AndroidHealthClinic

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

• Topic Starter Topic Starter
Week 19
Training 1

OHP 47kg 2x5 1x8 (+1kg)
Chins 1kg 2x5 1x6 (+1kg)
Squat 101kg 2x 1x6 (+1kg)

Ohp prima, laat de stang iets verder zakken dan voorheen (tot sleutelbeen, eerst tot adamsappel).
Chins ook prima.
Squat voelt erg goed, atg en paused behalve laatste reps op amrapset. Verhogen doe ik vanaf nu met 1 ipv 2 kg, denk dat ik anders te snel tegen een deload aanloop ivm cut. Zelfde voor chins, stapjes van 0,5kg. Huiswerk alleen nog op trainingsdagen om herstel niet te fucken. Accessory teruggeschroefd, kijk wel hoe het zich ontwikkelt.
Blij om weer terug te zijn, al lijkt kracht toch iets afgenomen (creatine dip?:rolleyes:).

Week 19
Training 2

Bench 81kg 2x5 1x7 (+1kg)
Pendlay 75kg 2x5 1x8 (+1kg)
Deadlift 114kg 1x8 (+2kg)

Bench mwah qua uitvoering daarom 2-3 rir, kracht was er wel.
Rows prima, uitvoering kon iets netter maar soit.
Deadlifts gingen goed, laatste rep te veel vanuit rechts begonnen en dat voelde ik een beetje, einde set. Qua kracht zat er meer in.
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat ik wat core strength mis, ga daar meer aan werken de komende tijd. Ben al begonnen met een ab wieltje uitrollen (lekker man), de meeste andere ab oefeningen zijn gewoon klote voor mijn onderrug. Tips zijn zeer welkom..

Week 19
Training 2

Bench 81kg 2x5 1x7 (+1kg)
Pendlay 75kg 2x5 1x8 (+1kg)
Deadlift 114kg 1x8 (+2kg)

Bench mwah qua uitvoering daarom 2-3 rir, kracht was er wel.
Rows prima, uitvoering kon iets netter maar soit.
Deadlifts gingen goed, laatste rep te veel vanuit rechts begonnen en dat voelde ik een beetje, einde set. Qua kracht zat er meer in.
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat ik wat core strength mis, ga daar meer aan werken de komende tijd. Ben al begonnen met een ab wieltje uitrollen (lekker man), de meeste andere ab oefeningen zijn gewoon klote voor mijn onderrug. Tips zijn zeer welkom..
Je mag ze haten, maar planks werken goed.
Hanging Knee/Leg Raises als dat kan en misschien Barbell Crawls.

Dat is als je een stang rechtop zet en dan naar de onderkant klimt met je handen.

Deadbugs zijn ook erg goed, kijk maar is op Brian Alsruhe kanaal. Denk dat zijn manier van trainen jou wel aanspreekt.

kijk op 8min 35sec

Die raises gaan (nog) niet. Zooi moet eerst losser worden. Vind het wel mooie oefeningen.
Alles wat op een crunch lijkt valt sowieso af, daar valt deadbug ook wel onder toch?
Planks wil ik wel gaan proberen, barbell crawls ga ik zeker doen!

Die raises gaan (nog) niet. Zooi moet eerst losser worden. Vind het wel mooie oefeningen.
Alles wat op een crunch lijkt valt sowieso af, daar valt deadbug ook wel onder toch?
Planks wil ik wel gaan proberen, barbell crawls ga ik zeker doen!
Ja opzich lijkt dat wel op elkaar.

Planks kan je op heel veel manieren doen, weighted, rocking body. Heel veel variatie maar ik vind 3x1min al zat :emo:

Week 19
Training 3

OHP 48kg 2x5 1x8 (+1kg)
Chins 1,5kg 2x5 1x7 (+0,5kg)
Squat 102kg 2x5 1x5 (+1kg)

OHP gewoon prima, 0 rir.
Chins ook goed, rustig aan opbouwen.
Squat had meer in gezeten, tijdens tweede set echter klein foutje gemaakt. Pijntje aan de linkerknie, even spray erop en inwrappen, kon de training gelukkig afmaken. Uit voorzorg bij 5 paused reps gelaten. Rest van de dag nauwelijks iets aan de knie gevoeld, zal wel goed gaan.

Week 20
Training 1

Bench 82kg 2x5 1x6 (+1kg)
Pendlay 76kg 2x5 1x7 (+1kg)
Squat 103kg 2x5 1x5 (+1kg)

Bench voelde loeizwaar, amrapset ging beter. Zes cleane reps, 2rir.
Roeien mwah, glutes waren beperkende factor. Zaten een paar minder mooie reps tussen, dus niet voluit gegaan.
Squat blijft behoorlijk zwaar aanvoelen, maar wel goed. Denk dat er, door de `nieuwe` techniek, gebieden worden aangesproken die ik eerst minder gebruikte. Qua kracht in quads zit er echt veel meer in, maar blijf ze voorlopig paused doen en bouw het rustig op.
Verder heb ik het hele weekend, vandaag nog steeds, spierpijn aan mijn glutes. Nooit echt zo gehad (soms een dagje na hamstring curls) en het beïnvloedde mijn rows.
Kan het zijn dat ik mijn glutes te veel activeer bij het bracen???

