Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.541
Moest mezelf naar de gym slepen, maar een verbazingwekkend lekkere workout gehad :cool:

Bench
8x20kg
5x40kg
3x60kg
2x75kg
4x85kg Laatste rep gespot

Jemig, die spotter liet me flink werken. Iig de 85 er weer op gehad, 0,75 rep minder dan vorige keer; diët approved!

Chins
10xBW
8xBW
7xBW

"Hoe lang ben je nog bezig met die stang?" "Uurtje" :mad: Geen push press vandaag.

DB Shoulder Press
6x16kg
8x20kg 18kg was bezet.. Nice!
7x18kg
9x16kg
9x16kg

Superset DB Row, Bent Over Raise
10x22kg
12x34kg ss 12x9kg
12x34kg ss 12x9kg
12x34kg ss 12x7kg
12x34kg ss 12x7kg
12x34kg ss 12x7kg

Zo, toch nog een beetje het UB-repetition gevoel :rolleyes:

DB Shrug met hold
12x24kg
10x26kg

Shrug in de Smith
6x40kg
9x60kg
9x60kg

Ez-Curl
8x30kg
7x30kg
5x30kg + slow negative

Hammer Curl
7x10kg
7x10kg
7x9kg
7x9kg + 3 slow negatives

Nice, nieuwe aders en strepen op mn onderarmen gespot.

Rope Pushdown
12x15kg
10x17.5kg
12x15kg

En snel eten want ik heb nu alleen mn ontbijt nog op ??? Vanmorgen ingewogen op 79,9, aan de hoge kant. Ben benieuwd wat ik morgenochtend weeg na high carb dag. Ik zit zo tussen de 1 en 2kg vetverlies per week, dus so far so good.

Ik vind dat je veel zwaarder oogt dan je weegt (positief) idd armen is een punt, maar daar heeft haast iedereen last van.
Ik ben er van overtuigd dat als je redelijk strict blijft met je voeding en cardio naast je KT doet, je over een week of 6/8 al redelijk ripped kunt zijn.

Thanks man :) Ja, ik was vroeger een soort omgekeerde superdude; altijd deadlifts, halfbakken curlwerk. En ik hoop het! Ik was van plan sowieso nog 3 weken door te gaan, dan te kijken waar ik sta en eventuele vervolgplannen te maken. Ben iig on track!

Hier ben ik het helemaal mee eens! Je ziet er zwaarder uit dan toen je 80+ kg woog.
Ik neem hierbij ook mijn sceptische opmerkingen terug, waarom je nog verder moest cutten etc. Ziet er al stukken beter uit!

Succes ermee brah :)

FYI
Vanavond 1 RM bench proberen 115 :p

Thanks broski. Gheghe, ja ik heb zin om te bouwen maar wil daarbij abs zien en behouden zodat ik die kan gebruiken als graadmeter of ik niet teveel vet aanzet ;). Hoe ging je 1rm poging?

Prima lat spread Mc! Met een paar weken ben je helemaal klaar voor de zomer.. Offueh, die is net geweest. :D

There is no offseason if you get laid :thumbs:

Mac jonguh... je hebt geen buikje meer brah....

Nee man :D

Lekker bezig geweest brah!

** Workout **

Thanks broski. Gheghe, ja ik heb zin om te bouwen maar wil daarbij abs zien en behouden zodat ik die kan gebruiken als graadmeter of ik niet teveel vet aanzet ;). Hoe ging je 1rm poging?

Lekkere workout MC! Bench is aardig vooruit gegaan, net als toen je chin ups :) Toch niet die hammerstrength rows ipv dumbbell rows?

Samenvatting van de training voor jou:
Eigenlijk 50% van al mijn oude PR's aan diggelen.. Kort gezegd:
bench 1x115 / 2x5x100
cable rows 3x6x104
BTN press 4x6x60
Skulls en BB curl 3x6x40 :D

Me happy.

Laatst bewerkt:
  • #7.544

Thanks Bart, ging lekker :)

Lekkere workout MC! Bench is aardig vooruit gegaan, net als toen je chin ups :) Toch niet die hammerstrength rows ipv dumbbell rows?

Samenvatting van de training voor jou:
Eigenlijk 50% van al mijn oude PR's aan diggelen.. Kort gezegd:
bench 1x115 / 2x5x100
cable rows 3x6x104
BTN press 4x6x60
Skulls en BB curl 3x6x40 :D

Me happy.

