XXL Nutrition

Op naar de sterren, en daar voorbij

Tsja, ik moet wat. Misschien is naar 15% wel wat te hoog gegrepen... ****, ik wil gewoon meer massa voor de cut :mad: Enig kans dat ik vvm kan winnen en in BF% kan dalen omdat ik nog n00b ben? :rolleyes:

Zeker!
Tom Venuto (van BFFM) heeft er een boek over geschreven 'The Holy Grail' waarin hij dat concept uitlegt. PM me even voor meer uitleg hierover (nogal een verhaal).

BFFM zojuist maar even "aangeschaft" :) Kijken of ik daar nog wat info uit kan halen

• Topic Starter Topic Starter
Zeker!
Tom Venuto (van BFFM) heeft er een boek over geschreven 'The Holy Grail' waarin hij dat concept uitlegt. PM me even voor meer uitleg hierover (nogal een verhaal).

*PMmed* ;)

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

BFFM zojuist maar even "aangeschaft" :) Kijken of ik daar nog wat info uit kan halen

BFFM? Was dat?

Training van vanavond:

Squat:
8x20kg
9x70kg
9x70kg
9x70kg
Dumbbell Benchpress:
10x17kg
10x22kg
10x22kg
9x22kg
10x17kg
10x17kg
Deadlift:
8x60kg
5x130kg
5x130kg
5x120kg
Lateral Pulldown:
10x30kg
10x25kg
10x20kg
30x15kg (repout-ish)
Dips:
3xBW
3xBW
:roflol:

Kan maandag pas weer trainen. Ben van t weekend weg, pot creatine en whey gaan mee op reis :p Blij dat ik mn pulldowns enzo heb afgekregen, vandaag wel lekker tempo op alles. Maar goed ook, als ik ze vandaag weer niet had gedaan valt er wel een flink gat in mn V-shape-oefeningrange.

VVM winnen en in BF% dalen... Klinkt uitdagend. Morgenochtend eens wegen.

Goedenacht allen :woot:

Laatst bewerkt:
Burn the Fat, Feed the Muscle - het boek dat Venuto heeft geschreven ;)
www.burnthefat.nl

Praktisch en duidelijk: mooie cuthandleiding.

Inderdaad een geweldig boek. De eerste hoofdstukken gaan volledig over de theorie van het cutten, doelen stellen etc. Het wordt heel erg verduidelijkt door simpele voorbeelden in de dagelijkse praktijk.
Daarna gaat het in op het opstellen van een voedings- en trainingsschema.

nice trainz mzzl

Oja, en woog vanmorgen 89.3 met lege maag/blaas.

Bonjour,

Na een intensief weekend cd-opnames en iets te groot gat tussen mijn trainingen hier wat ik vanavond heb opgetild. Ik ben niet ontevreden.

Squat
8x20kg
3x9x70kg
Dumbbell Bench
10x17kg
10x22kg
10x22kg
10x22kg
10x22kg
15x17kg repout
Deadlift
7x60kg
5x130kg
5x130kg
5x130kg
Lateral Pulldown
7x30kg
10x25kg
15x20kg
15x25kg

Geen tijd meer voor mn dips helaas. Mn weken zitten ook zo verrot vol :mad: Volgende keer maar eens proberen 5kg op mn deadlift te plakken. Met benchen misschien naar de 24kg grijpen, minder reps meer gewicht. Met squatten richting 3x10x70kg. En wat zwaardere lateral pulldowns. Heb het idee dat de creatine nu begint te werken, want gezien mn voeding vandaag en mn nachtrust afgelopen dagen is dit toch niet slechter dan normaal. Joechei.

Goede nacht, en groei ze allemaal!

Flink volume op die db bench. Heb je daarvoor ook al eens 5x5 geprobeerd?

Heet het 'repout' als je laatste set lichter pakt en dan tot failure? Doe dit zelf ook vaak namelijk.

Oh en anders doe je thuis nog ff dips tussen bankjes, zou te fixen moeten zijn!

