AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

Nou wat betreft het eten gaat het goed vooruit ;) ;) goed bezig :D :thumbs:
Als ik jou was, zou ik bij Fullbody je meer richten op grote compound oefeningen en geen geisoleerde dingen zoals dus bijv. bb curls. Pak dan bijv. close grip pull up / chin up. Pak je meteen je rug + biceps.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.502
Thnx voor de feedback beiden. Zal eens kijken, wist niet dat schouders zo blessuregevoelig waren. Is ook de spiergroep waar ik het minst mee heb gedaan so far denk ik.

Gast, zie ik daar nu 1400 kcal?!

Nice squaaat! Toch nog een evenaring van je pr terwijl je er niet goed mee bezig bent zo te lezen.

• #1.506
Gast, zie ik daar nu 1400 kcal?!

Ja maar daar zit mn grootste maaltijd niet bij, daar komt vaak nog wat tussen de middag bij (kroket ofzo) als dat op t menu staat, en t is exclusief drinken (jus d'orange/koffie/melk bij 2 maaltijden). Denk dat dat samen wel 900cals is.

Jij wilde besparen op je gainer... goedkoop = duurkoop :p

Gheghe, naja ik heb verder goeie ervaringen met de whey van powersupplements.nl daarom had ik daar ook mn gainer vandaan. En t scheelt bijna 60 cent per portie, dus das wel een hoop. Maar boeie, samenstelling is wel goed. And besides: mn shakes zijn net zo duur als mn porties kipfilet hoor ;)

• #1.507
Ik moet gewoon niet zo zeiken maar vlammen. Zat te denken aan deze oefeningen.

Rug:
Deadlift
DB rows
cable row

Biceps:
BB curl
concentration curl
machine curl

triceps:
dips
rope pressdown
one hand reverse grip pulldown
kickbacks

lats
straight arm rope pressdown
DB rows
pull ups
close grip pulldown (rug)

DB benchpress
incline bench
cable crossover
(dips)

schouders
front press
db side raise
upright row (rug)

benen
squat (boxsquat?)
legpress
leg extension
leg curl

traps
BB shrugs

buik
oblique crunches

Nog verre van ideaal, gister even in elkaar geflanst. Wil ze verwerken in een 3 of 4 daagse split. Ook wel erg veel triceps zo. Als ik de oefeningen zo bekijk is het best logisch om rug/lats/biceps/schouders op 1 dag te doen.

Als je 4 dagen kan vrijmaken om te trainen, is Westside Barbell dan niet iets voor je?
Dan kun je 2 dagen per week blijven pieken op de grote oefeningen en verder al je spiergroepen aardig aanpakken.

Het volume zal je alleen wel tegenstaan als je blijft cutten denk ik.

Gvd had hier net een heel verhaal getypt, door haperend internet alles kwijt :mad:

Maarre kernpunten van het verhaal.

-meer eten
-fruit of vruchtensap (2stuk/glazen per dag)
-vooral uit goede bronnen, dus probeer meer borden avondeten te scoren
-melk/eieren!
-geen weightgainer als je ook met goede bronnen op een respectabel aantal calorie"en kunt komen (goed aantal calorie"en voor cut kun je uitrekenen zijn denk ik wel sticky's over in de voedingssectie ofzo)
-succes

• #1.510
Als je 4 dagen kan vrijmaken om te trainen, is Westside Barbell dan niet iets voor je?
Dan kun je 2 dagen per week blijven pieken op de grote oefeningen en verder al je spiergroepen aardig aanpakken.

Het volume zal je alleen wel tegenstaan als je blijft cutten denk ik.

Is WSB niet meer powerlift/kracht gericht? Heb er een tijd geleden iets over gelezen, zal eens nachecken. Ik cut niet heel hard dus tsja, ik weet niet. Maybe its worth a try :)

Gvd had hier net een heel verhaal getypt, door haperend internet alles kwijt :mad:

Maarre kernpunten van het verhaal.

