MuscleMeat

Ouwe vent log from "H.E.L. 2010" (Hummer's echte leven vanaf 2010)

Mooie training Hummer, ondanks je vermoeidheid! :)
Wellicht zien we ons morgen bij de SM van NL...misschien moeten we in de pauze nog een demonstratie geven hoe het echt moet ;)...ik neem mijn twee zonen (13 & 11 jaar) ook mee.

ah hugster is er ook gezellig :D

Het zal wel allemaal zo zijn, echter heb ik er nog geen verklaring voor waarom Alex mede door het zwaar bankdrukken specifiek op de IFSA-log vooruit gaat:dunno: De kern van de discussie gaat erover of de overhead presses een voordeel zou kunnen zijn bij het flat bench pressen visa versa toch?

Alex is door het zware bench pressen vooruit gegaan op de log...kweenie of het ook andersom werkt. Het verbaasd me alleen altijd dat bekende bankdrukkers nauwelijks shoulder presses doen en de voorkeur geven aan shoulder raises. Wellicht dat het ook van persoon tot persoon verschilt...om dat echt aan den lijve te ondervinden zou je eens tijdje shoulder raises moeten doen zonder shoulder presses en dan een tijdje presses en geen raises en kijken hoe de overdracht op je bench is.

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:11 ----------

ah hugster is er ook gezellig :D

Zo is het maar net...zien we ons weer allemaal! :)

Alex is door het zware bench pressen vooruit gegaan op de log...kweenie of het ook andersom werkt. Het verbaasd me alleen altijd dat bekende bankdrukkers nauwelijks shoulder presses doen en de voorkeur geven aan shoulder raises. Wellicht dat het ook van persoon tot persoon verschilt...om dat echt aan den lijve te ondervinden zou je eens tijdje shoulder raises moeten doen zonder shoulder presses en dan een tijdje presses en geen raises en kijken hoe de overdracht op je bench is.

OK, ik dacht dat er studies van waren echter traint natuurlijk een strongman heeeeeel anders als een PL desondanks is het toch vreemd dat Alex het zo ondervind. Als het zo zou zijn dat bankdrukken de overhead presses versterkt zou je toch kunnen stellen dat het andersom ook zo zou zijn toch? t's al laat we zien elkaar morgen en kunnen uitgebreid deze discussie voortzetten:D welterusten SportsFreunde

• Topic Starter Topic Starter
Sterkste man van Nederland 2010 Hoofddorp.

Goed op tijd weg gereden 's morgens, en ondanks het oponthoud door een auto ongeluk onderweg, mooi op tijd aangekomen in Hoofddorp.
De auto lekker illegaal geparkeerd net naast het wedstrijdterrein omdat ik vastgezet werd door andere auto's.
Gelukkig geen boete gekregen.
Ik had mijn tel.Nr. nog op de auto van Jan Wagenaar achtergelaten omdat ik die helemaal klem had gezet. :D
Maar ja, die zou naar alle waarschijnlijkheid wel langer blijven dan mij. ;)

Bijna direct na aankomst kwam Huggy ook al aangelopen met zijn twee zoons, en hebben we het eerste gedeelte samen gekeken vanachter de deelnemerstent.
Dankzij Huggy heb ik Peter Baltus eens ontmoet (wat een beer!)
Ik herken die gasten altijd zo slecht in het echt... :o
Dat zal mijn leeftijd wel zijn... :rolleyes:
Daar staand had ik Frans/Pouwerpaxck en CorPaul al gespot nadat ik ze gebeld had, maar niet kon bereiken omdat zij wel een plaatsje op de tribune hadden.

Na een biertje op het terras snel weer terug gegaan, en van een iets andere plaats samen met Huggy weer een onderdeel bekeken.
Toen toch maar richting de tribune gegaan omdat er na dat onderdeel een hoop mensen hun plaats afstonden. ;)
Daar dan CorPaul en Frans eens in het echt ontmoet.
Aardige gasten! :thumb:
Toen stond ineens Mc Chick voor mijn neus, leuk!
Ook een aardige gast! :thumb:
Gijs bij wijze van felicitatie even de hand geschut na zijn super prestatie op de Hercules hold.
Hyped zag ik op een afstandje staan, en heb ik later nog ontmoet bij een Burger King langs de weg waar ik even een beetje aan het aansterken was. ;)
Chreis enikweetnietmeerwienogallemaal gezien, en Afwaz, eeuh Fawaz heeft nog even bij ons gezeten tijdens de laatste onderdelen.
Een heel geslaagde dag wat mij betreft, en iedereen die ik ontmoet heb bleken aardige gasten.
Dat is me wel opgevallen tijdens mijn bezoeken aan diverse wedstrijden op krachtsportgebied, dat het eigenlijk allemaal aardige mensen zijn.

