MuscleMeat

Op naar de sterren, en daar voorbij

Ik had gisteravond toen ik gewoon op mn bureaustoel zat al iets van 'hee dit is geen spierpijn in mn hammies', beetje alsof er een knoopje in zat, met name rechts. Verder geen last van gehad maar vandaag zette ik bij mn eerste opwarmset gewoon de pijn aan. Misschien iets met die leg curls te maken, dunno. Zou er haast van gaan foamrollen :o Zal wel overgaan

Ego kreeg wel een deukje maar dat maakt geen reet uit. Na een tijd niet trainen is elke trainingsprikkel goed voor je lijf. Nu een kwestie van progressief verhogen. Wat dat betreft kan ik meer uit mn trainingen halen dan ik op t moment doe dus daar wil ik wel naar gaan kijken. Gewoon 3 sets per oefening en dan steeds verhogen in plaats van yoloën waar ik zin in heb.

Heb ik soms ook, dat men hams gewoon al van bij de opwarmset pijn doen. Denk dat het bij mij vaak gewoon stijfheid is van de DL's, misschien komt het bij jou door het fietsen ofzo? Je hebt je benen de afgelopen weken niet echt veel rust gegeven natuurlijk.

Voila, dat bedoel ik, je weet goed genoeg hoe het moet, moeten wij niet altijd tegen je zeggen :p

There's nothing to it, but to do it.

Of je gaat ervoor, of je slabakt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.322
Heb ik soms ook, dat men hams gewoon al van bij de opwarmset pijn doen. Denk dat het bij mij vaak gewoon stijfheid is van de DL's, misschien komt het bij jou door het fietsen ofzo? Je hebt je benen de afgelopen weken niet echt veel rust gegeven natuurlijk.

Voila, dat bedoel ik, je weet goed genoeg hoe het moet, moeten wij niet altijd tegen je zeggen :p

There's nothing to it, but to do it.

Of je gaat ervoor, of je slabakt.

Tsja ik weet niet man, maar t voelde echt niet goed. Mn benen hebben niet echt veel rust gehad maar opzich heb ik ze naar mijn idee zeker niet overbelast ofzo. En klopt, heb je een punt! Nu qua dieet ff chillen tot hemelvaart en dan vol gas drin.

• #8.323
Yo gasten,
Ben ik weer. Laatste training is al weer een tijdje geleden. Ik blame league of legends en een nacht feesten tot 10u in de ochtend. Sportdag etc van mn vereniging hielp ook niet mee, maargoed. Ik heb de afgelopen tijd wel een beetje tan opgedaan dus voor t oog is er wat progressie :p

Vandaag wel weer zin om te gaan maar dat heb ik te laat bedacht dus dat lukt niet meer. Zo ff paar pullups/curls doen ofzo.

---------- Toegevoegd om 18:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:54 ----------

Pullups (BW=77,8kg)
8xBW Widegrip
7xBW
5xBW
6xBW
5xBW
4xBW
4xBW

Chins
7xBW
6xBW
5xBW
4xBW

DB Curlies
20x8kg (alternating)
5x12kg
5x12kg

Hoi Mc!

• #8.325
Hee man :D

• #8.326
Dit is een beetje wat we de komende tijd gaan doen. Maar dan zonder carbs aka Lyle McDonald's Rapid Fat Loss concept.

Bench
10x15
8x35
5x55
9x75

Squat
5x15
5x55
3x75
1x100
6x110

Deadlift (upperback style)
5x55
5x95
6x125 aardig licht in mn kop hier

Dips
11xBW+10

Chins
8xBW

Seated Rear Raise
20x8

Seated DB Curl
15x8

Note to self: Raises met 9 of 10kg.

