Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

Ik ben ook een beginner, maar dat betekent niet dat je dan bepaalde spiergroepen kan laten vallen. Voor de biceps MOET je zelfs wel isolatie oefeningen doen om die goed aan te willen pakken, toch pak je met de Pull/Chin ups en DB Fly's de biceps wel mee, maar nooit zo goed als met een barb curl.

Kuiten worden ook snel verwaarloosd, net als de achterkant van de schouders. Het is geen ramp ofzo, maar probeer er wel wat aan te doen ;)

Dat is zo niet waar. Ga eens wat serieuze research doen voor je dit zomaar verkondigd. Heb je wel eens bijv. BOR gedaan met flinke gewichten? Chin-ups pakken idd ook erg hard de biceps aan. Lees bijvoorbeeld eens de rippetoe FAQ die hier staat, ik geloof dat die ook al verteld waarom het overbodig is. Er zijn ook zat mensen die geen enkele isolatieoefening doen voor hun biceps en gewoon erg dikke armen hebben.

Dat is zo niet waar. Ga eens wat serieuze research doen voor je dit zomaar verkondigd. Heb je wel eens bijv. BOR gedaan met flinke gewichten? Chin-ups pakken idd ook erg hard de biceps aan. Lees bijvoorbeeld eens de rippetoe FAQ die hier staat, ik geloof dat die ook al verteld waarom het overbodig is. Er zijn ook zat mensen die geen enkele isolatieoefening doen voor hun biceps en gewoon erg dikke armen hebben.

Ik heb wel research gedaan hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn ...
Als jij dat ook had gedaan had je dit ook gezien:

Link naar oefening

Je traint je biceps er mee, klopt. Maar nooit zo veel als met een isolatie oefening. Je snapt toch wel dat ik met die zin niet bedoel dat je de biceps helemaal niet traint met een compound oefening.

Maar de biceps zijn niet de hoofdspier waar je dan mee traint zeg maar. En dat wil ik er mee zeggen, dus beetje onterecht om dan meteen zo te reageren. Hoop dat je het nu snapt :rolleyes:

@ McMetronome: heb je al een nieuw trainingsschema in elkaar gezet? Wel ff posten dan he :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik ben ook een beginner, maar dat betekent niet dat je dan bepaalde spiergroepen kan laten vallen.

Dat bedoelde ie ook niet geloof ik :rolleyes:

En nee, heb nog geen nieuw trainingsschema in elkaar geflansts. Als ik dat heb post ik het natuurlijk. Laatste tijd beetje druk in Huize Metronome. Zal vanmiddag eens kijken na mn training. Ik wil wel als mn gym opengaat meteen beginnen want voor je het weet zit de boel vol met sjonnies :p Ga maar eens deloaden naar 70kg squat. Misschien BOR weer oppakken.

Ben ook van plan om effe een streeffysiek "uit te zoeken". Iemand enig idee waar ik dat vandaan kan halen? :D

Ja het is af en toe wel is fijn ff een gewichtje lager te gaan, maar het zou toch ook kunnen dat het squaten gewoon niet lekker ging de vorige training, eerst lukte de 80kg toch wel gewoon?

Ik deed al heel wat jaren iso oefeningen voor de armen en deze bleven maar achter. Met name de biceps. Nu train ik de armen bijna niet meer en doe ik zware rows. Deze doen meer voor mijn armen dan curls.

Ik deed al heel wat jaren iso oefeningen voor de armen en deze bleven maar achter. Met name de biceps. Nu train ik de armen bijna niet meer en doe ik zware rows. Deze doen meer voor mijn armen dan curls.

Dat is dus mijn punt. Dat is heel vaak het geval. Zeker bij beginners.
Hoewel ik zelf ook een beginner ben ken ik genoeg andere voorbeelden van mensen.

Update:

Squat: 1x5x50kg warmingup, 3x5x70kg. Focking hell, voelde minstens zo zwaar als 3x5x80kg van vorige keer ???:mad:
Benchpress: 1x8x20kg warmingup, 3x5x45kg Niks bijzonders.
Deadlift: 1x5x70kg warmingup, 2x5x110kg. Misschien volgende keer omhoog.
Lateral Raises: Met 11 kg (10kg was bezet) 7 7 5.
Dumbbell Benchpress: 9x18kg, 3x10x18kg. Ging ineens wel lekker. Laatste rep van mn eerste set haalde ik niet omdat ik wat geks deed met mn linker pols. Heb er op gelet om het handvat, mn pold en mn elleboog in één lijn te houden en ging goed. Op naar de 19kg.
Dips: Oke, mijn uitvoering sloeg dus helemaal nergens op. 2x5 en dan wat aanklooien met k*tvorm x10. Leek meer op shrugs :o Toch eens over nadenken.