-meer eten
-fruit of vruchtensap (2stuk/glazen per dag)
-vooral uit goede bronnen, dus probeer meer borden avondeten te scoren
-melk/eieren!
-geen weightgainer als je ook met goede bronnen op een respectabel aantal calorie"en kunt komen (goed aantal calorie"en voor cut kun je uitrekenen zijn denk ik wel sticky's over in de voedingssectie ofzo)
-succes

:sad: Internet is hier ook echt crisis. En ik zal wat meer jus dorange en melk drinken bij mn maaltijden. Eieren kan ik misschien aan komen voor nop :) En de weightgainer is toch vooral voor de handigheid. macro-verhoudingen zijn wel goed. En met goede bronnen op cals komen is wel lastig hier. En ik weet precies wat ik moet hebben, alleen is het lastig dat ik niet weer wat precies mn avondeten is ;)

Net rug gedaan. Door de bouwvak gingen ze eerder dicht :(

Deadlift
5x130kg
10x130kg :fire:

DB Rows
10x28kg
8x28kg

Lat rope pressdown
5x35kg
10x30kg
10x30kg

Met alles flink opgewarmd (met rows bijvoorbeeld met 10/16/24). Had nog cable rows willen doen, maja. Volgende keer naar de 140kg deadlift. Volgende workout toch borst/tri/schouders waarschijnlijk.

Laatst bewerkt:
10x130! netjes hoor! En tip chocomel ipv weightgainer. Chocomel is 950 kcal per liter:D

• #1.512
Gvd man 10*130, nice bro!

Ik zou een beetje proberen rekenen en rond de 2000kcals gaan zitten, je kan zelfs nog wat hoger gaan. Maar gewoon goed carbloaden/trainen en zorgen dat je onder je onderhoud blijft :). Heb je dat trouwens al eens uitgerekend?

• #1.515
Maakt allemaal niets uit zo lang je kcal maar onder onderhoud zitten. Maar voor de cut zou ik de choc ook laten staan moet ik je eerlijk bekennen.

Ja calorie balans is het belangrijkst natuurlijk. Maar wil toch proberen genoeg eiwitten, starchy en complexe carbs en genoeg vetten binnen te krijgen en dat alles uit zo goed mogelijke bronnen :)

Gvd man 10*130, nice bro!

Ik zou een beetje proberen rekenen en rond de 2000kcals gaan zitten, je kan zelfs nog wat hoger gaan. Maar gewoon goed carbloaden/trainen en zorgen dat je onder je onderhoud blijft :). Heb je dat trouwens al eens uitgerekend?

Gheghe, thnx :) Voelde toch niet helemaal voldaan omdat ik vroegah sets met 150 deed :( Ga nu elke keer 5 of 10kg verhogen en dan een set van 5 en een repout doen denk ik.

Heb cals etc al eens uitgerekend
Katch McArdle

BMR (men and women) = 370 + (21.6 X lean mass in kg)
BMR (men and women) = 370 + (21.6 X 68,64)=1852,624

1852.624 x 1,55 (moderatly active, 3-5x excercise/week) = 2871,5672

3500 cal = 1pound BF.
7700 cal = 1kg BF.

