AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

Ben even weggeweest, maar nu aan de wendler geslagen?

Ideaal voor constante progressie.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.402
Ben even weggeweest, maar nu aan de wendler geslagen?

Ideaal voor constante progressie.

Ja, ik pas mijn split er niet op aan maar voor de grote drie leek het me wel leuk. Daarnaast toevallig gemaxt recent dus mooi moment om aan te haken IMO.

Dude, jij moet serieus colums ofzo gaan schrijven :roflol:

Potver fucking dorie; had mn wekker om 11u gezet (was 8u slaap geweest) verslaap ik me tot half 1 ofzo :o Vervolgens hele dag zitten gamen zowat dus had ff moeite om mezelf te motiveren. Zyzz: je mag dan wel dood zijn, en ik vind je 'sick c*nt' en ge'brah' een beetje bullshit maar vandaag heb je me naar de gym gekregen. Ohja, en een vleugje Boterharm. Goeie zin dat. Verder was t kneitersdruk in de gym, maar toen ik naar binnen liep was de bench vrij. Vervolgens ook nog een chille spotter gehad (bij twijfel; vraag de squatter). De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Dit. :roflol:

Hehe, stay motivated, dude. Goed dat je toch bent gegaan en je tegenzin hebt omgezet in een dik stevige train. Onthouden voor de volgende keer ; - )

Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen met die wendlers! Kan je ff posten welke beginwaarden je hebt ingevoerd, voor het overzicht?

Hey McMetronome, heb je niet een handig excel bestand voor die Wendler? Had er ooit een gemaakt dat je je 1RM invulde en er zo een schema uit kwam rollen, maar dat is ondertussen een jaar of 3 geleden. Het bestand is foetsie en hoe ik het precies had gedaan dus ook :P

Wendler vond ik echt mega fijn. Ging er super lekker op toentertijd!

Hey McMetronome, heb je niet een handig excel bestand voor die Wendler? Had er ooit een gemaakt dat je je 1RM invulde en er zo een schema uit kwam rollen, maar dat is ondertussen een jaar of 3 geleden. Het bestand is foetsie en hoe ik het precies had gedaan dus ook :P

Je kan je beter met een ander progressief overload schema bezig houden. Wendler gaat zo langzaam vooruit, terwijl je als beginner nog makkelijk 2,5kg per week er bij kan gooien. Zelfde geld voor Mcmetronome

• #8.410

Thanks I guess :rolleyes:

Hehe, stay motivated, dude. Goed dat je toch bent gegaan en je tegenzin hebt omgezet in een dik stevige train. Onthouden voor de volgende keer ; - )

Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen met die wendlers! Kan je ff posten welke beginwaarden je hebt ingevoerd, voor het overzicht?

Gewoon mn recente maxes van 170/120/95 geloof ik. En dan niet 90% gedaan maar 100.

Neuh ik had deze keer gewoon een calculator van internet geplukt. Spreadsheet maken is verder niet zo ingewikkeld trouwens. Maar check bijlage.

Je kan je beter met een ander progressief overload schema bezig houden. Wendler gaat zo langzaam vooruit, terwijl je als beginner nog makkelijk 2,5kg per week er bij kan gooien. Zelfde geld voor Mcmetronome

Dat gaat niet gebeuren kerel. Je suggereert nu dat mn maxes 215D/165S/140B zouden zijn aan t eind van het jaar als ik geen Wendler zou doen omdat ik beginner zou zijn. notsureifsrs.jpg

Bijlagen

Alleen die bench zou wat ambitieus zijn.

• #8.412
Mijns inziens haal je redelijk alles eruit wat er in zit als je los gaat op je repouts. Als ik in maxweek op mn singles ineens 5jes kan verhoog ik mn volgende cyclus gewoon meer.

