AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

Juist door die rep outs laat je progressie op tafel liggen.

Zonde van je tijd, omdat jij in jouw stadium nog van de allersnelste manier van progressie gebruik kan maken..

Dit inderdaad. Je frequentie en volume (over de week genomen) op de main exercises is veel te laag, en zal dat ook blijven als je een split schema blijft volgen zoals je dat nu doet. Wendler of niet.
Ik zit even terug te kijken en je laatste training waarin je gesquat en/of gedeadlift hebt is twee weken geleden? Misschien mis ik iets of heb je (nog) niet alles gelogd, maar dat is gewoon veel te weinig. Wendler zou zich omdraaien in z'n graf als ie dat ziet. Het is maar goed dat ie niet dood is en dat dat dus niet kan.
Minstens twee keer in de week sq/bp/dl/ohp/row/pulls, of je dit nou in een split schema of ub/lb of fb gooit mag je dan lekker zelf weten. Fb of ub/lb is makkelijker om de frequentie op je main lifts in te proppen. Als je dan dus toch kiest voor een split schema zou je dus logischerwijs gaan voor een 3day split, met één dag rust in de week.

En ik snap nooit waar die fascinatie voor repouts vandaan komt, die gaan je echt niet sterker maken. Trainen op relatief hoog volume en hoge frequentie, submaximale intensiteit (niet tot falen en ook niet te veel in de buurt van falen) en met een progressive overload wel. Dan kom je al gauw op 5x5 of iets in die richting uit.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.423
Dit inderdaad. Je frequentie en volume (over de week genomen) op de main exercises is veel te laag, en zal dat ook blijven als je een split schema blijft volgen zoals je dat nu doet. Wendler of niet.
Ik zit even terug te kijken en je laatste training waarin je gesquat en/of gedeadlift hebt is twee weken geleden? Misschien mis ik iets of heb je (nog) niet alles gelogd, maar dat is gewoon veel te weinig. Wendler zou zich omdraaien in z'n graf als ie dat ziet. Het is maar goed dat ie niet dood is en dat dat dus niet kan.
Minstens twee keer in de week sq/bp/dl/ohp/row/pulls, of je dit nou in een split schema of ub/lb of fb gooit mag je dan lekker zelf weten. Fb of ub/lb is makkelijker om de frequentie op je main lifts in te proppen. Als je dan dus toch kiest voor een split schema zou je dus logischerwijs gaan voor een 3day split, met één dag rust in de week.

En ik snap nooit waar die fascinatie voor repouts vandaan komt, die gaan je echt niet sterker maken. Trainen op relatief hoog volume en hoge frequentie, submaximale intensiteit (niet tot falen en ook niet te veel in de buurt van falen) en met een progressive overload wel. Dan kom je al gauw op 5x5 of iets in die richting uit.

Nee je hebt niets gemist, dat is inderdaad te lang geleden. Ik zit nu een beetje in een dilemma want ik heb mijn cut doel net gehaald, maar over een paar dagen ben ik op vakantie voor min of meer een maand dus nu iets nieuws beginnen heeft niet zo veel zin voor mijn gevoel. Goede punten wel, behalve dan dat het voor mij niet reëel is om 6 dagen per week krachttraining te doen. Maar je punt over frequentie staat. Thanks gozer, ik neem je suggesties mee.

• #8.425
Eigenlijk LB aan de beurt maar had ff zin in beachboy gedoe :)

Bench
8x35
5x55
5x75
5x75
5x75
9x65

Hammerstrength Row
8x60
5x80
5x100
5x100
5x100
5x100

DB Shoulder Press
5x14
8x20
5x22
7x20
4x20
10x16

Ez Curl
12x25
11x25
10x25

DB Overhead Extension (1h)
9x9
9x7 tikkie last van linker pols
12x6

Reverse Cable Fly (rear delt)
15x3,75
15x3,75
15x2,5

Reverse Grip Pushdown
12x20
10x20
13x15

Superset Chins, Front Raise
9xBW ss 10x20kg plate (mweh)
7xBW ss 15x9 db hammer grip
6xBW ss 10x12

Njoy!

