MuscleMeat

Op naar de sterren, en daar voorbij

Dips: 1x5, 2x4 Heb ze nu voor het eerst met BW gedaan. Zwiepte alle kanten op en geen volle ROM maar t ging al een stuk beter dan een paar weken terug! Die houden we dr in.

Hoe doe je nu dips? Anders doe je eerst dips tussen 2 bankjes, dat is lichter.

• Topic Starter Topic Starter
Gheghe, was juist blij dat ik naar BW was overgestapt! Ging vandaag al weer beter, 2x5 1x4 ;)

Squat: 8x20kg, 5x50kg (warmingup), 2x5x80kg en nog een setje waarbij ik faalde bij de 4de rep.
Benchpress: 5x20kg (warmingup) Ik voelde de bui al hangen dus had minder gewicht gepakt. Wel meer reps. 6x5x40kg + 2 reps.
Deadlift: 5x70kg (warmingup), 2x5x110kg :cool:
Lat. Raises: 10kg, reps: 10, 7, 5 (Wou eigenlijk 9kg pakken maar die kon ik niet vinden :o).
Dumbbell Benchpress: 17kg, 2x10 en een keer 8. Ging eigenlijk wel goed dus.
Dips: 5,4,5 Jeuj, 1 rep dr bij en een stuk stabieler dan vorige keer.

Ben goed gesloopt. Baal dr van dat mn squat ruk ging, heb het idee dat die 80kg een beetje mn plateau ofzo is. Misschien eens deloaden naar 65kg volgende keer? Over mn bench ben ik wel tevreden aangezien ik flink wat reps heb kunnen maken. Wel jammer voor het gewicht, maar dumbbell bench ging dan weer fijn.
Ik heb nu trouwens een blaar van het deadliften. De huid net onder mn knokkels trekt zoveel gewicht niet goed dus ik ga toch eens kijken of ik cheap handschoentjes kan fixen ??? Ben zelf geen fan van handschoentjes, maar mn vel gaat gewoon kaputt zo.

En nu een hete douche en een powernap. Denk dat mijn korte nachtje van 5-6 uur wel invloed heeft gehad op mn training. Op tijd naar bed gaan is moeilijk!

Mooie gewichten al voor dat je pas begonnen bent!
Zeker die deadlift spring eruit.

Maar dit moet rippetoe zijn? Hehe die newbs leren het nooit, altijd weer oefeningen toevoegen en setjes op de DL (maarja dat deed ik ook hoor ;))

Wat zijn je stats trouwens? Aan die dips te zien tov de rest van je oefeningen ben je niet het ecto type, of wel?

Magnesium kopen ipv handschoentjes, handschoentjes zijn gay;).

@Mark: Nou, ik ben begonnen met Rippetoe, maar ben overgestapt naar elke keer dit (ook qua volgorde):

Squat, Benchpress, Deadlift, Lateral Raises, Dumbbell Benchpress, Dips

Deed eerst ook BOR maar dat is een beetje link icm mn deadlift die nu wel heavy aan het worden is. Na alleen de Rippetoedingen had ik vrijwel altijd het gevoel dat er veel meer in had gezeten. En inderdaad stiekem nog een extra setje deadlift (maar die is zo fiijjjjjn! :D).
Ik ben zeker geen ecto. Weet niet of ik endo of meso ben, maar ik woog zo'n maand geleden 81kg bij 1.88m (ongeveer) op de nuchtere maag, net gepiest etc. Heb het idee dat ik vrij makkelijk vet aanzet, daarom zie ik ook op tegen de 2maanden cut die ik van plan ben. Hier trouwens foto's van toen ik begon. Ik zal weer foto's posten aan het begin van de cut, en aan het eind van de cut :)

En ja, ik vind handschoentjes ook gay, maar met poeder gaan kliederen gaat em ook niet worden denk ik. Ik had wel zodanige plekken onder mn knokkels dat ik het licht last van had met mn dumbbell bench ???

Nougoed, ik ga weer dingen doen enzo :rolleyes:

Dan zit er maar 1 ding op, harde handen krijgen:p.

Laatst bewerkt:
hey bro

dus jij bent het met die geweldige 'BUZZ LIGHTYEAR' topictitel :roflol:

anyway, ik ga ook een abbo nemen vanaf nu;)

als ik het goed lees is dit je trainingsschema vanaf nu?

