AndroidHealthClinic

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Bezoekers in dit topic

Week 21
Training 3

OHP 51kg 2x5 1x7 (+1kg)
Chins 3kg 2x5 1x6 (+0,5kg)
Squat 106kg 2x5 1x5 (+1kg)

Press ging lekker, 1 rir.
Chins voelden ook prima, 0 rir.
Squat voelde errug goed. Na het deadlift debacle van woensdag voorzichtig begonnen, had snel door dat het wel goed zat. Rustig zakken, atg, ruime tel pause. Vijf mooie reps, 2 rir.
Onderrug is nog wat gespannen maar wordt al beter, na het trainen voelt het altijd een stuk beter. Ben wel serieus aan het overwegen om deadlift tijdelijk te swappen voor RDL. Iemand advies?
 
Week 21
Training 3

OHP 51kg 2x5 1x7 (+1kg)
Chins 3kg 2x5 1x6 (+0,5kg)
Squat 106kg 2x5 1x5 (+1kg)

Press ging lekker, 1 rir.
Chins voelden ook prima, 0 rir.
Squat voelde errug goed. Na het deadlift debacle van woensdag voorzichtig begonnen, had snel door dat het wel goed zat. Rustig zakken, atg, ruime tel pause. Vijf mooie reps, 2 rir.
Onderrug is nog wat gespannen maar wordt al beter, na het trainen voelt het altijd een stuk beter. Ben wel serieus aan het overwegen om deadlift tijdelijk te swappen voor RDL. Iemand advies?
Ik vind RDL's leuk, maar deadlifts leuker;) Goed om mee af te wisselen.
 
Ik vind RDL's leuk, maar deadlifts leuker;) Goed om mee af te wisselen.
Bedoel meer om daarna sterker te zijn op de normale dl. Het schijnt dat highbar squat minder carry over met dl heeft dan lowbar, misschien dat daar wat te winnen valt. Omdat lowbar sq geen optie is dacht ik dat RDL misschienzou kunnen helpen later een sterkere/betere dl te kunnen.
Kan zijn dat ik nu ontzettend uit mijn nek lul, vandaar dat ik advies vraag:help:
 
Om sterker te worden met DL kun je Rack Pulls doen. Je grip versterkt en je DL ook.
 
Bedoel meer om daarna sterker te zijn op de normale dl. Het schijnt dat highbar squat minder carry over met dl heeft dan lowbar, misschien dat daar wat te winnen valt. Omdat lowbar sq geen optie is dacht ik dat RDL misschienzou kunnen helpen later een sterkere/betere dl te kunnen.
Kan zijn dat ik nu ontzettend uit mijn nek lul, vandaar dat ik advies vraag:help:
Lowbar heeft volgens mij meer carry over maar daar ga ik niet over mieren neuken. RDL maakt je hammies sterker en sterke hams is sterke deadlift.
 
Om sterker te worden met DL kun je Rack Pulls doen. Je grip versterkt en je DL ook.
Doe ik die dan ipv of icm deadlift? Zelfde reprange of hoger en lichter?
 
Hoeft ook niet gelijk een hele andere oefening te zijn he, kan ook paused deadlifts doen of deficit. Allemaal leuk.
 
Lowbar heeft volgens mij meer carry over maar daar ga ik niet over mieren neuken. RDL maakt je hammies sterker en sterke hams is sterke deadlift.
Hm, daarvoor doe ik nordic ham curls al, dan denk ik dat er betere opties zijn dan RDL. Ik ga ze in mijn volgende schema zeker wel doen, want vind ze leuk om te doen :D
 
Hoeft ook niet gelijk een hele andere oefening te zijn he, kan ook paused deadlifts doen of deficit. Allemaal leuk.
Moet ff op onderrug letten, dan wordt het wel erg licht. Maar kan ook therapeutisch werken, zo doe ik vaak sldl met lege stang voor >20 reps, heerlijke stretch..y
 
En je hebt ongelofelijk veel plates nodig in je home gym aangezien je door de korte range of motion echt belachelijk veel kunt liften.
Ofja, ligt er natuurlijk aan hoe hoog/laag je start.
Maar als je de bar vrij hoog positioneert en maar een kleine beweging maakt dan ga je je bar flink moeten laden.
 
Je hoeft niet eerst te 'racken' boven de knie, je kunt goed al onder de knie beginnen.

Ano_081222 De stang bij mij buigt ook als ik 1RM squat ;)
 
Je hoeft niet eerst te 'racken' boven de knie, je kunt goed al onder de knie beginnen.

Ano_081222 De stang bij mij buigt ook als ik 1RM squat ;)
Ja maar stuitert ie ook zo erg als met rack pulls?
En ja met rack pulls heb ik het ook over below the knee want erboven is ruk tbh.
 
Ja maar stuitert ie ook zo erg als met rack pulls?
En ja met rack pulls heb ik het ook over below the knee want erboven is ruk tbh.
Normaal start je boven de knie, dan onder de knie en dan kun je nog iets lager gaan voor je weer volle DL doet.
net op dijbeen bedoel jij denk ik, wat je vaak ziet als 1e Rack
 
Normaal start je boven de knie, dan onder de knie en dan kun je nog iets lager gaan voor je weer volle DL doet.
net op dijbeen bedoel jij denk ik, wat je vaak ziet als 1e Rack
Ja die op dijbeen is ruk maar below the knee niet, altans dat vindt ik haha.
 
En je hebt ongelofelijk veel plates nodig in je home gym aangezien je door de korte range of motion echt belachelijk veel kunt liften.
Ik heb 140kg aan schijven + twee met beton gevulde oude velgen à 40kg. Kom ik wel even mee vooruit :flexbiceps: :D
 
Bedoel meer om daarna sterker te zijn op de normale dl. Het schijnt dat highbar squat minder carry over met dl heeft dan lowbar, misschien dat daar wat te winnen valt. Omdat lowbar sq geen optie is dacht ik dat RDL misschienzou kunnen helpen later een sterkere/betere dl te kunnen.
Kan zijn dat ik nu ontzettend uit mijn nek lul, vandaar dat ik advies vraag:help:
Als je een lowbar doet helemaal met zoveel mogelijk verticale schenen en als een soort box squat (zie: Matt Wenning) zou dat heel erg posterior chain moeten werken. Wordt dan soms ook wel de Squat Morning genoemd.

RDL kan een prima optie zijn, Rack Pulls ook. In de 70s Big LP heb je DL en RDL en speel je ook met de reprange op de DL.
 
Laatst bewerkt:
Als je een lowbar doet helemaal met zoveel mogelijk verticale schenen en als een soort box squat (zie: Matt Wenning) zou dat heel erg posterior chain moeten werken. Wordt dan soms ook wel de Squat Morning genoemd.

RDL kan een prima optie zijn, Rack Pulls ook. In de 70s Big LP heb je DL en RDL en speel je ook met de reprange op de DL.

Zou het dan een optie zijn om rackpull te combineren met rdl?
Bv rackpull 3*5 en rdl 3*8. Dit dan voorlopig ipv reguliere deadlift.
 
Zou het dan een optie zijn om rackpull te combineren met rdl?
Bv rackpull 3*5 en rdl 3*8. Dit dan voorlopig ipv reguliere deadlift.
Alles kan, hoe 70s Big het doet iirc dat je na de reguliere LP op de woensdag rouleert door verschillende repranges DL en/of door variaties zoals Rack Pulls.

De RDL doe je op vrijdag en (zeker in het begin) voor sets van 10.
 
Back
Naar boven