Wat bedoel je hiermee, tot de 12% maakt het niet uit hoeveel lowcarb dagen je achter elkaar draait?
Nee, dat zeg ik niet. 1x of 2x refeed is bij 12% niet nodig. Als je lichaamsvetpercentage hoger dan 12-15% is dan is het verstandig om de refeeds te laten voor wat ze zijn. Bij een hoger lichaamsvetpercentage is de kans groter dat je insuline ongevoelig bent, waardoor er problemen kunnen ontstaan als je te veel koolhydraten naar binnen werkt, zoals een constant opgeblazen gevoel, fluctuaties in je energiepeil (vaker vermoeid zijn) en een toename van het triglyceriden niveau in het bloed. Als je eiwitten gewoon 2,5gr per kg lichaamsgewicht hanteert en op rustdagen high fat en low carb, waarbij je wel op trainingsdagen rond onderhoud zwerft dan zal niet snel spier worden aangesproken als energiebron. Ik denk ook niet dat McM, 4 dagen achter elkaar low carb doet hij zal vast wel in die tussentijd 1 of 2 keer trainen.

gisteren deed ik hetzelfde aan het einde van m'n training, alleen een leuke variatie. eerst een hoop sets met één plate op de step en daarna nog een paar sets met twee plates - explosiviteit schoot door het dak heen man!
Zijn dat boxsquats dan, daarbij moet je toch echt gaan zitten? Valt me wel vies tegen hoe veel minder gewicht ik er mee pak moet ik zeggen! Sowieso is het conditioneel en qua volume nog erg wennen maar ik zie wel waarom dit gaat werken
Ik ben benieuwd hoe lang zo;n training in beslag neemt
Meer om de diepte er consequent in te rammen. Misschien dat ik volgende keer pilates-unit met 3 schijven probeer, even kijken wat goed voelt. Of boxsquats. Nog niet echt besloten. Ik ben niet echt zwak onderin, halverwege is gewoon een tikkie grinden als t echt zwaar word en volgens mij zijn boxsquats juist om t onderste deel sterker te maken. Ik moet ff kijken.
). Ik probeer carbcycling dan ook niet op te hemelen maar dit is voor zover ik weet de gedachte erachter.