Fitness Seller

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Vind je een goede shape hebben man, lekker aan het werken! :D

Vanmorgen dan toch maar eens wat foto's proberen te maken, poseren is niet mijn ding zeg maar.
photo_editor_ds_1651409735680.jpg
photo_editor_ds_1651409528729.jpg
photo_editor_ds_1651409499694.jpg
photo_editor_ds_1651409471777.jpg
photo_editor_ds_1651409349099.jpg
photo_editor_ds_1651409247281.jpg
Niet slecht pik, toffe tats!

Zo.. net fysiek man 👌 mag je trots op zijn!

Je krijgt al dikke Traps :rocker:

• Topic Starter Topic Starter
Week 21
Training 1

OHP 50kg 2x5 1x6 (+1kg)
Chins 2,5kg 1x5 1x7 (+0,5kg)
Squat 105kg 2x5 1x5 (+1kg)

Press ging best lekker. Korte warmup, statisch rekken (zeg ik dat goed?) en dislocations tussen de setjes lijkt goed te werken.
Chins voelden licht en soepel, had er nog wel een of twee uit kunnen grinden, maar ga liever voor rustige, clean reps (voor nu).
Squat prima, rustig zakken, atg, halve tel pause. 2 rir, vind het achteraf jammer dat ik niet ietsje verder ben gegaan.

Merk dat ik na het griepje, stoppen met creatine en beginnen met cutten op de ub oefeningen meer moeite heb. Op de lb oefeningen niet, of in ieder geval in mindere mate.

Laatst bewerkt:
Week 21
Training 2

Bench 84kg 2x5 1x6 (+1kg)
Pendlay 78kg 2x5 1x6 (+1kg)
Deadlift 118kg 1x4 (fail -12kg)

Wat een kutdag. Vanmorgen konijntje half opgevreten aangetroffen :treuren:en bij het begraven bijna door de rug gegaan. Onderrug helemaal stijf als gevolg, maar in bad gegaan en geprobeerd wat losser te worden.
Bench ging nog best goed met goede vorm, 1rir.
Bij het roeien voelde ik 'iets' bij de vijfde rep waardoor ik niet echt voluit durfde te gaan. Geen mooie reps, bij zes maar gestopt.
Deadlifts waren ronduit waardeloos. Boven de 100kg leek het alsof ik nog nooit gedeadlift had, tijdens de werkset voelde ik dat mijn rug niet verder wilde. Kut, deadlifts gingen net weer lekker, hier baal ik wel echt van. Maar soit, we gaan maar braaf deloaden.
Met nog energie over, vol van frustratie en verdriet, heb ik mijn dumbbels een flinke afstraffing gegeven op accessory oefeningen.

Dat kun je met recht een kut dag noemen.. sterkte..
Trainen komt vast snel weer goed. Je gaf maandag al wat redenen aan waardoor ub wat minder ging. Denk gewoon goed naar je lichaam blijven luisteren en anders de intensiteit iets omlaag..

Dat kun je met recht een kut dag noemen.. sterkte..
Trainen komt vast snel weer goed. Je gaf maandag al wat redenen aan waardoor ub wat minder ging. Denk gewoon goed naar je lichaam blijven luisteren en anders de intensiteit iets omlaag..
Thanks! Hoe zou jij intensiteit verlagen, ik lees daar 1001 meningen over?

Als ik zelf merk dat een oefening jiet lekker gaat dan pak ik iets minder gewicht en doe ik meer reps. Totdat ik zoveel reps doe dat ik overstap naar weer hoger gewicht. Maar train qua volume daarin wel anders dan jij, zit tot max 3*15 en dan ga ik verhogen.
Als ik zo laag in mn reps ga als jij, dan voer ik mn oefeningen niet goed uit en ga ik te snel cheaten of verlies ik mn houding. Altijd 8-12 reps gedaan, nu tot max 15

Weet niet precies of dat onder intensiteit verlagen valt maar dacht gewicht is intensiteit en aantal reps/oefeningen is volume. Maar kan dat uiteraard ook mis hebben. Leer al deze termen pas sinds ik op het forum zit, daarvoor (jaren terug..) altijd gewoon gedaan wat goed voelt

Als ik zelf merk dat een oefening jiet lekker gaat dan pak ik iets minder gewicht en doe ik meer reps. Totdat ik zoveel reps doe dat ik overstap naar weer hoger gewicht. Maar train qua volume daarin wel anders dan jij, zit tot max 3*15 en dan ga ik verhogen.
Als ik zo laag in mn reps ga als jij, dan voer ik mn oefeningen niet goed uit en ga ik te snel cheaten of verlies ik mn houding. Altijd 8-12 reps gedaan, nu tot max 15
Dit is in gslp ingebouwd, als je geen vijf reps haalt met goede vorm moet je direct 10% deloaden. Cheaten is dus geen optie (amrapset boven de vijfde rep 'mag' het wel).
Weet niet precies of dat onder intensiteit verlagen valt maar dacht gewicht is intensiteit en aantal reps/oefeningen is volume. Maar kan dat uiteraard ook mis hebben. Leer al deze termen pas sinds ik op het forum zit, daarvoor (jaren terug..) altijd gewoon gedaan wat goed voelt
Idem :D . Maar ik ben te stoïcijns om uit mezelf te verlagen:headbang:

Ah ok, ken al die verschillende trainingstypes (nog) niet ;)

Maar zo te horen weet je wat je doet, maar komt het er dus op neer, er ook aan toe kunnen geven als je soms een stapje terug moet doen. Maar kan begrijpen dat je dat in een progressive overload niet wilt doen.. ondanks dat dat waarschijnlijk soms wel eens het beste kan zijn..
Hopelijk volgende week alles weer in een stijgende lijn man 💪

Terug
Naar boven