Squat, Benchpress, Deadlift, Lateral Raises, Dumbbell Benchpress, Dips

Ga je dit elke training doen? ik zou het toch wat anders doen. ten eerste doe je 3 oefeningen waar je je borst mee belast (bench, dumbbell bench en een beetje dips) en vergeet je dan een aantal andere delen zoals traps, achterkant schouders (die bij velen al zo zwaar verwaarloost wordt!) kuiten, en lats.

Als ik jou was zou ik het wat meer verspreiden. Elke dag 1 oefening voor elke spiergroep, en beginnen bij 1/2 van de grote drie. Zo kun je ook de kleinere spiergroepen aanpakken.

Ik ken natuurlijk je doel niet, misschien wil je wel gewoon naar powerlifting toe werken, dan zeg ik niets;)

Als je doel massa is zou ik gaan voor een fatsoenlijk full body schema of een 3/4 daags split.
Als je doel kracht is zou ik voor Bill starr gaan, aangezien je nog niet zo lang bezig bent.

Laatst bewerkt:
To infinity and beyond!

Welkom :) Ja, dit is een beetje mn training. Van te voren niet heel goed over nagedacht, meer "dit is er van overgebleven" :roflol: Thnx voor de headsup, moet mn schema inderdaad eens onder de loep nemen. Ik probeer trouwens wel mn dips zo recht mogelijk te doen om te focussen op mijn triceps en inderdaad niet mn borst. Verder vind ik standaard benchpress gewoon zaad (zonder spotter) dus misschien gooi ik die er wel uit? Dunno. Eens even mijn training analyseren. En trouwens, mn lats pak ik toch wel redelijk met lateral raises dacht ik zo?

Eens even met oefeningen puzzelen, heb ook een pecdeck apparaat ontdekt (lol), even kijken hoe noemden ze dat ookalweer... Oja, stickies. Brb :)

To infinity and beyond!

Welkom :) Ja, dit is een beetje mn training. Van te voren niet heel goed over nagedacht, meer "dit is er van overgebleven" :roflol: Thnx voor de headsup, moet mn schema inderdaad eens onder de loep nemen. Ik probeer trouwens wel mn dips zo recht mogelijk te doen om te focussen op mijn triceps en inderdaad niet mn borst. Verder vind ik standaard benchpress gewoon zaad (zonder spotter) dus misschien gooi ik die er wel uit? Dunno. Eens even mijn training analyseren. En trouwens, mn lats pak ik toch wel redelijk met lateral raises dacht ik zo?

Eens even met oefeningen puzzelen, heb ook een pecdeck apparaat ontdekt (lol), even kijken hoe noemden ze dat ookalweer... Oja, stickies. Brb :)

Omdat ik me verveel wil ik wel even iets in elkaar steken. Optimaal zal het niet zijn, maar toch zeker niet slecht.

Owja, ik ga wel sterk uit van het LESS=MORE principe, dus zoiezo geen 10 oefeningen

Workout A

deadlift
bent over rear laterals/face pulls
dumbbell bench press
curls
close grip bench press
calve press

Workout B

squat
bor
military press
flyes
curls
wrist curls

Workout C

bench press
romanian deadlift
dumbbell shrugs
T-bar row
dumbbell lateral raises

dit dan maandag, woensdag vrijdag doen.
Is maar een voorstel natuurlijk

Laatst bewerkt:
Mmz, ziet er degelijk uit. Denk dat die afwisseling wel belangrijk is. Ik heb mezelf er al op betrapt dat ik oefeningen die ik "fijn" vind veel gemotiveerder/explosiever kan doen. Even een lijstje maken met oefeningen waarvan ik denk dat ze me bevallen aan de hand van het EMG studies sticky:

(decline?) Dumbbell Benchpress (borst)
(standing) Lateral (side) Raises (zijkant schouder) (eventueel ook bent voor achterkant?)
(seated) Front Dumbbellpress (voorkant schouder)
Preacher Curls (misschien machine?) (biceps)
Dips (triceps)
BOR (lats)
Squat (benen en shizzle)
Deadlift (onderrug)
Calf raises (kuiten)

Mogelijke problemen:
Van elke oefening reps/sets/gewichten bijhouden:gek:
BOR + Deadlift in één workout te zwaar voor onderrug?
Standing Lateral Raises én Bent Lateral Raises doen?