Dat gaat niet gebeuren kerel. Je suggereert nu dat mn maxes 215D/165S/140B zouden zijn aan t eind van het jaar als ik geen Wendler zou doen omdat ik beginner zou zijn. notsureifsrs.jpg

Jij maakt er van dat je al die weken 2,5kg er bij kan plakken. Op den duur moet je weer wat gewicht naar beneden en dan weer opnieuw beginnen met 2,5kg er bij te doen.

• #8.414
  • #8.415
Tsja, een shotje per doelpunt afgesproken en dan wordt t penalties... Benen trainen wordt een dagje uitgesteld :rolleyes:

Ik snap wat je bedoeld maar ik ga Wendler doen.

Onderschat een beginnersprogramma niet.. Ik heb voor mijn cut ook 'gewoon' starting strength gedaan na een UB-LB opzet en de winst was:

Resultaten afgelopen 7 weken:
Ik heb nu 7 weken nagenoeg elke training verhoogd. Hier onder heb ik de start gewichten naast de gewichten waarmee ik ben geëindigd.

Begingewichten [...] Eindgewichten

Squat: 120 x 5 x 2 [...] 142,5 x 5 x 3
Benchpress: 95 x 5 x 3 [...] 105 x 5 x 3
Deadlift: 120 x 5 x 3 [...] 155 x 5
Press: 55 x 5 x 3 [...] 65 x 5 x 3
Pendlay row: 80 x 5 x 3 [...] 95 x 5 x 3

Reflectie:
Ik ben er erg tevreden mee! Ik had van te voren niet gedacht dat ik zo veel vooruitgang nog zou boeken met de meest simpele vorm van lineaire progressie. Blijkbaar schatte ik mezelf onterecht in als een intermediate trainee, terwijl mijn beginnersgains nog niet optimaal waren uitgemolken.

Nu was ik aan het begin van de cycle ook al sterker, bij eenzelfde lichaamsbouw / lichaamslengte, dus ik kan je echt sterk aanraden om dat schema te pakken. Eventueel wat gemodificeerd met meer werkvolume voor armen.

Als je nu nog niet overtuigd bent, dan ben je echt eigenwijs.. Nog eigenwijzer dan Marvin en Tim :o

• #8.417
Onderschat een beginnersprogramma niet.. Ik heb voor mijn cut ook 'gewoon' starting strength gedaan na een UB-LB opzet en de winst was:

Nu was ik aan het begin van de cycle ook al sterker, bij eenzelfde lichaamsbouw / lichaamslengte, dus ik kan je echt sterk aanraden om dat schema te pakken. Eventueel wat gemodificeerd met meer werkvolume voor armen.

Als je nu nog niet overtuigd bent, dan ben je echt eigenwijs.. Nog eigenwijzer dan Marvin en Tim :o

Wat is er mis met mijn huidige split volgens jou?

Wat is er mis met mijn huidige split volgens jou?

Zonde van je tijd, omdat jij in jouw stadium nog van de allersnelste manier van progressie gebruik kan maken..

De vraag is eerder: waarom zou je in godsnaam kiezen voor een opzet met langzamere progressie??

Wel weer een lekkere training dude!

• #8.420
Zonde van je tijd, omdat jij in jouw stadium nog van de allersnelste manier van progressie gebruik kan maken..

De vraag is eerder: waarom zou je in godsnaam kiezen voor een opzet met langzamere progressie??

Waar de heck heb je het over. Mijn split staat op t moment helemaal niet onder discussie. Ik heb gezegd dat ik wendler weights voor bench, squat en deads wil doen omdat ik anders maar wat aankloot. Snap echt niet waarom ik ineens aan starting strength zou moeten. 2.5kg per week verhogen versus wendler nummers draaien is een ding, maar wendler lijkt me leuker en met rep outs laat ik geen progressie op tafel liggen dunkt me.

Wel weer een lekkere training dude!

Cheers gozer!

Vanmorgen mooie mijlpaal bereikt: 75,0kg! Heb mn cut doel gehaald. Nog 1 weekje aankloten denk ik, dan vakantie en eind augustus gaan bouwen.

Terug
Naar boven