AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

"Een beetje krachttraining verhoogt de vetverbranding al"
http://www.ergogenics.org/gezondheid70.html

Sorry meer kan ik ff zo niet vinden :o....
In iedere geval moet je niet zien wooott dikke vetverbranding, nee maar eerder... als je goed & hard traint dan zorgt dat ervoor dat je spieren goed moeten herstellen...en herstellen = meer energieverbruik, dus meer verbranding.

Bizar hoe je deadlift er nog steeds zo boven uitsteekt of hoe je andere rug/biceps oefeningen achterblijven. Tenminste... als ik het vergelijk met mezelf ;)

Bizar hoe je deadlift er nog steeds zo boven uitsteekt of hoe je andere rug/biceps oefeningen achterblijven. Tenminste... als ik het vergelijk met mezelf ;)

Heb hetzelfde gevoel :)

Bij de deadlift sta ik 50kg achter op McMetronome, bij de curls sta ik gelijk, misschien zelfs hoger.

• Topic Starter Topic Starter

:mad:

Op zo een dag gewoon gaan trainen maar je prioriteiten stellen qua oefeningen en volume. Hou het die dag bij enkele compounds die samen een redelijk complete workout geven en doe iets minder setjes dan normaal gesproken op desnoods lager gewicht.
Af en toe een traininkje rustig aan doen kan helemaal geen kwaad :)

---------- Toegevoegd om 23:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:53 ----------

Ik heb zelf wel eens een training halverwege afgebroken omdat hij zo k*t ging. Dag erna teruggekomen en diezelfde training nogmaals gedaan waarbij ik volgens mij nog een PR zette ook :P

Wil gewoon elke keer voluit knallen, als ik dat niet voor mekaar krijg voel ik me gewoon k*t daarna.

Denk dat je deze al hebt gezien in me log. Maar luister naar de eerste minuut.
Do i need to say more ?
http://www.youtube.com/watch?v=dV0m7RMVsro&feature=player_embedded

Edit:
@BT, ik heb nog nooit een training afgebroken omdat hij zo k*t ging. Je kan het beter af maken lijkt me + heb toch geen tijd aangezien ik 4x per week train. Rest van de dagen heb ik geen tijd om te trainen.

Brute eerste minuut. Lol @ Arnies stem btw :D

Hhaha gisteren feestje, wel gezopen maar WEL je bak kwark meenemen :roflol: haha nou dat is in iedere geval iets goeds ;). Tja mensen snappen dat niet, ach ja boeiuh :p

Haha, ja je had hun hoofden moeten zien :roflol:

Lekker man al die spierpijn ;). Hopelijk voel je je vandaag wel beter/fit genoeg om hard te knallen :lifter:

Nou na 3 dagen echt pijnlijke :sd:spierpijn had ik het flink gehad!

Trapezius is trouwens zeker geen grote maar ook geen kleine spiergroep, ik zelf zie het meer als middelmaat :rolleyes:...vergeleken met bijv. biceps. Vandaar dat ik het zei, maar goed je moet uiteindelijk doen wat voor jou goed voelt en zo te horen gaat dat nog steeds de goede kant op :thumbs:

Yeah, t is even experimenteren met mn schema enzo, kijken wat werkt en waar ik me lekker bij voel/energie voor heb. Eventually... Lol.

Wat een onzin! Dat word echt niet meegenomen in de vaststelling van het aantal kcal hoor! Komkommer kost meer om te verbranden dan het qua energie oplevert!

Komkommerdieet [Afbeelding niet meer beschikbaar]

+1 Voor PilatesMeisje, in de vaststelling van het aantal kcals voor een product word geen rekening gehouden met de energie die het kost om het te verteren. Zou toch helemaal niet kloppen aangezien ieder persoon een totaal andere verbranding heeft?
En je spieren verbruiken meer kcals zolang ze aan het herstellen zijn, dus dat kan nog wel langer dan 48 uur duren.

