Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
50%? :D

15% vind ik weinig imo. Dat zou betekenen mn db bench van 26kg naar de 30kg db's, mn deadlift van 140 naar 161kg, mn squat van 80 naar 92kg... Oke, 15! :roflol:

---------- Toegevoegd om 00:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:24 ----------

Maar procenten waarvan? Als we naar een 1RM toewerken is het niet gelijk. Misschien van volume naar 1RM?

hmm ja kan wel als we bijvoorbeeld doen: 40% alleen dan in 1 RM;)

dus bijvoorbeeld squat (3x5) 80 kg --> 1 RM 105 kg
hmm dat is weinig..

60% ofzo..? 3x5x80 kg --> 1 RM van 128 kg
dat is te doen:)

Toch blijft het lastig, Chiel squat bijvoorbeeld 3x3, ik squat 3x10 :nut: Dus ik neem aan dat tussen mijn 1RM en mn werkset meer verschil zit dan tussen die van Chiel (als we het puur over gewicht hebben dan).

Toch blijft het lastig, Chiel squat bijvoorbeeld 3x3, ik squat 3x10 :nut: Dus ik neem aan dat tussen mijn 1RM en mn werkset meer verschil zit dan tussen die van Chiel (als we het puur over gewicht hebben dan).
Hoe gaan we dat doennnnnnnnnnnnnnnnnn????????

ik stel toch voor, gezamelijk gewicht..
kijken we er het eerst is.. geeft motivatie om diegene die voorop ligt in te halen en diegene die voorop ligt om daar te blijven;)
en dan gaat de deadlift gewoon tussen mij en chiel :rolleyes:

Gratz met je 2k posts btw :P

Trouwens... Ik spam ook veel hiero! bijna 1400 posts in een paar maanden :spam:

thx.. maar wat vind je ervan gezamelijk gewicht?
ik ga even m'n analytische blik erop werpen..

wat vinden jullie hiervan? best redelijk toch?
misschien squat nog even wat hoger?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zijn stevige doelen, lijkt me prima. Misschien iets zwaar voor de cut, maar boeie. Ambitieus zijn ;) Dan ga ik wel mikken op 160kg deadlift ofzo.

Zijn stevige doelen, lijkt me prima. Misschien iets zwaar voor de cut, maar boeie. Ambitieus zijn ;) Dan ga ik wel mikken op 160kg deadlift ofzo.
neee nee, deadlift moet je JUIST niet op focussen;)
vind ik tenminste, die is al hoog, probeer Chiel en mij juist bij te houden op de rest;)
zou wel gunstig zijn als je even voor een periode BB bench zou doen, want db press is echt niet te vergelijken..
ik ga pitten! morgen trainen! rows, press, squats en dips:D

Waarom niet progressie procentueel vergelijken over 2 (of 3) maanden?
Kijken wie er procentueel het meeste vooruit is gegaan...

Ik had eigenlijk wel een beetje spierpijn verwacht ???

1RM is te benaderen door de volgende formule:

1RM = [1 + (0.0333 X reps completed)] X weight lifted

Voor iig benchpress is deze formule belachelijk accuraat.

Bedankt Born twitchy !:D

gaan we dit gebruiken Michiel?

Waarom?
Spierpijn staat los van spiergroei

Ja I know, maar bij een hele reeks nieuwe oefeningen had ik verwacht dat ik ze wel zou voelen (nieuwe prikkel waar mn lijf aan moet wennen). Dunno, had me dr wel op ingesteld ofzo.

1RM is te benaderen door de volgende formule:

1RM = [1 + (0.0333 X reps completed)] X weight lifted

Voor iig benchpress is deze formule belachelijk accuraat.

Interessant, morgen eens mee puzzelen :)

Bedankt Born twitchy !:D

gaan we dit gebruiken Michiel?

Primaaaaa :thumbup:

Training van vandaag:

Wide Grip Pull-Ups
6x30kg assisted zo langzaam mogelijk laten zakken (kapot!)
6x30kg assisted
6x30kg assisted

Deadlift
5x60kg
5x90kg
5x140kg
5x140kg
5x140kg
6x90kg
Voelde niet echt lekker ofzo, had er meer uit willen halen maar toch redelijk volume.

