Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

Ga denk ik proberen te stabiliseren op een wat flexibeler dieet. Motivatie om te trainen en eten is beneden pijl en heb vandaag triple chocolate cookies en een pizza op (THE HORROR). Ik wil weer vooruitgang boeken in de gym en groter worden daarbuiten. Heb ruim een maand gecut van 78-79 naar 75-76 en mn kracht goed behouden dus opzich een mooi en leerzaam resultaat. Maar de winter in cutten is lame, bring on them gainz, them gunz und dem shoulderzzz!
Ben benieuwd Mc! Hoe moet ik een flexibeler dieet interpreteren?

Massa aanzetten betekend in de regel toch meer eten en kortere powersets hanteren in de gym.

Niks mis mee man, heb zelf ook een tijdje op onderhoud gezeten na een semi-cut en toen ook wat minder gelet op de verdeling E/K/V
en door de weeks wat meer gegeten en in het weekend wat soberder.
Heb die periode wel wat meer volume gedraaid (techniek + contractie) en het hardlopen weer opgepakt, dus kon ik automatisch ook wat meer eten zonder aan te komen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.644
Ben benieuwd Mc! Hoe moet ik een flexibeler dieet interpreteren?

Ruimte om bij avondeten te eten wat ik wil. Daar zet ik dan gewoon een target voor (bijvoorbeeld 800 cals en minimaal 40gr eiwit). Dus dat kan een pizza en een shake zijn bij wijze van.

Massa aanzetten betekend in de regel toch meer eten en kortere powersets hanteren in de gym.

Ik bedoel ook precies dat ik meer ga eten Bart ;) Korte powersets en meer volume werk zitten allebei in mn schema.

Niks mis mee man, heb zelf ook een tijdje op onderhoud gezeten na een semi-cut en toen ook wat minder gelet op de verdeling E/K/V
en door de weeks wat meer gegeten en in het weekend wat soberder.
Heb die periode wel wat meer volume gedraaid (techniek + contractie) en het hardlopen weer opgepakt, dus kon ik automatisch ook wat meer eten zonder aan te komen.

Aight, heb je nog tips om te stabiliseren op mn huidige BW/BF? Ik ga na 1-2 weekjes stabiliseren mijn training voor mei 2014 oppakken dus dan krijg ik ook wat meer leeway.

• #7.646
Zo doe ik dat ook binnen mijn dieet..beetje IIFYM:D

Precies :) Al probeer ik wel zo veel mogelijk 40/35/25 aan te houden denk ik, dus misschien neem ik een groot window voor t avondeten (1000-1200 cals oid inclusief pre-sleep snack) zodat ik nog speling heb voor aanvulling met walnoten/avocado, oats of whey etc. om die macro's te hitten ongeacht mn diner :)

Zo doe ik dat ook hoor metroman ;) :o

Ik woon nog thuis, dus over het avondeten heb ik weinig te zeggen. Behalve dan: "Waar heb je trek in?"

In mijn voedingschema heb ik dat precies opgelost zoals jij verteld: als je je kcals maar haalt.

De rest van mijn voeding staat wel redelijk vast, maar kan ik alsnog wat spelen. Als ik maar weer aan de kcals kom.
Dat gaat prima. Als ik gewoon maar mijn brinta, oats, kwark, whey en eieren binnen krijg kan ik voor de rest vrij flexibel zijn en dat zorgt ook voor een hoop ontspanning, of scheelt een hoop stress. Net hoe je het bekijkt.

Kortom: die aanpak werkt voor mij ook heel goed ;)

• #7.648
Ja, ik ga daar mee aan de slag, klinkt goed! Ik ben t zat en heb geen zin om te trainen etc. :(

Ja, ik ga daar mee aan de slag, klinkt goed! Ik ben t zat en heb geen zin om te trainen etc. :(

Als je maar 2 weekjes wil stabiliseren dan zou ik voor 3x een fullbody p.w. gaan en niet zo zeer de compounds pakken om vijfjes/triples te pakken.
(die moet je straks toch pakken met je schema)
Gewoon naar de gym gaan en ter plekke kijken wat je per spiergroep pakt en je reprange tussen de 6-12 reps houden
en vooral die contractie opzoeken (gewichten zijn ondergeschikt)
Heb je energie over op rustdagen en is het droog buiten ? hup naar buiten en lekker 5K rennen.

