- Waardering
- 672
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 12%
Tja, maar weer eens een update. 11 april hyaluronzuur in mijn rechterknie gekregen, maar helaas 0,0 effect. 16 juni cortisone-injectie in mijn linkerknie gekregen om te zien of het verminderen/verkleinen van het Hoffa's vetlichaam verlichting zou brengen. Helaas ook 0,0 effect. Ik had de orthopeed gevraagd of hij mijn MRI foto's uit 2015 wilde vergelijken met die van 2022 en hij zag wel wat meer degeneratie in de laatste beelden. Het is altijd moeilijk om progressie in te schatten, maar hij geeft mij zeker 10 jaar voordat mijn kraakbeenschade op graad 3 of 4 zal zitten. Op dit moment zit ik nog op kraakbeenschade graad 2. Ook hij wilde net zoals destijds in Nederland niet opereren omdat hij vermoed dat het er niet beter op gaat worden.
Dus maar mee verder leven en beentrainingen tot de pijngrens trainen om de spiermassa nog wel up to date te houden. Verder ben ik begonnen met 3x per week een uur cardio (fietsen). Dat gaat helemaal pijnloos en het is nog lekker ook om hier wat door de bergen te fietsen. Bijkomend voordeel is dat ik makkelijker droog kan blijven staan en dus minder pilsjes hoef te laten staan
De leeftijd van 40 jaar begint ook aardig dichterbij te komen (nog maar iets meer dan een jaar) en dat merk ik nu wel aangezien ik nu naast eerst links, ook rechts kalk in mijn schouder heb wat nu al een jaar loopt te verrekken. Al met al zo'n dik 2 jaar schouders niet fatsoenlijk zwaar kunnen trainen. Ben nu begonnen op aanraden van de fysio met allerlei schouderoefeningen en dan zien we wel waar het schip strandt. Anders ook maar kalk laten weghalen met een naald zoals ik destijds links heb laten doen.
Gewicht is inmiddels door het fietsen op zo'n 86kg. Het is erg lang geleden dat ik zo licht ben geweest. Eigenlijk ben ik weer zo'n beetje terug bij af als waar ik was toen ik met dit log begon. Dus met een positieve kijk ben ik geen 38, maar eigenlijk gewoon weer 26
.
Huidige shape waar ik zo'n beetje het laatste jaar op sta (schommel zo rond de 86-89kg):
Dus maar mee verder leven en beentrainingen tot de pijngrens trainen om de spiermassa nog wel up to date te houden. Verder ben ik begonnen met 3x per week een uur cardio (fietsen). Dat gaat helemaal pijnloos en het is nog lekker ook om hier wat door de bergen te fietsen. Bijkomend voordeel is dat ik makkelijker droog kan blijven staan en dus minder pilsjes hoef te laten staan

De leeftijd van 40 jaar begint ook aardig dichterbij te komen (nog maar iets meer dan een jaar) en dat merk ik nu wel aangezien ik nu naast eerst links, ook rechts kalk in mijn schouder heb wat nu al een jaar loopt te verrekken. Al met al zo'n dik 2 jaar schouders niet fatsoenlijk zwaar kunnen trainen. Ben nu begonnen op aanraden van de fysio met allerlei schouderoefeningen en dan zien we wel waar het schip strandt. Anders ook maar kalk laten weghalen met een naald zoals ik destijds links heb laten doen.
Gewicht is inmiddels door het fietsen op zo'n 86kg. Het is erg lang geleden dat ik zo licht ben geweest. Eigenlijk ben ik weer zo'n beetje terug bij af als waar ik was toen ik met dit log begon. Dus met een positieve kijk ben ik geen 38, maar eigenlijk gewoon weer 26
.Huidige shape waar ik zo'n beetje het laatste jaar op sta (schommel zo rond de 86-89kg):

Dit valt goed te onderhouden met een laf trainingsschema 3x per week. Fit blijven is mijn hoofddoel, een bodybuildfysiek of mijn oude krachtstats verbreken gaat het echt niet meer worden.