AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.301
DB Shoulderpress
10x8kg
6x16kg
8x18kg YEAH BRING BACK THOSE SHOULDERS :fire:
5x20kg
5x20kg Dikke grind :rolleyes:
5x18kg Voelde iets niet lekker in m'n linker schouder, please not again...

Pullups Deadhang
5xBW
5xBW
5xBW
5xBW

Benchpress Dacht laat ik weer eens flat proberen.
10x20kg Oeh die beweging is er een beetje uit.
10x40kg
5x60kg WTF zwaar ???
1x65kg
1x70kg
1x75kg Okay, soepel :D
Fx77.5kg Dam, m'n buikhuid erafgerold met die stang :o

Ez-Curl
10x20kg
10x30kg
8x32.5kg Pijn in m'n onderarm, vooral bij t neerleggen ??? Meer mensen hier last van?
Nog een paar reps met een straight bar, deed nog meer pijn :(

Incline Benchpress WG, no arch.
8x20kg
5x40kg
3x50kg Slap.
5x45kg
4x45kg

Pullups Superset Dips
3xBW
3xBW -- 5xBW
3xBW -- 5xBW
2xBW -- 5xBW
2xBW -- 3xBW

DB Curl
12x14kg
12x12kg
12x10kg

Side Raises
10x8kg
10x8kg

Naar omstandigheden en aardige prikkel afgegeven. Not sure of ik tevreden ben op progressie qua bench, 1.5 maand terug was 3x3x67.5kg flat m'n record. Thoughts?

Nu weer back on track qua voeding.

Lekkere dbpress, jammer van de pijn :(

Voor bench gaat 5x5 laatste tijd wel lekker voor mij, ik doe het zo:
Je begint met een gewicht waarvan je zeker weet waarmee je 5x5 bench mee pakken.
De week erop pak je 2,5kg meer.
Uiteindelijk kom je steeds dichter bij dat je geen 5x5 meer kan pakken met het gewicht, als je hem faalt ga je de volgende training met 5kg deloaden.
Zo pak je eens in de 3 weken lekker onder falen, en de andere weken zal hij zwaar zijn, want dan kom je tot of zelfs over falen. Is dus ideaal qua belasting en voor herstel.
Tot nu toe gaat dit lekker bij mij, ik heb nog steeds niet dat failure punt gehaald week na week en zit al 10kg boven mijn oude pr :)

Dus: doen!

Laatst bewerkt:
DB Shoulderpress

Ez-Curl
10x20kg
10x30kg
8x32.5kg Pijn in m'n onderarm, vooral bij t neerleggen ??? Meer mensen hier last van?
Nog een paar reps met een straight bar, deed nog meer pijn :(

Gebeurde dit tijden de uitvoering en wanneer je je arm strekte bij het neerleggen? Zo ja dan heb ik dat ook en wil ik ook graag weten wat dit is.. Ik heb het bij bicep curl bijna altijd :S.

Je begint met een gewicht waarvan je zeker weet waarmee je 5x5 bench mee pakken.
Uiteindelijk kom je steeds dichter bij dat je geen 5x5 meer kan pakken met het gewicht, als je hem faalt ga je de volgende training met 5kg deloaden.
Zo pak je eens in de 3 weken lekker onder falen, en de andere weken zal hij zwaar zijn, want dan kom je tot of zelfs over falen. Is dus ideaal qua belasting en voor herstel.
Tot nu toe gaat dit lekker bij mij, ik heb nog steeds niet dat failure punt gehaald week na week en zit al 10kg boven mijn oude pr :)

Hmm goeie tip:)

Holy moly..dat was geen training zonder slag of stoot! Wel ongeevenaarde spierpijn morgen! ;)

• #5.306

Goed verhaal. Hoeveel % van je 1RM zou je aanraden om te beginnen? Als er na 5x5 meer in zit doe e gewoon een repout oid?

---------- Post toegevoegd Fri 12 Aug 2011 om 20:44 ----------

Gebeurde dit tijden de uitvoering en wanneer je je arm strekte bij het neerleggen? Zo ja dan heb ik dat ook en wil ik ook graag weten wat dit is.. Ik heb het bij bicep curl bijna altijd :S.