Dafuq, zit wel goed met jou presses en armen man! Impressive. En gaat op t moment wel lekker, nu kracht vasthouden in de cut en daarna keihard knallen, zin in een groeispurt ;) En idd geen hammerstrength, gezien ik zaterdag hard rug heb geblast dacht ik vandaag even rustig aan te doen op back. Geloof dat 5x12x34kg DB Row wel een VPR is trouwens :o

Note to self:
*Whey ipv caseïne bij het ontbijt
*Groente bij meal 2
*Strakker op meal timing

Goede training Mc!

Spotters zijn er ook om jou te laten werken..al begrijpt de helft of zelfs driekwart van de spotters dat niet..:rolleyes:

Thanks Bart, ging lekker :)

Dafuq, zit wel goed met jou presses en armen man! Impressive. En gaat op t moment wel lekker, nu kracht vasthouden in de cut en daarna keihard knallen, zin in een groeispurt ;) En idd geen hammerstrength, gezien ik zaterdag hard rug heb geblast dacht ik vandaag even rustig aan te doen op back. Geloof dat 5x12x34kg DB Row wel een VPR is trouwens :o

Note to self:
*Whey ipv caseïne bij het ontbijt
*Groente bij meal 2
*Strakker op meal timing

Thanks man. Gewoon prioriteit zetten op de presses en arms. Vaak wat meer voorop het schema zetten. Werkt goed. En samen met iemand trainen die sterkere armen heeft, om er naar toe te werken! Heb hem onderhand al ingehaald :)

Maar ik weet zeker dat dit bij jou ook goed komt. Ik denk dat jij nu een goede stijgende lijn te pakken hebt. Probeer je dieet zo strak mogelijk aan te houden! Dat is echt bijna belangrijker dan je training..

Laatst bewerkt:
  • #7.547
Goede training Mc!

Spotters zijn er ook om jou te laten werken..al begrijpt de helft of zelfs driekwart van de spotters dat niet..:rolleyes:

Precies. Deze liet me meer werken dan vorige spotter, dus mijns inziens van 4,5x85 naar 3,75x85 gegaan ;) Oké voor de cut dus.

Thanks man. Gewoon prioriteit zetten op de presses en arms. Vaak wat meer voorop het schema zetten. Werkt goed. En samen met iemand trainen die sterkere armen heeft, om er naar toe te werken! Heb hem onderhand al ingehaald :)

Maar ik weet zeker dat dit bij jou ook goed komt. Ik denk dat jij nu een goede stijgende lijn te pakken hebt. Probeer je dieet zo strak mogelijk aan te houden! Dat is echt bijna belangrijker dan je training..

Ja, doe ik ook, vandaar 2x UB en 1x wheels per week. Ik pak mn curls wel serieuzer aan qua form en progressie, dus daar hoop ik vruchten van de gaan plukken. Maargoed, dat komt in de (clean) bulk wel. Eerst die abs zoeken! Dieet ging niet helemaal goed op school vandaag, zat 11uur op locatie en eten was geregeld, maar was niet zo goed als eerst; patat met en kipsatékroket. Kwark ook op omdat ik boodschappen niet op tijd heb kunnen doen. Alleen cals kunnen beperken vandaag, niet echt eiwitten geteld. Maja, dagje langer cutten, morgen weer back on track. Thanks voor de tips, appreciate it!

Altijd goed voorbereid op pad gaan Mc als je aan het cutten bent ;)

Volg weer niet meer helemaal, maar ben wel jelly op je latspread! Ziet er goed uit man!

En was je nu tevreden over die BP of net niet? Lees hier precies wat tegenstrijdigheden?

Goed zo, back on track is the way t go.

• #7.551
Altijd goed voorbereid op pad gaan Mc als je aan het cutten bent ;)

Mwah, ik heb t gewoon rustig aan gedaan. There's more to life than BB. Nu weer back on track iig, boodschappen binnen, squats ingehaald, goan!

Volg weer niet meer helemaal, maar ben wel jelly op je latspread! Ziet er goed uit man!

En was je nu tevreden over die BP of net niet? Lees hier precies wat tegenstrijdigheden?

Thanks bro! Wat volg je niet? En de laatste wel, die daarvoor niet en die daarvoor wel.

Goed zo, back on track is the way t go.

Aight :)

UB 2 en squats inhalen van woensdag

Squat
5x20kg
5x40kg
3x60kg
5x77,5kg
3x87,5kg
4x97,5kg

Nice, 5e rep zat er waarschijnlijk nog wel in.

