XXL Nutrition

Op naar de sterren, en daar voorbij

Ga je nog eens trainen of wat:P?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.422
voor schouders zou ik (persoonlijk) doen:

1. militairy press of push press
2. 1 handed db press (strongman manier)
3. side raise's
4. reverse pec deck

is vrij veel nog steeds imo.
ik doe zelf maar 1 oefening per keer. en dan 2 keer in de week.
dus meestal 1 x mp en 1 x pp. daar groeien ze wel goed op op zich

Militairy press of push press moet dr wel in denk ik. Waarom 1handed db press?

Ga je nog eens trainen of wat:P?

Ja ik ben aan het zoeken naar een goeie gym hier. Ben bij een sportschool in Doetinchem geweest. Maar de DB's gaan tot 32kg, ze hebben 3 barbells en ik heb letterlijk alle schijven nodig voor mijn werkset deadliften, het beloofde squatrek bleek een smith te zijn en Wendy was geen lekker ding :(

Ja ik ben aan het zoeken naar een goeie gym hier. Ben bij een sportschool in Doetinchem geweest. Maar de DB's gaan tot 32kg, ze hebben 3 barbells en ik heb letterlijk alle schijven nodig voor mijn werkset deadliften, het beloofde squatrek bleek een smith te zijn en Wendy was geen lekker ding :(

:roflol:

• #1.424
:mad:

amf -utrecht is dichterbij dan amf- de graafschap
in amf en omstreken heb je toch zat mogelijkheden

Ben je nou naar sports palace geweest?
Ja vind het idd jammer van de db's tot 32 :(
Jij bent zeker naar het centrum geweest? Ik ga zelf bijna altijd naar de huet, daar hebben ze een fijn squatrekje, meer dan genoeg schijven en bb's en alles is spiksplinternieuw.
En ma,wo,vr staat er een lekkere spaanse achter de balie.

Anders is er nog body perfection in doetinchem (centrum - de veentjes) ik weet niet wat ze daar hebben maar ik geloof dat daster daar traint, dus als je daar wilt trainen moet je het hem maar vragen.

Maar is dit zobiezo dan niet een beetje ver voor jou? Ik zou zelf altijd voor de dichtstbijzijnde sportschool kiezen ook al hebben ze minder gewichten.

---------- Toegevoegd om 20:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:26 ----------

Wie is wendy? Weet nog dat er in centrum 1-2 dagen in de week (iig maandag dacht ik) een lekkere achter de balie stond, of zijn jouw standaarden zo hoog?

• #1.427
amf -utrecht is dichterbij dan amf- de graafschap
in amf en omstreken heb je toch zat mogelijkheden

Ja, maar zit nu 6 van de komende 7 weken in de achterhoek, vandaar ;) Was toevallig in de buurt van Fit 4 Free in Utrecht. Heb even rondgekeken daar. Geen barbells, DBs tot 32kg. Vertelde zo'n meisje met een lieve glimlach me dat ze hier de echt grote jongens willen weren ??? Zo van, ze willen wel dat je daar komt fitnessen maar je mag niet groeien want dat vinden ze eng. Ofzo.

Ben je nou naar sports palace geweest?
Ja vind het idd jammer van de db's tot 32 :(
Jij bent zeker naar het centrum geweest? Ik ga zelf bijna altijd naar de huet, daar hebben ze een fijn squatrekje, meer dan genoeg schijven en bb's en alles is spiksplinternieuw.
En ma,wo,vr staat er een lekkere spaanse achter de balie.

Anders is er nog body perfection in doetinchem (centrum - de veentjes) ik weet niet wat ze daar hebben maar ik geloof dat daster daar traint, dus als je daar wilt trainen moet je het hem maar vragen.

Maar is dit zobiezo dan niet een beetje ver voor jou? Ik zou zelf altijd voor de dichtstbijzijnde sportschool kiezen ook al hebben ze minder gewichten.

---------- Toegevoegd om 20:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:26 ----------

Wie is wendy? Weet nog dat er in centrum 1-2 dagen in de week (iig maandag dacht ik) een lekkere achter de balie stond, of zijn jouw standaarden zo hoog?

Fock, inderdaad in t centrum. De Huet wel de moeite waard dan? Klinkt goed (al vind ik het freaky dat je de werktijden van de lekkere spaanse uit je hoofd weet :roflol:). Zal Daster eens een pm doen als Aerofit ook crap is (ga ik morgen kijken). Hoop dat het wat is, dan ga ik meteen aan de slag! En Zelhem-Doetinchem is niet zo ver? En t was niet zo dat er niet zo veel gewichten zijn ofzo. Meer dat ik 3x20kg, 1x(ik denk)15kg en wat kleine meuk zag liggen en er verspreid nog enkele schijven lagen. Ik denk serieus dat het totaaltje ongeveer rond mijn deadlift uitkomt. Als er dan iemand aan het benchen is ben je de lul.

