Fitness Seller

SQUATS... geeft je een grote of kleinere kont? Ik ben in de war...

http://improveyourfemalecurves.com/before-and-after-pics/

staat veel info op hoe je een mooi achterwerk krijgt :D

Bij mij is het slappe hap door het afvallen door de jaren heen dus ik doe er alles voor om meer massa op de billen te krijgen! Als ik ze aanspan dan zit er een mooie vorm in, maar echt ronde billen zijn het nog niet :P

Mijn quads voel ik btw nauwelijks met squats, maar ik doe ze dan ook breed en vrij diep (ik voel me meer mn billen en hams dan). Ik vind de romanian squat, stepups (schuin naar achteren) en pelvic list hele fijne oefeningen voor de billen :) Ik heb na mn benendag standaard spierpijn in mn bibs hehe

oja dit is ook wel een mooi filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=5YvtA9MxD78

http://improveyourfemalecurves.com/before-and-after-pics/

staat veel info op hoe je een mooi achterwerk krijgt :D

Bij mij is het slappe hap door het afvallen door de jaren heen dus ik doe er alles voor om meer massa op de billen te krijgen! Als ik ze aanspan dan zit er een mooie vorm in, maar echt ronde billen zijn het nog niet :P

Mijn quads voel ik btw nauwelijks met squats, maar ik doe ze dan ook breed en vrij diep (ik voel me meer mn billen en hams dan). Ik vind de romanian squat, stepups (schuin naar achteren) en pelvic list hele fijne oefeningen voor de billen :) Ik heb na mn benendag standaard spierpijn in mn bibs hehe

oja dit is ook wel een mooi filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=5YvtA9MxD78

Dat bedoel ik dus met onzin oefeningen. Al die squats met leg raise en scheve step ups met minimaal gewicht brengen echt niet zoveel spiergroei als basis oefeningen zoakls deadlifts en squats. Tuurlijk kan je daar wat variaties op doen zoals stiff legged deadlift en split squats of front squats. Maar de rest is overbodig.

Dat bedoel ik dus met onzin oefeningen. Al die squats met leg raise en scheve step ups met minimaal gewicht brengen echt niet zoveel spiergroei als basis oefeningen zoakls deadlifts en squats. Tuurlijk kan je daar wat variaties op doen zoals stiff legged deadlift en split squats of front squats. Maar de rest is overbodig.

Dat dus! :Thumbs:

Mee eens.
Basisoefeningen geeft de basisgroei om je spier in massa te laten toenemen, op een bepaald punt om ze toch te verbeteren komen die "onzin" oefeningen wel goed van pas, maar voor 99% van de mensen die trainen zijn de basisoefeningen levenslang voldoende.
Ik zou eerder in de squats etc variatie zoeken waarmee je nog steeds genoeg gewicht kan wegzetten dan met een mooie "exotische" oefening met weinig gewicht en high reps dat je het voelt branden maar verder niks toevoegt.

Lijkt me ook niet de bedoeling dat je ze met weinig gewicht en veel reps doet :P Dat is niet wat ik doe. En zijwaarts naar achter (stepups) activeert de gluten behoorlijk.

Walking lunges met flinke passen merk ik ook behoorlijk in de billen.

Meeste zakken dieper met een front squat, waarmee ze dus hun glutes meer gebruiken dan de normale "par" squats waarbij niemand laag komt.
Een halfgebakken uitvoering vergelijken met een correcte uitvoering, is een beetje vreemd he?

Begrijp me niet verkeerd: ik vind ook dat de squat voorop staat. Maar ik zou bepaalde ongewone oefeningen gewoon geen onzin-oefeningen noemen, omdat ze wel degelijk wat kunnen toevoegen. Maar hoeveel het toevoegt is afhankelijk van verschillende factoren, zoals het niveau van degene die traint, en waar in je training je ze plaatst. Voor mij voegen die onzin-oefeningen wel degelijk wat toe, terwijl ik niet bepaald lucifer-beentjes heb ;)

IK merkte zelf dat ik nooit echt spierpijn had in mijn billen dus nu leg ik er meer focus op tijdens het trainen. Squat dus lekker deip en breed. Bij de walking lunges heb ik geen sec. pauze, maar ik ga direct door met een hoge stap (op dat punt pak je de billen goed aan).

Mijn benendag eindig ik met die "onzin" oefeningen, maar dan brand ik de boel in feite gewoon helemaal op (vooral bulgarian squat is een ware hel).

images?q=tbn:ANd9GcQLj6uC_3IScVQsEIl6IE6gSyAaALWrUjwVpWEIYa7UxFWNTwAo5g.jpg

---------- Toegevoegd om 09:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:34 ----------

Btw wel mee eens dat de basis oefeningen voldoende zijn (helemaal in het begin), maar nu ik ff wat meer focus leg op de gluten met het trainen merk ik wel een groot verschil.

Een halfgebakken uitvoering vergelijken met een correcte uitvoering, is een beetje vreemd he?

Begrijp me niet verkeerd: ik vind ook dat de squat voorop staat. Maar ik zou bepaalde ongewone oefeningen gewoon geen onzin-oefeningen noemen, omdat ze wel degelijk wat kunnen toevoegen. Maar hoeveel het toevoegt is afhankelijk van verschillende factoren, zoals het niveau van degene die traint, en waar in je training je ze plaatst. Voor mij voegen die onzin-oefeningen wel degelijk wat toe, terwijl ik niet bepaald lucifer-beentjes heb ;)

Ja dat vind ik ook, ik ben ook het langst bezig met squatten en deadliften maar ik vind het ook leuk om er andere dingen bij te doen. En mijn biceps train ik toch ook niet meer maar 1 oefening?

En mijn biceps train ik toch ook niet meer maar 1 oefening?

Waarom niet? :D

Patricia. Isolatiewerk voor billen kan misschien best zn nut hebben. Maar er zijn maar weinig oefeningen die ik hier voorbij zie komen die je zwaar en/of progressief kan doen.
Als extraatje niets mis mee, maar ik zou t niet de moeite/tijd waard vinden.

Terug
Naar boven