Fitness Seller

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Alles kan, hoe 70s Big het doet iirc dat je na de reguliere LP op de woensdag rouleert door verschillende repranges DL en/of door variaties zoals Rack Pulls.

De RDL doe je op vrijdag en (zeker in het begin) voor sets van 10.
Rdl zou ik inderdaad langzaam opbouwen, je wilt die mind muscle connection goed oefenen! Heerlijke oefening, begin zelf nu boven de 115 voor reps te gaan terwijl ik mn MMC heb.

Maa - DL
Do - RP
Zo - RDL

Bij 70s Big doe je in principe op de maa en vrij een squat-variatie en is woe je DL dag.

Niet om te zeggen dat dat de enige manier is, maar hoe zou je bovenstaande combineren met squatten en wordtt dit niet veel en/of zwaar ivm herstel?

Bij 70s Big doe je in principe op de maa en vrij een squat-variatie en is woe je DL dag.

Niet om te zeggen dat dat de enige manier is, maar hoe zou je bovenstaande combineren met squatten en wordtt dit niet veel en/of zwaar ivm herstel?
Ik zou zelf niet 3x pw deadliften maar als je de RPE/fatique goed verdeel kan het toch?

net wat je intensiteit is, en je % van 1RM.

net wat je intensiteit is, en je % van 1RM.
Dan is mijn volgende vraag hoe maak je de afweging tussen intensiteit en volume?

Zover ik het begrijp is dat als je ergens intermediate of nog iets verder bent, of zo traint omdat je dat "kewl" vindt, je blokken volume met intensiteit zou moeten afwisselen om progressie te blijven maken, terwijl je tegelijkertijd als je traint voor kracht de intensiteit niet te lang te laag moet laten zakken?

Dan is mijn volgende vraag hoe maak je de afweging tussen intensiteit en volume?

Zover ik het begrijp is dat als je ergens intermediate of nog iets verder bent, of zo traint omdat je dat "kewl" vindt, je blokken volume met intensiteit zou moeten afwisselen om progressie te blijven maken, terwijl je tegelijkertijd als je traint voor kracht de intensiteit niet te lang te laag moet laten zakken?
Zou je dan niet texasmethod erop kunnen doen?

Meer volume dan 3x10 zou ik niet doen, eerder 3x8. Je kunt het verdelen zoals je wilt. als ik 2x5 Squat zie staan is dat op 85-90% van 1RM of ?
Als je RP wilt doen voor betere grip en kracht op DL, moet daar je intentie liggen. Niet bij OHP of Squat.

Vergeet alles wat ik in dit kader zei over je DL.

Net even gelezen:
70s Big LP is niet het programa voor je DL, je gebruikt het juist als medicijn tegen de T-Rex look.

• Topic Starter Topic Starter
Week 22
Training 1

Bench 85kg 2x5 1x6 (+1kg)
Pendlay 79kg 2x5 1x7 (+1kg)
Squat 107kg 2x5 1x5 (+1kg)

Bench ging goed, voeten iets meer naar voren ipv opzij (dichter bij elkaar dus) lijkt onderrug minder te belasten. 1-2 rir.
Rows gingen erg lekker, als de techniek goed zit toch een heerlijke oefening. 2-3 rir.
Squats prima, leken iets zwaarder dan normaal. 1-2 rir.
Totaal geen last van onderrug tijdens het trainen, lekker doorgeknald op accessory werk :cool:

Week 23
Training 2

OHP 52kg 2x5 1x6 1rir (+1kg)
Chins 3,5kg 2x5 1x7 1rir (+0,5kg)
Rackpull 100kg 2x5 1x5 ?rir(+2kg)

OHP gaat goed, nog drie kg tot oude PR, benieuwd hoever ik kom.
Chins gaan ook erg goed, denk dat frequency method echt heeft geholpen.
Deadlift geswapped voor rack pull, bar net onder de knie. Omdat het de eerste keer was (rack pull;)) voorzichtig begonnen en langzaam opgewerkt naar niet al te zware werksets met triples en doubles. Ik heb als instructie Rips video gebruikt (of course). In het begin voelde het totaal ruk, maar naarmate de sets vorderden voelde het steeds beter. Na afloop voelde ik duidelijk mijn erector spinae, meer dan bij reguliere deadlift.
Goede training, veel energie.

Laatst bewerkt:
Week 23
Training 2

OHP 52kg 2x5 1x6 (+1kg)
Chins 3,5kg 2x5 1x7 (+0,5kg)
Rackpull 100kg 2x5 1x5 (+2kg)

OHP gaat goed, nog drie kg tot oude PR, benieuwd hoever ik kom.
Chins gaan ook erg goed, denk dat frequency method echt heeft geholpen.
Deadlift geswapped voor rack pull, bar net onder de knie. Omdat het de eerste keer was (rack pull;)) voorzichtig begonnen en langzaam opgewerkt naar niet al te zware werksets met triples en doubles. Ik heb als instructie Rips video gebruikt (of course). In het begin voelde het totaal ruk, maar naarmate de sets vorderden voelde het steeds beter. Na afloop voelde ik duidelijk mijn erector spinae, meer dan bij reguliere deadlift.
Goede training, veel energie.
Goed dat bevalt, ben benieuwd naar je progressie!

Ik volg momenteel greyskull (phraks) en wil graag werken aan mijn deadlifts. In mijn logje kreeg ik het advies rack pulls ipv deadlifts te doen en rdl`s toe te voegen. Ook om dit te prioriteren over squats. Om dit toe te passen binnen het schema, had ik de volgende oplossing in gedachte: ma sq/woe dl/vr sq wordt ma rp/woe sq/vr rdl (hamstring curls na rp of rdl). Kan dit werken? Of is het beter om twee keer per week rack pull te doen (ma-vr) en rdl als accessory erna?
Mijn tweede vraag is welke impact slechts een keer per week squatten kan hebben, tov twee keer per week? Squats zijn op een niveau waar ik blij mee ben, maar deadlift moet beter. Daarom wil ik best wat progressie op squats inleveren, maar niet zoveel dat ik achteruit zou gaan. Is dit reëel? Alvast bedankt
Kreeg geen reacties in het topic, dus probeer het hier

Week 23
Training 3

Bench 86kg 2x5 1x6 1rir (+1kg)
Pendlay 80kg 2x5 1x8 1-2rir (+1kg)
Squat 108kg 2x5 1x5 2rir (+1kg)

Bench prima, bijna op oude niveau.
Rows gingen super, onderrug speelt geen rol meer.
Squat voelt zwaar maar goed. Vandaag met een iets smallere stand en tenen iets meer naar binnen gesquat en dat voelde best goed. Beetje raar qua balans maar dat wende snel. Het leek wel zwaarder voor de quads op deze manier, maar minder belastend voor de sartorius. Helaas iets minder diep kunnen gaan zo, maar dat zal verbeteren met de tijd. Wel nog altijd paused.
Weer een goede training met veel energie.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven