Fitness Seller

ss98: 16 jaar, 1 jaar getraind, nu Starting Strength!

• Topic Starter Topic Starter
Begin pas met je creatine als je een paar keer gefaild hebt. Als je er met normale voeding niet overheen komt, dan is die extra kracht die je met creatine creëert lekker. Als je nu al begint voordat je gefaild hebt dan heb je straks niets om op terug te vallen!

Ik zelf ben al meerdere malen gefaild met stronglifts maar zit nog niet aan de creatine omdat ik merk dat er nog vooruitgang in zit. Pas als ik echt vastzit ga ik het nemen.
Thanks voor advice man, ik ga naar je luisteren! Zou inderdaad beetje zonde wezen om het te vergooien ja. We zullen zien wanneer het vast gaat lopen!

---------- Toegevoegd om 23:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

Lekkere progressie op die dips man!
Dankje! Het is alleen nog wel ver onder het gewicht wat ik ooit kon dippen:(

VR 20-6

Vandaag een sportdag gehad waarbij ik onder andere heb 'gefitnesst' in een andere sportschool. Het was met een groep onder begeleiding, met onder andere veel cardio en een uitgestippeld circuitje op allerlei k*tapparaatjes :no:. Heb het op de cardio na dus niet serieus genomen omdat ik daarna nog goed wilde presteren, maar het heeft denk ik toch zeker wel invloed gehad. Helemaal omdat we daarna ook nog 2 uur moesten voetballen, en omdat ik wat chinups etc had gedaan. Dacht dat de training slecht zou gaan en zag het niet zitten, maar het kwam helemaal goed.

Squat
5x97,5
5x97,5
5x97,5 ZWAAARRRR

Eerste rep was k*t, tweede ging best easy en de derde was killing bij de laatste herhaling. Volgende keer voor de 100 gaan!

Overhead Press
5x42,5
5x42,5
5x42,5

Eerste setje verloor ik m''n evenwicht een beetje, maar de twee daarna waren gewoon goed. Vond 'm vandaag zelfs ietwat licht vergeleken met voorgaande workouts.

Barbell Row
5x50
5x50
5x50

Still not maxing, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat het licht was. Toch kan er nog wel een zooi bij denk ik, dus da's wel lekker.

Chin ups
8x Bodyweight +2kg
8x Bodyweight +2kg

Erg zwaar, jammer, had verwacht dat het makkelijker zou gaan. Zeker de laatste rep van de 2e set was echt heel sloom. Weet niet eens of ik hem wel moet meetellen. Ik zou kunnen zeggen dat het te maken heeft dat ik eerder vandaag al pull en chin ups gedaan heb, maar dat zou een makkelijk excuus zijn want ik weet van mezelf dat ik over het algemeen gewoon bijzonder slecht gain op deze oefening.

Dit weekend helemaal vol stouwen ( goede manier) en dan maandag weer knallen!

Lekker nog steeds dat bijleggen! Wel opletten dan squat geen GM squat word ;)

K*tcardio.. :roflol:

Toch lekkere training eruit geknald kerel! En wees niet te ongeduldig met je progressie, je kan niet iedere training steeds sterker worden, je zal altijd last hebben van wat slechtere dagen en daar moet je ook mee kunnen leven, hoe irritant het ook is ;)

Lekker nog steeds dat bijleggen! Wel opletten dan squat geen GM squat word ;)

K*tcardio.. :roflol:
Nee ik ga er zeker opletten. Eens even aankijke hoe 100 kg morgen gaat om dan te bepalen of de techniek goed blijft

---------- Toegevoegd om 13:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

Toch lekkere training eruit geknald kerel! En wees niet te ongeduldig met je progressie, je kan niet iedere training steeds sterker worden, je zal altijd last hebben van wat slechtere dagen en daar moet je ook mee kunnen leven, hoe irritant het ook is ;)
Thanks for advice man! Zeker mee eens! Maar ik blijf wel doelen op elke training sterker worden:rolleyes: Slechte dagen zijn idd jammer maar je moet het idd wel acceptere

23-6

Goede workout vandaag, niet verwacht dat alles zou lukken maar toch gelukt! Zat nu op m'n oude maxen bij Squat en Deadlift, maar Squat heb ik voor mn gevoel min of meer overtroffen omdat ik veel dieper dan eerst ga met 100 kg

Squat
5x100
5x100
5x100 zwaaar, moest een beetje op m'n tenen gaan staan om maximaal kracht te zetten bij het omhoog komen de laatste 2 reps, maar wel gelukt!

Benchpress
5x65
5x65
5x65

Extra goede focus op grip, plaatsing van benen, kromme rug etc en het helpt echt perfect! Voelde veel lichter dan 62,5kg van vorige workout.

