Fitness Seller

Rick's homegym log

• Topic Starter Topic Starter
Vr 30 okt 2020 (BBM Bodybuilding B2W1D3)

Snatch grip deadlift
8x108,5@6
8x112,5@7
8x117,5@8

5cm deficit deadlift
10x111@6
10x116@7
10x121@8

Banded leg curls
3x12x blauw @8

Calf raise
15x91@6
15x92,5@7
15x93,5@8

Voor het eerst snatch grip geprobeerd, voeten conventioneel. Even wennen, maar dwingt wel goed tot opspannen van bovenrug voor iedere rep. Komende weken wel even kijken of het in dezelfde sessie te combineren is met nog een deadlift variant.

Laatst bewerkt:
Za 31 okt 2020 (BBM Bodybuilding B2W1D4)

Pull up
10x assisted groen-8 @6
10x assisted groen-7 @7
10x assisted groen-6 @8

DB seal row
12x22,7@6
12x23,8@7
12x24,9@8

Incline bench TnG
12x45@6
12x46@7
12x48,5@8

Superset DB rear delt flye
15x6,8@6
15x7,9@7
15x9,1@8

DB shrug
10x23,8@6
10x24,9@7
10x26@8

Prima oefeningenselectie, superset loopt ook gesmeerd met de opstelling die ik heb. Pull ups ben ik volgende week wel rijp voor minder assistentie/dunner elastiek.

Laatst bewerkt:
Ma 2 nov 2020 (BBM Bodybuilding B2W2D1)

SSB
4x10x86@7

Dumbbell Bulgarian split squat
3x10x15,9@8

Dumbbell goblet squat
3x12x29,4@8

Calf raise
4x12x103,5@8

Di 3 nov 2020 (BBM Bodybuilding B2W2D2)

Dumbbell bench
4x8x28,3@7

Incline dumbbell flye
4x12x12,4@8

Dips
3x10x BW @8

Superset Dumbbell seal row
3x10x27,2@8

Dumbbell lat raise
3x12x10,2@8

Lekker weer. Setjes afgewisseld met vriendin, goed voor kortere rustpauzes tussen sets.

Mooi db bench. Het BB schema lijkt je wel te bevallen?

Mooi db bench. Het BB schema lijkt je wel te bevallen?
Ja gaat voor nu echt lekker. Sessies zijn niet al te lang, fatigue is goed te managen en hypertrofie progressie is goed te zien in de spiegel. Kracht progressie vind ik wat moeilijker in te schatten, maar lijkt ook omhoog te kruipen.

Ja gaat voor nu echt lekker. Sessies zijn niet al te lang, fatigue is goed te managen en hypertrofie progressie is goed te zien in de spiegel. Kracht progressie vind ik wat moeilijker in te schatten, maar lijkt ook omhoog te kruipen.
Hoelang ben je ongeveer dan bezig met de trainingen?

Deze ongeveer een uurtje. Lower body dagen duren ongeveer 10-15min langer omdat ik tussen squat sets iets meer rust nodig heb, en er meer unilateraal werk is.
Hoeveel (hoe weinig) rust neem je dan tussen je sets als je dit in een uurtje doet?

Hoeveel (hoe weinig) rust neem je dan tussen je sets als je dit in een uurtje doet?
Twee minuten op een timer, als die afloopt en ik voel me nog niet klaar iets langer. Zit ook een supersetje bij, van dips zonder rust naar seal row, daarna wel weer twee minuten rust.

Richting einde training, als ik van compounds naar isolatie ga is dat zeker makkelijk te doen.

Moet wel zeggen dat het helpt dat ik m'n telefoon niet bij me heb tijdens het trainen, en telkens bewust een timer aanzet.

Twee minuten op een timer, als die afloopt en ik voel me nog niet klaar iets langer. Zit ook een supersetje bij, van dips zonder rust naar seal row, daarna wel weer twee minuten rust.

Richting einde training, als ik van compounds naar isolatie ga is dat zeker makkelijk te doen.
En je hebt vaste dumbbells (neem ik aan). Dus je hoeft niet telkens schijven te wisselen. Dat scheelt ook een hoop in tijd die verdwijnt in "nutteloos" gedoe tijdens een training.

En je hebt vaste dumbbells (neem ik aan). Dus je hoeft niet telkens schijven te wisselen. Dat scheelt ook een hoop in tijd die verdwijnt in "nutteloos" gedoe tijdens een training.
Ik heb Ironmasters, maar die wisselen sneller dan olympische dumbbells. En de superset oefeningen probeer ik zo te combineren dat één oefening met dumbbells is en de andere zonder (barbell of BW), zodat ik meteen door kan.

Als ik alleen thuis ben of in het weekend (zonder tijdsdruk) train kunnen het alsnog rustig sessies van een kleine twee uur worden hoor. Geen urgentie, telefoon gaat mee, gewoon ff lekker aanklooien op zolder. Maar normaal gesproken wil ik met 60 tot uiterlijk 75min wel klaar zijn.

Ik heb Ironmasters, maar die wisselen sneller dan olympische dumbbells. En de superset oefeningen probeer ik zo te combineren dat één oefening met dumbbells is en de andere zonder (barbell of BW), zodat ik meteen door kan.

Als ik alleen thuis ben of in het weekend (zonder tijdsdruk) train kunnen het alsnog rustig sessies van een kleine twee uur worden hoor. Geen urgentie, telefoon gaat mee, gewoon ff lekker aanklooien op zolder. Maar normaal gesproken wil ik met 60 tot uiterlijk 75min wel klaar zijn.
Ik heb gisteren ook gemerkt dat bij setjes met hoger aantal reps de opwarming duidelijk korter duurt dan bij setjes van 3 reps of zo. Als je tijdens de opwarming evenveel reps doet als in je werk-sets ben je zo warm en het absolute gewicht ligt veel minder hoog. Dat maakt zo'n BB schema wel interessant voor na een PL wedstrijd. Eens helemaal iets anders doen en veel volume maken in "korte" trainingen.

Do 5 nov 2020 (BBM Bodybuilding B2W2D3)

Snatch grip deadlift
4x8x112,5@7

5cm deficit deadlift
4x10x121@8

Banded leg curls
3x12x blauw @8

Calf raise
4x15x93,5@8

Oke dit was dan wel een lange sessie :rolleyes: Wel een hele lekkere!

Man zoveel deadlift volume. Hard gewerkt

Je leert wel volhouden met dit schema. Damn!

Ja het is wel veel volume op één spiergroep voor zo'n sessie, maar op de een of andere manier kijk ik persoonlijk minder op tegen sets van 8-10 reps dan heavy singles, doubles of triples van hetzelfde RPE / e1RM.
Als je er een tijdje in zit heb ik dat zeker en vast ook. Over langere periodes setjes doen met veel reps is minder een aanslag op je systeem dan een hele tijd singles @8 doen.

Vr 6 nov 2020 (BBM Bodybuilding B2W2D4)

Pull up
4x10x assisted zwart-8 @8

DB seal row
4x12x23,8@7

Incline bench TnG
3x12x48,5@8

Superset DB rear delt flye
3x15x9,1@8

DB shrug
3x10x26@8