Low Cal = 2297 cal (80%) = -574 cal
High Cal = 3015 cal (105%) = +144 cal

3 Low, 1 High repeat = -1578 cal / 4 days = 0.2 kg vet/4 dagen

22%-15%=7%
88kg-84,8kg=13,2kg vet = 66 days

Macro's= 50/30/20

1gr carbs = 4cal
1gr eiwit = 4cal
1gr vet = 9cal

Low cal =
287gr carbs
172gr eiwit
51gr vet

High cal =
376gr carbs
226gr eiwit
67gr vet

2297 cal (low)->382cals/meal, 48gr carbs/meal, 29gr eiwit/meal, 8,5gr vet/meal

3015 cal (high)->502cals/meal, 63gr carbs/meal, 38gr eiwit/meal, 11gr vet/meal

En met de excelsheet die ik nu heb ben ik tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad best wat moet avondeten om niet te weinig te eten, is op zich wel relaxed. Ik vind het wel een hele rare ervaring om de hele dag een vol gevoel te hebben. Over een week eens kijken of mn BF% wat dropt (heb een vetmeter). Zit ook vrij laag in carbs, moet daar wel mee oppassen ivm trainingsenergie (trainen na t avondeten zou ideaal zijn maar is niet altijd mogelijk ivm samenkomsten hier).

Nu ff gainer nemen en dan borst/triceps/schouders :) Motivatie begint weer te komen. Ik ga mn trainingsbuddy ook eens vragen om wat filmpjes/pics van mn lifts te maken, lijkt me leuk.

---------- Toegevoegd om 15:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

Heb trouwens heerlijke spierpijn in het bovenste deel van mn rug, kan em goed voelen als ik mn schouderbladen naar elkaar duw :D

---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:19 ----------

Omg, heb net het maatschepje van mn gainer ontdekt. Stuk kleiner dan die van mn pot whey. Geen wonder dat ik moeite had met een shake van meer dan 1000 cals :roflol:

Die excel sheet is trouwens ideaal om in te schatten hoe mn avondeten mn cals en macro's beinvloed :)

Maakt allemaal niets uit zo lang je kcal maar onder onderhoud zitten. Maar voor de cut zou ik de choc ook laten staan moet ik je eerlijk bekennen.

Dat denk ik niet, omdat je in de cut al weinig mag eten kun je het beste zoveel mogelijk goede macro's pakken omdat je er al weinig mag eten, je moet wel iets hebben om je spieren mee te kunnen behouden. En genoeg vit+mineralen pakken wordt ook al lastig als je je behoefte gaat invullen met 'loze' calorie"en.

• #1.517
Ja idd, lege cals vermijden.

Training van net hieronder, volgorde is een beetje ongeveer. Ik ging best hard :D Heb een 1,5 liter fles nu dus geen loze onderbrekingen meer :) Alles heel strikt uitgevoerd.

DB bench
3x5x26kg
Frontpress
6x30 (ben dr maar bij gaan staan)
Millitairy press
6x30kg
2x5x30kg
Incline BB bench
3x6x30kg
DB raises schuinhangend
8x8kg
7x6kg
EZ-bar curls
2x10x25kg :fire:
hammer curls
8x8kg
9x6kg (lekkah, laatste paar reps spotten, goed leeg al hier)
EZbar curl
3x25kg :fire:
Tricep pressdown (reverse grip, met rechte bar)
8x25kg
8x30kg
8x35kg
DHandle pulldown
8x10kg
8x10kg
8x15kg

Mag niet klagen vind ik zelf :)

Eindelijk eens militairy presses in je training! Goed bezig. Alleen had ik ze nog voorrang gegeven op die frontpresses.

Wat moet ik inbeelden bij DB raises (schuinhangend)?

• #1.519
Gheghe, ja t was meer van... Waarom zittend frontpressen als militairy press handiger is qua racken :P

Dat zijn gewoon db-raises maar dan hang ik met mn andere hand aan een pully. Dus ipv | meer / met mn lijf. Ofzo :roflol:

• #1.520
Eens kijken of ik kan boxsquatten. Dr staat in mn gym een technogym box van 550mm die er voor bedoelt is.

Had me net verslapen, meal 1 gemist en mn kipfilet is op (ligt in een vriezer bij een maat van me in de buurt maar de maat is er niet dus ik kan er niet bij :fuu:). Snel een wheyshake-to-the-rescue-shake genomen :)

Met deadliften ga ik vanaf nu steeds met 5kg verhogen en dan die repout dr achteraan steeds. Hoop zo door mn 150kg plateau heen te komen :)

Terug
Naar boven