Deadlift
5x100

Form verloor ik een beetje, maar niet echt door het gewicht. Volgende keer wat meer opwarm setjes op form letten

Dips
2x8 Bodyweight +8kg
2x8 Bodyweight +8kg

And we keep gaining :cool:

Goede dag, zowel in de sportschool zoals de voetbalprestaties van Nederland :D

Ik heb juist het idee dat ik meer kan doen bij squats als ik mijn tenen omhoog doe en zodoende meer op mijn hak leun, zal wel een quads/glute verschil zijn :D

Bij deadlift stond ik eerst te dicht bij de bar, waardoor ik te laag moest zakken om mijn rug recht te houden en dan werd het erg zwaar. Misschien dat je ook dat probleem hebt, dus dat je de bar juist over het midden van je voet moet laten gaan ;)

Sta nog steeds versteld over je krachtstats icm je leeftijd! Volgens mij heb je potentie! ;)

Ik heb juist het idee dat ik meer kan doen bij squats als ik mijn tenen omhoog doe en zodoende meer op mijn hak leun, zal wel een quads/glute verschil zijn :D

Bij deadlift stond ik eerst te dicht bij de bar, waardoor ik te laag moest zakken om mijn rug recht te houden en dan werd het erg zwaar. Misschien dat je ook dat probleem hebt, dus dat je de bar juist over het midden van je voet moet laten gaan ;)
Apart van je hak! Als ik op mn tenen sta kan ik echt net die laatste rep eruit gooien! Hoe bedoel je dat je bij Deadlift de bar juist meer op het midden van je voet laat gaan? Wat je zegt over dicht bij de bar staan en daardoor te laag zakken om rug recht te houden is precies wat ik nu doe! Any advice is welcome

---------- Toegevoegd om 13:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:00 ----------

:cool:
Sta nog steeds versteld over je krachtstats icm je leeftijd! Volgens mij heb je potentie! ;)
Haha thanks man! Vind het zelf eigenlijk maar een sneue bedoeling voor 1.5 jaar trainen... Nu moet ik wel zeggen dat ik vaak wel ouder geschat wordt van 15 en dat ik er dus ook que fysiek niet zo uit zie :rolleyes:

26-6

De eerste workouts met PR'S is gezet vandaag! Lekkere zware training maar zeker goed te doen.

Squat
5x102,5 PR
5x102,5 PR
5x102,5 PR

Ging me beter af dan de squats op 100 kg, de laatste reps van de derde sets waren moeilijk omhoog komen, maar het is gelukt! Form was ook gewoon lekker dus volgende workout gewoon adden!

Overhead press
3x45
3x45
3x45

Heb bij deze oefening nog wel veel moeite om balans te houden, zeker de eerste set was even moeilijk, maar 2 en 3 gingen al beter! Volgende keer dus even kijken hoe balans perfect blijft

Barbellrow
5x52,5
5x52,5
5x52,5

M'n oude max! Ging best wel goed, en volgende keer verhogen zit er zeker wel in! Verder niks op aan te merken.

Chin ups
8xBodyweight +4kg PR
8xBodyweight +4kg PR

Voor de meeste is dit echt pussyweight, maar voor mij een wonder! Binnen één workout 2 kg kunnen adden en het zelfde aantal reps maken! Was verbaas dat het lukte :cool:

Kortom goede training, hopen dat de volgend workout ook weer lekker PR's zetten wordt met Squat en Deadlift, Bench moet nog even wachten.

Laatst bewerkt:
Gefeli voor je pr's man! OHP miss meer warming up zodat je vanaf de 1e set er al een goed gevoel bij hebt?

Waarom chins Gewicht adden en dan zo weinig reps?

Nice trouwens, dikke squats!

Gefeli voor je pr's man! OHP miss meer warming up zodat je vanaf de 1e set er al een goed gevoel bij hebt?

Thanks! Ik pak wel opwarmsetjes bij de Overhead Press alleen zijn die (uiteraard) op lichter gewicht waardoor stabiliteit geen probleem is. Begin pas min of meer te wankelen wanneer het gewicht toeneemt :rolleyes: Thanks voor meedenken! :thumb:

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

Waarom chins Gewicht adden en dan zo weinig reps?

Nice trouwens, dikke squats!
Dankjewelman!
en die chins waren een foutje van me, De chin ups waren gewoon 2 setjes 8 reps bodyweight +4kg, maar ik zat teveel in m'n hoofd met die 2 sets, waardoor ik had neergezet dat ik maar 2 sets van 2 reps deed :D Thanks voor noticing ;)

VR 27-6

Vandaag de allereerste workout gehad met een sort of fail, maar toch rechtgezet. De workout zelf was erg zwaar, en ik heb d'r vandaag dan ook een behoorlijke tijd over gedaan. Desalniettemin een heerlijke training, met weer 2 pr's!

Squat
5x105 PR
5x105 PR
1x105 FAIL
5x105 PR

Tja, eerste 2 setjes gingen goed, erg zwaar, maar het ging. Dat 3e setjes deed ik die barbell op mn nek, zakte naar beneden en knalde net wat te ver door. Gelukkig squat ik altijd met spotter, dus ik heb de bar naar beneden laten zakken. Voelde toch dat het meer aan verkeerde houding lag dan aan m'n kracht, dus een minuutje later de poging toch gewaagd, en die ging beter dan de eerste 2 setjes bij elkaar! Gewoon gehaald dus vind ik :cool:

Benchpress
5x67,5
5x67,5
5x67,5

Gewoon gehaald, 5e herhaling bij elk setje met enige moeite, maar verder gewoon gelukt. Heb ook het idee dat m'n form elke workout beter/steviger wordt, positief dus! Volgende keer het gewicht drukken dat ik drukte voordat ik met dit schema begon!