Mogelijke oplossingen:
Logboek meenemen.
Minder setjes doen als je ze per se op dezlefde dag wilt doen:p.
Geen standing en bent, beetje teveel isolatie.

T stikt sowieso van de isolatie :( En t gaat dan wel zijkant schouder vs achterkant schouder worden. Dan kies ik toch voor de zijkant denk ik zo. Ist echt zo erg, of pak je de achterkant ook nog wel een beetje mee met lateral raises? Kan hier niet echt iets over vinden.

Waarschijnlijk kom ik toch wel op Rippetoe + dips en chins uit :roflol:

In mijn schema staat BOR+deadlift toch niet samen?

In ieder geval is het zoiezo zeker doenbaar. Op een rugtraining begin ik bij deadlift, daarna doe ik dumbbell en barbell rows, en eventueel nog T-bar rows. Ik row gewoon graag :roflol:

Te zwaar voor onderrug zal daardoor niet gebeuren. Jij doet squat en deadlift na elkaar, dat lijkt me veel zwaarder voor je onderrug.

standing lateral raises:

http://www.youtube.com/watch?v=YdWoOpGGivg

Dit is een oefening voor je zijkant schouders.

rear lateral raises:

http://www.youtube.com/watch?v=Z0HTsZEMedA

dit is een oefening voor achterkant schouders, en dit is dan weer de meest verwaarloosde spiergroep. Face pulls kun je ook doen in plaats van rear laterals, daarbij moet je wel erop letten dat je pulley op de hoogte van je gezicht is, en niet te hoog zoals in sommige gym's:

http://www.youtube.com/watch?v=P60ASMuBAso

Nee, in jou schema niet ;) Ik heb me hier laten vertellen dat BOR+deadliften zwaar kan zijn voor je core. Ik squat en deadlift nu inderdaad in één workout, BOR drbij misschien iets te heavy (squat, deadlift en bor in één training, niet achter elkaar door maar toch) ... Naja, misschien ook niet, moet even kijken. Wil wel mn lats goed kunnen pakken.

Mmz, ziet er degelijk uit. Denk dat die afwisseling wel belangrijk is. Ik heb mezelf er al op betrapt dat ik oefeningen die ik "fijn" vind veel gemotiveerder/explosiever kan doen. Even een lijstje maken met oefeningen waarvan ik denk dat ze me bevallen aan de hand van het EMG studies sticky:

(decline?) Dumbbell Benchpress (borst)
(standing) Lateral (side) Raises (zijkant schouder) (eventueel ook bent voor achterkant?)
(seated) Front Dumbbellpress (voorkant schouder)
Preacher Curls (misschien machine?) (biceps)
Dips (triceps)
BOR (lats)
Squat (benen en shizzle)
Deadlift (onderrug)
Calf raises (kuiten)

Mogelijke problemen:
Van elke oefening reps/sets/gewichten bijhouden:gek:

Ik zou voor de achterkant van de schouders de Rear Lateral Raise doen, vind dat zelf een heerlijke oefening op een incline bankje :)

Mja, kweetniet. Vind het zoveel isolatie :S Ik ga als ik tijd heb eens even kijken hoe ver ik kom met squats, dumbbell benchpress, deadlift, BOR, dips en lateral raises. Even analyseren welke spieren ik dan oversla of half pak.

Bedank voor de tips guys!

Idd, goed gezegd. Je bent nu een beginner, richt je vooral op de compounds. Zelf doe ik geen enkele pure isolatieoefening. (ben ook nog redelijk beginner)
Heb je de BB Bench Press eruitgegooid?

Ja precies. Morgen eens even wat naslagwerk doen.

En barbell bench ligt me inderdaad niet zo. And besides: Volgens mij is het niet echt een must als ik dumbbell bench, ook al is het 1 van de grote 3. Nougoed, morgen gaat de wekker weer vroeg, goeie nacht allen!

Ik ben ook een beginner, maar dat betekent niet dat je dan bepaalde spiergroepen kan laten vallen. Voor de biceps MOET je zelfs wel isolatie oefeningen doen om die goed aan te willen pakken, toch pak je met de Pull/Chin ups en DB Fly's de biceps wel mee, maar nooit zo goed als met een barb curl.

Kuiten worden ook snel verwaarloosd, net als de achterkant van de schouders. Het is geen ramp ofzo, maar probeer er wel wat aan te doen ;)

Terug
Naar boven