Ja vooral bij t neerleggen en de eerste rep bij t strekken idd, tijdens de oefening een klein beetje last. Als ik op m'n laptop zit zal ik eens opzoeken welke spier t is (denk wel dat t een spier is, maar t is een heel raar gevoel).

Welkom hier trouwens :)

---------- Post toegevoegd Fri 12 Aug 2011 om 20:46 ----------

Holy moly..dat was geen training zonder slag of stoot! Wel ongeevenaarde spierpijn morgen! ;)

Nee ik had er echt veel zin in maar ik moest mezelf regelmatig herpakken, voelde me leeg en slap en moe. Maar wel chill dat ik weer kon gaan.

Damn, McBaas wordt sterk!:D

Laatst bewerkt:
  • #5.308
Dat godver hoeft van mij niet hier :slap: Maar thnx ouwe :)

Gaat erg goed zo te zien, aan motivatie volgens mij ook geen gebrek!!

dem curls, blijf trots op je nu man - die armen zullen nu wel gaan groeien;)

1x75 = PR toch? Eindelijk! :D

Progressie had misschien inderdaad wel iets beter gekund, want je kunt er echt nog heel veel uit halen, maar ik vind het toch niet slecht... en dat idee van Mark (5x5) werkt wel. :)
(Bovendien raak je altijd een beetje uit de groove als je een oefening een tijdje niet doet... had je al 1,5 maand niet normaal gebencht? Daarom ging het misschien ook minder.)
Deed je schouder trouwens geen pijn bij het benchen, na die shoulder press?

Laatst bewerkt:
Knappe bench Mc!

Wel beetje vreemde training in mijn ogen, beetje vanalles? :p
Maar je bent best sterk nu!

Ja vooral bij t neerleggen en de eerste rep bij t strekken idd, tijdens de oefening een klein beetje last. Als ik op m'n laptop zit zal ik eens opzoeken welke spier t is (denk wel dat t een spier is, maar t is een heel raar gevoel).

Welkom hier trouwens :)

Thanks :)! ja ik heb ook al zitten zoeken maar weet echt niet welke spier het is haha! Ik hoop dat jij wat kan vinden erover wil graag weten wat het is.. heb hier namelijk soms wel en soms geen last van :S

@ Fx77.5kg Dam, m'n buikhuid erafgerold met die stang

haha damn ouwe, niemand om te spotten? wel goede vooruitgang man.. denk dat je daar wel aardig tevreden kan zijn, vooral nadat je schouders al voor vermoeid waren en je pullups als compound al erop had zitten, die laatste vreet aardig wat kracht en explosiviteit weg

Goed bezig!

Beterr van die bench! Voor de rest prima training! :D

• #5.317
Gaat erg goed zo te zien, aan motivatie volgens mij ook geen gebrek!!

Hey man, nee klopt. Alleen ben hier erg beperkt qua tijd en vervoer en soms ook qua energie. Maargoed, nog 2 weken hiero en dan ga ik nog harder knallen (vooral qua voeding) in Utrecht.

dem curls, blijf trots op je nu man - die armen zullen nu wel gaan groeien;)

Ja man, ik ben van mn superdudecurlaversie af denk ik, moet zeker gaan bijtrekken nu, verbeterpuntje!

1x75 = PR toch? Eindelijk! :D

Progressie had misschien inderdaad wel iets beter gekund, want je kunt er echt nog heel veel uit halen, maar ik vind het toch niet slecht... en dat idee van Mark (5x5) werkt wel. :)
(Bovendien raak je altijd een beetje uit de groove als je een oefening een tijdje niet doet... had je al 1,5 maand niet normaal gebencht? Daarom ging het misschien ook minder.)
Deed je schouder trouwens geen pijn bij het benchen, na die shoulder press?