Kom op, hou het niveau hoog heren :)

Agreed :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

"Een beetje krachttraining verhoogt de vetverbranding al"
http://www.ergogenics.org/gezondheid70.html

Sorry meer kan ik ff zo niet vinden :o....
In iedere geval moet je niet zien wooott dikke vetverbranding, nee maar eerder... als je goed & hard traint dan zorgt dat ervoor dat je spieren goed moeten herstellen...en herstellen = meer energieverbruik, dus meer verbranding.

Mja, maar niet genoeg voor de cut :(

Zijn mn rows zo zaad dan? :( En die:sd:curls heb ik nu welgeteld één workout gedaan :D

Maargoed, over tot de orde van de dag. Ik presenteer u mijn k*ttraining.

Barbell Bench (flat)
8x20kg
5x30kg
5x40kg
3x50kg
5x55kg
4x55kg
5x55kg
5x55kg
Viel tegen, had op meer gehoopt ??? Misschien ook gewoon effe wennen aan de techniek t.o.v. DB bench.

Incline DB Bench
5x16kg (ofzo)
6x20kg
10x20kg
10x20kg
Viel ook zwaar tegen. De boel ging echt schommelend omhoog, ging voor geen meter.

DB Shoulderpress
6x15kg
10x15kg
9x15kg (10e rep fail)
WTF!!

Front Raises (links en rechts)
10x6kg
Jeuj, eindelijk iets wat lekker ging, grmpf :mad:

Chestpress (machine)
10x20kg (als in... "ik heb geen zin om het pinnetje te verstellen")
10x45kg (als in... "hier heeft echt een lilliputter gezeten")
10x45kg close grip (had geen tijd meer voor mn dips, dus maar close grip gedaan om mn triceps meer aan te pakken)
10x45kg close grip
10x45kg close grip
10x35kg close grip (fail)
15x25kg close grip (fail)

Heb echt slap getrained. Voel mn triceps wel goed, maar ik heb nergens uit kunnen halen wat er in zat. Naja, wat had ik ook kunnen verwachten na 2 leipe koeken (onder het mom van... Die simpele koolhydraten zijn wel handig voor mn training) en een boterham met krab. Echt halfbakken werk dit. Is ook niet mijn sT, weet niet wat er gebeurt is met mn drive maar heb bijna zoiets van, als je het niet goed doet doe het dan niet. Ook te lang in mn bed liggen rotten om mn cardio daar te doen, en ik roep al weken dat ik een voedingsschema ga maken :gek: Nou moet ik shit opruimen (komt zo een joch basles halen) en daarna strijken, vanavond een feestje... :kots: Pak wel een trein terug en ga niet te veel zuipen. Morgen weer vroeg op.

Had je evengoed gisteren die "k*t-training" kunnen doen ;)

Nou, niet opgeven man. Eén mindere training maakt niet uit en trouwens, volgens wie is dit een "mindere" training? Nieuwe oefeningen hebben aanpassing nodig en als je altijd tot het uiterste bent gegaan heb je zeker en vast goed getraind!

Nou, niet opgeven man. Eén mindere training maakt niet uit en trouwens, volgens wie is dit een "mindere" training? Nieuwe oefeningen hebben aanpassing nodig en als je altijd tot het uiterste bent gegaan heb je zeker en vast goed getraind!

+++
Tja ondanks combi van alles..toch nog wezen trainen... beter dan niet trainen ;).
Volgende keer beter man! Balen heeft geen zin!

Dus kop op en gaan met die banaan :banana: next time better!
Fijn weekend ! Let idd ook maar goed op de drank, dat kan ook schelen :o

Nee, gister was ie echt k*tter geweest, 100% sure! ;)

Mja minder in de zin van... Als ik gewoon wat stricter op mezelf had gepast had ik meer kunnen liften. Maargoed, volgende keer benchen met stoere blauwe schijven :fire:

+++
Tja ondanks combi van alles..toch nog wezen trainen... beter dan niet trainen ;).
Volgende keer beter man! Balen heeft geen zin!

