XXL Nutrition

Op naar de sterren, en daar voorbij

Wta precies verschil met duim overhands want k doe dat eigenlijk bij alles

Mooie kracht en stevig volume voor in de cut bro, goed werk!

Die 4e rep komt ook wel brah, maak je maar geen zorgen. Als het niet id cut is, dan maar in de bulk potverdomme!

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.564
Hop, hop! Prima training mac!

Dat dacht ik :D:cool:

Wta precies verschil met duim overhands want k doe dat eigenlijk bij alles

Die rechter pakte ik deze keer;
photo-4.jpg

Mooie kracht en stevig volume voor in de cut bro, goed werk!

Ja, ik dacht, supersetje voor armen kan er wel bij. En I gotta say; ik voel 'm goed vandaag, traps ook al. Spierbijn in rug/chest zal morgen wel komen :)

Die 4e rep komt ook wel brah, maak je maar geen zorgen. Als het niet id cut is, dan maar in de bulk potverdomme!

True ;)

Kijk kijk voor in een cut is het een prachtige training dacht ik zo!

Je maakt gestaag gewoon krachtgains of niet dan?

Btw ik heb dat echt vaak fout zien gaan bij een benchpress, die 'thumbless grip'. Maar zelf weten :)

• #7.566
Kijk kijk voor in een cut is het een prachtige training dacht ik zo!

Je maakt gestaag gewoon krachtgains of niet dan?

Btw ik heb dat echt vaak fout zien gaan bij een benchpress, die 'thumbless grip'. Maar zelf weten :)

Nou gestaag wil ik niet zeggen, eerste twee weken zeker kracht gepakt op bench maar dat stagneert nu. Wel iets op schouders inderdaad. Squats ook wel misschien, maar ik had al een tijd niet serieus gesquat dus dat was deels motorisch/neurologisch etc. Trouwens, op biceps misschien ook wel. Maar heel langzaam allemaal, ik ga lekker zo door iig. Afgelopen week was 3 dagen niet super maar nu is het game on en ik hoop over een week weer een stap dichterbij te zijn, net als na mn eerste twee dieet weken :) In deze cut blijft er ook wat over van mn chest qua looks, which is nice, want met eerdere cuts krimpte mn chest vaak als ik er wat vet vanaf cutte :o

Edit; Ik heb met die thumbless grip het idee dat ik de bar makkelijker "uit elkaar trek" en ik hoef met die grip minder mijn best te doen om mn polsen echt recht onder de bar te houden. Ik heb met dat laatste wel een paar keer kleine pijntjes in mn polsen gehad tijdens trainen. T is wel even wennen, maar ik denk dat het de moeite waard is!

Laatst bewerkt:
Ja die grip pak ik atlijd maar wat is precies het verschil tussen eigenlijk je duim eronder of je duim erover bij de rest van je vingers wat ik dus altijd doe?
Heeft dit voordelen of nadelen?

Ja die grip pak ik atlijd maar wat is precies het verschil tussen eigenlijk je duim eronder of je duim erover bij de rest van je vingers wat ik dus altijd doe?
Heeft dit voordelen of nadelen?

Geen voordelen, alleen maar nadelen. In het boek van Mark Rippetoe laat hij zien dat het niks uitmaakt voor de positie van de barbell in je hand en ten opzichte van je pols / onderarm.

Nadeel is dat je er flinke ongelukken mee kan krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=Uv7IoVPUZPE

• #7.569
Ai, dat ziet er niet prettig uit inderdaad. Maar heb jij het idee dat je duim onder de bar (dus niet er omheen) zulke taferelen voorkomt dan? Want daar hou je de bar ook niet mee tegen lijkt me.

Ai, dat ziet er niet prettig uit inderdaad. Maar heb jij het idee dat je duim onder de bar (dus niet er omheen) zulke taferelen voorkomt dan? Want daar hou je de bar ook niet mee tegen lijkt me.

Ja dat denk ik wel ja. Het is mogelijk dat hij van je handpalm af rolt (zoals in het filmpje). Tenzij je de pols zo ver in extensie brengt dat de stang als het ware in je vingers rolt.