Probeer je te focussen op hakken 'in het zand' drukken en adem vanuit je buik, en niet ineen keer de lucht uitblazen waardoor je de spanning verliest

Probeer je te focussen op hakken 'in het zand' drukken en adem vanuit je buik, en niet ineen keer de lucht uitblazen waardoor je de spanning verliest
Ik houd adem in voor x aantal reps, bij squats adem ik daarna in de startpositie. Bij ohp en bench alleen kleine pufjes (indien nodig) in uitgestrekte positie. Moet toch kloppen zo?

Ik houd adem in voor x aantal reps, bij squats adem ik daarna in de startpositie. Bij ohp en bench alleen kleine pufjes (indien nodig) in uitgestrekte positie. Moet toch kloppen zo?
als je bijna staat zeg maar, kun je uitademen. Dan weer in vlak voor je inzakt. Intra-abdominale druk, wil je maximaliseren om zo je romp zo strak/vast mogelijk – en zo sterk mogelijk – te houden.

Week 20
Training 2

OHP 49kg 2x5 1x6 (+1kg)
Chins 2kg 2x5 1x7 (+0,5kg)
Deadlift 116kg 1x9 (+2kg)

OHP ging best lekker, tot op rep 7 mijn kin pijnlijk in de weg zat:janken:. Een rep of twee zat er zeker nog in.
Chins prima.
Deadlift voelde weer eens goed. Geen snelheidsrecord maar wel negen mooie reps, 1-2 rir.
Waar ik tijdens de bulk en met creatine zowat elke training kon knallen, is het nu tijdens de cut en zonder creatine meer een rollercoaster. Denk dat ik binnenkort wel weer creatine toevoeg.

Week 20
Training 2

OHP 49kg 2x5 1x6 (+1kg)
Chins 2kg 2x5 1x7 (+0,5kg)
Deadlift 116kg 1x9 (+2kg)

OHP ging best lekker, tot op rep 7 mijn kin pijnlijk in de weg zat:janken:. Een rep of twee zat er zeker nog in.
Chins prima.
Deadlift voelde weer eens goed. Geen snelheidsrecord maar wel negen mooie reps, 1-2 rir.
Waar ik tijdens de bulk en met creatine zowat elke training kon knallen, is het nu tijdens de cut en zonder creatine meer een rollercoaster. Denk dat ik binnenkort wel weer creatine toevoeg.
Heb ik een keer met push press gehad, geluk dat ik mn kaken op elkaar hield.

Week 20
Training 3

Bench 83kg 2x5 1x6 (+1kg)
Pendlay 77kg 2x5 1x8 (+1kg)
Squat 104kg 2x5 1x6 (+1kg)

Bench prima, zes rustige clean reps.
Rows gingen redelijk, amrapset zat de sjwung erin en kon ik lekker doorgaan.
Squats gaan prima, atg, paused en clean. Tevreden klant vandaag.

Lichaamsgewicht is de laatste twee weken stabiel op 73.3kg, zie wel een lichte afname in vet (dus toch nog gains?). Ga vanaf morgen creatine weer toevoegen en blijf even op onderhoud eten. Krijg ik meteen een indicatie hoeveel creatine scheelt in lichaamsgewicht.

Week 20
Training 3

Bench 83kg 2x5 1x6 (+1kg)
Pendlay 77kg 2x5 1x8 (+1kg)
Squat 104kg 2x5 1x6 (+1kg)

Bench prima, zes rustige clean reps.
Rows gingen redelijk, amrapset zat de sjwung erin en kon ik lekker doorgaan.
Squats gaan prima, atg, paused en clean. Tevreden klant vandaag.

Lichaamsgewicht is de laatste twee weken stabiel op 73.3kg, zie wel een lichte afname in vet (dus toch nog gains?). Ga vanaf morgen creatine weer toevoegen en blijf even op onderhoud eten. Krijg ik meteen een indicatie hoeveel creatine scheelt in lichaamsgewicht.
Wanneer krijgen we fysiek pics? :eyebrow:

Vanmorgen dan toch maar eens wat foto's proberen te maken, poseren is niet mijn ding zeg maar.
photo_editor_ds_1651409735680.jpg
photo_editor_ds_1651409528729.jpg
photo_editor_ds_1651409499694.jpg
photo_editor_ds_1651409471777.jpg
photo_editor_ds_1651409349099.jpg
photo_editor_ds_1651409247281.jpg

Terug
Naar boven