MuscleMeat

ss98: 16 jaar, 1 jaar getraind, nu Starting Strength!

Sterk voor je leeftijd man, me jelly

• Topic Starter Topic Starter

Thanks a lot :cool:

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

In! Nog iemand die jonger is yayy

Gelukkig over een maandje al 16 :rolleyes:, welkom!

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

Sterk voor je leeftijd man, me jelly
Haha thanks!

WO 11-6

Eigenlijk geen tijd om te loggen, maar ik doe het toch maar even.

Lekkere training gehad vandaag, gewichten veel meer verhoogd dan zou moeten, maar dat mag ook wel vind ik.

Squat
5x85
5x85
5x85

Begint nu toch wel wat moeite achter te zitten, zeker als je ATG squat, wat nu wel lekker lukt. Vanaf nu nog maar 2,5 kg per workout verhogen in plaats van de voorgaande 5 kg's.

Overhead press
5x37,5
5x37,5
5x37,5

5 kg verhoogdin plaats van 2,5 maar deze is toch we zwaar. Erg raar, de millitary press lukt me gewoon op 52,5 kg. Volgende keer dus 2,5 kg verhogen!

Bent over row
5x42,5
5x42,5
5x42,5

Deze oefening maar liefst met 10 kg verhoogd, maar absoluut geen spijt van. Nog steeds te licht, dus volgende keer denk ik 5kg adden. Lekkere oefening!

Chin ups
8xBodyweight
8XBodyweight

Rug is altijd mijn zwakke spiergroep geweest, en dan vooral op de oefening pull/chin ups. Ik probeer die dingen nu al een jaar maar ik kom nog steeds niet verder, alles al geprobeerd. Ben dus best wel blij dat ik er 1 rep meer heb uit kunnen gooien dan de vorige keer met de 2e set, ook al is het maar zo'n klein verschilletje.

Sorry voor de ietwat korte/gebrekkig geschreven log dit keer, heb geen tijd vandaag om in veel tijd eraan te besteden!

Hoe doe je die OH press dan als die zoveel lager is dan je military press?

Ik dacht altijd dat dat hetzelfde was?

IN trouwens, mooie trainingen!

De meeste gooien alle termen door elkaar, waaronder ik zelf

Bij een military press horen je hielen eigenlijk tegen elkaar aan en press je , strict, vanaf je borst. Maar aangezien niemand zijn hielen tegen elkaar zet is dit meer het synoniem voor strict press geworden

push press is dan de press met de dip ervoor waardoor je het gewicht van je schouders af lanceert.

oh press is dan eigenlijk de overkoepelende term uit strongman, wat refereert naar alles wat je boven je hoofd duwt.

Dus het kan zijn dat ss98 de mp en pp verward gezien het verschil in gewicht

De meeste gooien alle termen door elkaar, waaronder ik zelf

Bij een military press horen je hielen eigenlijk tegen elkaar aan en press je , strict, vanaf je borst. Maar aangezien niemand zijn hielen tegen elkaar zet is dit meer het synoniem voor strict press geworden

push press is dan de press met de dip ervoor waardoor je het gewicht van je schouders af lanceert.

oh press is dan eigenlijk de overkoepelende term uit strongman, wat refereert naar alles wat je boven je hoofd duwt.

Dus het kan zijn dat ss98 de mp en pp verward gezien het verschil in gewicht

Wat jij zegt klopt inderdaad precies, alleen ik heb ook m'n eigen definitie aan MP gegeven.
Wanneer ik voor mijn doen een MP doe, dan laat ik de barbell zakken achter m'n hoofd (dus tot in m'n nek) en dan press ik hem omhoog. Met best een wijde grip

Met een Overhead press houd ik m'n ellebogen dicht naast elkaar en press ik het gewicht voorlangs omhoog. Zoals hier http://www.youtube.com/watch?v=F3QY5vMz_6I

Ah en na even zoeken is wat de man in dit filmpje doet hoe ik mijn ''Military press' doe wat het dus eigenlijk niet is, alleen dan staand!http://www.youtube.com/watch?v=xZj0SMY31uQ

---------- Toegevoegd om 22:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:54 ----------

Ik dacht altijd dat dat hetzelfde was?

IN trouwens, mooie trainingen!

Welcome by the way, thanks!

Wat jij zegt klopt inderdaad precies, alleen ik heb ook m'n eigen definitie aan MP gegeven.
Wanneer ik voor mijn doen een MP doe, dan laat ik de barbell zakken achter m'n hoofd (dus tot in m'n nek) en dan press ik hem omhoog. Met best een wijde grip

Met een Overhead press houd ik m'n ellebogen dicht naast elkaar en press ik het gewicht voorlangs omhoog.

erg blessure gevoelig, dus kijk uit!

VR 13-6

Goede workout vandaag! Voor het eerst ook alles wel redelijk tot erg zwaar :cool:. Als Rippetoe ziet in welke mate ik in me aan zijn 'lineare progressie' houd zal hij vast boos worden, maar ja :D

Squat
5x90
5x90
5x90

Lekkkere setjes! Bij alle drie de setjes lichte moeite om om hoog te komen met de laatste rep, en ben lekker diep blijven gaan. Knie knakt en schaaft nog wel, maarja moet ik mee leren leven. Vanaf nu echt strict 2,5 kg per training verhogen, dat betekent dat ik niet aankomende maar de maandag daarna m'n oude PR zal aantikken!

Benchpress
5x60
5x60
5x60

Lekker met 5 kilo verhoogd, ik vond hem wel zwaarder aanvoelen dan je zou denken van 60 kg. Misschien heb ik al zo lang niet zwaarder gebankdrukt dat ik dat niet meer weet :rolleyes: Deze vanaf nu ook met 2,5kg per workout verhogen, en dan over 2 weken m'n oude max pakken!

Deadlift
5x90

Tja, against all odds, maar ik heb hem verhoogd met 15 kg. Meer squatten dan deadliften kan dan namelijk ook niet zei Rippetoe toch? ;) Ging gewoon goed, nog enigzins makkelijk. Tot de 100 kg moet zeker lukken
zonder al te veel moeite.

Dips
8 x Bodyweight +4 kg
8 x Bodyweight +4 kg

Kostte lekker veel moeite, maar wel positief! Hopen dat ik vooral dips in lineare lijn kan blijven verhogen en dus volgende workout op +6kg zit. Zou erg netjes wezen, had met deze dips voor m'n gevoel evenveel moeite met die van 2 kg dumbell, dus dat is positief!

Al met al een lekkere workout, jammer dat het weekend is want dan duurt het in plaats van 1 zelfs 2 dagen tot volgende workout :(

Gewichten gaan lekker omhoog! Goed bezig :)

MA 16-6

Na een goed weekendje eindelijk weer kunnen trainen! Vandaag was een zware training, zit te twijfelen om het potje creatine open te trekken.

Squat
5x92,5
5x92,5
5x92,5

Lekker zwaar, kost steeds meer moeite om omhoog te komen, benieuwd of 95 gaat lukken! Oude record van 100 was eerder paralell dan ATG, dus vandaar dat ik er nu al met moeite onder zit.

Overhead press
5x40
5x40
5x40

Ook erg zwaar dit keer, 2,5kg adden moet zeker nog wel gaan maar die keren daarop gaat het wel moeite kosten gok ik zo. Zit met deze oefening nog heel ver van m'n goal dus hoop wel dat ik die zeker ga halen, ondanks nu al moeite.

Bent over row
5x47,5
5x47,5
5x47,5

5 kg verhoogd maar nog steeds niet op z'n zwaarst, blij mee! Volgende workout wel gewoon netjes 2,5 kg adden om het niet te gek te maken, zodat ik langer door kan blijven gaan.

Chin ups
8xBodyweight +2 kg
7XBodyweight +2kg

Had gehoopt en verwacht dat het 2 setjes van 8 met de kg zouden worden, maar helaas lukt dit niet. Voor mij is het erg moeilijk om vooruit te gaan in pullups/ chinups, iemand tips of hoe het jou gelukt is?

Kortom lekkere zware training, zoals je van Starting Strength mag verwachten. Nog nergens op vastgelopen dus tot zover gaat het goed, zin in de workout van woensdag!

Je bent wel erg zwaar begonnen dan, of te snel gewicht toegevoegd, wanneer je na 12 dagen al bijna vast gaat lopen

Je bent wel erg zwaar begonnen dan, of te snel gewicht toegevoegd, wanneer je na 12 dagen al bijna vast gaat lopen
Of ik echt (bijna) ga vastlopen vraag ik me af, maar ik heb wel snel verhoogd ja. Maar ik ga dan ook liever zwaar gewicht deloaden dan under weight trainen. Schijnt dat langzaam opbouwen ook meer met techniek leren te maken heeft, wanneer je die beheerst kun je wel zwaarder, mee eens?

WO 18-6

Allereerst sorry dat ik de training van gister nu pas op zet, had gister geen tijd kunnen vinden.

De training van gisteren ging goed, erg zwaar maar gehaald! Ik zit nu wel echt op het randje dus aankomende maandag begin ik met mijn oplaadfase creatine en gooi ik ook een goede blik op voeding om dat maar weer eens bij te stellen.

Squat
5x95
5x95
5x95

Gelukt! Eerste twee setjes waren zwaar maar het lukte me wel, uit voorzorg derde setje spotter bijgehaald, maar die hoefde niets te doen. Ging zelfs veel makkelijker met spotter, misschien door het idee dat het dan niet mis kan gaan.

Benchpress
5x62,5
5x62,5
5x62,5

Raar, m'n oude max was 70 maar deze voelt toch best zwaar aan, snap er helemaal niks van maarja, zien hoe de me volgende keer afgaat.

Deadlift
5x95

Hier moeten zeker nog wel een hoop kilo's bij kunnen, 110 moet niet met al te veel moeite gevestigd worden. Volgende keer 100 kg! Ik kijk er al naar uit. M'n grip was wel slecht, waardoor ik de barbell een beetje schuin hield, maar dat was niet heel belangrijk.

Dips
8xBodyweight +6kg
8xBodyweight +6kg

Laatste setje was met alle moeite maar het is gelukt, ik heb er vertrouwen in dat het met 8kg ook zeker nog wel gaat lukken!

Begin pas met je creatine als je een paar keer gefaild hebt. Als je er met normale voeding niet overheen komt, dan is die extra kracht die je met creatine creëert lekker. Als je nu al begint voordat je gefaild hebt dan heb je straks niets om op terug te vallen!

Ik zelf ben al meerdere malen gefaild met stronglifts maar zit nog niet aan de creatine omdat ik merk dat er nog vooruitgang in zit. Pas als ik echt vastzit ga ik het nemen.

Lekkere progressie op die dips man!

Terug
Naar boven