Ik heb even geen opbouwende kritiek helaas. Ik ben ook nog geen grote ervaringsdeskundigen in cutten.
Maar twee dingen vielen mij meteen op: Wat een enorm lange periode om zo weinig gewicht te verliezen, ook ondanks je periode in Ethiopië; Niet erg gestructureerd qua opzet.
Waar heb je de verhoudings k/e/v vandaan? Waarom zou je niet een recomp methode volgen? Lijkt mij veel haalbaarder voor jou. En ik denk dat je met je huidige stats veel eerder ( < 10 weken ) klaar zou kunnen zijn met jouw doel.
Daarnaast als kritische noot als ervaren loglezer van jou: Houd het ook kort, want hoe langer jij bezig bent met cutten, hoe meer feestjes en lange nachten e.d. er tussen zitten voor jou
Wat vind je er niet gestructureerd aan? De opzet is idd nog een beetje ruw. Maar naar mijn mening kan je ook niet te veel plannen: kwestie van meten wat er gebeurt en bijsturen on the go. Moet ook nog mn KT schema uitdenken.
40/40/20 heb ik gebruikt in mijn vorige cut en die verliep wel lekker. Never change a winning team dacht ik zo! Over de feestjes heb je inderdaad een punt haha, maar ik hoop het bij de refeeds te houden
Ben ook geen cut-expert, dus daar kan ik ook niets over zeggen, maar wat ik wel wil opmerken is: ga je die 120km kunnen fietsen als je de 8 weken voordien een cut doet?
Misschien is het geen slecht plan om de week voor ethiopie terug op je normale kcalbehoefte te zitten en wat terug op krachten te komen, zodat je niet volledig uitgeput/uitgedroogd/... naar daar vertrekt.
Nee jij bulkt al je hele leven

En ik denk het wel ja! Gewoon rustig aan cutten t eerste blok, niks extreems. Scheelt weer een paar kilo op de fiets heh

Ga inderdaad een paar dagen voor en na die trip wat meer cals nemen, goeie tip
Als je het volhoud om zo'n lange periode te cutten zou ik het gewoon doen! Het vervelende echter met zo'n klein verlies per week is dat het lastige significant meetbaar is.
Overigens wel bruut dat mountainbiken in Ethiopie! Hoe kom je daarzo verzeild?
Ja, dat is waar. Maar ik ben het gekgenoeg wel gewend en ik vind de resultaten van een cut leuker om te zien gebeuren dan die van de bulk.
Ethiopië kwam ik dus tegen via een organisatie die die trip organiseert. Je kan het zien als een sponsorloopachtig iets: ik ga daar fietsen om bewustwording te creëeren, mensen sponsoren mij en helpen via die weg arme n*gers in Afrika

Als je t interessant vind kan ik je dr wel ff over mailen!
Oke. Want?
Nice dat je plan voor Ethiopië doorgang vind, denk dat cutten t/m je trip naar Ethiopië eigenlijk niet nodig is.
Als je voldoende op je fiets zit en daarnaast nog je geplande work-outs doet kun je makkelijk op onderhoud blijven eten en ook misschien nog wel wat kilo's afvallen.
En wat minder alcohol drinken zou ook wel raadzaam zijn, maar ik heb zo'n gevoel dat dit geen optie voor je is

Naar de 75 KG is wel heel drastisch, dan begin je meer te lijken op een gebleekte Ethiopiër
Mmm, tsja als ik erna begin dan begin ik pas eind mei aan de cut. Dan wordt alles wel heel krap. En minder alcohol is zeker een optie, sterker nog: best een goed idee voor de komende tijd ivm nachtrust en conditie

75kg is idd drastisch, maar ik had vorig jaar bij 78kg geen sixpack dus het lijkt me geen verkeerd doel!
Do: apres ski
Vr: Stappen in Berlijn
Za: Stappen in Berlijn
Zo: Kroegjes in Berlijn
Ma: Thuis iets te veel bier op
Di: Salsafeest
Wo: Volgens mij de enige nuchtere avond van afgelopen week
Do: Bier met vereniging, borrel en daarna stappen in Utrecht
Vr: Keihard dispuutsfeest (bier, wijn en vodka met rietjes )
Za: Verjaardag..
Do you even lift?
Zul je wel goed gevoeld hebben, twee weken niet squaten.
Soms moet je elliot met een korreltje zout nemen. Deadlifts voor grotere kuiten

Ben inderdaad zenuwachtig voor de spierpijn na twee weken

En inderdaad, maar dat is natuurlijk bij alles zo wat je voorbij hoort komen (anaconda shit op tnation enzo).
Thanks brahski!