AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.181
Bench
8x40
5x60
2x80
1x90
1x95
1x100 1 vinger spot
Fx100
2x80 elleboog voelde niet chill

Pullups (widegrip)
10xBW (81,4) widegrip euh nice
Biceps + schouders stretchen
8xBW
4xBW strict
6xBW normal grip

Incline DB Press
10x16
11x26
6x26 ofzo
11x20

Row Machine Hammergrip
14x47
9x59
8x64

Cable Crossover
13x18 laag
11x18
15x16 midden
15x16
13x16 hoog
15x13,5

Straight Arm Lat Pulldown
8x36 Toch weer last van spiertje ofzo bovenop mn elleboog/onderarm.
12x41
12x45,5

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ----------

Ik denk dat hij 'niet functioneel' bedoelt op je main lift. Maar wat extra werk voor achterkant schouders oid.

Tsja, extra werk voor achterkant schouders en stretchen van voorkant schouders en biceps is voor mij zeker functioneel ivm mijn postuur, en daar heb ik al goed resultaat mee geboekt. Ik kies mn oefeningen redelijk zorgvuldig uit behalve dat ik mn kuiten te weinig aandacht geef :o

Lekker om die 100 kilo te voelen toch! Minder van je elleboog kerel.

• #8.183
Lekker om die 100 kilo te voelen toch! Minder van je elleboog kerel.

Ja, was goed voor mn zelfvertrouwen. Achteraf nog even over gehad want ik had iets van 'waarom greep je al in'. Elleboog is inderdaad minder maar komt waarschijnlijk omdat ik van de week 2x zonder warming up redelijk hard met een american football heb lopen oversmijten. Ik heb er nu wel vertrouwen in dat 100kg bench erin zit als ik van 90 naar 100 ga en ik de bar iets sneller laat zakken. Maargoed, ben ook aan t cutten dus we'll see.

Was ook maar een voorbeeldje :P. Ga woensdag toevallig voor het eerst naar de fysio voor onder andere mijn houding. Wat doe je dan precies voor jouw houding.

• #8.185
Was ook maar een voorbeeldje :P. Ga woensdag toevallig voor het eerst naar de fysio voor onder andere mijn houding. Wat doe je dan precies voor jouw houding.

Ohw sorry :D Oké, wat scheelt eraan dan?

Ik had dat als ik recht stond en ik had een pen in elke hand (redelijk ontspannen) dat die pennen enorm naar binnen wezen. Beetje benchmonkey zegmaar. Daarom geef ik achterkant schouders meer aandacht tijdens het trainen (sterker maken) en stretch ik regelmatig de voorkant (losser maken). Biceps stretchen doe ik omdat mn al heel lang achter lopen. Ik hoorde ergens dat t kan zijn dat ik al jaren met een k*trom train en dat biceps van te voren stretchen kan helpen. Weet niet of dit de reden is maar ik heb afgelopen 1,5 maand een cm biceps erbij, en dat is wel substantieel naar mijn mening. Maargoed, gebrek aan biceps is net als de rest ook grotendeels te weinig vreten geweest hoor.

Dat probleem van dat je armen naar binnen staan herken ik. Vallen je biceps door weg. Binnenkort maar is in verdiepen, zal idd wel veel stretchen worden.

Mijn probleem: anterior-pelvic-tilt, ziet er gewoon niet uit. Krijg wel is de opmerking of ik aan ben gekomen vanwege mijn bolle buik. :o Maar dan sta ik gewoon verkeerd. Als ik mijn bekken kantel is het probleem al deels verholpen. Maar het is lastig om dat vast te houden, na het stretchen minder. Dus denk dat ik dat wss ook te horen krijg, dat ik meer moet stretchen.

anterior-pelvic-tilt.jpg

• #8.188
Dat probleem van dat je armen naar binnen staan herken ik. Vallen je biceps door weg. Binnenkort maar is in verdiepen, zal idd wel veel stretchen worden.

Mijn probleem: anterior-pelvic-tilt, ziet er gewoon niet uit. Krijg wel is de opmerking of ik aan ben gekomen vanwege mijn bolle buik. :o Maar dan sta ik gewoon verkeerd. Als ik mijn bekken kantel is het probleem al deels verholpen. Maar het is lastig om dat vast te houden, na het stretchen minder. Dus denk dat ik dat wss ook te horen krijg, dat ik meer moet stretchen.

anterior-pelvic-tilt.jpg

Ah oké! Goed dat je dat hebt geconstateerd dan. Ik heb dat ook licht. Merk het soms zelfs als ik wakker wordt dat ik een zure onderrug heb (ik slaap op mn buik). Herken t wel van die pens haha. Zal neerkomen op abs goed aanpakken en lower back stretchen denk ik ja. Al enig idee wat voor stretches je gaat doen? Denk dat ik t heb opgelopen door altijd zwaar deadliften en heel hard roepen 'abs maak je in de keuken'... :P

anterior-pelvic-tilt.jpg

Na een rugby match loop ik ongeveer als die middelste... :roflol:

Beetje de flow te pakken zo te zien, zowel de training & voeding.
Hoeveel km's maak je nu gemiddeld op de fiets p.w. naast je KT ?
Leuke discussie's ook, voornamelijk over het stretchen (tijdens training) ben ik persoonlijk positief als preventief voor blessures.

• #8.191
Na een rugby match loop ik ongeveer als die middelste... :roflol:

:D

Beetje de flow te pakken zo te zien, zowel de training & voeding.
Hoeveel km's maak je nu gemiddeld op de fiets p.w. naast je KT ?
Leuke discussie's ook, voornamelijk over het stretchen (tijdens training) ben ik persoonlijk positief als preventief voor blessures.

