XXL Nutrition

ss98: 16 jaar, 1 jaar getraind, nu Starting Strength!

Had inderdaad wel gekunt ja , niet aan gedacht... was te veel gefocust op het moeten halen haha. Schouders worden in het schema wel goed aangesproken door de OHP, maar ik denk dat jij doelt op achterse schouderkoppen? Pak af en toe wel een oefeningentje op mobiliteit, en buik zo af en toe.

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------

WO 2-7

Jaja, ook vandaag moest er weer een workout neergezet worden, had er al goed veel zin in en dat heeft gewerkt!
Squat
5x107.5 PR
5x107.5 PR
5x107.5 PR

Form was goed, de sets waren zwaar en het was gewoon gelukt! Veel betere dan vorige workout

Benchpress
5x70
5x70
5x70

Eerste setje last van m'n pols, maar daarna ging het wel goed. Laatste setje had ik moeite met de laatste herhaling, maar het lukte wel gwwoon. Dit was m'n oude record, dus benieuwd naar de volgende workout.

D-d-d-d-deadlift!
5x110 PR

Hoppa, form veel beter dan bij 105kg voor mn gevoel, en hij was goed zwaar. Daarna voelde ik dat mn onderrug goed zn werk gedaan had!

Dips
8xBodyweight +12kg
8xBodyweight +12kg

Best wel apart, de eerste zet ging echt vliegend, en bij de 2e set had ik vanaf de 4e rep al moeite. Denk dat ik iets meer rust tussen moet nemen.

Ook nog 3 setjes hanging leg raises gedaan.

Deze workout zat ik met Dips en BP op mn oude max, en Squat en Deadlift eroverheen. Ik verwacht vrijdag dus dat er achter alle oefeningen rode lettertjes staan!

En sorry voor de afwezigheid in jullie logs de afgelopen dagen, zit midden in de toetsweek dus ik vind iets minder tijd!

Nette pr's man! En succes met de toetsen! Ik zit ook in de toetsweek en steensteen ook, je bent echt niet de enige :p

Dubbele post much? :P

:roflol:

Sterke 2 trainingen zo achter elkaar!!1!

• Topic Starter Topic Starter
Nette pr's man! En succes met de toetsen! Ik zit ook in de toetsweek en steensteen ook, je bent echt niet de enige :p
Morgen laatste dagje, jullie ook succes!

---------- Toegevoegd om 22:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:34 ----------

:roflol:

Sterke 2 trainingen zo achter elkaar!!1!

Had nog zoveel energie over, ben gewoon nog geen keer gegaan alles precies hetzelfde :cool:
Haha ik had het bericht getypt op m'n telefoon maar ik weet niet waarom die m 7 minuten daarna weer postte ???

Allereerst sorry van het niet posten van de training van vrijdag! Had het erg druk toen en ben toen ook naar een festival geweest het hele weekend lang, vandaar dat ik daarom ook nu pas post. Weekendje drinken heeft slechte invloed op de gains, erg jammer, maar je moet niet anders verwachten.

Allereerst de training van vrijdag

VR 4-7
2/4 PR

Squat
5x110 PR
5x110 PR
5x110 PR

Eerste 2 setjes gingen lastig, had er weinig vertrouwen in maar dat laatste setjes ging opeens heerlijk!

Overhead press
5x50
5x50
5x50

Wel het hoogste gewicht tot nu toe, maar het laatste setjes niet kunnen halen, erg jammer :( Had gehoopt dat het wel zou gaan leuken

Barbell row
5x57,5 PR
5x57,5 PR
5x57,5 PR

Begint nu eindelijk toch wel wat zwaar te worden, maar 60kg volgende workout moet toch echt wel gaan lukken

Chin ups
2xBodyweight +6kg
2xBodyweight +6kg

Nog slechter dan vorige workout, echte zware demotivatie omdat ik al zo lang probeer te chinnen en pull ups te doen, snap dat het een keertje slecht kan gaan, maar als iemand al een enkele tip etc zou hebben zou ik al heel blij zijn.

Kortom een workout met 2 PR's maar niet tevreden omdat ik achter elke oefening rode letters wil zien

MA 7-7
3/4 PR

Vandaag dus de eerste training na een goed en voor de sportschool slecht weekend, waar ik echt veel te weinig heb gegeten, denk dat m'n lichaam niet optimaal heeft kunnen herstellen van vorige workout maar dat is wel logisch.

Squat
5x112,5
4x112,5
5x95

Eerste setje was de form slecht bij de laatste 2 reps, maar ik heb vaker dat de 2e en 3e set dan toch goed gaan. Daarna 2e setje gedaan maar dat was echt janken, form zwaar klote, stond te wankelen op m'n tenen, schoot met knieën naar voren en raakte zelfs uit balans. Bar terug gelegd en ontzettend gedemotiveerd. Daarna nog een setje op 95kg gedaaan waarvan de laatste rep al veel moeite kostte.... Totaal geen zin in de andere oefeningen meer en zoals ik al zei gedemotiveerd...

Benchpress
5x72,5 PR
5x72,5 PR
5x72,5 PR

Tja, te chill gewoon, lukte maar wel met ontzettend veel moeite. Eerste setje hielp spotter een beetje bij de laatste oefening maar dat was echt nihil, en ook puur omdat ie dacht dat het niet zelf ging terwijl het wel kon. Na de fail op squat niet verwacht dat het zou lukken

Deadlift
1x115 PR

Weet niet waarom maar hij ging best wel heel erg lekker, niet zwaarder dan de 110 kg van vorige week!

Dips
8xBodyweight +14kg PR
8xBodyweight +14kg PR

Erg apart, daar waar ik vorige week ongezond veel moeite deed met 12kg vloog ik dit keer vooral bij het 1e setje voor m'n gevoel door het dak heen, erg chill dus!~

Ondanks de fail van de squat toch wel een goede workout, ookal is het voor m'n gevoel niet omdat ik me het meest focus op de squats :(

Heb voor vanavond wat afgesproken en ik ben eigenlijk al wat laat dus ik neem morgen eventjes de tijd om in andere mensen hun log te reageren ;)

WO 9-7
3/4 PR

Sorry voor de update een dag te laat, zit in de laatste weekjes van school dus moet veel afmaken etc... Ook veel feestjes zoals voetbal en bruiloften morgen, daarna jarig etc... Moet dus af en toe een plekje vinden om te loggen en dit is soms helaas ietwat later. Excuses, maar dan nu de training van gister! Ging opzich erg goed, maar de chins zijn niet gelukt, en dat is waar ik me het meest op focus. Geeft de training een wat bittere nasmaak om het maar overdreven uit te drukken.

Squat
5x112,5 PR
5x112,5 PR
5x112,5 PR

Yay, gewoon gehaald! Meestal heb ik dat de eerste setjes zwaar zijn en de 3e dan het lichtst, denk dat ik dan het meest opgewarmd ben. Dit keer liep het wel iets af, maar het is wel gehaald. Niks te klagen dus :D

Overhead press
5x50 PR
5x50 PR
5x50 PR

Na de fail van vorige workout lukte het nu wel, gegeten als een beest en dat had baat zo te zien :cool:

Barbell row
5x60 PR
5x60 PR
5x60 PR

Weer een PR erbij, het heeft me een beetje verbaasd hoe goed deze oefening gaat, eerder wilde m'n rug niet zo goed... Misschien komt het doordat ik de Bent over Row nu vervang door Barbell Row, wat misschien wat lichter is? ??? Anders zijn het gewoon de gains van m'n leven. :cool:

Chin ups
7xbodyweight+6kg
6xbodyweight+6kg

Kutzooi, verpest eigenlijk gewoon helemaal de goede training, rug is en blijft dus zwak, maar zo zwak en zelfs tijdens Starting Strength had ik dus niet verwacht en gehoopt. Eens kijken wat een deload ons gaat brengen...

Al met al een goede workout maar ik kan er niet tevreden mee zijn, op naar morgen :)

Sterk man!

Srs, als je deze lijn voort weet te zetten dan kan je zeker een poging wagen bij het NK voor sub-junioren. Alleen uit blijven kijken voor blessures en vorm enzo, maar daar let je denkik wel op :)

Sterke trainingen al hoor, ben jaloers op je squat/bench :_: Toch geen deload op al je oefeningen met al die PRs?

Heb je bij de chin ups al geprobeerd sneller het gewicht te verhogen in plaats van zoveel reps te halen? Wellicht gaat die +6 na verloop van tijd wat makkelijker als je al een paar reps met +8 of +10 achter de rug hebt

Inn, wil er zelf ook mee beginnen

Nette pr's man! Goed bezig :) En bij mij zijn chij ups echt afhankelijk van de dag, ene x gaat easy andere x ziek zwaar

Goed zijn in pull ups is voor mensen die geen benen trainen :o (semi srs)

lekker bezig xx

Sterk man!

Srs, als je deze lijn voort weet te zetten dan kan je zeker een poging wagen bij het NK voor sub-junioren. Alleen uit blijven kijken voor blessures en vorm enzo, maar daar let je denkik wel op :)
Haha, thanks voor het vertrouwen! Maar ik zie wedstrijden alleen niet zo zitten ;). Form is over het algemeen wel oke maar kan wel wat verbeteringen gebruiken.

