Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
Mwah, of ik sloopmn knieën of de barbell staat te ver van me af. Vraag me af hoe m'n deadlift er volgende week op reageert. 3x3 reps beviellen wel goed.

Nu terugrennen :)

Focking hell. Heb mezelf helemaal naar de klote gerend :D Echt letterlijk bloed zweet en tranen. Kwam pas achter t bloed toen ik met mn linker mouw mn hoofd droogveegde, hele mouw rood :roflol:

Ben een dik half uur weg geweest. Eerste 7 minuten rustig hardgelopen (tot voorbij het punt waarbij ik vorige keer niet meer kon) en toen effe uithijgen bij t stoplicht, rekken en strekken enzo. Werd ik ineens herkend door een meid van de sportschool... Ging mn testosteron toch van borrelen ofzo, want ging toen nog de ringweg over, en daarna weer een stuk terug. Laatste 5 minuten ook aan één stuk gerend, dat was echt heavy. Duizelig, alles tintelen, bloedneus dus :roflol: Ging echt kapot op de trap, mn gezicht vertrok bij het afstapje van de douche. Niet normaal. Ik kruip gewapend met een bak kwark, blik tonijn, vorkje, lepel, blikopener en boek mn bed in. Alles doet pijn :nut:

Motivational pic:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die deadlifts in de smith zijn FAKE and GAY!

Stop met meer kg's te verplaatsen dan mij! :sad:

Succes met de laatste loodjes iig :)

Cycled Load Program

This program is even simpler than the Rep Increase Method. You're still training the lift once a week, but with this program you'll pick 4 different weights to work with. They all need to be separated from one another by a minimum of 20 lbs, or 10% of your one-rep max. Back in college this was my former training partner's favorite bench press routine so I'll use his numbers as an example.

He chose the classic weights of 225, 275, 315, and 365 lbs. At the start, he could get 365 lbs for 1-2 reps, so the high-end number was 95-100% of his max. To start the program off, use the lightest of the four weights you've selected and do one all out set for as many reps as possible (make sure to perform three to five warm-up sets first). Once you're done, you're finished with the exercise, and you move on to assistance work.

Next week, you do the second weight. Same process, and just repeat this plan until it stops working. Here it is written out (work sets only):

Week 1) 225 x as many reps as possible (let's say, for example, 20)

Week 2) 275 x as many reps as possible (10)

Week 3) 315 x as many reps as possible (5)

Week 4) 365 x as many reps as possible (1)

Week 5) 225 x as many reps as possible (22)

Week 6) 275 x as many reps as possible (12)

Week 7) 315 x as many reps as possible (6)

Week 8) 365 x as many reps as possible (1)

Week 9) Rinse & Repeat if desired

Notice that the weights do not increase during the routine. Instead you try to do more reps at the same weight.

Highlights

You're doing only one work set for the main exercise, so you have to bring the intensity in a big way. This can be good practice for intermediates trying to learn how to channel their strength into one nut-busting set, as one set usually isn't enough of a stimulus unless you're already relatively strong.

When you go back and repeat a weight, the goal is to add more reps; so on week 5, when you repeat the weight you did on week 1, your goal is to beat those reps and you should know what they are going into it. Again, I strongly encourage setting your target long before the workout begins and attacking it like a man on a mission. You only have one set to make it happen, so don't blow it!

Program in the assistance stuff as necessary; you can do more assistance work on this plan than on the Rep Increase Method, as the workload is less, but don't go crazy. If you're a bench press addict and want to bench twice a week, I'd suggest doing some lighter, moderate volume close-grip work on the second day.

I think this program can be very effective at improving one's rep performance, like an NFL combine test. My college workout partner worked up to 225 lbs. for 42 reps using this simple program.

Klinkt goed. Misschien eens overwegen.

Aardig gekke deadlifts! Tussen los en smith zit zeker niet zoveel verschil neem ik aan bij DL?

Mijn probleem: http://www.tmuscle.com/free_online_article_issue/issue_626#pull-up-strength

Geniaal artikel. Ga halfgare lat-pulldowns doen (met gestrekte armen, alleen lats laten werken (kleine ROM)). Echte mannen hebben goeie benen en lats :cool:

Interessant artikel!

