AndroidHealthClinic

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Lekker bezig en goed te horen dat je onderrug goed gaat :flexbiceps:

• Topic Starter Topic Starter
Mijn complete, aangepaste schema voor de komende tijd (onder voorbehoud)

Ma
OHP / BP 2x5 1x5+
Chins / Pendlay Rows 2x5 1x5+
Squat 2x5 1x5+
BB Calf 2x12-15

Wo
OHP / BP 2x5 1x5+
Rack Pull 2x5 1x5+
Nordic Ham Curl 2x6-8

Vr
OHP / BP 2x5 1x5+
Squat 2x5 1x5+
RDL 2x8
BB Calf 2x12-15

Op ohp+chins dagen komt daar nog db rear delt fly+bb bic curl bij, op bp+row dagen close grip bp+bb wrist curls.
Ik wil voorlopig elke week 5kg gaan toevoegen op de rack pull (begin vrij licht). RDL wordt even uitzoeken, lang geleden dat ik die nog serieus gedaan heb.

Twijfel nog om op maandag RDL toe te voegen, vraag me af of dat niet te veel gaat worden.

Week 24
Training 1

OHP 53kg 2x5 1x5 0rir (+1kg)
Chins 4kg 2x5 1x7 2-3rir (+0,5kg)
Squat 109kg 2x5 1x5 2rir (+1kg)

OHP ging ok, amrapset beetje onstabiele stance (denk concentratieprobleempje:hamer:) daardoor niet optimaal kunnen drukken, target met moeite gehaald.
Chins daarentegen gingen echt lekker, lanceerde mezelf nog bijna door het dak van de garage. Had nog wel een repje of twee door kunnen gaan achteraf gezien.
Squat voelde ook erg goed vandaag. Zaten een paar reps bij met zeer goede vorm, die voelden duidelijk lichter, alsof er 30kg minder aan de bar hing. Zouden die paar hersencellen dan toch nog kunnen leren? Diepte was ook weer wat beter.
Jammer van ohp maar weer een goede training verder.

Week 24
Training 1

OHP 53kg 2x5 1x5 0rir (+1kg)
Chins 4kg 2x5 1x7 2-3rir (+0,5kg)
Squat 109kg 2x5 1x5 2rir (+1kg)

OHP ging ok, amrapset beetje onstabiele stance (denk concentratieprobleempje:hamer:) daardoor niet optimaal kunnen drukken, target met moeite gehaald.
Chins daarentegen gingen echt lekker, lanceerde mezelf nog bijna door het dak van de garage. Had nog wel een repje of twee door kunnen gaan achteraf gezien.
Squat voelde ook erg goed vandaag. Zaten een paar reps bij met zeer goede vorm, die voelden duidelijk lichter, alsof er 30kg minder aan de bar hing. Zouden die paar hersencellen dan toch nog kunnen leren? Diepte was ook weer wat beter.
Jammer van ohp maar weer een goede training verder.
Niet genoeg haze gerookt? :trollface:

Week 24
Training 2

Bench 87kg 2x5 1x6 1-2rir (+1kg)
Pendlay 81kg 2x5 1x5 0rir (+1kg)
Rackpull 105kg 2x5 1x10 ?rir (+5kg)

Bench voelde heerlijk, zes rustige clean reps.
Roeien was tyfuszwaar, niet normaal. Deed normaal touch&go (geen cheat) tijdens de amrapset, maar dat zat er vandaag niet in. Vijf zeer zware reps met goede vorm.
Rackpull ging prima, kont goed naar achter steken helpt enorm en voelt goed. Voor mijn gevoel kon ik nog een uur zo doorgaan. Misschien toch tijdelijk twee keer per week gaan doen, totdat ze echt zwaar worden.
Goede training, veel energie.

