XXL Nutrition

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.841
Ik ga nu even iets recht door zee vragen aan je:

Als je niet frequent (genoeg) kan trainen en daarbij ook niet (goed) genoeg naast kan eten, is dit dan wel de sport voor jouw, met uitzondering van je persoonlijke wensen qua uiterlijk / lichaam?

Ik waardeer deze vragen man, beter dan hersendood "nice train" zeggen na een training die 60% van een vorige was. Ik denk niet dat BB dé sport voor mij is. Feit is dat ik breed geinteresseerd ben en niet genoeg commit aan BB om écht ver te komen. Maar ik vind trainen fijn en het ijzer heeft me veel gebracht. Ik wil 2014 in met nieuwe doelen en we gaan zien of het 'm wordt! Die doelen is waar ik me nu over aan het buigen ben.

Hieronder mn train van van de week. Keer eerder wat curls gedaan thuis, niet het loggen waard. Onder het mom van beter iets dan niets.

Boxsquat (par)
5x40
5x60
5x70
5x80

Deficit deadlift (10kg schijven)
5x40
3x60
5x80 sumo
5x100 sumo

Bench
8x40
8x60
1x70
1x80

DB Shoulder Press
6x14
6x20
5x22
5x20

Ez-Curl
5x30
5x32.5
5x35

Toch wel nette boxsquats en sumo's! Hoe diep was de box ook alweer en blijf je zitten of is het touch & go?

In ieder geval wens ik je een goed 2014 kerel!:D

Weer even terug van weggeweest zo te zien.
Leuke variatie breng je aan in je trainingen, de unieke lifts. Hoe hoog was de verhoging waarop je stond?
Je geeft aan dat BB dé sport voor je is, trainen is fijn dat is een ding wat zeker is. Maar waarom dan toch zo onregelmatig trainen?

Ik wens je veel succes en de beste wensen voor 2014.

• #7.844
Toch wel nette boxsquats en sumo's! Hoe diep was de box ook alweer en blijf je zitten of is het touch & go?

In ieder geval wens ik je een goed 2014 kerel!:D

Ach ja, wat de nummers ook zeggen, ik weet dat ik niet heb geknald. Dus dat gaan we anders doen. Was meer zitten dan touch & go, en box was precies PAR naar mijn idee.

Van hetzelfde maat! Dat 2014 maar een mooi jaar mag worden, in en buiten de gym :klink:

Weer even terug van weggeweest zo te zien.
Leuke variatie breng je aan in je trainingen, de unieke lifts. Hoe hoog was de verhoging waarop je stond?
Je geeft aan dat BB dé sport voor je is, trainen is fijn dat is een ding wat zeker is. Maar waarom dan toch zo onregelmatig trainen?

Ik wens je veel succes en de beste wensen voor 2014.

Yes. Ja, was gewoon een beetje spelen eigenlijk ;) Ik stond niet op een verhoging maar ik gebruikte 10kg plates ipv 20kg plates, dus dat scheelt een cm of 10 denk ik? misschien iets meer.

En niet dé sport voor mij, maar wel leuk om te doen en gezond om te blijven doen ;) Onregelmatig trainen kwam eigenlijk met name door een onregelmatige yolo kerstvakantie en gamen, dat yolo en gamen moet allebei weer onder controle zijn. Zoals sommige loglezers zich misschien kunnen herinneren ben ik van mn gameverslaving overgestapt op BB en dat wil ik zo houden!

Ik heb in ieder geval nieuwe doelen nodig. In mei ga ik 120km mountainbiken in Ethiopië, dus daar heb ik al een flinke te pakken. Daarnaast lijkt de 1000 pound club me een mooie voor 2014. Ik ben inmiddels gestopt met salsa en overwoog te gaan kickboxen, maar dat wordt gewoon te veel. Dus ik sluit niet uit dat ik wendler ga draaien op vaste dagen in de week!

Voor al mn loglezers (als ze nog niet zijn weggerend wegens gebrek aan updates) in ieder geval een gezend 2014 gewenst, laten we er collectief iets moois van maken :)

Ik waardeer deze vragen man, beter dan hersendood "nice train" zeggen na een training die 60% van een vorige was. Ik denk niet dat BB dé sport voor mij is. Feit is dat ik breed geinteresseerd ben en niet genoeg commit aan BB om écht ver te komen. Maar ik vind trainen fijn en het ijzer heeft me veel gebracht. Ik wil 2014 in met nieuwe doelen en we gaan zien of het 'm wordt! Die doelen is waar ik me nu over aan het buigen ben.