Veel plezier op vakantie! Waar ga je naartoe?

Have fun Mc!:thumbs:

Veel plezier MC, lekker bulken op vakantie ;)

• #8.434
Veel plezier op vakantie! Waar ga je naartoe?

Thanks kerel. Ik heb er een weekje achterhoek opzitten en rij vanavond naar Kroatië. Sziget staat ook nog op de planning :cool:

Danke!

Aww, daar gaan je gainzzz! In ieder geval: veel plezier! Met je laatste training ben je zeker de held van het strand!

Thanks tank haha. Valt mee, vanmorgen op 76kg ingewogen en dat was ongeveer waarop ik gestabiliseerd was ;)

Veel plezier MC, lekker bulken op vakantie ;)

Nee man, dat doen we pas na Sziget!

Ik zou vanmorgen eigenlijk ff gaan trainen maar ik ben eergister met een pot voetbal grof hard door mn enkel gegaan. Hele voet is leip dik en paars en ik loop te hinkelen als een mong**l dus dat zit er ff niet in. Er zit een drukverband om heen en ik trek mn hoge gympen aan voor extra steun. Hopen dat t autorijden een beetje wil vanavond. En nog meer hopen dat dit over is voor Sziget..

• #8.435
Vandaag weer traininkie gepakt. Ging even moeizaam als lekker na een weekje yolo in Kroatië, maar good to be back! Even kijken of LB trainen gaat lukken met mijn enkel van de week, ik denk dat ik het risico niet wil lopen.

Pullups
12xBW (75,8)
5xBW+5
7xBW
4xBW

DB Shoulder Press
10x16
12x20
7x22

Bench
10x35 Pfff moeie schouders lol
5x55
5x65
4x75

Hammerstrength Row
8x60
5x90
5x110
7x100
11x100

Incline Fly
15x8
15x9
13x9

Ez Curl
7x30
5x30
5x30

Leaning Side Raise
12x12
10x12

Reverse Cable Fly
10x3,75
15x2,5

Reverse Grip Pushdown
15x15
15x15
15x15

21s met straight bar 20kg
2x

Hammergrip Front Raise
10x10
10x10

Chest Press (plate loaded)
10x40
10x40
8x40

Nou, tijd voor een bulk zou ik zeggen :D

Mc is back! Succes met het oppakken van je training!

Leaning Side Raise
12x12
10x12
Ik zag vanavond iemand in de gym die ze net zo deed als je gister omschreef. Zag er wel inspannend uit, nice work. Lekker complete combinatie van oefeningen verder, deze lijst maakt wel een solide UB train. Ik ben ook echt benieuwd hoe die bulk gaat uitpakken na de zomer!

Denk je dat er nog een leg day in zit voor Sziget, met die enkel?

• #8.439
Nou, tijd voor een bulk zou ik zeggen :D

Nou eerst een weekje detoxen (lukt nog niet echt tot nu toe :D) en dan Sziget, daarna pas ;) Wel zin in overigens!

Mc is back! Succes met het oppakken van je training!

Thenks frenk!

Ik zag vanavond iemand in de gym die ze net zo deed als je gister omschreef. Zag er wel inspannend uit, nice work. Lekker complete combinatie van oefeningen verder, deze lijst maakt wel een solide UB train. Ik ben ook echt benieuwd hoe die bulk gaat uitpakken na de zomer!

Denk je dat er nog een leg day in zit voor Sziget, met die enkel?

Ja, ik heb t idee dat ik ze vandaag meer in mn nek dan mn schouders voel dus ik weet nog niet of t een blijvertje is. Combinatie is idd wel oke maar de benchsessie was erg laf, dus daar gaan we aan werken. En ik ook man!

Wanneer is Sziget? Geloof best dat je daar zin in hebt!

Terug
Naar boven