AndroidHealthClinic

Sp's comeback log 2022 / BACK TO BM

Zo, wel een vechtvrouw met die handschoenen :D

• Topic Starter Topic Starter
Training! Inmiddels is ook mijn eetlust terug thank god! Nu moet ik er eigenlijk opletten dat ik niet teveel in vet aan ga komen. Ben wel blij met mijn vetpercentage nu😅

Vanmorgen ook alweer bijna 70 kg. Alsnog ca 8 kg minder dan december🤭

Evening Workout
vrijdag 18 feb. 2022, 13:03

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 50 kg × 5 @ 6.5
Set 3: 60 kg × 3 @ 9
Set 4: 50 kg × 8 @ 7.5
Set 5: 50 kg × 8 @ 8.5
Her en der wat reps erbij!

legpress 45 graden
Set 1: 135 kg × 10
Set 2: 135 kg × 10
Set 3: 135 kg × 10 @ 8.5

Romanian Deadlift (Dumbbell)
Set 1: 44 kg × 15
Set 2: 44 kg × 15
Set 3: 44 kg × 13 @ 9.0
Per 2 dbs

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 28 kg × 10
Set 2: 28 kg × 10
Set 3: 28 kg × 10 @ 9.0
Per 2 dbs

SUPERSET
Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 20
Set 2: 12 kg × 20
Set 3: 12 kg × 20
rear delt flys seated
Set 1: 12 kg × 20
Set 2: 16 kg × 18
Set 3: 20 kg × 12
Per 2 dbs

Leg Extension (Machine)
Set 1: 82 kg × 12
Set 2: 82 kg × 12
Set 3: 82 kg × 13 @10

Glute Ham Raise
Set 1: 14 reps
Set 2: 14 reps

Daarna naar huis gefietst en was compleet verzopen 😂
Hoop voor jou dat je geen wind tegen had 🤣

Treen😎

Ik ga stoppen met pullups. Het vergt teveel van mijn al instabiele schouder. Ik had even gefilmd, maar dit is echt vragen om blessures.

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 47 kg × 10
Set 2: 47 kg × 10
Set 3: 47 kg × 10

Pull Up
Set 1: 3 reps @ 9.0
Note: Slow excentrisch / bw nuchter 70 kg

one arm db row
Set 1: 24 kg × 10
Set 2: 24 kg × 8
Set 3: 24 kg × 8

Seated Row (Cable)
Set 1: 47 kg × 12
Set 2: 47 kg × 13
Set 3: 47 kg × 11

cross body db curl
Set 1: 20 kg × 20
Set 2: 20 kg × 20
Set 3: 20 kg × 20

one arm cable curl
Set 1: 12,5 kg × 15
Set 2: 12,5 kg × 15
Set 3: 12,5 kg × 13

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 10
Set 4: 7,5 kg × 15 @ 10.0
Note: Vbar

high cable bicep curl
Set 1: 12,5 kg × 10
Set 2: 12,5 kg × 10

Treen😎

Ik ga stoppen met pullups. Het vergt teveel van mijn al instabiele schouder. Ik had even gefilmd, maar dit is echt vragen om blessures.

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 47 kg × 10
Set 2: 47 kg × 10
Set 3: 47 kg × 10

Pull Up
Set 1: 3 reps @ 9.0
Note: Slow excentrisch / bw nuchter 70 kg

one arm db row
Set 1: 24 kg × 10
Set 2: 24 kg × 8
Set 3: 24 kg × 8

Seated Row (Cable)
Set 1: 47 kg × 12
Set 2: 47 kg × 13
Set 3: 47 kg × 11

cross body db curl
Set 1: 20 kg × 20
Set 2: 20 kg × 20
Set 3: 20 kg × 20

one arm cable curl
Set 1: 12,5 kg × 15
Set 2: 12,5 kg × 15
Set 3: 12,5 kg × 13

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 10
Set 4: 7,5 kg × 15 @ 10.0
Note: Vbar

high cable bicep curl
Set 1: 12,5 kg × 10
Set 2: 12,5 kg × 10
Misschien chin ups beter?

er zijn idd veel varianten ook in Grip, wide, Medium, Small reversed, hammer enzz ik zelf vindt het fijn om te variëren

er zijn idd veel varianten ook in Grip, wide, Medium, Small reversed, hammer enzz ik zelf vindt het fijn om te variëren
Klopt, maar dat maakt het helaas niet veel anders voor mijn schouder🥺

Misschien dat ik met elastieken mijn schouder meer onder controle kan houden.

