Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

Amerikan football! Nais man heb ik ook altijd al eens willen doen. Misschien kijken naar Joe DeFranco's in season training voor ideeen voor je schema!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.402
persoonlijk ben ik van mening als je zo'n sport gaat doen en erbij wilt blijven trainen je niet zoveel assistance shizzle moet gaan doen, maar gewoon focussen op zware compounds. gaat je ook ontzettend helpen bij American Football. Ik heb een paar jaar terug ook vaak gesproken en getraind met een gast die van krachttraining overschakelde naar Rugby in combi met krachttraining en kracht en explosiviteit komen enorm van pas. leg extensions, db raises en straight arm pulldown dingen zou ik gewoon allemaal schrappen en je focussen op de oefeningen die echt tellen. squats, deads, bench, OH, dips, rows, pull/chins en assistance voor je core is dan imo voldoende.

Ja ik denk dat ik een beetje moet kiezen wat ik wil. In principe wil ik wel gewoon football spelen en daarnaast BBen. Aan de andere kant is back to the basics misschien ook wel een goed idee idd en dan waarschijnlijk in de vorm van UB/LB? Zal vanavond eens kijken of ik een stregnthcoach bij de club aan kan spreken als die er is.

Amerikan football! Nais man heb ik ook altijd al eens willen doen. Misschien kijken naar Joe DeFranco's in season training voor ideeen voor je schema!

Mmm, ken em al wel maar thnx voor de tip, zal eens kijken :)

Teh ****, Mcster dat is een ambitieus schema man!
Veel succes en uiteraard blijf ik je volgen.:)

• #5.406
Sorry ik ben al bezet dames :cool:

Net de eerste dag van t rookiecamp erop zitten. Vooral bij de eerste drills en warmingups merkte ik t echt wel: squats do pay off. Bij series duckwalks en BW-Lunges vielen rookies links en rechts van me om met trillende benen terwijl t voor mij cakewalk was. Ook gingen we tegenover iemand staan en dan handen op z'n borst en em naar achter rennen. Gaf die gast mooi t nakijken, hij had noppen en ik niet, hele sporen naar achteren :D Merk dat m'n zwakke punt in t rennen zit, accelereren en wendbaarheid is nog veel winst te behalen.
Ook nog met een gast gepraat over hoe ie KT combineert met 2/3x per week American football. Kwam niet veel nuttigs uit z'n mond behalve dat die gasten in Amerika 6 dagen per week in de gym hangen én 6 dagen per week op t veld staan. Gewoon gaan met die driedaagsesplitbanaan dus.

Waar doe je dat, american football, overvecht?

Tof in elk geval, ik zou in het begin niet teveel assistance doen zoals sjaak zegt. Dan kun je daarna eens spelen met wat voor jou werkt!

• #5.408
Nee ik speel in Amersfoort, die zijn ambitieuzer en beter. En assistance... Meeste focus en energie blijft sowieso naar de compounds gaan maar m'n lichaam gaat wel wennen aan de workload. Alleen LB-herstel lever ik misschien iets in maar dan kom ik iig een beetje in verhouding ;)

• #5.409
De aftakeling is echt begonnen volgens mij, voel me de afgelopen dagen steeds meer grieperig worden. Slechte nacht gehad ook dus ben bang dat ik t squatten oversla vandaag.

pittige combi man
gewoon eens afwachten hoe je voelt na zo'n training en daar je kt
de volgende dag aanpassen

Balen man, beterschap!

PS volgens Mark Rippetoe zijn squats overal de remedie voor, ook kanker. Kan dus het overwegen waard zijn om wel te gaan squatten ;)

Sorry ik ben al bezet dames :cool:

Net de eerste dag van t rookiecamp erop zitten. Vooral bij de eerste drills en warmingups merkte ik t echt wel: squats do pay off. Bij series duckwalks en BW-Lunges vielen rookies links en rechts van me om met trillende benen terwijl t voor mij cakewalk was. Ook gingen we tegenover iemand staan en dan handen op z'n borst en em naar achter rennen. Gaf die gast mooi t nakijken, hij had noppen en ik niet, hele sporen naar achteren :D Merk dat m'n zwakke punt in t rennen zit, accelereren en wendbaarheid is nog veel winst te behalen.
Ook nog met een gast gepraat over hoe ie KT combineert met 2/3x per week American football. Kwam niet veel nuttigs uit z'n mond behalve dat die gasten in Amerika 6 dagen per week in de gym hangen én 6 dagen per week op t veld staan. Gewoon gaan met die driedaagsesplitbanaan dus.

:roflol:

Jij moet een boek schrijven!

Strakke conclusies na eerste training. Ik stel voor dat je nog even wacht met je KT-trainingen aan te passen, tot je wat meer AF-trainingen achter de rug hebt, kwestie van geen foute conclusies te trekken ;)

De aftakeling is echt begonnen volgens mij, voel me de afgelopen dagen steeds meer grieperig worden. Slechte nacht gehad ook dus ben bang dat ik t squatten oversla vandaag.

Hoor veel mensen die grieperig zijn. Gewoon lekker rustig aan anders heb je het zeker te pakken als je nu flink gaat squatten!

• #5.415
pittige combi man
gewoon eens afwachten hoe je voelt na zo'n training en daar je kt
de volgende dag aanpassen

Ja ik denk dat ik dit gewoon probeer en zo niet dan kan ik altijd nog iets anders doen. Hoog inzetten ;)

Balen man, beterschap!

PS volgens Mark Rippetoe zijn squats overal de remedie voor, ook kanker. Kan dus het overwegen waard zijn om wel te gaan squatten ;)

Gheghe, zit wat in en om koorts eruit te zweten oke maar in deze brakke shape ga ik niet eens in de buurt komen van mn beoogde 3x5x102.5 :(

:p

Jij moet een boek schrijven!

Strakke conclusies na eerste training. Ik stel voor dat je nog even wacht met je KT-trainingen aan te passen, tot je wat meer AF-trainingen achter de rug hebt, kwestie van geen foute conclusies te trekken ;)

Haha :P Naja aanpassen, was sowieso een beetje een zooitje geworden vanwege een te lage trainingsfrequentie.

Hoor veel mensen die grieperig zijn. Gewoon lekker rustig aan anders heb je het zeker te pakken als je nu flink gaat squatten!

Ja is ook besmettelijk als de pest. Probeer gewoon veel te slapen en te luieren, jammer dat ik mn ps3 niet hier heb atm :(

ik ben benaderd door een rugby team koekert! alpha shit!

jij met je american football.......... fuuuuuuuuuuuuuuuut

• #5.417
Full contact sporten zijn sowieso alpha :cool:

Wel leuk:D:D:D

• #5.419
Vandaag al m'n afspraken afgezegd, nog zieker dan gisteren. Doelstelling is nu om maandagavond voor American Football weer fit te zijn en te hebben gesquat. Als ik zondagochtend nog niet helemaal beter ben zie ik football als lichte LB workout en pak ik daarna pressdag. Probeer verder zo veel mogelijk te eten maa krijg niet heel veel weg.

Beterschap Mc! Rust even echt goed uit!:D

Terug
Naar boven