Dus kop op en gaan met die banaan :banana: next time better!
Fijn weekend ! Let idd ook maar goed op de drank, dat kan ook schelen :o

Ja true. Cardio wel geskipped. Morgen mn kater er uit rennen met het ontbijt :roflol:

Gaan met die komkommer :D En potverdorie mn voedingsschema maken vandaag.

Misschien wat minder, en zwaardere setjes maken met bench en chestpress (probeer anders eens 3x3?). En probeer dan alles er uit te halen met bench, dat je in principe geen chestpress meer hoeft te doen om het af te maken.

Bij appels kost het ook meer energie om te verwerken dan wat er aan kcal in zit. En koud water helpt ook met vetverbranding (want opwarmen hiervan kost je lichaam energie).
Niet dat het veel uit gaat maken, maar alle beetjes helpen :)

Ik verwacht vandaag nog dat eetschema he!

Vind chestpress wel lekker om veilig tot fail te gaan. Heb toch een paar bijna-fout ervaringen, zelfs met DB bench. Train nou eenmaal graag tot fail-fail :D

Koudwater + komkommerdieet, got it.

Net veel te veel tijd moeten besteden aan t strijken van crap, nu snel scheren en naar dat feestje, als ik terug kom doe ik het!

:bierbang:

Oja, waar waren we. Voedingsschema.

Richtlijnen:

Werkdagen (dinsdag t/m vrijdag)
3100kcal (70 onder geschat onderhoud)
5-6 eetmomenten (ontbijt, lunch, tussen lunch en diner, diner, kwark, eventueel een maaltijd/post-workoutshake voor training tussen diner en kwark)

Rustdagen (zaterdag t/m maandag)
2700kcal (50 onder geschat onderhoud)
5 eetmomenten (ontbijt, lunch, tussen lunch en diner, kwark, eventueel post-workoutshake voor training s'ochtends)

Ontbijt:
200gr brinta; Eiwit: 22,0gr, Koolhydraten: 130,0gr, Vetten: 4,2gr, kcal 650
400ml (halfvolle) melk; Eiwit: 14,0gr, Koolhydraten: 20,0gr, Vetten: 6,0gr, kcal 200kcal

+/- 10:00-11:00
Creatine (morgen effe opzoeken hoeveel kcal, volgens mij 20 ofzo. Effe op de pot kijken).

Lunch:
6x bruin brood Eiwit: 3x6=18gr, Koolhydraten: 16x696gr, Vetten: 1x6=6gr kcal 6x80=480kcal
6xboter (ga uit van 10gram per snee) Eiwit: 0,1x6=0,6gr, Koolhydraten: 0,1x6=0,6gr, Vetten: 8,2x6=49,2gr 6x75=450kcal
Opmerking: Misschien minder boter?

Lunch/diner:
400ml (halfzware) melk; Eiwit: 14,0gr, Koolhydraten: 20,0gr, Vetten: 6,0gr, kcal 200kcal
30cc whey: Per 100 gram: Eiwit: 90gr, Koolhydraten: 1.9gr, Vetten: 1,0gr kcal: 380
(morgen uitvogelen hoeveel gram er in een 30cc maatschep gaat)

Diner: wat de pot schaft. Schep altijd flink op, moet hiermee wat gaan minderen denk ik. Schatting: 600kcal.

500gr Kwark (godenvoedsel): Eiwit: 45gr, Koolhydraten: 30gr, Vetten: 1gr, kcal: 310

---------- Toegevoegd om 01:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:34 ----------

Totaal (minus avondeten, broodbeleg en wheypoeder):
Eiwit: 113,6
Koolhydraten: 898,5
Vetten: 73,4 (hoog!?)
Kcal: 2290

Nou weet ik niet meer waar ik de wheypoeder heb meegerekend. Ben een beetje aangheschoten, kan iemand checken of die boter idd zoveel kcals geeft? ???