Week 24
Training 2

Bench 87kg 2x5 1x6 1-2rir (+1kg)
Pendlay 81kg 2x5 1x5 0rir (+1kg)
Rackpull 105kg 2x5 1x10 ?rir (+5kg)

Bench voelde heerlijk, zes rustige clean reps.
Roeien was tyfuszwaar, niet normaal. Deed normaal touch&go (geen cheat) tijdens de amrapset, maar dat zat er vandaag niet in. Vijf zeer zware reps met goede vorm.
Rackpull ging prima, kont goed naar achter steken helpt enorm en voelt goed. Voor mijn gevoel kon ik nog een uur zo doorgaan. Misschien toch tijdelijk twee keer per week gaan doen, totdat ze echt zwaar worden.
Goede training, veel energie.
Jezus 81 voor 5, ik zat op 62,5 voor 7:o

Jezus 81 voor 5, ik zat op 62,5 voor 7:o
Misschien musclememory van judo :nut: denk wel dat een deload aanstaande is. Vergelijken is ook niet eerlijk, 30cm verschil in rom :roflol:.
Om dan toch ff serieus te zijn, pendlay row lijkt simpel maar je kunt heel veel winnen op de uitvoering. Je mag namelijk met je bovenrug wat flexen, ik vond het heel moeilijk om dit goed aan te leren. Maar als je het eenmaal doorhebt.. :flexbiceps:

Misschien musclememory van judo :nut: denk wel dat een deload aanstaande is. Vergelijken is ook niet eerlijk, 30cm verschil in rom :roflol:.
Om dan toch ff serieus te zijn, pendlay row lijkt simpel maar je kunt heel veel winnen op de uitvoering. Je mag namelijk met je bovenrug wat flexen, ik vond het heel moeilijk om dit goed aan te leren. Maar als je het eenmaal doorhebt.. :flexbiceps:
Yes daar ben ik ook achter gekomen, blijft toch n lekkere burn gevoel hebben erna.

Week 24
Training 3

OHP 54kg 2x5 1x6 0-1rir (+1kg)
Chins 4,5kg 2x5 1x8 1rir (+0,5kg)
Squat 110kg 2x5 1x5 2-3rir (+1kg)

Press voelde goed maar behoorlijk zwaar. Beetje wiebelen op het eind, verder prima.
Chins gingen super, voelt alsof ik makkelijker hoger in reps kom (frequency method heeft geholpen).
Squat is tijdens warmup piepen en kraken en voelt verschrikkelijk, eenmaal bij de werksets aangekomen precies het tegenovergestelde ???. Nog een beetje aan het experimenteren met stance.

Onderrug problemen zijn zo goed als over, denk dat dat ook de reden is dat de trainingen weer beter gaan en ik meer energie heb. Vandaag eerste keer RDL als assistance erbij gedaan, rustig begonnen en opgewerkt naar 3x5@70kg met slowmo reps (tempo 4-0-2-3) tot ongeveer 20 cm onder knie. Voelde het plekje in de onderrug wel even, maar later tijdens de oefening niet meer en tot nu toe voelt het goed daar.

Week 25
Training 1

Bench 88kg 2x5 1x6 0-1rir (+1kg)
Pendlay 82kg 2x5 1x6 1rir (+1kg)
Rackpull 110kg 2x5 1x10 ?rir (+5kg)

Bench prima, lekker zwaar. Nog een kg tot oude PR van dit schema.
Roeien ging beter dan verwacht, ook nog een kg tot oude PR.
Rackpull voelde aanvankelijk nog wat onwennig, maar eenmaal `in tha zone` ging het perfect.

Besloten om toch maar voorlopig op maandag en vrijdag rackpull+rdl te doen. Op woensdag squats+kuiten. Hamstring curls laat ik voor nu even varen, wordt anders te veel.
Goede training, eerst wat weinig energie (kan te maken hebben met mijn `experimentje` op voeding rondom training, zie https://forum.bodybuilding.nl/topics/doodmoe-na-trainen.432858/ ), maar eenmaal echt begonnen genoeg energie.

Week 25
Training 2

OHP 55kg 2x5 1x5 0rir (+1kg)
Chins 5kg 2x5 1x7 1-2rir (+0,5kg)
Squat 111kg 2x5 1x5 1-2rir (+1kg)

Press voelde goed, beetje wiebelen op het eind. Laatste rep was een minipush press, wil toch iets dieper gaan voor de onvermijdbare fail aankomt.
Chins voelden aanvankelijk wat zwaar, waarschijnlijk omdat ik op ohp diep ben gegaan, maar op de amrapset kon ik lekker doorgaan.
Squat alleen nog de laatste twee reps van elke set paused, wel nog zo diep mogelijk en rustige, gecontroleerde reps. Wordt pittig.

Wederom een goede training, benieuwd hoe lang ik met deze intensiteit kan blijven trainen in een kcal deficit. Houdt wel bewust een beetje in op sommige oefeningen als squat en op accessory/isolatie werk.

Week 25
Training 3

Bench 89kg 3x5 1x6 0rir (+1kg)
Pendlay 83kg 2x5 1x6 1rir (+1kg)
Rackpull 120kg 2x5 1x10 ?rir (+2,5kg)

Bench voelde erg goed, laatste twee reps barspeed langzaam waarvan de laatste erg langzaam bij de lockout. Voelde echt als een barrière die doorbroken werd, heerlijk. Volgende week hopelijk PRtje kan niet wachten. Ga proberen met max een deload door te gaan naar de 100kg:bierbang:.
Rows eigenlijk zelfde verhaal, uitvoering kon iets beter maar tempo was beter dan maandag.
Rackpull loopt zeer goed, zit nu op een `uitdagender` gewicht, ga nu langzamer gewicht toe gaan voegen. 2,5kg per training, dus 5kg per week lijkt me voor nu prima. Merkte wel dat ik op RDL moest inleveren, dat is niet erg omdat het accessory is en ik zeker nog veel moet leren op deze oefening. Voel me net een zwitsers zakmes als ik RDL doe en vind het een beetje `eng` op de een of andere manier:(. Rustig opbouwen, maar lijkt er wel op te duiden dat dit een zwak punt is.
Verder weer een goede training met veel energie.

Week 26
Training 1

OHP 56kg 2x2 Fail (-6kg)
Chins 5,5kg 2x5 1x7 2rir (+0,5kg)
Rackpull 122,5kg 2x5 1x6 3rir (+2,5kg)

Press was drama. Warmup ging eigenlijk nog best lekker, maar op de derde rep wilde de bar niet meer verder dan kin:mad:. Om zeker te weten dat het niet aan techniek of iets anders zou liggen nog maar een setje geprobeerd na een korte pauze, met exact hetzelfde resultaat. Ok, duidelijk eindstation bereikt, evenaring van oude PR. Wel met minder bodyweight, dat verzacht dan nog enigszins. Wil nog een poging wagen om PR te verbreken, voordat ik ohp waarschijnlijk vervang voor db press.
Chins prima, bewust wat in de tank gelaten.
Rackpull voelde tijdens opwarmen loodzwaar, eenmaal opgewarmd en 100% focus op techniek voelde het lekker. Ook hier bewust wat in de tank gelaten, rir zou best hoger kunnen zijn.
RDL doe ik nog erg licht, maar begint beter aan te voelen. Nog lang niet waar ik zijn wil maar goed.

Beetje vreemde training. Motivatie was er zeker wel, maar kracht leek een beetje afwezig. Energie redelijk, ietsje minder dan vorige week, maar op zich genoeg. Het leek de hele training alsof 90% voor vandaag het maximale was, alsof je weg wil rijden met de handrem een beetje aangetrokken :gek:. Toch de meeste targets gehaald en realiseer me dat niet elke training top kan zijn. Zolang het geen trend wordt niks aan de hand.

Terug
Naar boven