- Waardering
- 167
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 100kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen bulk hier
Sterker nog: geen echte junk zelfs...

Ff een opmerking over je training van 1 april: doe squats als eerste oefening.
Squats zijn niet te vervangen. Blijf ze doen. Misschien zelfs vaker zodat je er beter aan went.

Een cut van 2-3 weken en een van een maand?! (klinkt véél te kort om wat te bereiken)
Begin deze maand eens, en kijk eens of je ver genoeg komt deze maand... Beter langer doorgaan dan onrealistische doelen te hebben.
Ik heb mijn cut tot september gepland - korter kan altijd nog![]()
Zeker omdat ik s'avonds eet wat de pot schaft. Ik overweeg een hartslagmeter te kopen om zo efficient mogelijk met mn tijd om te gaan tijdens cardio.Inderdaad.. 2-3 weken tot een maand is vrij kort vind ik. Ben nu zelf een week of 4-5 bezig en ben bijna 6kg kwijt (van 18 naar 14 bf% so far). Dit is overigens wel zonder een strikt voedingsschema (eet gewoon zoveel mogelijk eiwitten en zorg dat het allemaal niet teveel wordt), maar ik zou er toch echt iets langer voor uittrekken. Ook ik heb tot de zomer uitgetrokken om te cutten. Mocht je dan eerder aan het gewenste resultaat zijn, is dat alleen maar een meevaller, toch?
Enige nadeel is dat je dan een periode heb dat zwaar bulken niet echt lekker voelt voor de zomer, maar op onderhoud eten ook geen bevredigend gevoel geeft omdat je weet dat je geen massa aanzet maar wel keihard traint![]()
Avondeten hoeft geen probleem te zijn, zolang je maar weet wat je eet, en hoeveel. Ook ik eet thuis gewoon samen met mijn vriend, en terwijl ik zorg dat ik van de rijst zo'n 30 gram neem (ongekookt gewogen: weet ondertussen hoeveel dat is gekookt) een half bord groente en flink wat kip / nader vlees - neemt hij een vol bord rijst en pakt aan groente + vlees wat 'ie kan...Mmz, das k*tZeker omdat ik s'avonds eet wat de pot schaft. Ik overweeg een hartslagmeter te kopen om zo efficient mogelijk met mn tijd

Volgens mij is het een beetje standaard om eind maart-begin april te gaan cutten tot aan de zomervakantie.. Althans, dat heb ik heel vaak gehoord. Dan na de zomer weer terug bulken omdat ze in de herst/winter je buik toch niet zien door de winterkleding, haha

Avondeten hoeft geen probleem te zijn, zolang je maar weet wat je eet, en hoeveel. Ook ik eet thuis gewoon samen met mijn vriend, en terwijl ik zorg dat ik van de rijst zo'n 30 gram neem (ongekookt gewogen: weet ondertussen hoeveel dat is gekookt) een half bord groente en flink wat kip / nader vlees - neemt hij een vol bord rijst en pakt aan groente + vlees wat 'ie kan...
Een cut mislukt niet door 1 maaltijd per dag, mits je weet wat je doet natuurlijk
Hartslagmeter is niet persé nodig: ik eet nu op onderhoud (duidelijk, want: 2 dagen weinig beweging en niet aankomen / afvallen) en de ochtendcardio zorgt er voor dat ik kilo's kwijt raak.

Kom op, ik ben zónder massa begonnen met cutten - en ondertussen ben ik echt wel sterker / ietwat gespierder geworden. Pak die beginnersgains nu het kan
![]()
Ben nog wel beginnen dus who knows... Goed op mn eiwitten letten.
Vind t altijd ontzettend k*t[/red] om met zo'n onvoldaan gevoel terug te fietsen. Misschien toch tijd maken om 4x in de week te gaan splitten. Ik kwam binnen: één zee van mensen. Alleen het squatrek was vrij. Zegt ook wel wat over de lui die dr trainen, maargoed ik moest en zou dus squatten 

K*topeningstijden. Echt, ik baal zo van mn trainingen. Aaaaaaaaaaah.Niet zo negatief doen man! 145kg deadliften is sterk. 22kg benchen begint ook ergens op te lijken. Als die openingstijden zo k*t zijn, is het dan niet een beter idee om naar een andere gym te gaan? (of zit je ook aan een jaar abo vast?)

Gefeli je hebt mijn DL gebeat
O en DL gaat met hogere kg's heel snel omlaag, dan is het gewoon te moeilijk rug goed recht te houden. Niet dat highrep een pretje is overigens...
Tsja, qua vorm was ie ook niet helemaal het einde. Maja, 145kg is 145kg 
Das heftig. Tis allemaal erg ruw natuurlijk. Eind mei beginnen met cutten danmaar.Pfoe, stel je voor.. Elke keer na de cardio zeggen: Nog xx cardio sessies te gaan. Damn, dan gaat het vervelend worden zeg!Als je nou eens niet in cardio-sessies rekent, maar met een halve kg per week? (dat doe ik nu) hoe lang ben je dan aan het cutten?![]()
Idd niet zeiken over je deadlift die erg sterk is t.o.v. de overige oefeningen!
Als je het heel strict wilt doen lift je minder dan als je per se het gewicht op wilt tillen dus bij gelijk gewicht kan je ook wat progressie boeken
Succes met je cut
Okeoke, ik hou al op 
Als je nou eens niet in cardio-sessies rekent, maar met een halve kg per week? (dat doe ik nu) hoe lang ben je dan aan het cutten?![]()

Pfoe, stel je voor.. Elke keer na de cardio zeggen: Nog xx cardio sessies te gaan. Damn, dan gaat het vervelend worden zeg!
Enig kans dat ik vvm kan winnen en in BF% kan dalen omdat ik nog n00b ben?