Maar goed, dan breng je de flexoren van je pols enorm op rek onder een flinke load (de stang + gewicht).

En dan nog, al zou er niks gebeuren, waarom zou je niet gewoon je duim er omheen doen? Zoals ik al eerder zei: de positie van de stang in je handpalm verandert niks met je duim er onderdoor of er overheen.

Als dat wel het geval is positioneer je de stang niet goed in je hand.

Ik had wel altijd last vna me pols bij banken sinds ik hem eronder doe nolit meer last gehad.
Plus ik denk niet dat die ene duim dat kan voorkomen

Ik had wel altijd last vna me pols bij banken sinds ik hem eronder doe nolit meer last gehad.
Plus ik denk niet dat die ene duim dat kan voorkomen

Dus dan positioneer je de barbell niet goed in je hand als je een omvattende greep hanteert.

En natuurlijk voorkomt je duim dat de barbell van je hand af kan rollen :rolleyes:

Weer te laat..wilde ook zeggen dat je uit moest kijken met die duimloze grip..

Als je last van je polsen krijgt met benchen moet je gewoon stoppen met benchen ;)

Benchen is niet heilig mac!

Weer te laat..wilde ook zeggen dat je uit moest kijken met die duimloze grip..

Als je last van je polsen krijgt met benchen moet je gewoon stoppen met benchen ;)

Óf een stapje terug in gewicht en de correcte polshouding aannemen.

Ik heb ook 'zwakke' polsen, maar ik krijg alleen last als ik richting 1 RM ga benchpressen. Want dan kan ik niet meer letten op mijn polshouding.

• #7.576
Naja als ik overal waar ik een keer een pijntje van krijg niet meer mag doen kan ik niks meer :D Maar t is puur een techniek dingetje inderdaad, als ik er op let krijg ikgeen last. T is meer dat ik elke maandag opwerk naar een zwaar 3-5je dus dan komt t snel naar boven als ik er niet op focus.

Naja als ik overal waar ik een keer een pijntje van krijg niet meer mag doen kan ik niks meer :D Maar t is puur een techniek dingetje inderdaad, als ik er op let krijg ikgeen last. T is meer dat ik elke maandag opwerk naar een zwaar 3-5je dus dan komt t snel naar boven als ik er niet op focus.

Ik gebruik nu wrist-wraps bij singles, doubles en soms bij 3-6 repranges. Gewoon gekozen als cadeau bij B&F.

• #7.578
Ik gebruik nu wrist-wraps bij singles, doubles en soms bij 3-6 repranges. Gewoon gekozen als cadeau bij B&F.

Mmm, interesting. Ik vond die shakebaker met dat bakje eronder alleen ook wel aantrekkelijk ???

Straks LB, gelukkig deloadweek voor squats. Ik heb echt een paar dagen moeie benen gehad (moe, dus niet spierpijn) na squats zaterdag. Zondag in totaal ongeveer 2,5 uur gefietst, dus dat heeft qua rust en cals in de cut waarschijnlijk geen goede invloed gehad op mijn herstel. Dus max effort deadlifts en deload squats.

• #7.579
Deadlift
8x60kg
3x100kg
5x115kg
5x132,5kg
5x150kg

Squat (deload)
5x20kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg

Windshield Whipers (Knieën in)
7x
6x

Rope Crunch
12x20kg
15x30kg
15x30kg
15x30kg
12x35kg
8x40kg

Sprinter Sit Ups
2x10

V Sit
2x15

Sprinter sit ups en windshield whipers zijn trouwens per kant (dus 2x10 is 2x10 per kant).

Nu rijst met groente en tonijn.

Die beker heb ik ook, maar ik zie er het praktisch nut niet echt van in. Zeker omdat ik ook de drie aparte bakjes heb die je op elkaar kan schroeven. Die kan je ook apart meenemen en dan een 'normale' shakebeker ernaast.

Je bent met de deadlift mij alweer voorbij :o En ik heb geen idee wat voor buikspieroefeningen dat zijn, die windshield whipers en sprinters sit ups :p

Terug
Naar boven