AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.404
En die andere 20% zijn je eigen post, waarvan denk 10% zinnig is en ongeveer daarvan 5% aan trainingen. Nice :D

j/k :kiss:

:roflol:

deed jij ook mee, dan stuur ik je mail ook even?

nogmaals excuus dat ik je log misbruik michiel :)

Np, ik word wel vaker misbr.... Erhm.

Nee sorry, op dit moment geen vervoer. Dus dan houd het op voor me.

Winterswijk is 190km voor me. Aardig wat :D

Opzich :o

Ik ga even noodgedwongen een weekje deloaden. Ben gewoon continue van huis en out of reach van sportschool. Volgende week en van de zomer met fris vuur drtegenaan.

:coffeepc:

leuke verhalen metro :)

• #1.406
Nu de train en eetschema's nog ;)

• #1.407
Ben me aan het voorbereiden op 7 weken keihard knallen en eten. Mn trainingsschema ga ik een beetje tweaken op de volgende manier:

dag 1: Benen/traps
dag 2: Borst/triceps
dag 3: Rust
dag 4: Rug/lats
dag 5: schouders/biceps/kuiten
dag 6: rust

Ben me aan het voorbereiden op 7 weken keihard knallen en eten. Mn trainingsschema ga ik een beetje tweaken op de volgende manier:

HOLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAND

Nee, ik zou persoonlijk Triceps en Biceps omruilen. Aangezien je ze bij rug ook al aardig meepakt. Rug is ook lats, dus dat hoef je niet apart erbij te zetten.

• #1.409
Zit wat in. Pak ik biceps en triceps eigenlijk 1,5x per week.

dag 7 : :)

ik zou op dag 2 borst/armen doen - de armen in ssetvorm
op je rug dag zou ik smal optrekken als oef erin zetten ( pak je weer goed je biceps meer
en dan op je schouder/dag je triceps erbij zetten - tweak ze:D

HOLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAND

Nee, ik zou persoonlijk Triceps en Biceps omruilen. Aangezien je ze bij rug ook al aardig meepakt. Rug is ook lats, dus dat hoef je niet apart erbij te zetten.

Ik vind triceps borst wel netjes.

De hele bedoeling van een splitschema is dat je een spiergroep 1 keer per week zo goed mogelijk gaat uitputten

De hele bedoeling van een splitschema is dat je een spiergroep 1 keer per week zo goed mogelijk gaat uitputten

Het was persoonlijk, zoals je zelf aangeeft vindt jij weer een andere combinatie lekker om te trainen. ;)

Aangezien je bij borst al aardig uitgeput bent, en om daarna Dips en CGBP te doen. Het kan uiteraard al zal ik meer kunnen als ik Schouders/Triceps doe dan Borst/Triceps

Zelfde geldt voor Rug/Biceps of Benen/Biceps, wanneer ik rug train. Kan ik max 16kg curlen ofzo, wanneer ik biceps train nadat ik benen heb getraint lukt 20kg.

De een vindt het fijn, de ander doet weer wat anders. Zelf uitproberen wat je lekker vindt trainen ;)

En wat zijn dan ongeveer de oefeningen die je per dag gaat pakken? Oh en hoeveel cardio? :P

• #1.414
dag 7 : :)

ik zou op dag 2 borst/armen doen - de armen in ssetvorm
op je rug dag zou ik smal optrekken als oef erin zetten ( pak je weer goed je biceps meer
en dan op je schouder/dag je triceps erbij zetten - tweak ze:D

Dag 7 = dag 1 :) En ik vind juist dat met schouders triceps heel erg mn bottleneck is. Borst/triceps vind ik fijn werken so far (eerst borst, dan triceps).

Mja, 1x in de 6 dagen is dit. Wel nice, want ik hoef verder niet zo veel te doen behalve een beetje bassen en chillen. En toen ik wat presses erbij ging doen voor mn schouders gingen mn triceps erg goed (dips) dus ik denk dat mn triceps redelijk wat kan hebben.

Het was persoonlijk, zoals je zelf aangeeft vindt jij weer een andere combinatie lekker om te trainen. ;)

Aangezien je bij borst al aardig uitgeput bent, en om daarna Dips en CGBP te doen. Het kan uiteraard al zal ik meer kunnen als ik Schouders/Triceps doe dan Borst/Triceps

Zelfde geldt voor Rug/Biceps of Benen/Biceps, wanneer ik rug train. Kan ik max 16kg curlen ofzo, wanneer ik biceps train nadat ik benen heb getraint lukt 20kg.