Deadlift
1x105 PR

Hiervoor een aantal opwarmsetjes gedaan waarbij ik iemand had gevraagd op m'n vorm te letten. Nu lukt het me redelijk m'n rug recht te houden, maar soms lukt er net een klein stukje niet, no major problem toch? Was wel een ontzettend zware set!

Dips
8xBodyweight +10kg
8xBodyweight +10kg

Ons diprek of hoe je dat noemt is erg wankel, en je moet er altijd wel kettlebells op leggen zodat ie niet helemaal gaat trillen, eerste setje vergeten, maar het lukte wel. 2e setje kettlebells neergelegd en die ging al stabieler, maar wel met hele grote moeite! Laatste rep was bijna failure :(

Kortom een goede training, de fail op de squat was jammer maar vind ik zelf wel rechtgezet. Hopen op de volgende keer weer een goede training! De PR's vallen binnen :rolleyes:

Netjes dat je die fail weer hebt rechtgezet en gewoon lekker door bent gegaan :)

Goede pr's, zou bij DL gewoon op het gevoel van je rug afgaan dan zit je sws wel goed

VR 30-6

Helaas, vandaag de eerste workout waarin ik gefaild heb, het zat er min of meer wel aan te komen nadat de vorige workouts wat zwaar waren maar het blijft natuurlijk vervelend. Zit ook nog steeds met m'n knie die soms moeilijk knakt met squats.

Squat
5x107.5 form om te janken
5x107.5 2 reps geholpen door spotter
5x107.5 2 reps geholpen door spotter

Compleet drama dus, ging absoluut niet lekker en ben er dan ook niet tevreden mee. Komt waarschijnlijk door een wat te druk weekend, volgende workout zelfde gewicht opnieuw doen.

OHP
5x47.5
5x47.5
5x47.5

Ontzettend zwaar, laatste herhaling van de laatse rep deed ik er 4 seconden over om die bar boven me uit de drukken. Benieuwd hoe volgende workout gaat

Barbellrow
5x55 PR
5x55 PR
5x55 PR

Jaja, een PR, gaat nog steeds goed, en ben van mening dat dit volgende workout ook wel een PR'tje wordt

Chinups
8x Bodyweight +6kg
6x Bodyweight +6kg

Niet gehaald maar dat moet je ook niet verwachten van de chins, toch beter dan vorige week dus zeker tevreden!

Op naar de volgende workout

Als de form om te janken is bij set 1, dan had ik bij set 2 wat gewicht teruggenomen. En dan als set 2 goed zou gaan, weer verhogen voor set 3 :)

Vergeet geen oefeningen de doen voor schouders/heupen, zou zonde zijn als je vanwege immobiliteit vast komt te lopen ;)

Als de form om te janken is bij set 1, dan had ik bij set 2 wat gewicht teruggenomen. En dan als set 2 goed zou gaan, weer verhogen voor set 3 :)

Vergeet geen oefeningen de doen voor schouders/heupen, zou zonde zijn als je vanwege immobiliteit vast komt te lopen ;)

Zou hier wel goed naar kijken ja, goeie tips ^^

Had inderdaad wel gekunt ja , niet aan gedacht... was te veel gefocust op het moeten halen haha. Schouders worden in het schema wel goed aangesproken door de OHP, maar ik denk dat jij doelt op achterse schouderkoppen? Pak af en toe wel een oefeningentje op mobiliteit, en buik zo af en toe.

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------

WO 2-7

Jaja, ook vandaag moest er weer een workout neergezet worden, had er al goed veel zin in en dat heeft gewerkt!
Squat
5x107.5 PR
5x107.5 PR
5x107.5 PR

Form was goed, de sets waren zwaar en het was gewoon gelukt! Veel betere dan vorige workout

Benchpress
5x70
5x70
5x70

Eerste setje last van m'n pols, maar daarna ging het wel goed. Laatste setje had ik moeite met de laatste herhaling, maar het lukte wel gwwoon. Dit was m'n oude record, dus benieuwd naar de volgende workout.

D-d-d-d-deadlift!
5x110 PR

Hoppa, form veel beter dan bij 105kg voor mn gevoel, en hij was goed zwaar. Daarna voelde ik dat mn onderrug goed zn werk gedaan had!

Dips
8xBodyweight +12kg
8xBodyweight +12kg

Best wel apart, de eerste zet ging echt vliegend, en bij de 2e set had ik vanaf de 4e rep al moeite. Denk dat ik iets meer rust tussen moet nemen.

Ook nog 3 setjes hanging leg raises gedaan.

Deze workout zat ik met Dips en BP op mn oude max, en Squat en Deadlift eroverheen. Ik verwacht vrijdag dus dat er achter alle oefeningen rode lettertjes staan!

En sorry voor de afwezigheid in jullie logs de afgelopen dagen, zit midden in de toetsweek dus ik vind iets minder tijd!

Terug
Naar boven