Ja, sterker nog: 1x70 ook al had ik dat waarschijnlijk wel gekund toen ik 3x3x67.5kg drukte. En ik vind dat idee van Mark zeker het proberen waard, ik zie vaak progressie met 5x5 in logjes (Skatermarvin comes to mind). En inderdaad, ik was zeker ontgrooved maar was toch even benieuwd naar de tussenstand qua progressie. En met benchen had ik nergens last van. T is ook een heel raar klein pijntje op de achtergrond. Kan er prima doorheen trainen en heb er alleen last van tijdens zware reps. Moet even kijken hoe het gaat, blijf schouders gewoon aanpakken denk ik. Tijdens raises nergens last van.

Knappe bench Mc!

Wel beetje vreemde training in mijn ogen, beetje vanalles? :p
Maar je bent best sterk nu!

Mja, was een mix tussen een UB-workout en een chest/schouders/armen-workout. Sowieso doe ik deadlifts en shrugs bij onderrug/hamstring dag dus ja, beetje lijp inderdaad maar ik denk dat ik mn rug toch aardig pak met deads en pullups. Maar mag volgende keer wel een row bij idd. En de kracht begint te komen qua UB nu ik meer eet :)

Thanks :)! ja ik heb ook al zitten zoeken maar weet echt niet welke spier het is haha! Ik hoop dat jij wat kan vinden erover wil graag weten wat het is.. heb hier namelijk soms wel en soms geen last van :S

Nee onderarmen zijn nog verdraaid ingewikkeld! Heb wel dit gevonden, kan jij aanwijzen waar jij last denkt te hebben? Ik dekn aan de flexor carpi unaris, palmans longus of superficial digital flexor. Ofzo :p

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

@ Fx77.5kg Dam, m'n buikhuid erafgerold met die stang

haha damn ouwe, niemand om te spotten? wel goede vooruitgang man.. denk dat je daar wel aardig tevreden kan zijn, vooral nadat je schouders al voor vermoeid waren en je pullups als compound al erop had zitten, die laatste vreet aardig wat kracht en explosiviteit weg

Goed bezig!

Haha nee, helemaal alleen in t krachthonk :p Ja in die zin was t ook geen serieuze 1RM poging. Met goede slaap en voeding en een tijdje flat benchen en als 1ste oefening zit die 77.5kg er sowieso in. Vooral slaap nekt me hier, ik slaap de meeste doordeweekse nachten een uur of 4-5 met een middagdut van 2-4 uur :roflol:
Maar thnx baas :) Begin jij al weer in de groove te komen?

Beterr van die bench! Voor de rest prima training! :D

Thnx ouwe, BW-bench begint aardig in zicht te komen :cool:

Nee onderarmen zijn nog verdraaid ingewikkeld! Heb wel dit gevonden, kan jij aanwijzen waar jij last denkt te hebben? Ik dekn aan de flexor carpi unaris, palmans longus of superficial digital flexor. Ofzo :p

Precies daar waar jij het dus hebt zit het bij mij ook! Maar ik heb daar al een tijdje last van met sporten alleen soms dan wel en soms niet echt apart.. Ik ga maandag naar de fysio oa voor m'n enkel maar ga het daar ook maar even vragen :)!

\
Ja, sterker nog: 1x70 ook al had ik dat waarschijnlijk wel gekund toen ik 3x3x67.5kg drukte. En ik vind dat idee van Mark zeker het proberen waard, ik zie vaak progressie met 5x5 in logjes (Skatermarvin comes to mind). En inderdaad, ik was zeker ontgrooved maar was toch even benieuwd naar de tussenstand qua progressie. En met benchen had ik nergens last van. T is ook een heel raar klein pijntje op de achtergrond. Kan er prima doorheen trainen en heb er alleen last van tijdens zware reps. Moet even kijken hoe het gaat, blijf schouders gewoon aanpakken denk ik. Tijdens raises nergens last van.
Whaha thanks mate:D! Maar het werkt inderdaad periodes lower rep te doen..desnoods 3x3...!:D

Goed bezig bro:). Ik vind het krachtverschil in je ub/lb aardig bizar=o.

Terug
Naar boven