Ja klopt, geniet er ook echt van. Gemiddeld aantal kilometers is moeilijk te zeggen, ene week doe ik meer squats en deads, andere week 2x duur etc. T is echt lastig te programmeren. Ik heb net mn laatste duurrit voor mijn schema afgerond dus de komende tijd wil ik wat intervaltraining doen en stukken van 45-60 minuten op tempo.
Stretchen is toch nuttig inderdaad, zeker als bepaalde dingen uit balans zijn.

Training van vandaag: 6 uur fietsen op de mountainbike waarvan ongeveer 1 a 1,5 uur mountainbike routes waren. In totaal ongeveer 90-95km gemaakt. Echt een shitload hagel en regen over me heen gehad lol. Nu moeilijk veel eten om te voorkomen dat ik er morgen uitzie als een Ethiopiër.

Nog geen idee wat voor een stretches ik zal moeten doen. Ik leef nog steeds onder het motto 'abs are mad in the kitchen'. Tegenwoordig wel beetje planks & ab-rolouts tijdens het trainen

• #8.193
Nog geen idee wat voor een stretches ik zal moeten doen. Ik leef nog steeds onder het motto 'abs are mad in the kitchen'. Tegenwoordig wel beetje planks & ab-rolouts tijdens het trainen

Oke houd me op de hoogte!

Vandaag een beetje zure kniebanden van t fietsen gister. En bijkomen van de 4500 cals gister :D

Vandaag de tijd genomen om alles wat bij te lezen. Best interessant, aangezien ik ook wel 'last' heb van een anterior pelvic tilt. En ook dezelfde redenen waarschijnlijk als jij, Mc, namelijk veel DL's en abs die in de keuken gemaakt worden. Nu de zomer eraan komt, neemt ook de frequentie van men abs-trainingen gelukkig wat toe dus eens zien of dat wat helpt.

Zoniet, toch eens wat stretches of andere shit overwegen, aangezien het niet echt gezond is.

Lekker hoor Mc! Respect voor dat soort fietstochten:eek:

Wel jezelf goed beloond met 4500kcals..GOOOD!

• #8.196
Vandaag de tijd genomen om alles wat bij te lezen. Best interessant, aangezien ik ook wel 'last' heb van een anterior pelvic tilt. En ook dezelfde redenen waarschijnlijk als jij, Mc, namelijk veel DL's en abs die in de keuken gemaakt worden. Nu de zomer eraan komt, neemt ook de frequentie van men abs-trainingen gelukkig wat toe dus eens zien of dat wat helpt.

Zoniet, toch eens wat stretches of andere shit overwegen, aangezien het niet echt gezond is.

Cool man. Ja, abs are made in the kitchen is kennelijk een recept voor anterior pelvic tilt :roflol: Goed bezig, ben benieuwd. Wat voor stretches ben je van plan?

Lekker hoor Mc! Respect voor dat soort fietstochten:eek:

Wel jezelf goed beloond met 4500kcals..GOOOD!

Ja man, volgens een calculator waar je ook gewicht enzo in moest vullen had ik bijna 3900 cals verbrand op de fiets en zou ik om af te vallen 6000 cals moeten eten, maar man dat is niet te doen :eek: Had op de fiets pakjes chocomel en evergreens en na het fietsen 300gr gehakt, pastasaus en 275gr pasta :D

Gister echt heel klein beetje spierpijn in mn quads en aanhechtingen onder mn knie voelden niet helemaal jovel, maar vandaag nergens last van. Straks schouders + arms (ben al lekker hyper van de PWO) en morgen 2x 1-1,5 uur fietsen van en naar een verjaardag. Misschien wel 1 of 2 biertjes verdienen met die cardio... :klink:

Succes Mc! Welke PWO heb je je mik ingeduwd?

Ken niets van stretches, dus heb nog niets in gedachten. Feit blijft gewoon dat een anterior pelvic tilt niet meteen gezond, noch esthetisch aantrekkelijk is :)

Daarom is men plan ook om het eerst wat aan te pakken met extra abs en als dat niet voldoende is, stretches of andere dingen. Ken er te weinig van om dingen aan te raden hiero.

Ik citeer even vanuit mijn log:
Net terug van de fysio. Voor de mensen die niet verder willen lezen: Instabiele core, voornamelijk een zwake transversus.

Oké nu wat uitgebreider. Eerst even een gesprekje gehad. Aangegeven dat ik een powerlifter (jep nu toch echt om) ben en de hele trainings-judel uitgelegd. Daarna naar de sportzaal gegaan waar ik mocht gaan squaten en deadliften. Zag er allemaal prima uit, kracht was goed. Alleen was mijn ene been wat sterker dan de andere, kantelde namelijk iets naar binnen met een knie.
Totdat die me op een bal liet liggen, met mijn schouderbladen en achterhoofd, en ik met een been ietsjes van de grond moest komen. Jezus wat voelde ik me knullig. Ik kon me maar niet stabiliseren. Verder nog wat andere oefening gedaan waaronder abb-rolouts.

Wat bleek nu: mijn core, voornamelijk buikspieren (transversus abdominis), is zwak. Mijn buikspieren zijn te zwak waardoor mijn onderste deel van mijn ruggenwervel niet recht kan houden.

Verder gaf die advies dat ik het beter even rustig aan kan doen en even niet verhogen qua gewicht. Bankdrukken eruit gooien en dit op een bal te doen. Verder veel core stability oefeningen waar we volgende week mee aan de slag gaan.

Weet nog niet of ik dat bankdruk advies ga opvolgen. Maar in ieder geval wel veel core stability.

Bankdrukken op een bal. Yesh. Good luck with that.

Terug
Naar boven