Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.761
Heavy, die DL en SQ. Sloeg beetje tegen om ze in het midden van je training te doen of toch voor herhaling vatbaar?

Mbt je gewicht zou ik, als je jezelf elke dag wil meten gewoon een gemiddelde nemen per week. Doe dit voor een maand ofzo en dat zal je een beter zicht geven op je gewicht én ben je beter in staat een goede beslissing te nemen omtrent kcal.

Mja opzich wel prima. Ik vond het fijn om fris aan mn bench te beginnen want vorige keer was ie voor mn gevoel net an, maar dat kan ook aan slaap, hydratatie etc. hebben gelegen.

Ik snap je punt niet zo goed, je bedoelt mn gemiddelde gewicht per week? Ik pin me niet echt vast op gewicht van een bepaalde dag, maar 6 dagen achter elkaar lichter inwegen = cals uppen als je wilt bulken imo. Heb het idee dat ik daar geen maand voor hoef te wachten.

Zorgt zeker wel voor meer reps, of meer gewicht bij hetzelfde aantal reps. Het aantal sets bepaal je zelf.
Maar je hoeft ze ook niet helemaal vooraan je training te doen. Je kan ze bijvoorbeeld ook indelen zoals ik dat heb:
1. twee push oefeningen
2. twee pull oefeningen
3. armen
4. benen / core / kuiten

Ik snap dat je daar eerste instantie niet op zit te wachten, maar ik vind het ook niet heel slim om helemaal kapot te zijn van die deadlifts elke keer. Dat doet je training daarna geen goed ben ik van mening.

Dat de workouts veel zwaarder worden klopt. Komt vooral door de reps. Ik had het bij 10 RM al minder erg, en nu bij 5 RM helemaal weinig ;)

Ik zou zeker inderdaad je kcal uppen. Dit is best een intensief programma dus je hebt genoeg energie nodig om te kunnen herstellen! Carb-cyclen lijkt mij het beste in dit geval om VVM aan te zetten. Vrij hoog op trainingsdagen en wat lager in carbs op rustdagen.

Je weet zelf wel hoe dat werkt ;)

Ja, als je je schema/reps er op aanpast. Iets wat ik nu niet handig heb aangepakt trouwens: ik heb met squats en deadlifts mn "frisse" 1RM's genomen terwijl ik deadlift na squats etc. en daarnaast draai ik 2x15 met maxes gebaseerd op 1 set. Anyhow, ik vind het niet zo erg als ik mn targets niet haal in workout 5 van 15 reps: leermoment voor het opzetten van de 10 reps cycle. Geeft me voor de 10 rep workouts representatievere nummers en wil totaal niet zeggen dat de eerste 5 workouts niet productief waren.

Ik doe al een carbcycle atm en dat bevalt wel. Ik reken nu 100 calorieën per 10 minuten fietsen erbij (woon/werk/vriendenverkeer etc.) want dat kan nog wel eens oplopen. Als ik een keer naar t centrum en een keer naar een vriend in kanaleneiland oid fiets zit ik al 1,5 uur extra calorieën te verbranden op mn fiets. Dat zit nu in mn eetschema verwerkt.

3vgtdc.jpg

Of toch?

:P Niet vanwege de flow, meer vanwege de rest van de training. Met name upperbody: dat heeft prioriteit op het moment.

Oeh 15 reppers.... burn

Ik bedoelde inderdaad een gemiddelde nemen van de week, maar je dat heb je nu in principe ook gedaan door 6 dagen te wachten. Bedoel dat 1 dag meestal niet veel zegt :o

• #7.764
Even updateje van vanmiddag;

Bench
Warmingup
5x75kg
5x65kg
10x55kg

Weighted Chins
3xBW+15kg
3xBW+12,5kg
4xBW+10kg

DB Shoulder Press
12x16kg
7x18kg

Hammerstrength Row (wide grip)
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg

Raises
12x10kg
8x9kg

Preacher Ez-Curl
10x25kg
7x25kg

Rope Pushdown
10x20kg
10x20kg

Zo, eindelijk weer eens een training loggen?

Sterke chins man! Gaat de goede kant op.

• #7.766
Zo, eindelijk weer eens een training loggen?

Sterke chins man! Gaat de goede kant op.

Eindelijk weer eens trainen :o

Oja: heb ook flink last van mn knie al een week, is de laatste dag wel minder maar nog steeds niet 100. Denk mn knieband ofzo. En vandaag ook mn achillespees keihard ergens tegenaan geramd dus ben effe geblesseerd :roflol:

Bekijk het positief: kan je goed je UB aanpakken!

• #7.768
Bekijk het positief: kan je goed je UB aanpakken!

True story :) Al besefte ik me vandaag dat ik geen last meer heb van mijn knie, soms vergeet je zulke dingen gewoon :)

Wil eens goed gaan knallen, denk UB/LB+schouders+armen/UB schemaatje. Paar HST principes er wel in houden, maar ik wil wat losser met mn training omgaan.

Waarom een UB/LB schema veranderen in een schema waarbij je bij LB toch UB pakt?

Maar dat is waarschijnlijk omdat je wat losser met je trainingen om wilt gaan..en denk dat het al key is dat er uberhaupt getraind wordt..:rolleyes::D

Hey weer eens een training! Hoppa

• #7.772
Hey weer eens een training! Hoppa

;) Ik ga nu ook progressie loggen; dikgedrukt is wat is veranderd vergeleken met vorige keer. Heb ook met een maatje ter motivatie afgesproken dat we gaan loggen op onze telefoon en elkaar na elke training onze training, een selfie en no homo appen :roflol:

Weighted Chins
4xBW+15kg +1 rep
4xBW+12,5kg +1 rep
4xBW+10kg

Bench
Warming up
5x77,5kg +2,5kg
5x67,5kg +2,5kg
10x57,5kg +2,5kg

Hammerstrength Row Machine (wide)
8x62,5kg +2,5kg
8x62,5kg +2,5kg
8x62,5kg +2,5kg
8x62,5kg +2,5kg

DB Shoulder Press
12x16kg
12x18kg +5 reps

Preacher Ez Curl
12x25kg +2 reps
8x25kg +1 rep

Raise
12x10kg
12x9kg +4 reps

Dips Dips ipv rope pushdown
10xBW
10xBW

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:12 ----------

Oja, en ik ben 2kg afgevallen ??? Weeg nu 74kg en zie strepen op mn schouders, op zich wel geil. Maar past niet echt in t straatje van groter/sterker worden waar ik nu op wil focussen.

Ik kan natuurlijk hier niet achterblijven ;-)
Leuk trainingsprincipe volg je (y)

• #7.775
Deadlift 3x95, 3x115, 3x135, 2x3x155, 4x135
Walking db lunges 10x10, 10x16, 10x12 (per been per db)
Legpress 8x40, 8x80, 8x100
Ez preacher 2+13x25, 8.5x25, 8x20
Squat 5x20/40/60/70 1x80/90/100/110
Frontsquat 5x20/40/50 8x40
1voet calfraise 3x10x20
V-sit 3x20

:)

Laatst bewerkt:
Hooppa. Lekker bezig geweest!

Toch weer die deads erin en vooraan :p

• #7.777
Hooppa. Lekker bezig geweest!

Toch weer die deads erin en vooraan :p

Thanks, was hoog tijd om weer eens mn wheels aan te pakken en ik vond t lekker gaan.

Haha, ja maar ik moest wel :P Wou eigenlijk met squatten beginnen maar t was veels te druk, vandaar die squats zo laat.

---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:25 ----------

Dit was mn 2e set 3x155kg;

http://www.youtube.com/watch?v=X2wCWfm-quU

Vind zelf dat mn kont iets te snel omhoog komt. Verdere comments?

Laatst bewerkt:
Deze video is privé

Kont gaat imo goed. Bovenrug bolt wel vrij veel onder dit gewicht...

Ik zie nog een enorme extensie in de rug terwijl je al bijna rechtop staat.

Terug
Naar boven