• #8.327
Nu zo goed als 3 dagen RFL gehad. Vandaag vrijgezellenfeestje dus bier en onbeperkt spareribs skippen was jammer, maar volgende week op de bruiloft ga ik even cheaten. Gaat opzich vrij goed maar begon vandaag wel te merken dat energielevels erg laag zijn. Heb ook zin om te trainen maar moet daar helaas nog even op wachten. Waarschijnlijk pak ik maandag weer fullbody.

Bodyweight: 77,1
Taille: 79,6 :)

• #8.328
Bodyweight vandaag gek genoeg 78kg. Taille 79,3cm. Status: serieus licht in mn hoofd na het buiten zetten van afval (4 trappen). Begint wel taai te worden.

Niet te veel focussen op BW/waist bro, maar meer op wat de spiegel je verteld (inb4 talking mirror's)
Vooral ook voldoende drinken met dit warme weer en door het vele zweten verlies je ook veel mineralen (natrium, kalium, magnesium en calcium)
Dus houd daar wat meer rekening mee met je voeding die je nog wel eet op het moment.

• #8.330
Niet te veel focussen op BW/waist bro, maar meer op wat de spiegel je verteld (inb4 talking mirror's)
Vooral ook voldoende drinken met dit warme weer en door het vele zweten verlies je ook veel mineralen (natrium, kalium, magnesium en calcium)
Dus houd daar wat meer rekening mee met je voeding die je nog wel eet op het moment.

Tsja, elke dag in de spiegel kijken is alsof je kijkt naar het gras wat groeit ;-) Maar de spiegel wordt zeker gebruikt. Alleen is mn lamp waarmee ik mn voor-foto's heb gemaakt kapotgegaan dus ik heb geen voor/na foto's met dezelfde belichting :(

Goed punt inderdaad. Ik gebruik atm veel zout en ik supplementeer magnesium en omega-3 dus ik heb t redelijk covered naar mijn idee ;)

Planning;
dinsdag; na t werk cheatmeal en 's avonds trainen
woensdag t/m vrijdag strict
zaterdag een bruiloft, strict-ish
zondag; carb refeed part 1 (12-16gr/kg) en trainen
maandag; carb refeed part 2 (6-8gr/kg) en cardio
dinsdag; carb refeed part 3 (3-4gr/kg)

Daarna rustig verder cutten, wss carb cyclen as usual met 'stubborn fat cardio';
Bak koffie
Warming up
5 min stuk op interval/sprints
5 min rust
5k joggen
uur rust
30-50gr eiwit
uur rust
verder met standaard dieet

succes met die stubborn fat cardio.
Hoop dat je energielevels weer wat opkrikken!

• #8.332
succes met die stubborn fat cardio.
Hoop dat je energielevels weer wat opkrikken!

Thanks, ik heb er zin in. Moet op RFL iets meer stilzitten dan me lief is! Energielevels komen wel terug op refeeds en energie was vandaag goed;

Oké, na 5 dagen op 1300-1400 cals is dit t resultaat (Verschil vorige training in haakjes) na een cheatmeal (patat mayo/pinda en milkshake);

Squat
5x20 (+5)
5x60 (+5)
3x75
1x100
6x110

Fkyeah geen krachtverlies op squat.

Bench
10x20 (+5)
6x40 (+5)
5x55
7x75 (-2 reps)

Mmm, acceptable. Waarschijnlijk glycogeen nog niet vol na 1 cheatmeal 1,5 uur voor mn training.

Deadlift (upperback style)
5x55
5x95
8x125 (+2 reps)

Ik schuif t op nieuwe form beter doorkrijgen.

Dips
11xBW+10kg

Same old

Chins
9xBW (+1 rep)

Beetje tryharden maar wel oké gezien mn deads ook beter waren.

Seated Rear Raise
17x10
12x10

Vorige keer 1x20x8 dus tevreden, positief verrast gezien t benchverhaal.

Seated DB Curl
15x10
15x10

Vorige keer 1x15x8 dus nice.

