XXL Nutrition

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.781
Kont gaat imo goed. Bovenrug bolt wel vrij veel onder dit gewicht...

Ik zie nog een enorme extensie in de rug terwijl je al bijna rechtop staat.

Ja, mn onderrug is in verhouding altijd al sterker geweest dan mn bovenrug, das een beetje t nadeel van een in verhouding sterke deadlift imo. Zolang de bolling niet in de onderrug zit vind ik het wel acceptabel. Bedoel je met die laatste zin dat ik overextend als ik al rechtop sta? Voor mn gevoel viel dat wel mee, was meer mn chest omhoog pushen als ik eenmaal stond.

Nee, (met name) je bovenrug gaat bovenin de ROM nog van lichte flexie naar extensie. Dus je wervelkolom beweegt onder een vrij zware load.

Ik weet niet of dat wenselijk is in de lumbale wervelkolom, dan wel de thoracale wervelkolom.

Euh, ik heb geen idee waar FTIO het over heeft, maar als ik mijn gedacht mag zeggen is het het volgende: het lijkt volgens mij nog iets te veel op een SLDL. Volgens mij moet je kont nog iets lager beginnen, niet? Op die manier trek je volgens mij iets minder op je bovenrug en kan je gemakkelijker je volledige rug recht houden. Borst meer vooruit duwen gaat ook helpen.

---------- Toegevoegd om 23:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Maar ik zou vooral doen wat FTIO zegt, en niet zozeer wat ik zeg :p

Je tilt het gewicht nog vrij makkelijk op Mc, maar de uitvoering kan imo wel iets beter.

Je onderrug is gelukkig niet bol, dus dat scheelt. Denk dat jorgyboy ook wel een punt heeft en dat je eigenlijk met je kont iets lager moet beginnen, beetje hurk positie. Verder denk proberen je chest een beetje omhoog te duwen waardoor je je rug eerder hol trekt dan bol..

Verder zou ik ook doen wat FTIO zegt, want die gebruikt moeilijke woorden:rolleyes: ;)

Training ziet er goed uit maar je moet nog wel even aan je uitvoering van de DL werken, maar daar zijn hier al genoeg tips over gegeven.
Keep it up!

Netjes bro die 2x3x155 zonder magnesium
Idd wat de rest ook aangeeft ondanks dat je onderrug niet bol trekt zou ik lager beginnen zodat je meer vanuit de benen gaat tillen en minder uit je rug.

Onderrug gaat idd iets bol bro maar niet echt zorgelijk imo! Weight ging easy omhoog! Keep it up

• #7.788
Nee, (met name) je bovenrug gaat bovenin de ROM nog van lichte flexie naar extensie. Dus je wervelkolom beweegt onder een vrij zware load.

Ik weet niet of dat wenselijk is in de lumbale wervelkolom, dan wel de thoracale wervelkolom.

Tsja, dat kan je alleen voorkomen met een maximaal sterke bovenrug lijkt me?

Euh, ik heb geen idee waar FTIO het over heeft, maar als ik mijn gedacht mag zeggen is het het volgende: het lijkt volgens mij nog iets te veel op een SLDL. Volgens mij moet je kont nog iets lager beginnen, niet? Op die manier trek je volgens mij iets minder op je bovenrug en kan je gemakkelijker je volledige rug recht houden. Borst meer vooruit duwen gaat ook helpen.

---------- Toegevoegd om 23:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Maar ik zou vooral doen wat FTIO zegt, en niet zozeer wat ik zeg :p

STDL? Valt wel mee toch, ik heb mn benen echt niet gestrekt ofzo. Kan er inderdaad iets meer in hangen, maar om nou te zeggen dat t er stiff legged uitziet.. ;)

Je tilt het gewicht nog vrij makkelijk op Mc, maar de uitvoering kan imo wel iets beter.

Je onderrug is gelukkig niet bol, dus dat scheelt. Denk dat jorgyboy ook wel een punt heeft en dat je eigenlijk met je kont iets lager moet beginnen, beetje hurk positie. Verder denk proberen je chest een beetje omhoog te duwen waardoor je je rug eerder hol trekt dan bol..

