MuscleMeat

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.501
Squat (+5kg)
Warming up
2x5x105

Deadlift
Warming up
Onderrug nog tikkie zuur
2x5x140

Bench
Warming up
5x77,5 (+2,5)
5x75

Superset Pullups, DB Shoulder Press
Warming up
8xBW ss 8x22 ss wc
8x22 ss 9xBW (+1rep)

Dips (BW=80 pre-shit)(+2kg)
2x12xBW+2
Wtf, snoeiharde pomp

Concentration Curl
8x12
9x12
9 ipv 5 zonder spot, f**k yeah!

Tijdens t begin van mn training iemand leren squatten en deadliften dus was een lange sessie. Was daarom ook bij F4F ipv mijn gym. De bench hier is lager en dat had negatieve impact op de hoeveelheid legdrive die ik kon genereren mocht t nodig zijn voor een 2e set met 77,5. Dit in combinatie met minder fijn unracken en vol in de brandende zon liggen zorgde voor deze weights, technisch verder lekker. Volgende keer 2x5x77,5. Deads niet verhoogd zoals geplanned, shoulder press ging iets stroever dan verwacht.

Trainingen gaan lekker zo te zien, progressie boeken werkt altijd motiverend.
Voor PWO gebruik ik assault en dan een halve dosering, omdat daar verhoudingsgewijs redelijk veel beta-alanine in zit.
Daarnaast voeg ik sinds kort isotone sportdrank in poedervorm toe voor extra energy (khdr.) tijdens de training.

• #8.503
Trainingen gaan lekker zo te zien, progressie boeken werkt altijd motiverend. Voor PWO gebruik ik assault en dan een halve dosering, omdat daar verhoudingsgewijs redelijk veel beta-alanine in zit. Daarnaast voeg ik sinds kort isotone sportdrank in poedervorm toe voor extra energy (khdr.) tijdens de training.

Mmm, poedertje door mn pwo is misschien wel de moeite waard. Ik houd het in gedachten, thanks voor de tip!

• #8.504
Squat
Warming up
2x5x107,5 (+2,5kg)
Pomp in mn onderrug, irritant.

Deadlift
Warming up
2x5x145 (+5kg)

Bench
Warming up
5x77,5
5x77,5 (+2,5kg)

Superset Concentration Curl, DB Shoulder Press
11x12 ss 8x22
9x12 (links 1 spot) ss 8x22

Naar huis fietsen

Pullups
2x8xBW

---------- Toegevoegd om 23:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:59 ----------

Tsja. Opzich prima workout, zeker qua lowerbody (squat 2,5kg erbij, deadlift 5kg erbij). Maar er zat geen vaart in en heb daarom niet meer kunnen dippen en mn pullups thuis moeten doen. Op een gegeven moment ging de muziek uit in de gym en toen was ik nog aan t benchen (al was ik ook wel aan t dromen). Ik heb de afgelopen tijd te veel/vaak verhoogd; je moet niet 2 a 3 keer per week tussen de 2 en 5 kg op je squat deadlift en bench plakken. Ik ben na squats en deads al een half uur verder en heb na 2 compounds mn bidon al leeg enzo. Opzich heb ik wel gewoon geknald de laatste weken. Maar ik verhoog te snel dus heb t gevoel vast te gaan lopen. Ik denk dat ik maximaal LB en 1 UB compound per workout ga uppen. Dan is de progressie wat minder per week maar kan ik deze lijn wel door blijven zetten hoop ik. Ook is t een optie van 2800 naar 3000 cals te gaan, maar eerst even de weegschaal in de gaten houden de komende tijd. We kijken t nog even aan dus!

Verder 2,5kg op de squat erbij geplakt, 5kg op deads, 2,5kg op mn 2e set bench en 11 en 9 reps met 12kg gecurled ipv 8 en 9. Heb dus genoeg reden om tevreden te zijn.

was je aan het dagdromen?
je bent bang vast te lopen maar ondertussen ging de training stiekem wel fijn; volgens mij klinkt je plan dan ideaal.
Succes ermee.

• #8.506
was je aan het dagdromen? je bent bang vast te lopen maar ondertussen ging de training stiekem wel fijn; volgens mij klinkt je plan dan ideaal. Succes ermee.

Ja, was een beetje ongefocust. Maja, om half 8 's avonds neem je ook geen koffie/pwo. Train was inderdaad dikke prima, maar de squats en deads worden erg zwaar voor een 2 a 3x per week fullbody schema!