Klopt, maar dat maakt het helaas niet veel anders voor mijn schouder🥺

Misschien dat ik met elastieken mijn schouder meer onder controle kan houden.
ik probeer mee te denken, met pull (bar) trek je het gewicht van onderen je BW dus.
met pulldowns met cable van boven, maakt dat nog verschil voor je schouder?
fysio heb je ook al gehad? :(

Als het echt niet goed voelt, moet je iets anders doen. Eerst rotator cuffs versterken of zo?

ik probeer mee te denken, met pull (bar) trek je het gewicht van onderen je BW dus.
met pulldowns met cable van boven, maakt dat nog verschil voor je schouder?
fysio heb je ook al gehad? :(
Nee het doet ook geen pijn, maar omdat mijn schouder kapot is trek ik volledig scheef en ik ben wel bang dat dat een blessure kan veroorzaken (een pijnlijke).

Ik loop al in het ziekenhuis. korte conclusie. Ik moet ook voor links een MRI en waarschijnlijk onder het mes. Rechts heb ik al een operatie gehad.
Als het echt niet goed voelt, moet je iets anders doen. Eerst rotator cuffs versterken of zo?
Nou het veroorzaakt geen pijn, maar ik weet dat mijn schouder instabiel is. Vermoedelijk net als rechts door een labrumscheur. Enige oplossing is in dat geval weer onder het mes:(

Oei, klinkt niet best. En heeft dat geholpen rechts?

Een labrumscheur heb ik ook gehad afgelopen jaar. Ellendigste blessure tot nu toe.

Oei, klinkt niet best. En heeft dat geholpen rechts?
Ja absoluut!!
Een labrumscheur heb ik ook gehad afgelopen jaar. Ellendigste blessure tot nu toe.
Ja heel vervelend. In mijn geval niet per se pijnlijk, maar het belemmert het trainen enorm! Wel ervaar ik een constante spanning rondom mijn schouder (zeurderig gevoel) en het gevoel dat mijn schouder niet op de juiste plek zit.
Hoe krijg je dat? Arm uit de kom of ernstige val gehad?
Mijn fysio denkt dat mijn banden te laks zijn. Dit in combinatie met boksen eerder heeft waarschijnlijk wat schade aangebracht.

Dubbel

Laatst bewerkt:
Weer een hele rare week achter de rug. Ook een training gemist daardoor.

Even de korte samenvatting. Ik ben afgelopen week voor het eerst gaan daten. Een hele ervaring opzich😅 Dit heeft iets bij mijn ex aangewakkerd waardoor hij ineens weer volop gevoelens bleek te hebben die hij zo hard had weggestopt. Alleen was ik niet op het punt dat ik bij hem terug wou, ik zat met mijn hoofd echt op een heel ander punt!

Voor mij kwam het besef dat ik het weer een kans wou geven pas later in de week. Ik was zo overrompeld, want ik dacht echt dat dit een afgesloten hoofdstuk was. Hij was daardoor helemaal gebroken, want hij had het besef een grote fout te hebben gemaakt! De gevoelens voor elkaar zitten zo ontzettend diep en zijn inmiddels in volle kracht weer terug. Eigenijk sterker dan ooit. We hebben nu ook het vertrouwen dat de dingen uit het verleden echt tot het verleden behoren. Nooit eerder hebben we ons zo bloot gegeven.

We zitten in een soort verkapte date/lat fase. We doen het rustig aan. Ik blijf verder mijn plan volgen, namelijk (financieel) onafhankelijk zijn. Ik ga op de korte termijn ook rijlessen volgen zodat ik ook qua werk meer opties heb. Daar loop ik zo vaak op vast.