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:43 ----------

:D
Sterke trainingen al hoor, ben jaloers op je squat/bench :_: Toch geen deload op al je oefeningen met al die PRs?

Heb je bij de chin ups al geprobeerd sneller het gewicht te verhogen in plaats van zoveel reps te halen? Wellicht gaat die +6 na verloop van tijd wat makkelijker als je al een paar reps met +8 of +10 achter de rug hebt
Nee ik ga alleen deloaden op chins ups, de rest zou aardig zonde zijn... De methode die je noemt heb ik een jaar lang gebruikt zonder succes.... Misschien maar proberen als dit ook niet werkt

---------- Toegevoegd om 15:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:44 ----------

Nette pr's man! Goed bezig :) En bij mij zijn chij ups echt afhankelijk van de dag, ene x gaat easy andere x ziek zwaar
Thanks! Chin ups heb ik idd ook vaak per dag anders, maar 3 workouts achter elkaar is gewoon fout :(

---------- Toegevoegd om 15:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:45 ----------

Goed zijn in pull ups is voor mensen die geen benen trainen :o (semi srs)
Haha, ik train mn benen genoeg hoor, daar ligt juist het probleem. Een maat met wie ik train is ongeveee even lang, ongeveer zelfde stats qua mass en kracht, maar weegt 68kg terwijl ik 78kg weeg. Alleen mn poten zijn groter en sterker.... Hij doet pull ups dan ook 10 keer beter dan ik

---------- Toegevoegd om 15:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:48 ----------

Inn, wil er zelf ook mee beginnen
Welkom, het is zeker een aanrader mits je niet massa verwacht of er op doelt!

---------- Toegevoegd om 15:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

Thanks a lot!:D

VR 11-7
4/4 PR

Updatetje een dagje later dan de eigenlijke workout, op mn verjaardag nota bene. Moet nog even kijken hoe ik de titel van m'n log verander naar 16 jaar. :)

De training van gister was zeer netjes, voor het eerst alle vier de oefeningen in een workout PR gezet, te chill!

Squat
5x115 PR
5x115 PR
5x115 PR

Jaja, gewoon gelukt en niet eens met zo gek veel moeite. Eerste setje bleek ik een verschil te hebbem in de stand van m'n voeten maar dat is geen groot probleem leek me zo. Setjes daarna wel daarop gelet en die gingen gewoon goed. Form had nog wel een klein beetje beter gekund de laatste set maar daar kan ik me volgende training ook wel weer op gaan focussen.

Benchpress
5x75 PR
5x75 PR
5x75 PR

Juist, weer een PR binnen. Het eerste setje ging vrij makkelijk, maar bij het tweede setje werd de 4e rep opeens heel erg zwaar. Spotter had dit door, en ik dacht dat hij meelifte met de 5e rep, omdat het veel lichter was. Bleek dat hij dus helemaal niet meelifte, zit misschien mentaal ofzo? Erg apart in ieder geval. 3e set daarna ging gewoon goed.

Deadlift
5x120 PR

Opzich wel een goede PR maar ik verloor m'n form wel bij de 4e rep. Was erg warm gisteren, dus ik zweette me kapot en m'n handen waren dus ook erg klam. Daardoor verloor ik bij rep 4 bijna m'n grip waardoor ik niet focuste op m'n form en werd m'n rug bol. Erg gevaarlijk en stom, maar de 5e rep ging wel weer gewoon goed.

Dips
8xBodyweight +16kg PR
8xBodyweight +16kg PR

Lekker dat deze oefening zo lekker loopt, ondanks dat ie deze workout wel weer ontzettend zwaar was. Zeker de laatste rep van de 2e set was heel zwaar maar ik moest en zal alle 4 de oefeningen PR zetten.

Al en met al een chille training.

Nette training kerel, aloe oefeningen PR's gezet.
Wat is me wel afvraag is hoe je squat zo hoog kan zijn in verhouding met je deadlift.
Squat je ATG of parallel? Ben je met deadlift nog niet zo hoog ivm werken aan je vorm of wegens gewoon nog te weinig kracht?
Lekker bezig!

Nette training man! en gefeliciteerd :D

Nette training kerel, aloe oefeningen PR's gezet.
Wat is me wel afvraag is hoe je squat zo hoog kan zijn in verhouding met je deadlift.
Squat je ATG of parallel? Ben je met deadlift nog niet zo hoog ivm werken aan je vorm of wegens gewoon nog te weinig kracht?
Lekker bezig!