Edit: ik heb t effe terug gezocht en ik heb net de vetste squats en deads sinds de zomervakantie neergezet en meer reps met 77,5 gebenched en meer reps met 22 geshoulderpressed dan mid juli. En dat allemaal in 1 workout, dus not too shabby indeed :) Thnx <3

Laatst bewerkt:
Ja, was een beetje ongefocust. Maja, om half 8 's avonds neem je ook geen koffie/pwo. Train was inderdaad dikke prima, maar de squats en deads worden erg zwaar voor een 2 a 3x per week fullbody schema! Edit: ik heb t effe terug gezocht en ik heb net de vetste squats en deads sinds de zomervakantie neergezet en meer reps met 77,5 gebenched en meer reps met 22 geshoulderpressed dan mid juli. En dat allemaal in 1 workout, dus not too shabby indeed :) Thnx <3
Niks mis met die training. :) Als je het gevoel hebt weer in je trainingsritme te zitten, kun je weer prima een ander schema nemen en dan 1 zware compound 5x5 doen of zo.

Hoe laat gaat je gym dicht? Als het om half 8 tijd zou zijn voor je PWO, begin je rond een uur of 8. Gaat de muziek al om een uur of half 9 uit? Of ben je stiekem in de bejaardensoos aan het trainen? :o

• #8.508
Maar waarom, ik maak nu progressie. Never change a winning team ;)

Ik was om 20:45 bij de gym, die is tot 22:00 open en de muziek ging om 21:45 uit. Reken maar uit hoelang ik met welke oefeningen bezig ben geweest!

hehe ik drink rustig koffie om 20.00 uur ;) lekker juist!

maarre...feli met je PR en VPR's ;)

Die grote drie gaan goed de laatste tijd, dit zijn alweer serieuze gewichten. Steady as she goes, ga zo door en de prs zijn just around the bend. Zo te zien heb je de flow weer gevonden.

Heb laatst een keer om half negen een stevige pwo genomen. Weet niet of het daardoor kwam, maar kon die nacht voor geen meter slapen ^^

1x per week verhogen met op die grote lifts is idd al genoeg, anders laadt je straks sneller dan je kan groeien.

• #8.511
Squat
Warming up
2x5x110 (+2,5)

Deadlift
Warming up
2x5x145

Bench
Warming up
2x5x80 (+2,5) (BW=80 :) )

Pullups
9xBW (+1 rep)
8xBW

DB Shoulder Press
Warming up
2x8x22

Concentration Curl
11x12
8x12

Dips
2x12xBW+2 ehm ja, lol ofzo?

Fijn full body weer.
Wtf zijn die 2 kg bij de dips? Dat was de ballast die je 5 min later kwijt raakte op de plee? :D

Btw, effe nadenkend: ik denk dat je standaard wel 2 kg mag optellen bij alle BW oefeningen. Als je dat niet doet, impliceert het nl iets... ;) Sorry, beetje dirty mind op de maandagavond :)

• #8.513
Nice train opzich. Kwam meteen door uit school en was maximaal gaar, maar PWOtje genomen en gaan met die banaan. Squat ging verrassend soepel. Wel blijven die deads nu erg intens. Moeie onderrug is ook niet chill bij benchen. Misschien terugschroeven naar 1x5. I dont know, volgende keer in ieder geval squats weer uppen qua LB. Bench ging verrassend soepel ondanks +2,5kg op beide sets en de kutbench bij F4F ipv mn betere gym dus ik zou in principe naar 2x5x82,5kg kunnen. Ik wil mn shoulderpress graag weer uppen want die is al een paar workouts hetzelfde gebleven, maar de 2e set 8x22 was nog erg stroef. Als ik dips meer aandacht ga geven (die heb ik een x moeten skippen laatst) verwacht ik dat die weer geupt kan worden binnenkort, al is het maar +2kg op de eerste set.

Verder recht zo die gaat en ook op werkdagen proberen goed te eten en in de toekomst misschien ook na het werk trainen (werk standaard op dinsdag en woensdag dus dat laatste zou niet per se hoeven). Ik ga half december naar Curacao, daarvoor wil ik even 3 a 4 weken cutten. En dan na die vakantie verder bulken zoals ik nu doe tot ik ga cutten voor de zomer van 2015 :)

Fijn full body weer. Wtf zijn die 2 kg bij de dips? Dat was de ballast die je 5 min later kwijt raakte op de plee? :D Btw, effe nadenkend: ik denk dat je standaard wel 2 kg mag optellen bij alle BW oefeningen. Als je dat niet doet, impliceert het nl iets... ;) Sorry, beetje dirty mind op de maandagavond :)

Ja jemig Frank, ik ga niet voor jou altijd alles zo loggen: 8xBW+2kg+kleding :roflol:

En die 2kg verhoging was omdat ik makkelijk 2x12xBW deed. Maar ik zat er vandaag over na te denken en om sterker te worden op DB Shoulder Press ga ik misschien iets zakken qua reps (8-10xBW+5 ofzo).

