Fitness Seller

RaceRookies road to succes :)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Training 21-07-2017 schouders rug benen

Squat (nog steeds last van mijn onderrug)
15x30kg
10x60kg
8x70kg
5x80kg
reps 38

OHP strict
15x20kg
6x45kg
5x47,5kg
5x50kg
dropset 6x40kg
dropset 10x30kg
reps 47

Chin up (staggered set met Side Laterals)
11xBW slow
10xBW slow
14xBW fast
reps 35

Side Lateral Raises (staggered set met Chins)
15x7,5kg
15x7,5kg
15x7,5kg
dropset 10x5kg
reps 55

BOR (staggered set met Face Pulls)
10x60kg
10x60kg
9x60kg
reps 29

Face Pulls (staggered set met BOR)
11x40kg
10x40kg
10x40kg
reps 31

Tijd 51 minuten scherp.

Cardio 22-07-2017
10km hardlopen ~12km p/uur

Training 23-07-2017 core+

Planking
3 min.

Leg Raises
15x
15x
15x
reps 45

Crunches
150x

DB OHP
Light (10kg DB) x veel

Side Lateral Raises
light (5kg) x veel

Push Ups
veel

Chins
some

etc....

45 minuten training.
 
Laatst bewerkt:
Nice Presses Rook...gaat lekker man

Chin ups geeft je vleugels...flink de spanning erop zetten eey :thumbs:

Jammer van je rug toch geen butwink...flink aanspannen ok?
 
Training 21-07-2017 schouders rug benen

Squat (nog steeds last van mijn onderrug)
15x30kg
10x60kg
8x70kg
5x80kg
reps 38

OHP strict
15x20kg
6x45kg
5x47,5kg
5x50kg
dropset 6x40kg
dropset 10x30kg
reps 47

Chin up (staggered set met Side Laterals)
11xBW slow
10xBW slow
14xBW fast
reps 35

Side Lateral Raises (staggered set met Chins)
15x7,5kg
15x7,5kg
15x7,5kg
dropset 10x5kg
reps 55

BOR (staggered set met Face Pulls)
10x60kg
10x60kg
9x60kg
reps 29

Face Pulls (staggered set met BOR)
11x40kg
10x40kg
10x40kg
reps 31

Tijd 51 minuten scherp.

Cardio 22-07-2017
10km hardlopen ~12km p/uur

Training 23-07-2017 core+

Planking
3 min.

Leg Raises
15x
15x
15x
reps 45

Crunches
150x

DB OHP
Light (10kg DB) x veel

SIde Lateral Raises
light (5kg) x veel

Push Ups
veel

Chins
some

etc....

45 minuten training.

Je rug nog steeds? Dat is naar...Wel goede trainingen ondanks dat hoor! :thumb:

Doe je die side raises met volledig gestrekte armen?
 
Nice Presses Rook...gaat lekker man

Chin ups geeft je vleugels...flink de spanning erop zetten eey :thumbs:

Jammer van je rug toch geen butwink...flink aanspannen ok?
Thanks. Volgens mij geen buttwink. Ik span vooral mijn core goed aan.
Je rug nog steeds? Dat is naar...Wel goede trainingen ondanks dat hoor! :thumb:

Doe je die side raises met volledig gestrekte armen?
Ja, nog steeds mijn rug. Voel hem vooral als ik eerst squat en de dag erna ga hardlopen. :(
Side Raises zijn altijd met gestrekte armen bij mij, probeer ook niet te shruggen.
 
Kan toch wel eens een keer met wat minder spanning dan voel je dat ook
Doe je verder nog oefeningen voor je onderrug...hyperextentions..goodmornings..RDL?

Rows doe ik wel altijd rug horizontaal...ik denk dat dat de boosdoener is..jij doet de Yates uitvoering?
Je zet daar enorm veel druk op je onderrug ( en solliciteert naar een hernia denk ik)
Ik heb nl zelf een hernia vanwege mn werk vroeger en heb met Pendlayrows-uitvoering totaal geen last

Gewoon proberen en wellicht helpt het ook voor jouw :)
 
Thanks. Volgens mij geen buttwink. Ik span vooral mijn core goed aan.

Ja, nog steeds mijn rug. Voel hem vooral als ik eerst squat en de dag erna ga hardlopen. :(
Side Raises zijn altijd met gestrekte armen bij mij, probeer ook niet te shruggen.