Squatten doe ik ATG, ben ook veel eerder begonnen met squatten dan met deadlift. Benen zijn sowieso groter dan de rest van m'n lichaam... Denk dat dit al een hele hoop verklaart. Of squat is te hoog in verhouding, of deadlift te laag, het is maar hoe je het bekijkt ;)

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:35 ----------

Nette training man! en gefeliciteerd :D
Thanks a lot man :)

---------- Toegevoegd om 19:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:35 ----------

MA 14/7
2/4 PR

Helaas, een training vandaag die niet al te lekker liep. Misschien omdat het in de ochtend was en ik dan minder train, misschien omdat ik van het weekend beter had kunnen eten, misschien een combi, of misschien iets anders :(

Squat
5x117,5 PR
5x117 5 PR
5x117,5 PR

Niet zo lekker als de 115, maar het ging, en redelijk goed. Niets om over te klagen dus. Omhoog komen was redelijk zwaar, maar daar blijft het bij.

Overhead press
5x52,5
5x52,5
5x52,5

Ah, m'n oude record hoe ik 'm deed met de millitary press (op mijn eigen foute manier dan). Helaas lukte hij dit keer niet. Eerste setje lukte me gewoon. 2e setje ook, maar bij de laatste set moest m'n spotter toch echt de laatste rep heel lichtjes meeliften. Oke, het was maar een heel klein beetje, maar volgende workout opnieuw 52,5 om het wel zelf te doen zal geen kwaad kunnen.

Barbell row
5x62,5 PR
5x62,5 PR
5x62,5 PR

Not as good as expected, de oefening ging wel, maar ik vraag me af of ik hem goed moet keuren. Hij is net iets te zwaar om de stang helemaal naar me toe te halen tot het aanraken van de heupen bij de laatste rep, maar ik vind het ook net iets te om daarom de hele oefening af te keuren. Volgende workout naar 65 kg en als het bij 65kg niet gaat lukken, dan blijf ik die doen tot m'n form goed is.

Chin ups
7xbodyweight +4
7xbodyweight

Huilen dit, ik had dus al van 6kg naar 4kg verlaagd omdat het vorige keer 3 keer niet gelukt was, maar daarmee redde ik ook geen 8 reps. Daarna maar zonder extra kg gedaan en zelfs dat lukte niet :(

Jammer van de chin ups dus, eens even nadenken over andere methoden waardoor dit misschien eindelijk kan lukken...

Sterke PR's hier, "liep niet lekker"

ga weg man :roflol:

Loopt pas niet lekker als je nergens pr's haalt, geen paniek als het een x niet lukt ;)

Okeoke, jullie hebben gelijk.. Maar vandaag is er wel reden voor paniek.

---------- Toegevoegd om 17:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:13 ----------

WO 16
0/4 PR

Tja, wat een kuttraining zeg.... Zachtjes uitgedrukt nog wel. Heb er nu min of meer een blessure aan opgelopen.... Wel m'n eigen domme schuld maarja.

Squat
1x120

Voelde bij m'n opwarmsetjes al dat het niet heel soepel ging, had bij de 100kg al een behoorlijke moeite. Toen deed ik m'n eerste herhaling en dat was echt drama. Ik heb al een week of 2 last van m'n bovenrug, maar dit werd steeds erger. Het is niet echt spierpijn maar meer een pijn die heel erg diep lijkt te zitten in het midden van m'n bovenrug. Niet brandend, maar wat het wel is weet ik niet... Iemand? In ieder geval werd dit tijdens die ene herhaling van de squat vandaag wel heel erg, en daarbij kwam ook nog eens dat ik m'n onderrug verrekte...

Benchpress
5x77.5
5x77.5
4x77.5 + 1 rep spot

Laatste rep ging net niet, deed het met extreem veel moeite maar denk dat het echt niet ging. Had wel een andere spotter die al eerder meelifte dan andere, maar ik denk dat ik het sowieso niet gehaald zou hebben.

Deadlift
Vond het geen strak plan om deze nu nog te gaan doen

Dips
8xbodyweight +18kg
5xbodyweight +18kg

Helaas, eerste setje lukte met alle moeite van de wereld, maae 2e set ging echt niet meer, jammerm

Kortom de slechste training tot nu toe, onderrug en bovenrug zijn nu fucked up te noemen. Maandag ga ik op vakantie en heb ik dus een week rust. Denk dat dat wel goed is voor m'n lichaam. Hoe ik vrijdag train is afhankelijk van wat m'n lichaam dan toelaat.

Terug
Naar boven