• #7.650
Benchpress
10x20kg
8x40kg
5x60kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
6x70kg
9x55kg
7x45kg

Incline DB Bench
12x16kg 1 klik
12x16kg 2 klik
9x16kg

Dips
6xBW
5xBW

Pullups (normal/hammergrip/chin)
4/4/3xBW
3/2xBW
1/1/1xBW

Hammerstrength Row (wide)
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg

Concentration Curl
5x14kg
7x12kg
Xx9kg
Xx7kg

Triceps Overhead Extension (rope)
16x15kg
7x20kg
6x17.5kg

Facepull
16x15kg
16x17,5kg
16x20kg

DB Raise
8x10kg
8x10kg
Xx7kg

DB Shrug met hold
10x24kg

Was lekker! Was aanvankelijk van plan alleen te benchen en armen erbij te pakken maar ik werd gretig :D Moeilijke pomp overal, zal er wel mee samenhangen dat ik meer carbs op heb vandaag en gister. Heb er nog nooit zo groot uitgezien :cool: Incline DB bench eens geprobeerd sinds een jaar op aanraden van Vortex, en ging goed dus dat is relaxt. Niet te hard van stapel lopen wat dat betreft. Tri's waren al dood bij dips en een setje beginnen met viertjes maakte de pullup-tank meteen leeg. Wide grip hammerstrength is wel echt tegek voor mn breedte merkte ik, erg lekker. Verder instant spierpijn in mn traps bij mn shrugs, dat was een beetje apart maar wel prima I guess. Nu 2 blikken droge tonijn *yuk* en vanavond feestje.

Als je maar 2 weekjes wil stabiliseren dan zou ik voor 3x een fullbody p.w. gaan en niet zo zeer de compounds pakken om vijfjes/triples te pakken.
(die moet je straks toch pakken met je schema)
Gewoon naar de gym gaan en ter plekke kijken wat je per spiergroep pakt en je reprange tussen de 6-12 reps houden
en vooral die contractie opzoeken (gewichten zijn ondergeschikt)
Heb je energie over op rustdagen en is het droog buiten ? hup naar buiten en lekker 5K rennen.

Mwah, hoezo een ander schema? Fluctuatie qua glycogeen ofzo? Ik vind t wel erg lekker gaan en ben juist benieuwd hoe mn huidige schema gaat op meer calorieën/carbs! Ben idd gewoon naar de gym gegaan en gedaan waar ik zin in had: dat was eventually heel mn lichaam maar heb me weten te beheersen om niet te deadliften haha. Contractie was op armen erg goed, nog nooit zo'n pomp gehad (zal wel met carbs en een paar dagen rust te maken hebben ook). Rennen ga ik niet doen, fietsen des te meer he ;)

• #7.651
Nice train bro :thumbs:

Foreveralone.jpg

Nice train bro!

:roflol:

Nice train bro:thumbs:

Mwah, hoezo een ander schema? Fluctuatie qua glycogeen ofzo? Ik vind t wel erg lekker gaan en ben juist benieuwd hoe mn huidige schema gaat op meer calorieën/carbs! Ben idd gewoon naar de gym gegaan en gedaan waar ik zin in had: dat was eventually heel mn lichaam maar heb me weten te beheersen om niet te deadliften haha. Contractie was op armen erg goed, nog nooit zo'n pomp gehad (zal wel met carbs en een paar dagen rust te maken hebben ook). Rennen ga ik niet doen, fietsen des te meer he ;)

Niet zo zeer ander schema, maar meer om te "resetten" omdat je zelf aangaf dat je het zat was.
Maar nu je aan geeft dat het lekker gaat zie ik geen reden om iets te veranderen aan je training.
Persoonlijk vond ik het wel relaxed om die overgangsweken fullbody te doen nadat ik vast liep vanwege m'n blessure aan m'n linker arm.

Bewegen hoeft idd niet expliciet rennen te wezen, maar omdat je een marathon wou lopen in het voorjaar is het nooit weg om dit wat bij te houden ;)

Nice dat je ICDP goed ging :)

met kortere powersetjes / meer volume bedoel je dus kortere sets (minder reps dus), maar wel meer sets?

Lekkere training mac!

• #7.659
Sehr nice. Nooit zo'n last van met schouders..

Ik mag morgen ook gelukkig weer beginnen!

Ik normaal gesproken ook nooit zo :) Ah, nice, kan je weer aan de bak ;)

:D

Niet zo zeer ander schema, maar meer om te "resetten" omdat je zelf aangaf dat je het zat was.
Maar nu je aan geeft dat het lekker gaat zie ik geen reden om iets te veranderen aan je training.
Persoonlijk vond ik het wel relaxed om die overgangsweken fullbody te doen nadat ik vast liep vanwege m'n blessure aan m'n linker arm.

Bewegen hoeft idd niet expliciet rennen te wezen, maar omdat je een marathon wou lopen in het voorjaar is het nooit weg om dit wat bij te houden ;)

Nice dat je ICDP goed ging :)

Ah ja zo, ik snap je. Klopt allemaal idd :)

met kortere powersetjes / meer volume bedoel je dus kortere sets (minder reps dus), maar wel meer sets?

Mmm, waar heb ik dit gezegd? Ik zie even niet waar je op doelt.

Thanks Bartski!

Gister en vandaag even met dieet wezen puzzelen. Op basis van mijn resultaten en 1kg lichaamsvet=7k cals ligt mn onderhoud op 2700, wat niet onlogisch klinkt. Dus ik ga rustig opbouwen naar 3000 op trainingsdagen en 2500 op rustdagen.

Terug
Naar boven