Nougoed, mn hele schema moet eens gereviseerd worden. Ik denk dat mijn rare nachten veel invloed hebben op mn trainingen. Ik moet nu mn zus 3 weken lang uit bed halen en naar school doen dus vaak heb ik een uur of 5-6 slaap, dan een uur wakker en dan nog 2-3 uur slaap. Dat werkt niet echt heb ik al gemerkt :rolleyes: Heb vandaag ook mijn data voor de onderzoeken van de luchtmacht gekregen, zit te overwegen om een maand te gaan cutten en conditie te trainen met oog op de keuring want dat gewicht gaat zich tegen me keren (moet op een hometrainer fietsen waar dan elke minuut 50% van mn lichaamsgewicht aan weerstand bijkomt).

Nou, morgen maar eens een ander schema maken, tis er weer niet van gekomen vandaag (net thuis, snel mn nest in, vroeg dr uit potver).

Joo

Ga je nou serieus nog zwaarder met deadlifts, jij blijft bezig :eek:
Probeer gewoon 7-8 uur slaap te hebben, aan 1 stuk door.

Succes met de keuringen, een maat van mij heeft gefaalt voor die keuringen bij de luchtmacht, zijn behoorlijk streng.
Ik weet niet hoe het met je vet percentage zit, maar veel mensen doen een cut van 2 maanden. En dan moet je wel op je voedingsschema letten ;)

Nee man, had maandag ook al 110kg :P Volgende keer misschien weer 5 dr bij. En ja, op dat slapen moet ik echt letten.

Thnx. Weet je waarop hij afgevallen is? Mn vetpercentage zit ergens tussen de 20 en de 100% :roflol: En ja, dan wel met schema.

Zo eens aan een nieuw schema, kom net mn bed uit rollen :rolfol:

Hij deed de keuring voor Apache piloot, en toen moest hij zo'n test doen voor het reactie vermogen ofzo. En toen had de test verkeerd begrepen en had alles juist verkeerd om gedaan, op zich had tie alles goed, maar het was alleen verkeerd omgedraaid allemaal ofzo :roflol:
En nog een puntje bij hem was dat tie te licht was, hij woog tegen de 63kg ofzo.

Waarom ben je eigenlijk van Rippetoe afgestapt?

@ ThomasS: Das k*t. Maar dat gewicht had ie wel wat aan kunnen doen dunkt me, die eisen kan je van te voren vinden. Naja, ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen.

@ Chreiz: Ik had altijd het gevoel dat er veel meer inzat na Rippetoe.

Laatst bewerkt:
Ziet er wel goed uit dacht ik zo. Bent over rows doe je niet meer omdat die niet goed ging met deadliften toch?

Wat voor oefeningen doe je voor je buikspieren?

Mja, squatten en deadliften en BOR is best heavy voor mn core denk ik. Ik heb het idee dat ik het wel kan doen, maar ik wil mezelf niet overtrainen. Dus vandaar de cable pulldowns (voor mn lats). Shrugs ben ik nog niet zeker van. Heb dit lijstje ook even gepost onder schema's, ben benieuwd.

Buikspieren pak ik niet direct, al heb ik wel het idee dat ik ze meepak... Goeie, effe kijken :roflol:

Ja dat is wel zo, ik doe die 3 ook nooit in 1 training, alleen deadlift en BOR dan wel. Ja ik vind shrugs het beste voor de traps, de upright rows vind ik ook altijd lekker voor de traps, pak je ook de buitenkant van de schouders mee. Maar die pak je al met de lateral raises

Misschien die upright row doen ipv lateral raises dan. Maar misschien ook niet, vind dumbbells fijner dan barbell. Komt ook deels door de setup van mn gym.

Vandaag sla ik even over. Morgenochtend trainen na een goede nacht (heb er weer 6 uurtjes slaap opzitten in twee delen verpakt). Maandag dan weer, dus mn rust krijg ik wel.

Nog feedback op mn trainingsschema anybody?

Squat: 1x8x20, 1x5x50, 3x5x70. Ging nog steeds ruk ???
Deadlift: 1x5x70, 1x5x115, 1x3x115. En toen was mn eelt eraf. Plak eelt die los aan mn hand bungelt nu :o
Dumbbell Benchpress: 1x8x10, 4x10x19. Ging wel lekker, volgende keer 20kg.
Cable Pulldown: 3x10xstandje 4. Geen idee hoe zwaar dat is, maar voelde em lekker.
Calf Raises: 2x10x60, 1x20x60. Branden gek :D Wel lekker.
Lat. Raises: 2x10x10, 1x5x10. Merkte dat mn energie best op aan het raken was.

Had niet echt energie meer voor shrugs/dips. Voelde mn armen verbazingwekkend goed bij de cable pulldowns. Vraag me af of ik mn triceps/biceps voldoende heb gepakt vandaag.

Iemand comments op mn training? Met dips/shrugs istie pas echt compleet volgens mij maar ik was gewoon op. Wel een goede nacht gepakt, wat dat betreft beviel zaterdagochtend me goed.

Jammer dat je je training niet af kon maken. Misschien ben je meer in conditie als je smiddags/savonds traint?

Bij mij is dat namelijk wel zo ;)

Terug
Naar boven