MuscleMeat

Op naar de sterren, en daar voorbij

I know, maar waarvoor raad je speed squat aan ipv van paused squat.

Ik zie veel meer meerwaarde in deficit/paused squat dan speed squats.

Betreft dat omruilen had ik gedaan zodat je de ene dag met deadlift begint en andere dag squat.
Maakt inderdaad niet uit als je er speed squats/deadlift voor doet.
aah...misschien niet duidelijk genoemd, maar ik plaats de ene niet boven de andere. eigenlijk zou hij beide varianten kunnen inbouwen in z'n schema en het om de week doen. persoonlijk heb ik erg veel baat gehad bij beide varianten

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.762
denken denken, plannen en plannen...

ga gewoon lekker trainen big mc! van denken en plannen wordt je geen grote burgerking!

Jij hebt makkelijk praten, jij besteed het schema's maken uit aan je trainer right? ;)

Mijn commentaar erop:

UB1 nice, evt nog een tricep oefening erbij gooien.
Eensch, CGBP added.
UB2.1 Ik zou dips vervangen voor CGBP en nog een bicep oefening erbij gooien.
CGBP bij UB1 toegevoegd dus laat dips hier staan, biceps oefening added.
UB2.2 Ipv pendlay row BOR doen? En ipv van pulldown Pull-up
Pendlay Row :heart: Pulldown is juist een variatie op mn wekelijkse pullups. Atm loop ik namelijk vast op mn pullups, zit geen vooruitgang in.

LB1 Deficit +1, speed zie ik niet de meerwaarde van in. Zou nog een leg curl erbij doen.
Het idee achter de speed deadlift is voornamelijk dat ik leer de goede spieren te recruteren met als doel carry-over naar mn deadlift, voornamelijk qua vorm. Daarnaast is het half een warmup voor mn squat. Leg Curl vind ik niet nodig omdat ik bij de LB2s meer de focus leg op hamstrings zoals je zelf hier onder beschrijft.

LB2.1 Ik zou paused squat ipv van speed squat doen. Deadlift dan vooraan, bij LB1 is squat vooraan. Misschien nog een leg exentsion doen, of een frontsquat. Focus bij LB1 is dan hamstring en bij LB2.1 dan quadriceps.
Volgens mij zijn paused squats meer om je squat onderin sterker te maken maar dat is geen zwakke plek van mn squat. Vandaar de speedsquats, beetje WSB idee, kijken wat het uithaald.

LB2.2 Wel nice opzich.

Dit is wat ik denk.

Thnx voor je feedback baas!

Een eigen schema opstellen getuigt alleen maar van kennis die heel waardevol is. Je weet de zwakke/sterke punten van je lichaam, je weet welke oefeningen je triggeren en welke niet. Als je na aantal jaar trainen nog niet een eigen schema kan opstellen kan je beter stoppen met trainen.
.

En ik vind het gewoon leuk :) Mn UB/LB plan is een beetje een combi van Sjaaks ideeen en wat ik zelf fijn vind en waar ik al resultaten mee heb behaalt.

Ik heb echt veel profijt gehad bij mijn speed boxed squats...puur en alleen al dat je wat meer explosieve kracht hebt in het onderste deel van je squat! Mijn optiek werken deze speed squats beter dan paused..

Was explosiviteit onderin je squat een zwak punt bij je Marvin?

En even een statusupdate: Laatste tijd teveel gegamed (iets met battlefield 3 die uit is) en te weinig aan mn tentamens en nachtrust/voeding/training gedaan. Mn ritme is weer vercrapt, heb afgelopen week zelfs een nacht overgeslagen :o Dus vanavond ff goed tukken, heb nu weer rust aan mn kop ga een beetje regelmaat aanbrengen.

En even een statusupdate: Laatste tijd teveel gegamed (iets met battlefield 3 die uit is) en te weinig aan mn tentamens en nachtrust/voeding/training gedaan. Mn ritme is weer vercrapt, heb afgelopen week zelfs een nacht overgeslagen :o Dus vanavond ff goed tukken, heb nu weer rust aan mn kop ga een beetje regelmaat aanbrengen.

