XXL Nutrition

Op naar de sterren, en daar voorbij

Mmmz. Daarom is het toch juist handig? Dan dips op het einde. Wil juist mn triceps genoeg rust geven door ze o.a. maar één keer in de week te doen.

Nee, want als je triceps en schouders al lam zijn van andere oefeningen, met name bench press, dan kan je nooit meer de maximale kracht er uit halen met schouder oefeningen. En als je op die manier nooit je schouders voluit (met maximale kracht) traint zul je minder vooruitgang in kracht en massa maken.

Of je moet om de week de volgorde van je oefeningen, met name MP en bench omdraaien.

En verder vind ik bench press, dan nog eens incline db bench, en dan nog eens chest press, duidelijk overkill. Dat is drie keer zo goed als dezelfe beweging. Beter doe je dan bijvoorbeeld bench + flyes.

Maar dat is maar mijn mening, kijk maar wat je ermee doet. :p

• Topic Starter Topic Starter
Mmmz, idee daarachter is dat ik met barbell flat bench de voorkant van mn schouders mee zou pakken, met incline DB bench mn bovenkant borst en ik chestpress gewoon lekker vind om "leeg te trainen". Maar is inderdaad misschien wat veel van het goede. Ben toch geneigd om die flat barbell bench dr dan uit te knikkeren...

En volgens mij gaat het niet zozeer om maximale kracht/gewichten maar om maximale belasting. Die is dan wat uitgesmeerd over mn hele workout, maar is daarom niet minder als ik dips tot fail doe?

Dus ga je na een beentraining lekker fietsen ;)
...of op de crosstrainer (al minder lekker..)
vind IK persoonlijk zonde van mn tijd. De tijd die ik op een fiets nodig heb om het aantal kcal te verbranden wat ik bij hardlopen doe, is ongeveer 2 keer zo veel.. Dan -in mijn ogen- liever een andere dag een halfuurtje hardlopen, dan een uur moeten fietsen na de training

vind IK persoonlijk zonde van mn tijd. De tijd die ik op een fiets nodig heb om het aantal kcal te verbranden wat ik bij hardlopen doe, is ongeveer 2 keer zo veel.. Dan -in mijn ogen- liever een andere dag een halfuurtje hardlopen, dan een uur moeten fietsen na de training

Beide.

Ziet er goed uit! Misschien kunnen we ook iets doen met een procentuele toename ofzo? Of praat ik nu onzin? :nut: T was dus je idee om met zn 3en naar dezelfde doelen toe te werken als ik het docje begrijp?
ja is wel de bedoeling ja, maar daar hbe ik allebei jullie stats nodig.. procentuele toename is mogelijk, mochten de gewichten heel erg verschillen.. is misschien ook wel een leuk idee:) maar eerst heb ik je stats nodig, zoals ik ze in het bestand heb ingevuld;)

Nou, ik ga het vanavond allemaal meemaken :P Misschien harder fietsen Kevv? :D

@ Ice:
Squat: 3x10x80
Deadlift: 2x5x140
Benchpress: 3x8x52 (tweexdumbbell=barbell:P)
Dips: 3x5xBW
DB Shoulderpress: 3x8x18

@ Ice:

Zo makkelijk is dat niet uitgerekend hoor 2x dumbbell = barbell :D

Je kan beter gewoon dumbbell press neerzetten

Benen: (maandag)
Squats
Legpress
Lying Leg Curl
Leg Extensions
Calf Raises

UB1 (borst, schouders, triceps) (vrijdag)
Barbell Bench
Incline DB Bench
DB Shoulderpress
Dips
Chest Press (machine)
Front Raises
(Staande) DB Side Laterals
(Zittende) DB Bent Laterals

UB2 (rug, lats, biceps, traps) (woensdag)
Deadlift
Wide Grip Pull-Ups
DB Rows
Yate Rows
Concentration Curl
Shrugs (smith)
Incline DB Curl

Leuke split!

Lijkt verdacht veel op de mijne. Heb ff Copy Paste gedaan :D

Vind het nog steeds teveel volume, zeker voor in een cut.
Teveel of te lang trainen gaat ook ten koste van je progressie he ;)

Zo makkelijk is dat niet uitgerekend hoor 2x "dumbbell">dumbbell = barbell :D

Je kan beter gewoon "dumbbell">dumbbell press neerzetten

Haha, nee I know :P

Leuke split!

Lijkt verdacht veel op de mijne. Heb ff Copy Paste gedaan :D

Nou, dan zal die van jou hopelijk ook goed in elkaar zitten :)

Vind het nog steeds teveel volume, zeker voor in een cut.
Teveel of te lang trainen gaat ook ten koste van je progressie he ;)

Ah joh. Die gewoon 2x 1 rep squatten zo, dan een keer met mn linkerbeen een leg extension, 3 legcurls rechts en een calfraise dan ben ik klaar :p

@ Ice:

Je bent je rows vergeten!

shoulderpress laten we eruit.. want overhead press is niet te vergelijken daarmee...

moet alleen nog die van chiel hebben en dan kunnen we eventueel percentages gaan vaststellen voor de progressie..

Oke.

Squat: 3 x 3 x 90
Deadlift: 3 x 5 x 100
Bench: 3 x 5 x 50
Dips: doe ik nooit?
DB Shoulderpress: 3 x 8 x 16, moet wel lukken volgende schouder training.

Deadlift 3x5 :o?

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

en ga dips doen dan! tussen twee bankjes met gewicht op je schoot ofzo.

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

en je db rows?

Deadlift 3x5 :o?

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

en ga dips doen dan! tussen twee bankjes met gewicht op je schoot ofzo.

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

en je db rows?

Tussen 2 bankjes is vrij makkelijk. Binnen no time zit je op +30kg. Doe gewoon op stang, en geen apparaat dan is 20kg wel nice!

Terug
Naar boven