---------- Toegevoegd om 01:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:09 ----------

Wendy is uhm... Ja, weetnie. Oud. Zou dr ass dr af moeten trainen ipv achter de balie te staan. En ik denk dat ik weet wie je bedoeld, blond, niet al te lang, halflang haar? Mwah, ook niet je van het (oud!?). Maargoed, daar hebben we niks aan (tenzij ze weet wat ze weegt en bereid is zich 1x per week een paar sets lang vast te klampen aan een barbell).

• #1.428
Hier een update van hoe ver ik ben met mijn voedingsschema. Dit is de planning so far. Ik gebruik de McArdle manier met mijn eigen apparaatje. BF% zit tussen de 22-23%

22% BF @ 88kg, 19,36kg vet, 68,64 LBM

Harris Benedict:

BMR = 66 + (13.7 X wt in kg) + (5 X ht in cm) - (6.8 X age in years)
BMR = 66 + (13.7 X 88 in kg) + (5 X 188 in cm) - (6.8 X 19 in years)=2082,4

2082.4 x 1,55 (moderatly active, 3-5x excercise/week) = 3227,72

Katch McArdle

BMR (men and women) = 370 + (21.6 X lean mass in kg)
BMR (men and women) = 370 + (21.6 X 68,64)=1852,624

1852.624 x 1,55 (moderatly active, 3-5x excercise/week) = 2871,5672

3500 cal = 1pound BF.
7700 cal = 1kg BF.

Low Cal = 2297 cal (80%) = -574 cal
High Cal = 3015 cal (105%) = +144 cal

3 Low, 1 High repeat = -1578 cal / 4 days = 0.2 kg vet/4 dagen

22%-15%=7%
88kg-84,8kg=13,2kg vet = 66 days

Macro's= 50/30/20

1gr carbs = 4cal
1gr eiwit = 4cal
1gr vet = 9cal

Low cal =
287gr carbs
172gr eiwit
51gr vet

High cal =
376gr carbs
226gr eiwit
67gr vet

Als ik dit zo hou (dus kcal aanpassen naarmate ik vet verlies) zou ik over 66 dagen op 15% BF moeten staan met behoud en misschien geringe winst in spiermassa. Ik loop tegen een paar problemen aan hier die het lastig maken om alles precies te doen.

-In de ochtend en middag is hier alleen brood. Pindakaas is nog het beste beleg aangezien er geen kipfilet is. 7 weken op boterhammen met pindakaas is ook niet je van het...
-Ik weet niet hoeveel ik bij het avondeten eet. Dit zie ik als een groot probleem. Avondeten is hier gelukkig wel goed, t ergste is 1x in de week patat en 1x in de 2 weken shoarma, maar daar hoef ik natuurlijk geen saus bij te doen.

Voor de rest kan ik de boel aanvullen met whey (meegenomen) en kan wat kwark en andere kant en klare producten gebruiken. Ik wil alleen niet teveel zelf gaan kopen omdat ik hier voor kost+inwoning+voeding werk. En ik kan hier niks koken, zelfs geen eitje... Dat zijn een beetje mijn handicaps, ik ga er morgen mee verder. Tips worden geapprecieerd :)

Laatst bewerkt:
Ja, maar zit nu 6 van de komende 7 weken in de achterhoek, vandaar ;) Was toevallig in de buurt van Fit 4 Free in Utrecht. Heb even rondgekeken daar. Geen barbells, DBs tot 32kg. Vertelde zo'n meisje met een lieve glimlach me dat ze hier de echt grote jongens willen weren ??? Zo van, ze willen wel dat je daar komt fitnessen maar je mag niet groeien want dat vinden ze eng. Ofzo.

Fock, inderdaad in t centrum. De Huet wel de moeite waard dan? Klinkt goed (al vind ik het freaky dat je de werktijden van de lekkere spaanse uit je hoofd weet :roflol:). Zal Daster eens een pm doen als Aerofit ook crap is (ga ik morgen kijken). Hoop dat het wat is, dan ga ik meteen aan de slag! En Zelhem-Doetinchem is niet zo ver? En t was niet zo dat er niet zo veel gewichten zijn ofzo. Meer dat ik 3x20kg, 1x(ik denk)15kg en wat kleine meuk zag liggen en er verspreid nog enkele schijven lagen. Ik denk serieus dat het totaaltje ongeveer rond mijn deadlift uitkomt. Als er dan iemand aan het benchen is ben je de lul.