De een vindt het fijn, de ander doet weer wat anders. Zelf uitproberen wat je lekker vindt trainen ;)

Like I said: borst en triceps werkt voor mij. Ik hecht wel waarde aan dingen die werken, zo vind ik mn rug workout fijn behalve dan dat mn biceps er vaak bij inschieten. Doe voor mn rug eigenlijk niet eens veel oefeningen, kan best wat bij misschien. De extra dag is vooral omdat die oefeningen bevat die er vaak bij inschieten (vooral kuiten en biceps en traps). Dat is meer de reden om het zo te doen dan omdat het handig is, al moet ik oppassen dat ik aan mn rust kom.

En wat zijn dan ongeveer de oefeningen die je per dag gaat pakken? Oh en hoeveel cardio? :P

Cardio is gevaarlijk zonder voedingsschema. Ik wil wat onder onderhoud eten en als dat niet werkt ga ik cardio'en. Heb een vetmeter, dus kan het allemaal mooi bijhouden. Oefeningen dacht ik als volgt:

Squat
Leg Curl
Leg Extension
Barbell Shrugs

Comment: Misschien nog iets voor benen erbij. Ben normaal gesproken redelijk op na die drie tho. Misschien geen goed moment voor shrugs trouwens...

Flat DB bench
Incline BB bench
Pecdeck/chestpress
Dips
Comment: Misschien nog rope pushdown of skullcrushers of extensions ofzo drbij.

DB rows
Deadlift
Straight arm cable pushdown
Comment: Misschien nog seated pulley iets erbij voor mn rug en een pullup variant.

DB shoulderpress?
Front raises
Side raises
Bent over raises
Alternating curl machine
Concentration curls
Standing calf raises
Comment: Inspiratie voor schouderworkout? ??? Misschien toch maar eens aan de BB shoulderpress of militairy press ofzo.

• #1.415
Ga trouwens ook met een nieuwe approach werken. Sowieso hoop ik eigenlijk op een trainingspartner komende periode (al is hij minder fanatiek dan ik) vooral voor het benchen en wat pics/filmpjes. Ik ga misschien zelfs "live" gewichten/sets opschrijven en minder focussen op de getalletjes op de DBs en meer op de getalletjes op mn caliper. Oftewel: meer op gevoel trainen en gaan voor volledige ROM, luisteren naar mn lichaam en mind-muscle connection. Mn spieren kijken echt niet naar t cijfertje op de DB. T gaat om goeie uitputting. Met mn caliper hoop ik langzaam maar steady ook mn BF wat meer onder controle te krijgen. There is no ****ing offseason.

Caliper?

• #1.417
Vetmeet apparaatje.

Ohjah, en legpress bij benen natuurlijk! Wist dat ik een oefening was vergeten.

Squat
Leg Curl
Leg Extension
Barbell Shrugs

Comment: Misschien nog iets voor benen erbij. Ben normaal gesproken redelijk op na die drie tho. Misschien geen goed moment voor shrugs trouwens...

Flat DB bench
Incline BB bench
Pecdeck/chestpress
Dips
Comment: Misschien nog rope pushdown of skullcrushers of extensions ofzo drbij.

DB rows
Deadlift
Straight arm cable pushdown
Comment: Misschien nog seated pulley iets erbij voor mn rug en een pullup variant.

DB shoulderpress?
Front raises
Side raises
Bent over raises
Alternating curl machine
Concentration curls
Standing calf raises
Comment: Inspiratie voor schouderworkout? ??? Misschien toch maar eens aan de BB shoulderpress of militairy press ofzo.

Dus dag 1 na squat legpress. Dag 2 zou ik persoonlijk flyes doen ipv peckdeck/chestpress. Als je dan chestpress doet heb je trouwens al helemaal 3x dezelfde beweging. Dag 4 zou ik deadlift gewoon als 1e oefening doen. Dag 5; oefening 1: militairy press. Wat zijn bent over raises? Voor biceps zou ik gewoon barbell curl of dumbbell curl als 1e oefening doen voordat je aan de machines gaat.

Waar heb je dat vetmeet apparaatje vandaan btw? En hoe werkt het?

Laatst bewerkt:
  • #1.419
Ja, flyes zijn wel een goeie misschien. En als ik eerst deadlift dan lever ik erg veel in op mn rows daarna heb ik gemerkt. Bent over raises zijn een soort reverse flyes, maar dan niet zo ver voorover gebukt dat je je rug pakt, maar nog net achterkant schouder zegmaar. En goeie om die machine als laatst te doen, doe de concentrationcurls er wel voor.

Heb dat vetmeetapparaatje van body en fitshop. Je zet em aan, selecteerd meten en dan meet je op drie plekken je vel en dan rolt er een % uit.

voor schouders zou ik (persoonlijk) doen:

1. militairy press of push press
2. 1 handed db press (strongman manier)
3. side raise's
4. reverse pec deck

is vrij veel nog steeds imo.
ik doe zelf maar 1 oefening per keer. en dan 2 keer in de week.
dus meestal 1 x mp en 1 x pp. daar groeien ze wel goed op op zich

Terug
Naar boven