XXL Nutrition

RaceRookies road to succes :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.121
Voor de luitjes die zeggen dat fasted trainen of cardio niet veel toevoegd. Onderstaande link bevestigd wat ik zelf ook heb ervaren.

Bewegen in nuchtere toestand traint je vetweefsel om zichzelf af te breken

Studie
De Britten lieten 10 gezonde maar zwaarlijvige mannen bij twee verschillende gelegenheden 's ochtends een uurtje joggen met een matige intensiteit. De mannen renden op 60 procent van hun VO2max.

De ene keer renden de mannen op de nuchtere maag [Fasted], de andere keer twee uur na een ontbijt van pak-hem-beet van 650 kilocalorieën [Fed].

Resultaten
Toen de mannen hardliepen zonder dat ze hadden gegeten verbrandden ze 20 gram minder koolhydraten en 7 gram meer vet dan als ze liepen nadat ze hadden ontbeten.

Dat was weinig verrassend. Interessanter was wat er gebeurde in het vetweefsel van de mannen. Het hardlopen activeerde allerlei genen die de verbranding van vet stimuleren, maar dat gebeurde vooral na het hardlopen in de fasted state.

Voor de luitjes die zeggen dat fasted trainen of cardio niet veel toevoegd. Onderstaande link bevestigd wat ik zelf ook heb ervaren.

Bewegen in nuchtere toestand traint je vetweefsel om zichzelf af te breken

Studie
De Britten lieten 10 gezonde maar zwaarlijvige mannen bij twee verschillende gelegenheden 's ochtends een uurtje joggen met een matige intensiteit. De mannen renden op 60 procent van hun VO2max.

De ene keer renden de mannen op de nuchtere maag [Fasted], de andere keer twee uur na een ontbijt van pak-hem-beet van 650 kilocalorieën [Fed].

Resultaten
Toen de mannen hardliepen zonder dat ze hadden gegeten verbrandden ze 20 gram minder koolhydraten en 7 gram meer vet dan als ze liepen nadat ze hadden ontbeten.

Dat was weinig verrassend. Interessanter was wat er gebeurde in het vetweefsel van de mannen. Het hardlopen activeerde allerlei genen die de verbranding van vet stimuleren, maar dat gebeurde vooral na het hardlopen in de fasted state.

Da's een mooie uitkomst...Geldt dat ook als je alleen in het weekend fasted traint? Ik heb namelijk doordeweeks geen mogelijkheid tot 's-ochtends trainen.

Weer een mooie bevestiging voor de fasted cardio crew :)

Weldus :)

Zaterdag maar weer eens proberen 'fasted' te trainen..:eek!:

wel met pre-workout:o

Ik heb begrepen dat wanneer je onder de 50kcal blijft, het nog fasted is...Dat heeft een zekere @RaceRookie me wijs gemaakt :D Of dat met je Monster PWO gaat lukken, vraag ik me af...
Dat moet zeker lukken met monster PWO. 1 scoop is namelijk maar 5g en zelfs al zou dat 5g vet zijn kom ik nog niet aan de 50kcals ;)

• #1.132
Ik fiets elke ochtend ook fasted naar mijn werk en op woensdag loop ik naar het station ipv met de bus. Het is maar 20 minuten lopen, maar ik probeer zoveel mogelijk mee te nemen in een fasted state. Morgenavond ga ik ook fasted, maar dan naar de bios. (Fast & The Furious 8 :D)

Elke zondag als ik fasted train en pas om 14.30 mijn eerste maaltijd eet neem ik ook om de 2 uur BCAA, maar dat is ook eerder omdat Martin dat inderdaad voorschrijft. Wat het voordeel er van is weet ik eigenlijk nog steeds niet. (minder kans op spierverlies?)

Ik heb begrepen dat wanneer je onder de 50kcal blijft, het nog fasted is...Dat heeft een zekere @RaceRookie me wijs gemaakt :D Of dat met je Monster PWO gaat lukken, vraag ik me af...

Dat moet zeker lukken met monster PWO. 1 scoop is namelijk maar 5g en zelfs al zou dat 5g vet zijn kom ik nog niet aan de 50kcals ;)
Als je het begrepen hebt weet je dat de truuk van het fasted trainen is, dat je insuline nivo laag is en blijft. En insuline stijgt (enige tijd) nadat je koolhydraten of in mindere mate eiwitten hebt gegeten. Dus als die niet in je Monster PWO zitten, zit je wel goed.
:D

Martin Berkhan heeft mij dat dan weer wijsgemaakt. :D Die neemt altijd BCAA voor een fasted training dus een beetje PWO heeft volgens mij weinig effect op de fasted state.
Of Berkhan heeft uitgezocht of BCAAs in mindere mate dan complete eiwitten (wei bv) het insuline laten stijgen weet ik niet. Zelf zou ik er niet te veel van nemen 's morgens.

• #1.140
Training hakte er vanmiddag wel in. Zweten als een rund. Had het ook redelijk zwaar op de BP.
Zet de training morgen wel even in mijn log. Nu eerst nog wat kwark naar binnen lepelen voordat ik de oogjes ga dichtdoen. Slaap lekker allemaal... :zzz:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven