XXL Nutrition

Op naar de sterren, en daar voorbij

ouwehoeren doen we op dbb, in de gym trainen we als losgelaten beesten :mad:
op zaterdag mag er geouwehoerd worden, zolang we maar keihard trainen :D

@ McM: ga even goed uitvogelen wat je wilt kerel...niet de boel over-analyseren, maar gewoon een keus maken en dan daarbij blijven voor op z'n minst een week of 6/8. verder goed gewerkt ondanks dat jij en de clean nog geen klik voelen :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.742
Whaha. Ja misschien hou ik m er in voor warming up ofzo, ff zien. Ga ff zitten voor een UB/LB met 4 workouts denkik!

• #5.744
Tsja wat zal ik zeggen, goede indicatie waar ik sta maar niet tevreden omdat ik nog niet op mn oude niveau ben maar dat had ik ook niet mogen verwachten na weken niet DLen ;)

Mooi moment om weer op assistance/arms schouders te focussen??

• #5.746
Mooi moment om weer op assistance/arms schouders te focussen??

Mmm, had het er over met Sjaak vanmiddag. Mn lifts zijn technisch eigenlijk bagger en mn hams glutes kuiten borst schouders biceps en bovenrug zijn eigenlijk ruk dus... Tsja, beetje moeilijk bijtrekken met assistance die daar op focust. Ga waarschijnlijk een tijdje UB/LB draaien, ene keer focus op schouders, andere keer op borst. Minder max effort deadliften, meer op techniek en mn bovenrug bijtrekken. Kijken wat t uithaalt. En dan iets met eten ofzo...

Gezien de omstandigheden niet eens een slechte training Mac, maar I know the feeling als je zelf er meer van had verwacht misschien.Anyway zal wel goedkomen.;)

Dus dan blijft er over??? onderrug en quads en onderarmen? niet zo negatief. Ik ben zelf een stapje terug gegaagn in hoeverre dat nog kon na een week ziek te zijn geweest en ik ben nu heel erg bezig met rustig en gecontroleerd en vooral die mind to muscle focus houden. voelt goed.

je moet het inderdaad niet zo negatief brengen. je moet nog niet teveel denken in het focussen op bepaalde plekken, maar juist zorgen dat alles aan bod komt in je trainingen en dat de balans goed is. daarnaast zijn er wat technische issues waar wel specifiek wat energie in moet worden gestoken om eventueel blessureleed te voorkomen.

Volgens mij is er hier iemand een beetje te hard voor zichzelf ;) BP gaat suuuuper lekker en die DL komt er wel weer (is nog steeds beast)

het is niet niks waarvan je moet herstellen he :P

---------- Post toegevoegd Tue 25 Oct 2011 om 13:02 ----------

En dan iets met eten ofzo...

Kwarkpress

(sorry kon het niet laten) :trollface:

• #5.751
Gezien de omstandigheden niet eens een slechte training Mac, maar I know the feeling als je zelf er meer van had verwacht misschien.Anyway zal wel goedkomen.;)

Ja zo is het. Weer ff inkomen en knallen met die ballen. En dat heel spoedig als het aan mij ligt!

Dus dan blijft er over??? onderrug en quads en onderarmen? niet zo negatief. Ik ben zelf een stapje terug gegaagn in hoeverre dat nog kon na een week ziek te zijn geweest en ik ben nu heel erg bezig met rustig en gecontroleerd en vooral die mind to muscle focus houden. voelt goed.

je moet het inderdaad niet zo negatief brengen. je moet nog niet teveel denken in het focussen op bepaalde plekken, maar juist zorgen dat alles aan bod komt in je trainingen en dat de balans goed is. daarnaast zijn er wat technische issues waar wel specifiek wat energie in moet worden gestoken om eventueel blessureleed te voorkomen.

Ja zit wat in. Ik wil wel UB/LB gaan draaien, komt alles twee keer per week aan bod en daarnaast wat minder deadliften. Meer richten op PR's op verschillende oefeningen om progressie af te dwingen.

Volgens mij is er hier iemand een beetje te hard voor zichzelf ;) BP gaat suuuuper lekker en die DL komt er wel weer (is nog steeds beast)

het is niet niks waarvan je moet herstellen he :P

---------- Post toegevoegd Tue 25 Oct 2011 om 13:02 ----------

Kwarkpress

(sorry kon het niet laten) :trollface:

Ja BP gaat wel prima atm. Draai echt behoorlijk lage reps maar is wel prima ofzo. En nee dat merk ik, nog steeds pijn in mn onderarmen en shit :D

Plan de campagne is onderstaand schema. Ik ben van plan dit langere tijd te volgen, in feite tot ik geen PRs meer kan zetten (wat zeer doable moet zijn met dit schema mits mijn voeding snor zit). Op deze manier wil ik al mijn spiergroepen frequenter en completer/afwisselender trainen. Traindagen bepaal ik as usual on the go. Idealiter train ik UB en LB elke 3 a 4 dagen. UB en LB wissel ik af, LB1 en LB2 ook en LB2.1 en LB2.2 ook en UB2.1 en UB2.2 ook :P Dus zoiets;
UB1 LB1 UB2.1 LB2.1 UB1 LB1 UB2.1 LB2.2 ))repeat

UB/LB
UB1 Focus op borst
Benchpress
Pullups (verschillende grepen)
Incline DB Bench
DB Row
Rear Delt Raise
BB Curl of DB Curl (alterneren)

UB2.1 Focus op schouders
Militairy Press
Pendlay Row
Dips
Lat Pulldown (grip alterneren)
Lateral Raise
Cable Overhead Extension

UB2.2 Focus op schouders
DB Shoulderpress
Pendlay Row
Extension variant (bijv. Skullcrushers, French Press)
Lat Pulldown (grip alterneren)
Lateral Raise
Cable Pushdown

LB1
Speed Deadlift of Deficit Deadlift (alterneren, Deficit Deadlift na Squat)
Squat
Leg Press (plate loaded)
Standing Calf Raise supserset
Abs

LB2.1
Speed Squat
Deadlift
Leg Extension (plate loaded)
Hyperextension
Seated Calf Raise
Abs

LB2.2
Box Squat
Good Morning
Lying Leg Curl
Seated Calf Raise
Abs

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Morgen waag ik me maar eens een een UB workout, spierpin begint dragelijk te worden :D Pendlay Rows :heart:

---------- Post toegevoegd Tue 25 Oct 2011 om 23:27 ----------

Wat een belachelijk ingewikkeld schema als ik het zo teruglees. Maargoed :P

Laatst bewerkt:
denken denken, plannen en plannen...

ga gewoon lekker trainen big mc! van denken en plannen wordt je geen grote burgerking!

Mijn commentaar erop:

UB1 nice, evt nog een tricep oefening erbij gooien.
UB2.1 Ik zou dips vervangen voor CGBP en nog een bicep oefening erbij gooien.
UB2.2 Ipv pendlay row BOR doen? En ipv van pulldown Pull-up

LB1 Deficit +1, speed zie ik niet de meerwaarde van in. Zou nog een leg curl erbij doen.

LB2.1 Ik zou paused squat ipv van speed squat doen. Deadlift dan vooraan, bij LB1 is squat vooraan. Misschien nog een leg exentsion doen, of een frontsquat. Focus bij LB1 is dan hamstring en bij LB2.1 dan quadriceps.

LB2.2 Wel nice opzich.

Dit is wat ik denk.

---------- Post toegevoegd Wed 26 Oct 2011 om 15:06 ----------

denken denken, plannen en plannen...

ga gewoon lekker trainen big mc! van denken en plannen wordt je geen grote burgerking!
Zucht.
:o

:roflol:

Ik ben serieus, jullie doen echt te moeilijk!

Wat jij wil, doe wat je niet laten kunt.

Hoeveel gasten met een goed fysiek zullen maar wat aangeklooid hebben? Ik schat minder dan 5%

Mee eens en ik zeg ook niet dat je moet aankloten maar mensen zijn gewoon snel genijgd te moeilijk te doen! Dat is mijn mening, als je gewoon afwisseld met een basis schema dan kom je een heel eind.

Mee eens en ik zeg ook niet dat je moet aankloten maar mensen zijn gewoon snel genijgd te moeilijk te doen! Dat is mijn mening, als je gewoon afwisseld met een basis schema dan kom je een heel eind.

Een eigen schema opstellen getuigt alleen maar van kennis die heel waardevol is. Je weet de zwakke/sterke punten van je lichaam, je weet welke oefeningen je triggeren en welke niet. Als je na aantal jaar trainen nog niet een eigen schema kan opstellen kan je beter stoppen met trainen.

Maar is voor de rest Off-topic, mc moet doen wat die ermee wilt.

UB/LB is een basis schema en McM heeft houvast nodig, zoals wel meer mensen.
Dan is het niet vreemd om het schema waar je een aantal weken aan vast wilt blijven zitten ook een beetje uit te denken, zodat je niets vergeet en niet alleen je sterke punten traint.

@ Dennis. De oefeningen zijn ook gekozen om wat zwakke punten beter aan te pakken. speed of deficit deadlifts zijn juist goed voor McM, vanwege wat mankementen bij z'n reguliere DL. daarnaast kun je prima speed squats of speed deads doen voor je aan een heavy LB oefening als squat of deads begint, aangezien de gewichten erg licht zijn en het meer als een warming-up zal voelen.

Laatst bewerkt:
I know, maar waarvoor raad je speed squat aan ipv van paused squat.

Ik zie veel meer meerwaarde in deficit/paused squat dan speed squats.

Betreft dat omruilen had ik gedaan zodat je de ene dag met deadlift begint en andere dag squat.
Maakt inderdaad niet uit als je er speed squats/deadlift voor doet.

Ik heb echt veel profijt gehad bij mijn speed boxed squats...puur en alleen al dat je wat meer explosieve kracht hebt in het onderste deel van je squat! Mijn optiek werken deze speed squats beter dan paused..

Terug
Naar boven