Ja precies dat dacht ik ook al, en als je niet tegen kritiek kan ben je sowieso verkeerd op een forum.

Mooi dat je wat positiefs uit de sport haalt!

Dus blijf door gaan en probeer anders je doelen wat concreter te formuleren met een SMART-doelstelling. Dat werkt erg prettig vind ik zelf dan

• #7.846
Ja precies dat dacht ik ook al, en als je niet tegen kritiek kan ben je sowieso verkeerd op een forum.

Mooi dat je wat positiefs uit de sport haalt!

Dus blijf door gaan en probeer anders je doelen wat concreter te formuleren met een SMART-doelstelling. Dat werkt erg prettig vind ik zelf dan

Precies, dat is ook precies waarom ik voor de 1000 pound club ga: ik heb gewoon iets nodig om naar toe te trainen. Heb SMART-trauma's aan de hogeschool overgehouden haha maar 1000 pound club zie ik als iets voor 2014 omdat ik met een maatje goed naar de zomer toe ga cutten. En tsja, t conditionele doel staat dus voor mei. Misschien gooi ik er nog een bodyweight doel in voor april oid.

:thumbs:

Nice train.

Nee grapje :o
Ook overgestapt op sumo's of was dit eenmalig?

Beste wensen voor 2014 brah!

• #7.848
Die sumo's waren ook aan grapje ;) Jij ook broski!

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:46 ----------

Bench
12x20
5x40
5x65
5x75
5x80
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

Holy shit, taaie boel :fire: Pomp zat in de weg op t end.

Hammerstrength Row
8x40
8x60
8x80
6x100
5x100
7x90
8x80

Superset Pushdown, BB Curl
15x17.5 ss 10x35
15x20 ss 6x35
10x22.5 ss 5x35

Superset Concentration Curl, DB Overhead Extension
11x7 ss 7x7
9x7 ss 7x7 (links 1 spot)
10x7 ss 7x7 (rechts en links 1 spot)

Conclusie: 5/3/1 + big but boring ****s you up :D

Laatst bewerkt:
Wow wtf, serieuze eerste training van het jaar!

Voorteken voor een DBB-gericht 2014? :)

Hoe bedoel je precies dat je pomp in de weg zit?
Hoe ziet je trainingsprincipe er precies uit?

Prima training zo!

Lekker dat je bent begonnen met de benchpress.

Hopelijk kan je daar dit jaar flink wat progressie op pakken ;).

• #7.853
Hoe bedoel je precies dat je pomp in de weg zit?
Hoe ziet je trainingsprincipe er precies uit?

Ik had zo'n pomp in triceps en chest dat het t benchen belemmerde. Mn huidige plan staat hieronder. Het idee is wendler 5/3/1 op squat/deadlift/bench omdat ik bij de 1000 pound club wil, dan een boring but big 5x10 omdat ik groot wil worden. Daarna een oefening om push en pull in verhouding te houden en daarna aan armen werken omdat die achter lopen.

Dag 1
Squat 5/3/1
DB Shoulder Press 5x10
Pullups
Supersets armen

Dag 2
Deadlift 5/3/1
(Front) Squat 5x10
Calves & abs

Dag 3
Bench 5/3/1
Bench 5x10
Hammerstrength Row
Supersets armen

Daarnaast nog 3x per week duur of intervaltraining op de hometrainer.

Prima training zo!

Lekker dat je bent begonnen met de benchpress.

Hopelijk kan je daar dit jaar flink wat progressie op pakken ;).

Hoop 't!

Laatst bewerkt:
Thanks voor de link betreft HST! Je doet zelf nu een Wendler gerelateerd schema?

Ik vind het een mooi schema!

Lijkt verdacht veel op het mijne :o

• #7.856
Als je drie dagen per week traint dan zou ik op dag 2 nog wat armen / schouders toevoegen :)

• #7.858
Als je drie dagen per week traint dan zou ik op dag 2 nog wat armen / schouders toevoegen :)

Wie weet :) Ik stop 100% effort in de 5/3/1 en boring but big sets. Daarna is het een kwestie van pullwerk met pushwerk in balans brengen en yolo.

Mooi nieuw schema, mooie doelen :) Succes en ik ben in!

Terug
Naar boven