- Waardering
- 195
Ik woon in Thailand veel vrouwen zijn totaal afhankelijk van de man vinden dat lekker maar goed dan vraag je je altijd af of ze bij je zijn voor het geld of niet. Ik heb dus liever vrouwen die redelijk onafhankelijk zijn en ook slim zijn.Ja zit nuance in. Ik bracht het erg kort door de bocht.
Ik word wel moe van die drang dat bij alles het roer om moet ofzo. Zoals de drang dat de vrouw financieël onafhankelijk MOET zijn. Ik denk dat de meeste dat prima zelf kunnen uitvogelen.
Maar goed iedereen is anders in wat hij of zij wil en ik accepteer dat mensen andere dingen willen en zolang dat goed gaat tussen hun is dat hun zaak.
Maar het blijft een feit dat vrouwen achtergesteld zijn, zelfs een blinde kan dat zien en dat ligt niet aan kennis komt gewoon omdat mannen vaak de baas zijn in bedrijven. Dus wat dwang hier en daar is niet fout. Maar goed dat heeft ook weer het nadeel dat een vrouw die dan op een hoge positie komt gezien wordt als iemand die daar zit om het vrouwen quota te halen. Er is dus geen goede oplossing voor dit.
Mijn vriendin uit Singapore die is Aziaat en werkt in een Europees bedrijf. Als je kijkt zijn blanke mannen daar oververtegenwoordigd, dan mannen en als laatste Aziatische vrouwen omdat die zichzelf niet goed kunnen verkopen. Gewoon een cultureel ding het is niet fout om dit soort dingen te erkennen. Het oplossen gaat nooit lukken. Maar erkennen dat het zo is al stap 1.
Voor de rest houd ik me er niet echt mee bezig, vind dat het woke gebeuren soms vaak te ver gaat. Ik zou niet weten hoe dit soort dingen op te lossen zijn dus ik houd me er niet echt mee bezig.

Het enige is dat ik nog wel eens de neiging heb om zaken uit te stellen en steeds later te starten, en als die begintijd in mijn schema staat dan wordt dat het ook meestal wel