Tijd: 2:49

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #5.764
Ik slaap al hoor :)

:) you got me there brah..... :) Ik heb easy peasy, jwt

begin met incline db press man

• #5.767
:) you got me there brah..... :) Ik heb easy peasy, jwt

;)

begin met incline db press man

Waarom? Op dit moment is mijn doel qua pecs mn BW kunnen benchen, niet upper chest mass ;)

Nou, niks om over naar huis te schrijven. Ik ben iig geweest, ging allemaal ontiegelijk k*t eigenlijk, klotevolk in de gym ook vandaag. Eerste UB voelde heel raar aan, ik mis de kots-compounds ofzo? Verder wel op zowat elke oefening een PR maar dat is vooral te wijten aan de nieuwheid van oefeningen. Assistance ging wel redelijk. Vanaf vandaag gaan we op PR-jacht, ga ik bijhouden op mn eerste logpagina.

Militairy Press
10x20kg
5x30kg
5x40kg
2x45kg pr
4x40kg
4x40kg
3x40kg
2x40kg

Pendlay Row
5x40kg
5x50kg
5x60kg pr
5x60kg
5x60kg

Dips
5xBW
5xBW+10kg
5xBW+10kg

DB Curl
8x12kg
8x14kg
8x14kg

Side Raises
8x8kg
8x10kg
10x10kg
5x12kg pr
8x10kg

Cable Overhead Extension
8x36kg
8x46kg
8x50kg pr

Machine Curl
5x25kg
5x30kg
5x35kg pr

Kudtzooi, lat pulldown vergeten.

Keuze van oefeningen beviel wel? Dat het een k*t training kan gebeuren, maar bij een nieuw schema moet je altijd wel even wennen natuurlijk.

• #5.769
Keuze van oefeningen beviel wel? Dat het een k*t training kan gebeuren, maar bij een nieuw schema moet je altijd wel even wennen natuurlijk.

Ja op zich wel, en ik had ook wel zin om schouders te pakken. Ik weet niet, was een beetje futloos, voeding en slaap niet optimaal, uberhaupt mn ritme atm. Waar zijn de dagen dat ik helemaal stuk ging in de gym tot kotsneigingen toe om voldaan met een bak kwark op de bank te ploffen en niks meer aan mn dag te hebben? Beetje dat.

Woow, goeie MP ineens! Je hoeft niet meer jaloers op de mijne te zijn, ik nu op de jouwe. :p

ja MP is toch niks mis mee Mac...

• #5.772
Netjes die PR's. De energie komt vanzelf wel weer terug.:)

Ik vind je MP netjes hoor!!

MP als in hielen tegen elkaar ? Of is het gewoon OH press?
Desalnietteplus lekkere pr's, soon to be broken :D

Gewoon geen legdrive en dan is het wel MP te noemen vind ik.

• #5.777
Ja maar ook met hielen tegen elkaar of voeten op schouderbreedte o.i.d. ?

goede training kerel - je moet ff wennen. ga trouwens niet poepen over compounds, want als je echt heavy op MPs en Rows gaat dan ga je echt wel stuk hoor. daarnaast heb je 4 trainingen p/w en alles komt aan bod. doorzetten ouwe!

• #5.780
Gewoon geen legdrive en dan is het wel MP te noemen vind ik.

Ja zo kijk ik er ook een beetje tegenaan. Origineel is ie ook met een geweer ipv barbell :p

Ja maar ook met hielen tegen elkaar of voeten op schouderbreedte o.i.d. ?

Schouderbreedte ongeveer geloof ik, beetje duckstance (tenen naar buiten :D).

goede training kerel - je moet ff wennen. ga trouwens niet poepen over compounds, want als je echt heavy op MPs en Rows gaat dan ga je echt wel stuk hoor. daarnaast heb je 4 trainingen p/w en alles komt aan bod. doorzetten ouwe!

Nee ik had ook helemaal geen zin om kapot te gaan, had meer zin om thuis te blijven battlefielden en zit aan de ibuprofen vanwege mn verstandskies :mad: Maar t is niet zo taxing op cns dus dat is superchil, kan prima 2 dagen achter elkaar draaien. Nou weer dat bb-ritme erin rammen! Kwark!

Terug
Naar boven