---------- Toegevoegd om 00:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:41 ----------

Evt. nog even maxes testen voor de minicut trouwens :)

Niet gelijk minder gaan doen als het zwaar wordt. Zo wen je er nooit aan.

Kijk, je hebt alles al uitgedokterd! Klinkt als een plan! Ik had zojuist iets in mijn log gezegd over eten en het afgelopen jaar n.a.v. je vraag. Ik wil zelf nog effe de rest van deze maand doorbulken en in nov. een paar weken op onderhoud eten. Kijken hoe het dan gaat met gains. Ben nu al sterker dan vorig jaar op de max in mijn bulk (begin maart) denk ik. In ieder geval wel wanneer ik mijn houding en de uitvoering in acht neem. Heb nog geen langetermijnplanning, maar ik wil niet te dik uit de winter komen.

• #8.516
Niet gelijk minder gaan doen als het zwaar wordt. Zo wen je er nooit aan.

Dat doe ik ook niet. Maar ik kom wel op een punt dat ik op andere vlakken begin te moeten in te leveren. Het is dus de vraag of ik dat wil.

Kijk, je hebt alles al uitgedokterd! Klinkt als een plan! Ik had zojuist iets in mijn log gezegd over eten en het afgelopen jaar n.a.v. je vraag. Ik wil zelf nog effe de rest van deze maand doorbulken en in nov. een paar weken op onderhoud eten. Kijken hoe het dan gaat met gains. Ben nu al sterker dan vorig jaar op de max in mijn bulk (begin maart) denk ik. In ieder geval wel wanneer ik mijn houding en de uitvoering in acht neem. Heb nog geen langetermijnplanning, maar ik wil niet te dik uit de winter komen.

Yeah. Klinkt goed, ben benieuwd!

Aww over een maandje alweer cutten? Je bent net zo lekker bezig! Sure about that?

Goeie squats, zo ken ik je weer. Blijf je die deads steeds met 5 verhogen of neem je straks kleinere stapjes? En op welk gewicht schat je nu je maximale 2x5? Ben wel benieuwd.

Over die dips: je kan ook het huidige volume en gewicht op je dips gelijk houden, terwijl je ondertussen langzaamaan je shoulder press upt. Doe dan elke training de shoulder press voor de dips, zodat je daar de meeste kracht voor hebt. Zo kan je blijven groeien, lijkt me.

• #8.519
Aww over een maandje alweer cutten? Je bent net zo lekker bezig! Sure about that? Goeie squats, zo ken ik je weer. Blijf je die deads steeds met 5 verhogen of neem je straks kleinere stapjes? En op welk gewicht schat je nu je maximale 2x5? Ben wel benieuwd. Over die dips: je kan ook het huidige volume en gewicht op je dips gelijk houden, terwijl je ondertussen langzaamaan je shoulder press upt. Doe dan elke training de shoulder press voor de dips, zodat je daar de meeste kracht voor hebt. Zo kan je blijven groeien, lijkt me.

Yeah klopt. Maar ik houd de lange termijn even in t achterhoofd. In aanloop naar Curacao zou ik t relaxt vinden om wat BF% te droppen. Daarnaast ben ik mentaal prima in staat om een paar weekjes strict te cutten. Als ik een deel van de totale aantal weken die ik ga cutten tussen nu en de zomer voor Curacao plak zodat ik minder lang achter elkaar door hoef te cutten in april/mei/juni zie ik daar alleen maar voordelen van. Deads heb ik niet elke training verhoogd, als ie omhoog ging wel 5kg er bij. Max 2x5 op deads zal zeker op 155-160kg liggen als ik ze fris zou pakken gok ik zo. Morgen of overmorgen ga ik wss 2,5kg op mn squat plakken en deads hetzelfde houden.

Qua shoulder press merk ik juist dat ik de afgelopen paar trainingen bij de laatste rep zo dicht bij falen zit dat ik bijna zeker weet dat ik niet nog een rep zou kunnen maken. Daarom heeft het mijns inziens weinig zin om de 24s te pakken de volgende keer, terwijl op volume/gewicht op mn dips juist nog speling zit. Ik zie dips ook als assistance voor mijn bench/shoulder press. Nu ik er over nadenk zou ik ook gewoon yolo voor de 24s gaan en kijken hoe ver ik kom om dit vervolgens op termijn uit de bouwen naar 2x8 reps.

Mc gaat mij achterna.. forever cutting!:o:rolleyes:

Haha nee hoor, zo ver heen ben ik nog niet. Volgens mij zijn er dagen waarop wij ons aan ons eetschema houden waarop ik zowat 2x zoveel cals eet als jij ;)

klinkt goed doordacht je plannen mbt cutten!

kun je de bench en deadlift niet omgooien in je schema als je benchen met moeie onderrug niet fijn vindt of doe je dit juist met reden andersom?

Terug
Naar boven