x9000 calorien: 81000 netto calorien verbranden per dag.

Gedeeld door cardio-sessies waarbij ik 700calorien verbrand:

116 cardiosessies.

57dagen met 2 700 calorie cardiosessies. WTFDUDE :P Das heftig. Tis allemaal erg ruw natuurlijk. Eind mei beginnen met cutten danmaar.

Trouwens, kan bij mn gym dus niet mn vetpercentage laten meten. WTF! Paar weken geleden kon ik nog elke woensdag daarvoor terecht, is me helemaal verteld dat het voor een traingingssessie moet gebeuren etc. Zit dr nu een k*t achter de balie die verteld dat ze nog nooit iemand hebben gehad die dat kan.

Aaaaaaaaaah!

Idd niet zeiken over je deadlift die erg sterk is t.o.v. de overige oefeningen!
Als je het heel strict wilt doen lift je minder dan als je per se het gewicht op wilt tillen dus bij gelijk gewicht kan je ook wat progressie boeken :)

Succes met je cut

Als je nou eens niet in cardio-sessies rekent, maar met een halve kg per week? (dat doe ik nu) hoe lang ben je dan aan het cutten? :rolleyes:

18 weken :cool:

Idd niet zeiken over je deadlift die erg sterk is t.o.v. de overige oefeningen!
Als je het heel strict wilt doen lift je minder dan als je per se het gewicht op wilt tillen dus bij gelijk gewicht kan je ook wat progressie boeken :)

Succes met je cut

Thnx :) Okeoke, ik hou al op :roflol:

Als je nou eens niet in cardio-sessies rekent, maar met een halve kg per week? (dat doe ik nu) hoe lang ben je dan aan het cutten? :rolleyes:

Jep. Bemoedigend :o

Pfoe, stel je voor.. Elke keer na de cardio zeggen: Nog xx cardio sessies te gaan. Damn, dan gaat het vervelend worden zeg!

Tsja, ik moet wat. Misschien is naar 15% wel wat te hoog gegrepen... ****, ik wil gewoon meer massa voor de cut :mad: Enig kans dat ik vvm kan winnen en in BF% kan dalen omdat ik nog n00b ben? :rolleyes:

Terug
Naar boven