Verder zou ik ook doen wat FTIO zegt, want die gebruikt moeilijke woorden:rolleyes: ;)

Ja dat bedoelde ik ook met dat mn kont te snel omhoog komt op de vorige pagina. Focussen op chest doe ik normaal wel, maar moet ik idd ook meer onderin de rep doen.

Training ziet er goed uit maar je moet nog wel even aan je uitvoering van de DL werken, maar daar zijn hier al genoeg tips over gegeven.
Keep it up!

Hoi!

Netjes bro die 2x3x155 zonder magnesium
Idd wat de rest ook aangeeft ondanks dat je onderrug niet bol trekt zou ik lager beginnen zodat je meer vanuit de benen gaat tillen en minder uit je rug.

Yes, wel mixed grip tho. Is grappig want dat zei ik zelf dus als eerst :rolleyes:

Onderrug gaat idd iets bol bro maar niet echt zorgelijk imo! Weight ging easy omhoog! Keep it up

Cheers Bartmans!

---------- Toegevoegd om 17:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:31 ----------

Bench
Warmingup
5*80 +2,5kg
5*70 +2,5kg
10*60 +2,5kg

Weighted chins
5*15 +1 rep
4*12,5
5*10 +1 rep

DB Sh.Press
12*18 +2kg
11*18 +2kg -1 rep

Row machine wide'
8x65kg +2,5kg
8x65kg +2,5kg
9x65kg +2,5kg +1 rep (oeps)
8x65kg +2,5kg

Raise
12*10
12*10 +1kg

Preacher Ez
12*27,5 +2,5kg
8*25+1F +0,5 rep :(

BW dips
12xBW +2 reps
12xBW +2 reps

Nice. Volgende keer weighted dips. Kijken hoelang ik deze progressie op de bench kan volhouden vooral. Nog even kijken of ik volgende keer de 20s pak met DB Shoulderpress.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad geen SLDL, maar je begrijpt wat ik wil zeggen.

Lekkere training! Niet bijzonder zwaar of wel?

• #7.793

Lullig.

Lekkere training! Niet bijzonder zwaar of wel?

Cheers man. Mmm, over de linie niet echt. Er zaten nog wel wat reps in de tank met die 80kg op de bench dus dat geeft vertrouwen voor de 5x82,5kg. Das grappig want 5x75kg twee weken terug ofzo voelde loodzwaar, maar dat kwam vooral door mn 1,5 week off en daarvoor 15 reps trainen. Chins was wel echt grinden om 2 reps progressie te pakken en ben full out gegaan op mn eerste set curls om 2,5kg progressie te pakken. Voorlopig blijf ik elke oefening gewoon rustig verhogen en probeer ik deze lijn zo lang mogelijk door te zetten. Mocht ik vast lopen ga ik meer eten en wellicht iets meer volume toevoegen (bijv. een extra set chins met alleen BW).

Erg netjes Mc! Alles verzwaard of meer reps gepakt:thumbs:

Ben trots op je!:cheer:

Ziet er goed uit man, wat bedoel je precies met + 2 reps bij de dips?

• #7.796
Ow, staat ineens een training bij.

Natuurlijk pak je volgende keer de 20's met de DB shoulderpress! 2x12x18 is genoeg om te verhogen. En die bench begint er terug in te komen, volgende keer 5x82,5 komt goed.

Lekkere bench.

• #7.800
Ow, staat ineens een training bij.

Natuurlijk pak je volgende keer de 20's met de DB shoulderpress! 2x12x18 is genoeg om te verhogen. En die bench begint er terug in te komen, volgende keer 5x82,5 komt goed.

Ja maar t was 12x18 en 11x18 :P Balen haha. Waarschijnlijk eerste set met 20 pakken volgende keer ;)

Cheers broski!

Je begint veel te hoog met je heupen. Daardoor sta je ook niet in een goede positie met je rug. Ook komen je schouders over de halter heen waardoor dus ook je bovenrug krom trekt.

Dieper naar achter zakken met je heupen en je bovenrug meer aanspannen.

Yes, helder! Thanks voor je feedback kerel.

Terug
Naar boven