XXL Nutrition

Op naar de sterren, en daar voorbij

Goed verhaal. Hoeveel % van je 1RM zou je aanraden om te beginnen? Als er na 5x5 meer in zit doe e gewoon een repout oid?

Ook al zijn die verhoudingen voor iedereen anders, toen ik een 1rm van 100kg had kon ik net precies 5x5x85 doen en dan zat ik op faal. Dan zou ik beginnen met 1 stapje lichter (2,5kg) dus dat komt dan neer op ongeveer 82,5% van 1rm (gelukkig dat mijn rm 100kg is, dat scheelt rekenen :p)
Maar je 5x5 en 1rm zal zich misschien anders verhouden dan bij mij, dus probeer maar ongeveer iets wat alwel zwaar is, maar waar nog wel wat ruimte is om te verhogen erna. Dus afgaande op je 1rm is 60kg dan misschien wel iets om mee te beginnen? Of 57,5kg als ik je beschrijving bij die 5x60kg zie: wtf zwaar :p

En als je de 5x5 haalt geen repout doen, dit is beter want zo zit je ook af en toe onder falen en dat is goed voor het herstel.
En voor mijzelf persoonlijk werkt het ook geestelijk zo, dat wanneer ik echt na een doel toewerk (die 5 reps) dat ik ook het idee heb dat ik dan beter tot falen kan komen dan dat ik maar denk dat ik maar kan zoveel als ik kan, misschien dat dit voor jou ook zo werkt (maar dit werkt waarschijnlijk voor iedereen anders).

Nee onderarmen zijn nog verdraaid ingewikkeld! Heb wel dit gevonden, kan jij aanwijzen waar jij last denkt te hebben? Ik dekn aan de flexor carpi unaris, palmans longus of superficial digital flexor. Ofzo :p

Hier had ik vroeger ook last van. Heb jij vooral dat de pijn heel erg wordt wanneer je de bar loslaat nadat je de set hebt voltooid?
Bij mij kwam die pijn doordat ik last had van rsi.

Als dit jou bekend voorkomt dan kan ik je adviseren om voortaan met de linkerhand te computeren en om 2 handige curls (met de bar dus) te vermijden. Dumbbells ging nog wel prima bij mij.

Ik had dit op tijd zo gedaan en bij mij was het redelijk snel hersteld. Ik computer nu altijd nog met de linkerhand voor de zekerheid en om het optimaal te laten herstellen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.322
Precies daar waar jij het dus hebt zit het bij mij ook! Maar ik heb daar al een tijdje last van met sporten alleen soms dan wel en soms niet echt apart.. Ik ga maandag naar de fysio oa voor m'n enkel maar ga het daar ook maar even vragen :)!

K, laat maar weten, ben benieuwd!

Whaha thanks mate:D! Maar het werkt inderdaad periodes lower rep te doen..desnoods 3x3...!:D

Ja, ik dacht even een periode eerst incline en dan flat DBs maar ik bench behoorlijk PL-style met zodanige arch dat mn flat bench eerder op decline lijkt dus ja :rolleyes: Dus nu dit eens proberen.

Goed bezig bro:). Ik vind het krachtverschil in je ub/lb aardig bizar=o.

Thnx man. Afgelopen weekje niet echt productief maar ik had even geen keus :sad: Ja is t ook. Ik hoor regelmatig goeie dingen over mn LB ("himalaya op mn rug", quads die "een en al spier zijn") maar aan mn UB zie je alleen dat ik train als je weet hoe ik er anderhalf jaar geleden uitzag.

Hier had ik vroeger ook last van. Heb jij vooral dat de pijn heel erg wordt wanneer je de bar loslaat nadat je de set hebt voltooid?
Bij mij kwam die pijn doordat ik last had van rsi.

Als dit jou bekend voorkomt dan kan ik je adviseren om voortaan met de linkerhand te computeren en om 2 handige curls (met de bar dus) te vermijden. Dumbbells ging nog wel prima bij mij.

Ik had dit op tijd zo gedaan en bij mij was het redelijk snel hersteld. Ik computer nu altijd nog met de linkerhand voor de zekerheid en om het optimaal te laten herstellen.