---------- Toegevoegd om 01:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:09 ----------

Wendy is uhm... Ja, weetnie. Oud. Zou dr ass dr af moeten trainen ipv achter de balie te staan. En ik denk dat ik weet wie je bedoeld, blond, niet al te lang, halflang haar? Mwah, ook niet je van het (oud!?). Maargoed, daar hebben we niks aan (tenzij ze weet wat ze weegt en bereid is zich 1x per week een paar sets lang vast te klampen aan een barbell).

Ik meende te herinneren dat in het centrum wel minstens 300kg aan gewichten was, ik dacht 2x25, 6-8x20, ~6x15, en nog ongeveer 6-8 van elk van de kleinere schijven.
Bij de huet hebben ze geen 25 en 15, maar weer meer 20's en 10 geloof ik. Iig niet minder gewichten dan in het centrum geloof ik, maar genoeg voor jij en ik, zeker aangezien het hier best rustig is.
Hehe en mijn kennis over de aanwezigheid van die spaanse zijn steekproefgewijs ondervonden over 1 week ;)

Dat blonde meisje herinner ik me als jong, begin 20 gok ik? Dus misschien hebben wij het niet over dezelfde.

Maar ik gok idd dat de sportschool van daster iets meer hardcore is, maargoed is dat wat je zoekt? Zelf ben ik nog lang niet te groot voor deze iig.

Hier een update van hoe ver ik ben met mijn voedingsschema. Dit is de planning so far. Ik gebruik de McArdle manier met mijn eigen apparaatje. BF% zit tussen de 22-23%

22% BF @ 88kg, 19,36kg vet, 68,64 LBM

Harris Benedict:

BMR = 66 + (13.7 X wt in kg) + (5 X ht in cm) - (6.8 X age in years)
BMR = 66 + (13.7 X 88 in kg) + (5 X 188 in cm) - (6.8 X 19 in years)=2082,4

2082.4 x 1,55 (moderatly active, 3-5x excercise/week) = 3227,72

Katch McArdle

BMR (men and women) = 370 + (21.6 X lean mass in kg)
BMR (men and women) = 370 + (21.6 X 68,64)=1852,624

1852.624 x 1,55 (moderatly active, 3-5x excercise/week) = 2871,5672

3500 cal = 1pound BF.
7700 cal = 1kg BF.

Low Cal = 2297 cal (80%) = -574 cal
High Cal = 3015 cal (105%) = +144 cal

3 Low, 1 High repeat = -1578 cal / 4 days = 0.2 kg vet/4 dagen

22%-15%=7%
88kg-84,8kg=13,2kg vet = 66 days

Macro's= 50/30/20

1gr carbs = 4cal
1gr eiwit = 4cal
1gr vet = 9cal

Low cal =
287gr carbs
172gr eiwit
51gr vet

High cal =
376gr carbs
226gr eiwit
67gr vet

Als ik dit zo hou (dus kcal aanpassen naarmate ik vet verlies) zou ik over 66 dagen op 15% BF moeten staan met behoud en misschien geringe winst in spiermassa. Ik loop tegen een paar problemen aan hier die het lastig maken om alles precies te doen.

-In de ochtend en middag is hier alleen brood. Pindakaas is nog het beste beleg aangezien er geen kipfilet is. 7 weken op boterhammen met pindakaas is ook niet je van het...
-Ik weet niet hoeveel ik bij het avondeten eet. Dit zie ik als een groot probleem. Avondeten is hier gelukkig wel goed, t ergste is 1x in de week patat en 1x in de 2 weken shoarma, maar daar hoef ik natuurlijk geen saus bij te doen.

Voor de rest kan ik de boel aanvullen met whey (meegenomen) en kan wat kwark en andere kant en klare producten gebruiken. Ik wil alleen niet teveel zelf gaan kopen omdat ik hier voor kost+inwoning+voeding werk. En ik kan hier niks koken, zelfs geen eitje... Dat zijn een beetje mijn handicaps, ik ga er morgen mee verder. Tips worden geapprecieerd :)

Brood vind ikzelf ook niet lekker, krijg die 2 sneetjes per dag die ik neem al moeilijk naar binnen. Zou daarom zorgen dat er 'smiddags altijd warm klaarstaat, je kunt evt. voorgekookte rijst klaarzetten en daar wat groente bij doen.
Patat is niet zo erg, het is gewoon aardappel en aardappel is goed, als het in goede olie is gefrituurd krijg je ook nog eens goede vetten erbij binnen, maar dit verschilt per zaak denk ik.
Is jammer dat je geen eitje e.d. kunt klaarmaken (is daar echt geen mogelijkheid toe?).