DB Bench
10x20kg
7x28kg PR?
7x26kg
7x24kg
8x20kg Hier begon mn blessureschouder toch aardig te zeuren.

Pull Ups, supersets normal/hammer/chins
3/3/3xBW
3/3/1,5xBW
2/2/1xBW

Military Press
Weet niet meer precies, maar mn zwaarste set was 8x30kg geloof ik ??? Misschien push ik gewoon niet hard genoeg (pun not intended) maar schouders en armen zijn toch echt wel rare dingen bij mij. In de bulk gaat mn UB2 van vrijdag naar donderdag en pak ik op zaterdag armen + schouders iig.

Ez-Curl
10x30kg
7x30kg
6x30kg

Mooi strict.

Abs
Windshieldwipers knieën gebogen 5x, 4x
Hanging Crunches
8x, 6x

DB Shrugs met hold
6x30kg Grip fail
8x24kg Grip fail

Op zich wel lekker, squat target gewoon gehaald ondanks voeding van afgelopen week. DB Press moest gewoon omhoog dus heb ik gewoon verhoogd, zat 2/3 weken terug nog met 24kg te k*tten en das gewoon niet in verhouding.

Laatst bewerkt:
:roflol: :roflol:

Mooie squat, maar waarom doe je er 4 als die 5e er waarschijnlijk wel in zat? Geen safety rack of spotter?

Klote van je schouderblessure, maar dat verklaart je MP ook wel.

Goede training kerel, vergeet alleen eens wat je paar jaar terug pakte. Is geweest, nieuwe ronde nu. Motivatie hoog houden en knallen.

Squat comments zijn inderdaad wel gegrond, maar ze gaan in ieder geval wel weer omhoog toch?

Het wordt inderdaad tijd dat je armen en schouders apart gaat pakken. Sterker nog, ik denk dat je er goed aan doet om te beginnen met schouders (presses, face pulls, upright rows) en armen ergens in het midden van je training te plaatsten in plaats van achteraan. Het gaat je echt helpen denk ik.

Succes en fijn weekend!

• #7.556
:roflol: :roflol:

Mooie squat, maar waarom doe je er 4 als die 5e er waarschijnlijk wel in zat? Geen safety rack of spotter?

Klote van je schouderblessure, maar dat verklaart je MP ook wel.

Op wendler is het niet het idee om elke keer tot failure te gaan met je reps als ik me niet vergis. Maar legitieme vraag, vroeg het mezelf ook af toen ik die 97,5 rackte en ik had er niet echt antwoord op. En tsja, dat mn schouder zwak is/voor het leven geblesseerd vind ik gewoon geen excuus om 8x20kg DB Press te doen en moeite te hebben met 8x30kg MP denk ik, ook al pak ik meer rom met MP (vanaf borst) ten opzichte van DB Press (handvatten tot oren).

Precies wat ik wilde zeggen toen ik het las..

Te laat!

Goede training kerel, vergeet alleen eens wat je paar jaar terug pakte. Is geweest, nieuwe ronde nu. Motivatie hoog houden en knallen.

Ik vind het mooi om weer naar te streven qua LB lifts (bench is al hoger), maar de cut is misschien inderdaad niet het goede moment om er aan terug te denken ;)

Squat comments zijn inderdaad wel gegrond, maar ze gaan in ieder geval wel weer omhoog toch?

Het wordt inderdaad tijd dat je armen en schouders apart gaat pakken. Sterker nog, ik denk dat je er goed aan doet om te beginnen met schouders (presses, face pulls, upright rows) en armen ergens in het midden van je training te plaatsten in plaats van achteraan. Het gaat je echt helpen denk ik.

Succes en fijn weekend!

Dat is zeker waar, na de cut gaat daar sowieso weer op geknald worden. Voorlopig ben ik tevreden met kracht behouden. En het klopt wat je zegt over schouders/armen. Mijn plan is om na de cut te switchen van maandag UB, woensdag LB, vrijdag UB naar maandag UB, woensdag LB, donderdag UB en zaterdag schouders/armen. Dat is ook wat Joe DeFranco aanraad op deze template als je extra werk wil doen.

Thanks kerel, komt goed, jij ook.

Hoeveel doe je eigenlijk voor het opwarmen van je schouders ?
Squat gaat idd de goede kant op, maar blijf wel kritisch op techniek en diepte.
Ik zie dat je voor de flat dumbell bench press hebt gekozen, maar misschien is een lichte incline versie wat geschikter.
Persoonlijk heb ik de neiging bij de negatieven om te diep te zakken om die stretch in het middenrif te voelen, waardoor ik vaak pijntjes in m'n schouders kreeg
en daar heb je niet last van bij de incline versie.