Misschien dan de squats doen, na je hardlopen? Ik houd mijn armen altijd een beetje gebogen, maar ga ze ook met lagere gewichten doen en dan strikt met gestrekte armen. Lijkt me toch dat je de spieren dan beter aanspreekt.
 
Kan toch wel eens een keer met wat minder spanning dan voel je dat ook
Doe je verder nog oefeningen voor je onderrug...hyperextentions..goodmornings..RDL?

Rows doe ik wel altijd rug horizontaal...ik denk dat dat de boosdoener is..jij doet de Yates uitvoering?
Je zet daar enorm veel druk op je onderrug ( en solliciteert naar een hernia denk ik)
Ik heb nl zelf een hernia vanwege mn werk vroeger en heb met Pendlayrows-uitvoering totaal geen last

Gewoon proberen en wellicht helpt het ook voor jouw :)
Ik doe af en toe een SLDL voor de onderrug, verder niets. Je voelt de onderrug ook wel met planking trouwens.
Ik doe de rows met mijn rug op 45 graden en dan de bar naar de navel toe trekken. Kan het wel eens anders gaan proberen.
Misschien dan de squats doen, na je hardlopen? Ik houd mijn armen altijd een beetje gebogen, maar ga ze ook met lagere gewichten doen en dan strikt met gestrekte armen. Lijkt me toch dat je de spieren dan beter aanspreekt.
Denk niet dat dat uitmaakt. :)
Gestrekte armen kan ik niet cheaten, behalve iets shruggen dan.
 
Ik doe af en toe een SLDL voor de onderrug, verder niets. Je voelt de onderrug ook wel met planking trouwens.
Ik doe de rows met mijn rug op 45 graden en dan de bar naar de navel toe trekken. Kan het wel eens anders gaan proberen.

Denk niet dat dat uitmaakt. :)
Gestrekte armen kan ik niet cheaten, behalve iets shruggen dan.

Heb je een ab wheel? Dat zet ook flinke druk op je rug, dus wellicht dat je daar wat mee kunt...
 
Pendlay rows zijn minder belastend voor core en in mindere mate onderrug ten opzichte van normale BORs en Yatesrows. Maar onderrugklachten kunnen zoveel oorzaken hebben...
 
Pendlay rows zijn minder belastend voor core en in mindere mate onderrug ten opzichte van normale BORs en Yatesrows. Maar onderrugklachten kunnen zoveel oorzaken hebben...
Precies, ik durf ook niet snel iets te roepen over iemand waarvan ik niet weet hoe zijn uitvoering is, mate van herstel en geschiedenis met de rug...
 
Precies, ik durf ook niet snel iets te roepen over iemand waarvan ik niet weet hoe zijn uitvoering is, mate van herstel en geschiedenis met de rug...
Ik heb geen rugklachten, ook nooit gehad.
 
Ik heb geen rugklachten, ook nooit gehad.

Ik al 20 jaar...als je dat eenmaal hebt, kom je er niet meer vanaf. Dus beter voorzichtig doen Rook, of een oefening uitvoeren die minder belastend is!
 
Ik al 20 jaar...als je dat eenmaal hebt, kom je er niet meer vanaf. Dus beter voorzichtig doen Rook, of een oefening uitvoeren die minder belastend is!
Het is meer een soort zeurend gevoel dan echte pijn. Ik kan gewoon lopen en mijn dingen doen.
 
Het is meer een soort zeurend gevoel dan echte pijn. Ik kan gewoon lopen en mijn dingen doen.
Dat komt wel bekend voor. Bij mij hield ik dat deels op matige uitvoering van DL (te weinig gebruik van hamstrings en glutes) en te korte tijd van herstel tussen liften en het hardlopen (>= 2 dagen rust zou ideaal zijn.... maar dan doe je niet veel in een week).
 
Dat komt wel bekend voor. Bij mij hield ik dat deels op matige uitvoering van DL (te weinig gebruik van hamstrings en glutes) en te korte tijd van herstel tussen liften en het hardlopen (>= 2 dagen rust zou ideaal zijn.... maar dan doe je niet veel in een week).
Waarschijnlijk toch doordat ik de vrijdagmiddag altijd squat en dan aansluitend zaterdagochtend ga hardlopen. Iets teveel van het goede? Kweenie...
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven