- Waardering
- 2.020
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 83kg
Heavy, die DL en SQ. Sloeg beetje tegen om ze in het midden van je training te doen of toch voor herhaling vatbaar?
Mbt je gewicht zou ik, als je jezelf elke dag wil meten gewoon een gemiddelde nemen per week. Doe dit voor een maand ofzo en dat zal je een beter zicht geven op je gewicht én ben je beter in staat een goede beslissing te nemen omtrent kcal.
Mja opzich wel prima. Ik vond het fijn om fris aan mn bench te beginnen want vorige keer was ie voor mn gevoel net an, maar dat kan ook aan slaap, hydratatie etc. hebben gelegen.
Ik snap je punt niet zo goed, je bedoelt mn gemiddelde gewicht per week? Ik pin me niet echt vast op gewicht van een bepaalde dag, maar 6 dagen achter elkaar lichter inwegen = cals uppen als je wilt bulken imo. Heb het idee dat ik daar geen maand voor hoef te wachten.
Zorgt zeker wel voor meer reps, of meer gewicht bij hetzelfde aantal reps. Het aantal sets bepaal je zelf.
Maar je hoeft ze ook niet helemaal vooraan je training te doen. Je kan ze bijvoorbeeld ook indelen zoals ik dat heb:
1. twee push oefeningen
2. twee pull oefeningen
3. armen
4. benen / core / kuiten
Ik snap dat je daar eerste instantie niet op zit te wachten, maar ik vind het ook niet heel slim om helemaal kapot te zijn van die deadlifts elke keer. Dat doet je training daarna geen goed ben ik van mening.
Dat de workouts veel zwaarder worden klopt. Komt vooral door de reps. Ik had het bij 10 RM al minder erg, en nu bij 5 RM helemaal weinig
Ik zou zeker inderdaad je kcal uppen. Dit is best een intensief programma dus je hebt genoeg energie nodig om te kunnen herstellen! Carb-cyclen lijkt mij het beste in dit geval om VVM aan te zetten. Vrij hoog op trainingsdagen en wat lager in carbs op rustdagen.
Je weet zelf wel hoe dat werkt![]()
Ja, als je je schema/reps er op aanpast. Iets wat ik nu niet handig heb aangepakt trouwens: ik heb met squats en deadlifts mn "frisse" 1RM's genomen terwijl ik deadlift na squats etc. en daarnaast draai ik 2x15 met maxes gebaseerd op 1 set. Anyhow, ik vind het niet zo erg als ik mn targets niet haal in workout 5 van 15 reps: leermoment voor het opzetten van de 10 reps cycle. Geeft me voor de 10 rep workouts representatievere nummers en wil totaal niet zeggen dat de eerste 5 workouts niet productief waren.
Ik doe al een carbcycle atm en dat bevalt wel. Ik reken nu 100 calorieën per 10 minuten fietsen erbij (woon/werk/vriendenverkeer etc.) want dat kan nog wel eens oplopen. Als ik een keer naar t centrum en een keer naar een vriend in kanaleneiland oid fiets zit ik al 1,5 uur extra calorieën te verbranden op mn fiets. Dat zit nu in mn eetschema verwerkt.
Niet vanwege de flow, meer vanwege de rest van de training. Met name upperbody: dat heeft prioriteit op het moment.

Al besefte ik me vandaag dat ik geen last meer heb van mijn knie, soms vergeet je zulke dingen gewoon 

Weeg nu 74kg en zie strepen op mn schouders, op zich wel geil. Maar past niet echt in t straatje van groter/sterker worden waar ik nu op wil focussen.