De goed georganiseerde prijsuitreiking nog even gezien.
Toen Huggy uit het oog verloren... ;)
Met Frans ging ik nog een biertje drinken, maar die moeten we maar tegoed houden denk ik. :thumb:
Daarna maar gelijk met mijn vrouw en haar dochter richting huis gegaan, want die liepen daar ook al heel die middag zonder dat er verder iets te doen was...
Dat was iets minder eigenlijk.
Dat het buitenom de wedstrijd zo'n dooie boel was daar.
In de Burger King wisten ze niet eens dat er "iets" was die dag!!! :rolleyes:
Heel die tent werd leeggevreten door al die vreetzakken daar.

Nogmaals, een geslaagde dag gehad samen met Nick.
En leuk "jullie" ontmoet te hebben jongens. :thumb:

jammer dat ik je niet herkende, ik zat op een meter afstand achter corpaul en de rest, ik zat precies bovenaan de looptrap samen met mijn ouders en opa en oma:)

jammer dat ik je niet herkende, ik zat op een meter afstand achter corpaul en de rest, ik zat precies bovenaan de looptrap samen met mijn ouders en opa en oma:)
Jammer man.
Normaal gezien had ik je natuurlijk moeten herkennen aan je dikke armen, maar daar waren zoveel dikke armen! ;)
Misschien de volgende keer eens.

je bent een aardige buffel hummer :thumbs:

Erg is dat, hè? Maar je bent idd een flinke buffel. Die mensen in de BK bij Delft wisten niet wat ze zagen ;).
Dan hadden ze nog geluk dat ik op dieet ben. ;)
Jouw entree in je hemdje ging anders ook niet onopgemerkt voorbij. :D
Flinke klauwen man. ;)

Hoi skinnie, heb jou wel een handje gegeven. ;)
Ik voelde me een beetje klein naast jou Cor.
Ik begrijp nu nog beter waar al die potentie vandaan komt. ;)
Idd, qua gewicht kon hij zo het veld op, zwaarste deelnemer. En als hij goed doorbuffeld over 2 jaar er zelf dan ook echt staan!

En ook hummer is een flinke beer, ik weet nog dat hij zat te zeuren over zijn dunne onderarmen. Duidelijk geval van biorexia, onderarmen zijn extreem buff. Leuk je irl gesporken te hebben.

Laatst bewerkt:
Mijn armen zijn niet groot, de rest van mij is gewoon klein:(:D
Hahaha, ik geloof er niks van.
Wat meten ze?

Idd, qua gewicht kon hij zo het veld op, zwaarste deelnemer. En als hij goed doorbuffeld over 2 jaar er zelf dan ook echt staan!

En ook hummer is een flinke beer, ik weet nog dat hij zat te zeuren over zijn dunne onderarmen. Duidelijk geval van biorexia, onderarmen zijn extreem buff. Leuk je irl gesporken te hebben.
Ja, C.P. is een flinke jongen met veel potentie.
Net als Niels trouwens die het al snel weer opgaf. ;)
Ik ben benieuwd wat die jongens ons nog gaan brengen.

Ik zeurde toch nooit over mijn onderarmpjes..? ;)
Ik vond dat ik dunne polsjes had, maar dat valt ook best mee gelukkig.
Biorexia heb ik wel een beetje inderdaad.
Misschien hebben velen van "ons" dat wel, en kunnen we daarom nooit stoppen met trainen...
Waarom we dan niet "gewoon" wat BB doen is mij dan weer een raadsel.
Misschien wijd Discovery nog wel eens een uurtje aan ons. ;)

Ook hier maar effe Johnny, idd leuk je eens in "levende lijve" te ontmoeten, een "toffe gozer" en ik dacht jammer genoeg gisteren dat je al naar huis was, ik zag je niet meer. Dus dat biertje houden we idd te goed.

Frans

Deadlift:
8x70
5x90
5x100
5x110
3x120
3x140
3x160 Mixed grip vanaf hier.
1x180 Zwaar en angstig, maar ging goed! :thumb:

Bent over row:
12x40
8x60
8x90
8x110
8x120
8x140
2x160 Ik zat er een betje doorheen. :o

Barbell curl:
12x40
10x50
8x60 (De eerste herhaling cheate ik als een mofo, daarna 8 normale gedaan.)

Wat sets Wrist curls, COC grippers, en plate curls gedaan.

Lekkere training wel.
Deadlifts vind ik soms angstig...
Als ik bij de 160 kom begint dat, maar dat verleg ik wel een beetje in de toekomst.
Ik moet weer wat vertrouwen krijgen in mijn rug.
Grip was een heel eind naar de klote na de Deadlifts... :rolleyes:
Na de Wrist curls, COC's en Plate curls was het helemaal op.
Plate curls als laatste gedaan met 5 kg! :roflol:

het gaat goed beest:knipoog:

Sterke BOR's!

Terug
Naar boven