- Waardering
- 18.834
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

, welkom!Haha thanks!
Hoe doe je die OH press dan als die zoveel lager is dan je military press?
Ik dacht altijd dat dat hetzelfde was?
IN trouwens, mooie trainingen!
De meeste gooien alle termen door elkaar, waaronder ik zelf
Bij een military press horen je hielen eigenlijk tegen elkaar aan en press je , strict, vanaf je borst. Maar aangezien niemand zijn hielen tegen elkaar zet is dit meer het synoniem voor strict press geworden
push press is dan de press met de dip ervoor waardoor je het gewicht van je schouders af lanceert.
oh press is dan eigenlijk de overkoepelende term uit strongman, wat refereert naar alles wat je boven je hoofd duwt.
Dus het kan zijn dat ss98 de mp en pp verward gezien het verschil in gewicht
Ik dacht altijd dat dat hetzelfde was?
IN trouwens, mooie trainingen!
Wat jij zegt klopt inderdaad precies, alleen ik heb ook m'n eigen definitie aan MP gegeven.
Wanneer ik voor mijn doen een MP doe, dan laat ik de barbell zakken achter m'n hoofd (dus tot in m'n nek) en dan press ik hem omhoog. Met best een wijde grip
Met een Overhead press houd ik m'n ellebogen dicht naast elkaar en press ik het gewicht voorlangs omhoog.
Welke van de twee oefeningen bedoel je? Of beide
. Als Rippetoe ziet in welke mate ik in me aan zijn 'lineare progressie' houd zal hij vast boos worden, maar ja 
Deze vanaf nu ook met 2,5kg per workout verhogen, en dan over 2 weken m'n oude max pakken!
Ging gewoon goed, nog enigzins makkelijk. Tot de 100 kg moet zeker lukken 
Thanks man!
Aha, wel eens vaker gehoord maar gelukkig nooit last van gehad, ik blijf nu sowieso OHP doen dus achter de nek langs gaat niet gebeuren

Of ik echt (bijna) ga vastlopen vraag ik me af, maar ik heb wel snel verhoogd ja. Maar ik ga dan ook liever zwaar gewicht deloaden dan under weight trainen. Schijnt dat langzaam opbouwen ook meer met techniek leren te maken heeft, wanneer je die beheerst kun je wel zwaarder, mee eens?Je bent wel erg zwaar begonnen dan, of te snel gewicht toegevoegd, wanneer je na 12 dagen al bijna vast gaat lopen