To be continued. Slapuuuh :hedbang:

---------- Toegevoegd om 01:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:38 ----------

Totaal (minus avondeten, broodbeleg en wheypoeder):
Eiwit: 113,6
Koolhydraten: 898,5
Vetten: 73,4 (hoog!?)
Kcal: 2290

Nou weet ik niet meer waar ik de wheypoeder heb meegerekend. Ben een beetje aangheschoten, kan iemand checken of die boter idd zoveel kcals geeft? ???

To be continued. Slapuuuh :hedbang:

898,5gr koolhydraten?

Haha, lekker vet worden bedoel je zeker met zoveel carbs :p

73g vet is niet veel trouwens hoor, gewoon wel prima

maar misschien heeft alles nog wel een herberekening nodig :D
Zodra die alcohol weer uit zijn lijf is, moet ie maar even een excel bestandje gebruiken en daar alles in gooien. Geeft meteen een wat beter overzicht, en de waarden zullen eerder kloppen :)

Haha, inderdaad:') Heb alleen geen excel :roflol: En ik zit dus te hoog in carbs? Eet niet superveel met dit schema :o Doe ook wel eens whey in m'n brinta trouwens. Maar ik moet wat sleutelen aan m'n lunch vooral denk ik.

Michiel! Volgende week beginnen?
Ik ben namelijk al vanaf dinsdag alleen thuis en afgelopen 4 dagen pas om +-6 uur naar bed gegaan.. trainen zit er niet in:P

Ik denk dat 6 boterhammen als lunch teveel is. Daarnaast is je 'maaltijd' tussen lunch en diner geen vaste maaltijd. Je metabolisme wordt enkel 'geprikkeld' door vast voedsel, en niet door iets als een shake. Is geloof ik toch wel wat je wilt, tijdens een cut

Oei, niet zo'n goede verhouding. Ik zou toch zo'n 200 gram eiwit pakken, en wat lager in de koolhydraten.

En je zit maar 50 en 70 kcal onder onderhoud? Daar ga je echt niets van merken qua vetverbranding. Eén kg vet verbranden kost 7000 kcal. Met jou schema ben je daar dus meer dan 100 dagen mee bezig.
Ik zou ongeveer 400-500 kcal onder je onderhoud gaan zitten.

Michiel! Volgende week beginnen?
Ik ben namelijk al vanaf dinsdag alleen thuis en afgelopen 4 dagen pas om +-6 uur naar bed gegaan.. trainen zit er niet in:P

Uh ja sure man :P Doe nu ook gewoon barbell bench ;)

Lekker hoor, alleen thuis. Las dat je Bad Company 2 heb op de ps3?

Ik denk dat 6 boterhammen als lunch teveel is. Daarnaast is je 'maaltijd' tussen lunch en diner geen vaste maaltijd. Je metabolisme wordt enkel 'geprikkeld' door vast voedsel, en niet door iets als een shake. Is geloof ik toch wel wat je wilt, tijdens een cut

Ik kan op mn werk geen vaste maaltijd nuttigen dan. Daarom zorg ik er gewoon voor dat ik mn eiwitten iig binnenkrijg. Boterhammen moet ik inderdaad iets op verzinnen.

Oei, niet zo'n goede verhouding. Ik zou toch zo'n 200 gram eiwit pakken, en wat lager in de koolhydraten.

En je zit maar 50 en 70 kcal onder onderhoud? Daar ga je echt niets van merken qua vetverbranding. Eén kg vet verbranden kost 7000 kcal. Met jou schema ben je daar dus meer dan 100 dagen mee bezig.
Ik zou ongeveer 400-500 kcal onder je onderhoud gaan zitten.

Het idee was om op onderhoud te gaan zitten en kcal-tekort te creeren door cardio. Moet wel zeggen dat ik tot nu toe niet zo succesvol aan het cardioen ben...

Terug
Naar boven