Benchde eerst 5x5 met barbell. Nou je het zegt: Het oorspronkelijke idee was om steeds het gewicht te verhogen tot ik op sets van 5 reps zat. Ben al een tijdje bezig met steeds meer reps maken op de 22, dus volgende keer zeker naar de 24 en kijken hoe ver ik kom.
Volgens mij heet dat een repout? Zo noem ik het in ieder geval, vind het soms wel lekker. En mn triceps heb ik al aardig gepakt met mn bench ook, en heb niet echt energie meer over :D Nu lekker slapen en groeien als een kalf:)

Trouwens, heb gefocussed op mn benen bij het squatten, dus minder met mn onderrug. Voelde dat wel goed in mn poten en minder in mn rug, denk dat ik mn bovenlichaam wat rechter moet houden.

En trouwens... Als ik zo naar andere logjes kijk dan is mn lateral pulldown echt waardeloos. Hoorde op youtube een dude zeggen dat je lichaamsgewicht gedeeld door twee een goed beginpunt was... Nou wtf ???

Nice pulldowns, daar ga je ook goed mee vooruit.

Maar waarom die squats in 1 keer zo 'minder'?

Nou, bleef ontzettend hangen rond de 5x80kg, kwam niet over de 5x85kg heen. Dus nu effe minder gewicht en meer reps pakken, kijken of dat werkt ;) 9 reps met 70kg is nog best heavy vergeleken met 5x80. Toch bijna twee keer zo veel :)

---------- Toegevoegd om 23:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:43 ----------

Misschien trouwens gaan cutten als ik droog 90kg weeg? Zou neerkomen op ongeveer 9kg winst sinds december. Als de helft nou VVM is ben ik blij :roflol: Stiekem hoop ik nog op VVM in de cut maar weet niet of dit realistisch is.

Ach so, ff tijdje rustig aan dus met het squaten, binnekort weer volle bak naar de 80kg neem ik aan ;)

Hoe bedoel je als je droog 90kg weegt? Je bedoelt dat je gaat cutten bij de 90kg?

Wanneer was je ook al weer van plan te gaan cutten?

CUTTEN als je DROOG 90kg weegt? Dan lijkt mij het niet nodig, hahah

Naja droog, ik bedoel als ik net wakker ben zonder eten in mn maag, net naar de wc geweest en nog niet ontbeten etc. :roflol:

Rustig squatten? 10kg dr af maar wel bijna twee keer zo veel reps man ;) Als ik aan de 10 reps zit ga ik met 5kg verhogen, hoop dan over mn plateau heen te knallen en later misschien weer terug naar 5x5 ofzo. Maar als 10 reps werkt... Why not :)

Cutten over een paar weken al ben ik bang. Moet me dr nog even in verdiepen enzo. Misschien hartslagmeter aanschaffen, lijkt me een mooi tooltje.

Haha je bedoelt met een lege maag dus, en alle kanaaltjes leeg :p

Waarom een hartslagmeter dan, een vet% meter lijkt me dan nuttiger

Ja das waar, als je de reps hebt opgebouwd ga je dus nog wel vooruit

Als je gaat cutten met weinig kennis en nog weinig massa als beginner kun je wel eens bedrogen uitkomen ;)

Ik was vandaag wel in BeFat... maar niet gezien.

Haha je bedoelt met een lege maag dus, en alle kanaaltjes leeg :p

Waarom een hartslagmeter dan, een vet% meter lijkt me dan nuttiger

Ja das waar, als je de reps hebt opgebouwd ga je dus nog wel vooruit

Precies ;)

Die hartslagmeter is dan vooral om de juiste trainingsintensiteit te bepalen voor de cardio. En ik ga me ook verdiepen in wat je allemaal kunt opmaken uit de ochtendpols, kan ik mooi kijken of mn rust goed is afgestemd op mn KT.

Als je gaat cutten met weinig kennis en nog weinig massa als beginner kun je wel eens bedrogen uitkomen ;)

Ik was vandaag wel in BeFat... maar niet gezien.

Kennis is hier heel snel bij te spijkeren ;) De massa... Tsja, who knows. Maar ik wil niet op weg naar de 100 met deze krachtstats!

Béfit, BeFat, BefIt... :roflol:

Als ik jou was zou ik nog niet gaan cutten. De weg naar 100kg zal nog wel even duren en je krachtstats zullen nog wle toenemen lijkt me als je gewoon blijft trainen.
Lat Pulldowns kun je vast wel hoger toch? Hoe voer je ze uit?
En dat je een squat in je onderrug voelt hoort zo;). Als je niet zeker bent van de uitvoering, probeer het dan eens te filmen. En wat sneller die gewichten verhogen, dat kun je heus wel!

Terug
Naar boven