Ik hoor aankomende dagen of ik de baan heb waar ik voor heb gesolliciteerd (recruiter). Ik heb de hele procedure al afgerond inclusief assessment. Ze klonk in ieder geval enthousiast! Daarnaast ben ik nog bij een ander bedrijf een sollicitatiegesprek aan het regelen via een medewerker daar. Die was namelijk ontzettend enthousiast over mij en wou mij graag helpen om daar aan het werk te kunnen. Dit is semi-overheid en betaalt fantastisch goed en het werk ligt mij beter (scholingscoach) dus ik wil alles op alles zetten om daar aan het werk te kunnen!

De baan als recruiter is niet in de buurt (meer dan een uur reizen met oa de trein) en de baan als scholingscoach ligt op 10 minuten fietsen 😎 Ook dat speelt mee.

Er is in ieder geval weer licht aan de horizon! De storm is gaan liggen, letterlijk en figuurlijk.

Mijn training gisteren (beetje matig door de rommelige week). Eten is nog steeds een dingetje. Ik woog van het weekend 68,7 kg.

Evening Workout
woensdag 23 feb. 2022, 19:24

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 50 kg × 6 @ 7.5
Set 3: 50 kg × 6 @ 9.0
Set 4: 50 kg × 6 @ 9.0
Andere bar, grip klopte niet

legpress 45 graden
Set 1: 135 kg × 10
Set 2: 135 kg × 9
Set 3: 135 kg × 10 @ 8.5

Romanian Deadlift (Dumbbell)
Set 1: 44 kg × 15
Set 2: 44 kg × 14
Set 3: 44 kg × 13 @ 9.0

Lateral Raise (Dumbbell)
Staand
Set 1: 12 kg × 15
Set 2: 12 kg × 15
Set 3: 12 kg × 15
Set 4: 12 kg × 15

rear delt flys seated
Set 1: 16 kg × 20
Set 2: 16 kg × 20
Set 3: 16 kg × 20

Leg Extension (Machine)
Set 1: 87 kg × 11
Set 2: 87 kg × 10
Set 3: 87 kg × 9

Laatst bewerkt:
Ik moet me er misschien niet mee bemoeien, maar je ex klinkt als een jaloerse b*ch. Hij heeft nul gevoelens voor je, maar als hij hoort dat je met iemand aan het daten bent gaat hij je plotseling terugclaimen, want dat was de bedoeling niet.
Goed nieuws over sollicitaties... een luxe positie met 2 opties :)

Ik blijf verder mijn plan volgen, namelijk (financieel) onafhankelijk zijn. Ik ga op de korte termijn ook rijlessen volgen zodat ik ook qua werk meer opties heb. Daar loop ik zo vaak op vast.
Dit moet je echt doorzetten, ik snap niet waarom er nog zoveel vrouwen afhankelijk zijn van hun partner heden ten dage.

Ik moet me er misschien niet mee bemoeien, maar je ex klinkt als een jaloerse b*ch. Hij heeft nul gevoelens voor je, maar als hij hoort dat je met iemand aan het daten bent gaat hij je plotseling terugclaimen, want dat was de bedoeling niet.
Goed nieuws over sollicitaties... een luxe positie met 2 opties :)
Haha ik snap hoe dat overkomt😂

Nouja, ik hoop inderdaad 2 opties te hebben😀
Dit moet je echt doorzetten, ik snap niet waarom er nog zoveel vrouwen afhankelijk zijn van hun partner heden ten dage.
Ik heb 10 jaar ruim meer verdient dan mijn partner, dat was ook prima. Ook toen deden we alles 50/50. Toen hij zijn eigen onderneming had verdiende hij in zijn 1tje meer dan wat wij eerder samen hadden dus toen hebben we besloten dat ik ging studeren (om ook meer kans te hebben op een leukere betere baan) en daarnaast als zzp-er bij ging klussen. Uiteindelijk heb ik ook de zorg op mij genomen wat betreft de kids.

Ik vind dus ook dat dat prima moet kunnen als je daar allebei mee eens bent. Als ik goed zou verdienen en hij wil voor de kids zorgen dan kan dat ook.

Ik wil dit puur voor mijzelf, niet omdat de maatschappij dit wil of iemand anders, maar omdat ik daar ook energie uit kan halen op dit moment van mijn leven.

Terug
Naar boven