Ik heb het links juist meer en ik ben rechts ??? DBs gaan inderdaad prima dus daar blijf ik maar ff een tijdje bij. RSI kan het trouwens niet zijn, computer hier nauwelijks. @5x5: Misschien eens beginnen met 5x5x57.5kg. Nog wel gewoon incline knallen drachteraan dan? Lijkt mij wel relaxed om nog 3 sets incline te pakken ofzo.

Oh, tja dan nog zou ik tenminste die bb oefeningen mijden.

En ik zou die 5x5 voor kracht zeker combineren met nog wat hypertrofie chest training erna, dus lekker laten branden ;)

Die taille is flink afgenomen in je cut en een mooie progressie geboekt ten opzichte van je beginfoto's! Hoe lang train je al?

• #5.325
Oh, tja dan nog zou ik tenminste die bb oefeningen mijden.

En ik zou die 5x5 voor kracht zeker combineren met nog wat hypertrofie chest training erna, dus lekker laten branden ;)

Goed verhaal!

Die taille is flink afgenomen in je cut en een mooie progressie geboekt ten opzichte van je beginfoto's! Hoe lang train je al?

Thanks Roth, doet me goed. Ik train sinds 18dec '09 dus ongeveer 20 maanden. Heb ook wel eens periodes off gehad. Ben vooral dit jaar met m'n voeding aan de slag gegaan en ik heb naar mijn inzien een goede work ethic ontwikkeld in de gym ;)

hey bigmc:) hoe gaat het...

• #5.327
Hey bro, welcome back. Ja gaat lekker, teer alleen op heel weinig slaap hier en weinig tijd om te trainen, wss donderdag pas dus dan m'n squatdoel (3x5x110) halen en nog wat deadlifts. En tsja, voor de rest gaat ie echt lekker :)

Hey bro, welcome back. Ja gaat lekker, teer alleen op heel weinig slaap hier en weinig tijd om te trainen, wss donderdag pas dus dan m'n squatdoel (3x5x110) halen en nog wat deadlifts. En tsja, voor de rest gaat ie echt lekker :)

nice, lekkah = goed! Squatdoel ga je gewoon halen!

• #5.329
Squat
10x20kg
5x60kg
5x80kg
3x100kg
5x110kg Fuu, overal lichtgevende pixels.
5x110kg
5x110kg FUARK YEAH :fire:

Deadlift Deadstop
5x60kg
5x100kg
3x140kg
5x150kg
5x150kg Pft, highrep :p

DB Lunges (p hand/been)
10x14kg Steek in m'n zij :mad:
10x16kg

Calf Raises (Standing Supersetted met BW)
12x60kg 50xBW 10x50kg 50xBW 8x40kg 50xBW

Shrugs (Smith, gewicht ex stang)
10x40kg
10x60kg
10x80kg
10x70kg
10x70kg
10x70kg
10x70kg

Leg Extension Toes out
10x50kg
10x60kg
10x70kg
10x80kg
10x90kg
10x100kg Auw

Hyperextensions
25xBW Burrrrrn
15xBW

Groetjes, Mister Lowerbody

good work Mr. LB

1 dag niet gecurld, 1 dag niet geleefd:trollface:

Mooie LB training MCM, squats goin hard

zei ik toch:) lekker bezig geweest dude!

Lekker bezig geweest idd!

LB strength om "U" tegen te zeggen! nice hoor

Goed gedaan, mooi hoor die Squat:D

die squats zijn zoals ze horen :) zwaar :D

keep it up bro!

Damn heerlijke squats.
En :roflol: @ 5-reps highrep noemen :D

Wanneer kom je nog eens in doetinchem trouwens ik heb nog maar 1-2 weken hier ;)

Nice Squats! in combo met de kuiten mooie "antilope" workout ;) schrok wel van die sms las over het DL heen dus dacht dat je met 150 had gesquat XD

Bam jongee, lekker bezig McM!

Ik vind het maar zwak :trollface:

Terug
Naar boven