• #1.430
Nee kan echt niet. En ik kan volgende week als ik thuis ben rijst voor de 5 weken daarna maken maar weet niet of dat zo´n goed idee is :roflol: Wil wel even kwark en misschien pinda's ofzo inslaan.

Nee kan echt niet. En ik kan volgende week als ik thuis ben rijst voor de 5 weken daarna maken maar weet niet of dat zo´n goed idee is :roflol: Wil wel even kwark en misschien pinda's ofzo inslaan.
Rijst voor 5 weken? Begin eens gewoon elke zondag voor de nieuwe week te maken joh, da's meer dan genoeg :P

Je kunt denk ik ook rijst (of een soort nasimix?) voorgekookt kopen en dan hoef je alleen maar op te warmen.

• #1.433
Rijst voor 5 weken? Begin eens gewoon elke zondag voor de nieuwe week te maken joh, da's meer dan genoeg :P

Je kunt denk ik ook rijst (of een soort nasimix?) voorgekookt kopen en dan hoef je alleen maar op te warmen.

Lezen jongens, lezen. Ik kan hier koud water uit de kraan halen en dr is een openbare koelkast. Thats it. Kan verder niks bereiden.

Net 1.5 maand abbo genomen bij Aerofit. Is goed te doen op de fiets. Geen spaanse achter de balie, maar ik ben ook best te porren voor hollandse glorie :) Ohja, en een squatrek en t is gewoon super rustig daar.

Mag ik vragen wat je precies doet van de zomer waarom je in deze omstandigheden verkeert?

Die sportschool klinkt fijn idd, ben vanmiddag nog naar doetinchem centrum geweest en ik kan idd concluderen dat het een k*thok is. Nu ga ik maar gewoon altijd naar de huet, die is ook redelijk fijn.

• #1.435
Zit op een christelijk conferentiecentrum/jeugd/gezinscamping waar ik in de band speel. Dus zit in een jeugdherberg zeg maar. Van wat ik er nu van heb gezien lijkt Aerofit me erg fijn.

• #1.436
Mensen kijken wel eens op van de bakken kwark die ik verslind. Maar de blikken die ik net kreeg toen ik met een toren van kwarkbakken de camping op liep waren toch wel priceless :roflol:

Net ff getrained, had een tijd niet gesquat dus viel een beetje tegen. Legpress hier is iets zwaarder dan die bij mij thuis.

squat
Werkset: 2x5x100
10x80

legpress
2x8x260kg

OHSHIITmoment bij het opstaan :D

BB bench
3x60kg + stang
1x60kg + stang

Laatste met spot, had niet goed opgewarmd voor deze maar morgen pak ik mn chest en triceps weer ff goed aan :)

Was wel lekker zweten, nu t zwembad in :D

Je doet 3x80kg met bench ?

Dat is toch nice of niet ?

• #1.438
Nee, 3x60 met spot :roflol: Maja, had niet echt opgewarmd en wel wat dips voorgedaan aan mn trainingsmaat. Was sowieso duizelig misselijk en bijna kotsend van t squatten :p Zoals het hoort dus. Volgende keer 3x5x100kg pakken en dan naar de 105. Benchen heb ik ook lang niet gedaan trouwens, en krachtverlies merk ik het snelst met benchen heb ik het idee.

Haha, ach die kwark word ik ook gek van :( Stop er denk ik maar een tijdje mee en nu vruchtenyoghurt ofzoiets in de plaats. Is misschien iets minder goed maar boeien, na ca. een jaar elke dag kwark heb ik er eindelijk genoeg van.

Gewichten zien er net uit, setjes van 5 met 100 nu is toch een lekkere vooruitgang tov een poosje geleden. Enne die bb hoe ziet die eruit? Een technogym bb is 10kg, een olympische is 20. Als dat 80kg is dan is het toch zeker niet slecht ;) (en 70 ook niet)

Nee, 3x60 met spot :roflol: Maja, had niet echt opgewarmd en wel wat dips voorgedaan aan mn trainingsmaat. Was sowieso duizelig misselijk en bijna kotsend van t squatten :p Zoals het hoort dus. Volgende keer 3x5x100kg pakken en dan naar de 105. Benchen heb ik ook lang niet gedaan trouwens, en krachtverlies merk ik het snelst met benchen heb ik het idee.

Je zegt 3x60kg + stang. Vanuit gaande dat een stang gewoon 20kg weegt. Druk je even 3x je 1RM, of ben ik nog niet wakker ?

Terug
Naar boven