Jouw "probleem" (klinkt ernstig btw :p) - is dat je lat ontwikkeling dan ?

Sowieso is het goed om af te wisselen. Ik doe af en toe ook es lat pulldowns bij de sportschool. Ookal train ik voornamelijk thuis, ik ben nog wel lid van de fit4free hierzo en ga daar dan eigenlijk alleen naartoe om lat pulldowns en seated rows te doen. Lekker die rug doen branden!

Aardig gekke deadlifts! Tussen los en smith zit zeker niet zoveel verschil neem ik aan bij DL?

Heb eigenlijk geen idee. Hij kon niet zo heel laag, dus begon een cm of 8-10 hoger dan normaal, daarom was het toch een stuk makkelijker denk ik (t is wel een sprong van 20kg :eek:).

Interessant artikel!

Jouw "probleem" (klinkt ernstig btw :p) - is dat je lat ontwikkeling dan ?

Haha, nouja probleem probleem... Mn hele fysiek is mn "probleem". De achterliggende gedachte is dat mn lats zodanig achterlopen dat ik ze niet kan gebruiken met mn pull-ups dus ze ook niet zo zeer train. Moet er effe een oefening op verzinnen.

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:52 ----------

Oh en ik woog vanochtend 88.2 :eek:

WHy the **** een smith deadlift:o?

En ik wil lats is niet op een machine:p BOR of DB Row is the shit;)

meen je dat nou? deadlifts in de smith? dan kun je toch echt onmogelijk een perfecte vorm hebben gehad?

WHy the **** een smith deadlift:o?

En ik wil lats is niet op een machine:p BOR of DB Row is the shit;)

Ja, gewoon geen plek. Echt niet. De shoulderpress en een schijvenrek waren zodanig verplaatst dat t echt niet paste. Sowieso ga ik half juli 5 weken ergens anders heen (125 euro voor 5 weken omdat ik voor minimaal 3 maanden betaal :mad:) en daarna ga ik naar een gym in Utrecht op zoek. En ik heb ook DB rows gedaan man :P

meen je dat nou? deadlifts in de smith? dan kun je toch echt onmogelijk een perfecte vorm hebben gehad?

Klopt. Merkte dat het recht omhoog tillen er echt niet in zat, dus hing een beetje naar achter. Heb wel het idee dat ik mn rug goed heb kunnen belasten in dat ding al heb ik spijt dat ik maar 3 sets heb gedaan. Ben benieuwd hoe mn volgende set real-deal-deadlifts gaat.

Ik was net op mn fietsgestapt, eindelijk ballen om dat apparaat te kopen. Mn eerste keus gameshop was inmiddels een turkse kapper, mn tweede keus waren de muren uitgebroken en was bij de H&M ernaast getrokken. Toen ik in de stad kwam was alles al dicht :mad: ****ing hell echt k*t, anders had ik mooi 2 dagen kunnen gamen, nu moet ik em maandagmiddag halen (winkels pas laat open ook nog :mad:).

Heb mn junkdag ingevuld met veel gebakken ei melk en een kapsalon. Ga zo nog effe lasergamen (en heb best spierpijn in mn onderrug en kuiten dus ben benieuwd...) en vanavond misschien effe stappen. Ga maximaal 3 glazen alcohol nemen ;)

---------- Toegevoegd om 19:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

Omg hell yeah, morgen koopzondag in de binnenstad :cool:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nice, ik ben elke dag in utrecht doordeweeks (alleen geen idee waar goede gyms zijn).

En ik ga zo minimaal 3 glazen alcohol drinken:P

Nice, ik ben elke dag in utrecht doordeweeks (alleen geen idee waar goede gyms zijn).

Maar je trained daar nooit? In Utrecht moet toch iets redelijks te vinden zijn zou je denken.

En ik ga zo minimaal 3 glazen alcohol drinken:P

:roflol: Ik heb mezelf uitgeroepen tot bob. Heb het gevoel dat mn lichaam effe hard moet herstellen van mn loop-je-dood actie gister. Mn gezicht vertrekt nog bij elke traptrede die ik op of af ga... Leuk lasergamen zo :o

Kwarrek!

Terug
Naar boven