- Waardering
- 1.422
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 90kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Hoe kon ik jou nu niet vermelden..?

Hoe kon ik jou nu niet vermelden..?
Het beste paard van stal.
De über beach boy!![]()
Als wij samen op het strand zouden zijn werden we bedolven onder de chickies denk ik.

Dat gaan we proberen te voorkomen natuurlijk.true, stel dat je 2x zo oud mag worden als je nu bent schiet dat ook niet op met een ****ed up rug... stel je voor... nu nog eens al die jaren alleen dan met rugpijn.. het klinkt alleen al k*t

Interessant artikel!
Ik vind het opvallend dat er wederom geen enkele shoulderpress-movememt in vermeld wordt...maar de voorkeur worden gegeven aan raises. Bij Westside zijn ze ook geen vrienden van een shoulderpress en ook Kennely en Mendelsson geven de voorkeur aan raises...zou shoulderpress (overhead/military/dumbbell) dan wellicht toch te veel van het goede zijn voor een bankdrukker en meer kwaad dan goed doen?![]()

) en als zo goed mogelijk Powerlifting/Bankdrukken je doel is, kun je denk ik wat Dave Tate zegt gewoon doen en goede resultaten boeken.
och weet ik veel
.
volgens mij heeft inmiddels wel een bank van 200 RAW en een log van ruim boven de 160dit kan ik idd beamen, mijn strict OH is gestegen van 60kg naar 90kg en ik heb in die periode niet gebenched... en mijn bench is idd nagenoeg gelijk geblevenOverhead press heeft (schijnbaar) naenoeg geen overdracht op de Bench press.

Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe vaak en met wat voor intensiteit je al bankdrukt: als dit 1 van je core-oefeningen is als bankdrukker of powerlifter hoef je in principe geen zware shoulderpresses er naast te doen, anders dan als assistance.
Vroeger, zo voor 1972, vond men de OHP al een betere graadmeter voor upperbody-kracht en eigenlijk is het nog een betere compound dan de bench press ...
Aan de andere kant zullen er zat atleten zijn die EN 2x in de week bankdrukken EN shoulderpresses doen, waarbij progressie op bijv. de OHP ook tot een verbetering leidt op de BP.
).Military press (echte!)
12x20
12x20
8x30
5x40
5x50
5x60
5x70
5x80
3x90 Net niet uitgestrekt, moe...
3x90 Niet netjes, maar wel zonder Push in de press, en de voetjes nog steeds tegen elkaar.
Op een heel snel tempo gedaan, binnen enkele minuten klaar.
Allen de laatste set met 90 even wat tijd rust genomen, maakte geen fluit uit trouwens...
Speed pinky Bench press,
8x3x65 Heel snel.
3x80 Heel snel.
3x90 Heel snel.
3x100 Mooi snel nog.
3x110 De gang gaat er wat uit, maar nog o.k.
3x120 Nog iets minder...
3x130 Hier spreek ik niet meer van speed/snelheid, was een normale rep, maar wel al behoorlijk zwaar...
J.M. Press,
10x30 Even voordoen voor iemand.
8x50 Ellebogen zeuren inmiddels een beetje, dus:
Klaar!
Ik was zo gaar als boter na het eten van mijn mosseltjes en een héél klein beetje frites.
Ik was het liefst in mijn nest gekropen, maar toch besloten te trainen.
Lekkere training geweest met zijn drieën, en binnen een uur klaar met alles.
Goed op tempo gewerkt, lekker.
Goed gevoel over!
Morgen naar "de sterkste man van Nederland" als er niets tussen komt.![]()

...ik neem mijn twee zonen (13 & 11 jaar) ook mee.dit kan ik idd beamen, mijn strict OH is gestegen van 60kg naar 90kg en ik heb in die periode niet gebenched... en mijn bench is idd nagenoeg gelijk gebleven

Zo heb ik nog nooit naar gekeken. Echter doe ik "maar" 1x per week de borst en triceps specifiek trainen, flat bench, flat dumbbell bench,Flys met en of zonder bands ik doe nooit de schuinen-bench oefeningen daar krijg ik weer last van aan mijn schouders.
Volgens mij moet je je hele lichaam trainen en probeer op ieder onderdeel vooruitgang te boeken of je ze nou leuk vind om trainen of niet.och weet ik veel
.
Alex Moonen vertelde mij laatst dat hij ontzettende vooruitgang boekte op de IFSA -log door het bankdrukkenvolgens mij heeft inmiddels wel een bank van 200 RAW en een log van ruim boven de 160
.
.
Ik doe vrij onregelmatig de OH...maar wel uiteraard iedere week bankdrukken...ondanks dat ik de OH dus maar zo weinig doe, ga ik er niet op achteruit en blijf ik hierin constant, hetgeen volgens laat zien dat je met bankdrukken ook goed je schouders traind![]()
Ik weet niet of het noodzakelijk is om op ieder onderdeel progressie te boeken als je beter wilt worden in alleen het bankdrukken (zoals ik).
De rest boeid mij namelijk niet meer zo...ik heb geen ambities meer in de Strongmanwereld en ook niet meer in het powerliften...just & only the benchpress.
Ik neem hier het voorbeeld van Joanne Schaeffer...zij is voormalig powerlifster maar is met SQ en DL moeten stoppen wegens medische klachten...ze heeft zich toen specifiek toegelegd op het bankdrukken en zie het resultaat...ze drukte een nieuw wereldrecord van ruim 200kg.
Een ander voorbeeld...Denkemenke van dit forum (een trainingsmaatje van me bij Leon Smeets) liep helaas tijdens het NK PL een beenblessure op tijdens het DL...hij kon daardoor een tijd lang niet meer SQ en DL...en wat gebeurde er? Hij ging zienderogen vooruit met bankdrukken...![]()
De kern van de discussie gaat erover of de overhead presses een voordeel zou kunnen zijn bij het flat bench pressen visa versa toch?