Incline DB curl
5x10
5x10
Seated DB curl
5x10
Concentration curl
5x10
5x10 (met links lichte assist nodig bij laatste twee sets)
Check mij epic falen op :sd:training :sad: Voelde mn biceps wel aardig.

DB rows
Ging dus echt zaad na die :sd: crap. Misschien iets anders voor verzinnen, iig vertical traction apparaat maar gepakt (ging veel beter).
10x26kg

Barbell Shrugs (smith)
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg
Vind het lastig om alleen mn traps het werk te laten doen. Wel fijn in de smith. Nog nooit zo mn traps gevoeld, lekker man! Hou ik er zeker in.

Vertical Traction
10x30kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Bah, tijd geleden deed ik em ook op 60. Had misschien meer gekund, maar was al het eind van mn training etc. etc. excuses blabla.

Toen 20 minuten cardio... Had die 20 minuten redelijk goed ingeschat. hele rit 8km/u gelopen, twee keer een kleine twee minuten 6km/u. Lukte me alleen niet om mn hartslag op het scherm te toveren (kwam wel spontaan tevoorschijn na 15 minuten toen ik de handvaten niet vasthield, *trekt wenkbrauw op*...). Volgens dat magische apparaat zat ik op 774 kcal/u, dus ik heb denk ik zeker 200 kcal verbrand. Niet echt veel, maar een goeie basis om mee te beginnen (conditie laat te wensen over). Kreeg daarna toch een berg zin om te junken... Niet normaal, dat het uberhaupt in me opkwam! Denk dat ik maar bergen komkommer ga inslaan (kost meer energie om te verbranden dan dat het oplevert, dus kan ik in principe lekker schransen om het hongergevoel te stillen).

Heb het trouwens zo gedaan:

18:30-19:15 Avondeten (mweh... pizza)
20:15 KT
21:20 3 BCAA's
cardio
21:45 2 BCAA's
22:30 wheyshake (nieuwe smaak binnen: banaan)
23:30 500gr magere kwark

Wou de wheyshake niet doen eigenlijk, maar had echt niet normaal honger. What about de BCAA's? Ik zat te denken om het zo te doen:

avondeten

wheyshake
KT
BCAA's
cardio
BCAA's

kwark
slapen

Wil mn glycogeenspiegel laaghouden om lekker te naverbranden. Is dit wat? T zijn pillen van 1000mg geloof ik (moet ik nog effe checken, max dosis is 10 per dag dus ik zat met 5 om mn cardio heen wel goed denkik aangezien ik niet zo heel lang heb gerend. Als ik mn cardio opvoer voer ik ook mn BCAA's op).

Comments! Shoot :D Nu ga ik pitten, ben best kapot van de hardloop sessie.

Je gaat dalijk nog me deadlift inhalen :mad:

Sterke deadlift gozer!

Laatst bewerkt:
Superdude onderdelen achteraan de training plaatsen (was je zelf al achter :p ) en verder niet te druk maken om je voeding. Voor (en evt na) cardio wat BCAA's (luistert niet zo nauw volgens mij) en een uurtje na KT en cardio geen carbs eten. Met KT heb je ook flink naverbranding trouwens dus cardio is niet noodzakelijk om vet te verliezen.

Lekkere deadlift btw ;)

Wel lekkere training, maar zou in vervolg je superdude biceps oef. op het einde pakken en vooraan juist de grote spiergroepen (dus db row/shrugs/vertical traction verplaatsen naar vóór je biceps).

Met KT heb je zeker flinke naverbranding... van wel zo'n 48 uur !!
BCAA's als toevoeging geen probleem, het zal geen kwaad kunnen om deze snelle aminozuren in te nemen na / voor een flinke training. Maar ik denk dat als je goed let op je voeding het helemaal niet nodig is.

Terug
Naar boven