Extra werk;
Superset Kettlebell Twist, V-sit
15x12kg ss 15x
15x12kg ss 15x

Pushup (Normal grip)
2x15

Als in; nailed it. Nu gaan we dr dieet-technisch weer tegenaan.

Ziet er verrassend goed uit, lekker dat je bijna overal zelfs meer reps pakt dan op je vorige work-out. Als je dit kan vasthouden kom je die cut door zonder al te veel spierverlies.

Mmm, acceptable. Waarschijnlijk glycogeen nog niet vol na 1 cheatmeal 1,5 uur voor mn training.
Na die vijf dagen zal je glycogen storage redelijk leeg zijn. Ik kan ff niet vinden hoe groot je storage normaal is, maar volgens dit verhaal gaat het richting honderden grammen en heeft je lichaam een dag nodig om een lege voorraad geheel te herstellen. Al met al is dat een truc waar jouw patatje plus milkshake niet tegen opgewassen is :-b

Goed bezig, keep it up!

Deadlift upperback style?

• #8.335
Ziet er verrassend goed uit, lekker dat je bijna overal zelfs meer reps pakt dan op je vorige work-out. Als je dit kan vasthouden kom je die cut door zonder al te veel spierverlies.

Na die vijf dagen zal je glycogen storage redelijk leeg zijn. Ik kan ff niet vinden hoe groot je storage normaal is, maar volgens dit verhaal gaat het richting honderden grammen en heeft je lichaam een dag nodig om een lege voorraad geheel te herstellen. Al met al is dat een truc waar jouw patatje plus milkshake niet tegen opgewassen is :-b

Goed bezig, keep it up!

Ja, moet wel goed zitten dacht ik zo! Een dag geloof ik prima, maar hoeveelheid carbs lijkt me nog belangrijker. Ik ga er iig 3 dagen voor nemen om mn metabolisme weer een trap voor zn hol te geven.

Ja.

• #8.336
Gister een beetje geslacked ivm een bruiloft, alcohol kwam goed binnen :D Vandaag weer carbs :cheer:

Bench
12x15
5x45
3x60
9x75
2x85

Squat
6x20
5x50
3x70
3x100
7x110
8x90

Deadlift Jeej-ik-mag-weer-carbs-style :p
5x55
3x95
3x125
1x145
1x165

Superset Dips, Chins
5xBW+10 ss 5xBW
5xBW+15 ss 5xBW

There you have it folks, 10 dagen crashdiëet zonder krachtverlies ondanks een deficit van zo'n 13.000 calorieën. I'm pleased. Morgen fasted cardio (Stubborn Fat Solution) en overmorgen waarschijnlijk schouders + armen pakken. Misschien hou ik er wel een fullbody power dagje in met de grote 3 trouwens, beetje wannabe PHAT.

Armen, chest etc. ziet er ook weer goed vol uit vandaag, me gusta.

In bijna elke post van de laatste maand heb je het over een cheatmeal/dag :p Lijkt me niet optimaal voor je cut.

haha @ jeej-ik-mag-weer-carbs-style ;)
doe je goed trouwens, zo zonder krachtverlies. Fijn hoor.
resten alcohol weer fijn verdampt door de train zie ik.

• #8.339
In bijna elke post van de laatste maand heb je het over een cheatmeal/dag :p Lijkt me niet optimaal voor je cut.

Mmm, is een erg vertekend beeld dan. Ik heb 10 dagen op 260gr eiwit en groente en vitaminepillen en magnesium en zulke shit geleefd, enige cheatmeal was ingepland en op een trainingsdag. Heb die shit gewoon 100% gedaan. Lees je mn log uberhaupt wel? :p

haha @ jeej-ik-mag-weer-carbs-style ;)
doe je goed trouwens, zo zonder krachtverlies. Fijn hoor.
resten alcohol weer fijn verdampt door de train zie ik.

:) Ja, voor t slapen 1,5 liter water doet wonderen ;)

Hoeveel kg ben je kwijt?

Terug
Naar boven