• #7.558
Hoeveel doe je eigenlijk voor het opwarmen van je schouders ?
Squat gaat idd de goede kant op, maar blijf wel kritisch op techniek en diepte.
Ik zie dat je voor de flat dumbell bench press hebt gekozen, maar misschien is een lichte incline versie wat geschikter.
Persoonlijk heb ik de neiging bij de negatieven om te diep te zakken om die stretch in het middenrif te voelen, waardoor ik vaak pijntjes in m'n schouders kreeg
en daar heb je niet last van bij de incline versie.

Met schouders warm ik op met licht gewicht van desbetreffende oefening. Soms ook langzaam met gestrekte armen rondjes draaien en dan steeds groter en dan weer klein, twee kanten op. Squat diepte is goed, techniek kan altijd beter, ik ben eigenlijk pas sinds kort weer serieus aan het backsquatten dus het is nog even wennen (veel gefrontsquat). Ik zal hem vrijdag eens licht incline proberen! Incline bewegingen deden juist pijn aan mijn linker schouder, maar misschien lukt licht incline (1 of 2 pinnen) wel... Ben benieuwd, thanks voor de tip!

Gister btw uit eten geweest met familie ivm een verjaardag. Pangafilet met wijnsaus genomen en mn dame blanche geruild tegen het kogelbiefstuk van mijn zusje :cool: Wel prima dus. Straks UB pakken. Ik voel me toch flink depleted dus optijd eten.

• #7.559
To beat:
Bench
8x20kg
5x40kg
3x60kg
2x75kg
4x85kg Laatste rep gespot

Jemig, die spotter liet me flink werken. Iig de 85 er weer op gehad, 0,75 rep minder dan vorige keer; diët approved!

Chins
10xBW
8xBW
7xBW

"Hoe lang ben je nog bezig met die stang?" "Uurtje" :mad: Geen push press vandaag.

DB Shoulder Press
6x16kg
8x20kg 18kg was bezet.. Nice!
7x18kg
9x16kg
9x16kg

Superset DB Row, Bent Over Raise
10x22kg
12x34kg ss 12x9kg
12x34kg ss 12x9kg
12x34kg ss 12x7kg
12x34kg ss 12x7kg
12x34kg ss 12x7kg

Zo, toch nog een beetje het UB-repetition gevoel :rolleyes:

DB Shrug met hold
12x24kg
10x26kg

Shrug in de Smith
6x40kg
9x60kg
9x60kg

Ez-Curl
8x30kg
7x30kg
5x30kg + slow negative

Hammer Curl
7x10kg
7x10kg
7x9kg
7x9kg + 3 slow negatives

Nice, nieuwe aders en strepen op mn onderarmen gespot.

Rope Pushdown
12x15kg
10x17.5kg
12x15kg

Bench
10x20kg
5x40kg
2x60kg voelde niet fijn in mn pols
2x60kg
1x75kg
3x85kg + 1x met spot

Voor t eerst duim overhands gepakt, bevalt wel maar is nog even wennen. Ga ik standaard doen denk ik.

Pushups ss Normal/Hammergrip/Chins
3/3/3xBW
3/3/3xBW
2/2/2xBW
1/1/1xBW

Push Press
5x17.5kg
5x27.5kg
5x37.5kg
5x47.5kg
5x47.5kg
5x52.5kg
5x52.5kg

Wait, whut, progressie op schouders in de cut?

Machine Row
12x60kg
12x60kg
12x60kg
12x60kg
12x60kg

Bent Over Raise
8x12kg 10 en 9 was bezet dus dan maar zwaarder en beetje zwiepen (wel gecontroleerd).
7x12kg
7x12kg

DB Shrug
12x30kg
12x30kg
12x30kg

Geen gripfail :cheer:

Incline Concentration Curl
10x10kg
8x9kg
6x9kg (6e spot links)
10x7kg?

Superset Rope Overhead Extension, Ez-Curl
12x12,5kg ss 12x25kg
10x15kg ss 10x25kg
8x17,5kg ss 8x25kg

**** yeah :cool: Op alle fronten lekker, alleen borst niet erg impressive.. Maargoed, kracht behouden is voor nu wel even prima, maar ik hoop die 4e rep er toch nog uit te persen in de cut.

Hop, hop! Prima training mac!

Terug
Naar boven