Fitness Seller

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

• Topic Starter Topic Starter
Week 27
Deload training 3

Bench 91kg 1x5
Pendlay 85kg 1x6
Squat 113kg 1x5

Bench rep vier en vijf erg zwaar, wel lekker.
Roeien voelde goed, 3rir minimaal.
Squat goed opgewarmd met paused reps, setje van vijf met een minimale pause en klaar voor vandaag.

Er zullen ongetwijfeld wat fails aankomen, volume zal wat omlaag moeten. Twijfel over 3 werksets van 4 reps (rep minder per set, evenveel sets), of 2 werksets van 5 reps (een werkset minder, evenveel reps) ipv de 3x5 van het schema.

Week 28
Training 1

OHP 51kg 2x5 1x6 1rir (+1kg)
Chins 7kg 2x5 1x6 2rir (+0,5kg)
Rackpull 127,5kg 2x5 1x5 3-5rir (+2,5kg)

Press ging in eerste instantie megazwaar, techniek was niet helemaal top. Amrap ging goed.
Chins voelen makkelijk.
Rackpull goede progressie, voelt goed. Misschien wat te licht begonnen. Afgemaakt met 2x8 60kg RDL.

Vanaf deze week isolatie 1/3 minder vanwege herstel issues.

Week 28
Training 2

Bench 91kg 2x4 1x5 1rir (+1kg)
Pendlay 85kg 2x5 1x5 0rir (+1kg)
Squat 113kg 2x4 1x4 2rir (+1kg)

Bench redelijk goed, amrapset ging lekker. Afgemaakt met twee setjes smal drukken --> triceps compleet im Arsch.
Roeien viel wat zwaar, laatste twee reps waren gewoon butt-ugly.
Squat meh, uitvoering kon iets beter. Qua kracht verder wel goed, beetje in de tank gehouden.

Best tevreden met de training, te gaar om isolatie nog te doen:D. Om zwaar te kunnen blijven trainen ga ik van 3x5 naar 3x4 voor de mainlifts, vandaag gemerkt dat dat prima gaat. Niet dat ik bang ben om te deloaden, hoop zo nog even wat progressie te maken. Heb het gevoel dat het er in zit, zoniet dan deload ik gewoon netjes 10% en ga lekker verder. Nooit geschoten...

Week 28
Training 2

Bench 91kg 2x4 1x5 1rir (+1kg)
Pendlay 85kg 2x5 1x5 0rir (+1kg)
Squat 113kg 2x4 1x4 2rir (+1kg)

Bench redelijk goed, amrapset ging lekker. Afgemaakt met twee setjes smal drukken --> triceps compleet im Arsch.
Roeien viel wat zwaar, laatste twee reps waren gewoon butt-ugly.
Squat meh, uitvoering kon iets beter. Qua kracht verder wel goed, beetje in de tank gehouden.

Best tevreden met de training, te gaar om isolatie nog te doen:D. Om zwaar te kunnen blijven trainen ga ik van 3x5 naar 3x4 voor de mainlifts, vandaag gemerkt dat dat prima gaat. Niet dat ik bang ben om te deloaden, hoop zo nog even wat progressie te maken. Heb het gevoel dat het er in zit, zoniet dan deload ik gewoon netjes 10% en ga lekker verder. Nooit geschoten...
Je zou ook 5x3 kunnen overwegen, dan houd je iets meer volume.

Wegens pinkpop laatste training van vorige week niet gelogd, bij deze.

Week 28
Training 3

Mainlifts:
OHP 52kg 2x4 1x5 1rir (+1kg)
Chins 7,5kg 2x4 1x7 2-3rir (+0,5kg)
Rackpull 130kg 2x4 1x7 2rir (+2,5kg)

Assistance:
RDL 60kg 2x10
BB bic curl 25kg*12 - 27,5kg*8 - 30kg*6
Abs rollout 3x7

OHP lijkt op een plateau te zitten, benieuwd of de overgang naar 5x3 nog ruimte voor progressie gaat bieden.
Chins blijven goed gaan, einde lijkt nog lang niet in zicht.
Rackpull is nu redelijk op niveau en gaat meestal erg goed qua uitvoering. Begin ze goed te voelen in de hammies.
Goeie training, nu lekker weekendje pinkpop. Gelukkig is het maar een kwartier lopen :D dus kan lekker thuis eten, slapen en poepen. Heb mezelf een bier&burgers quotum opgelegd, moet goedkomen:roflol:

Laatst bewerkt:
Week 29
Training 1

Mainlifts:
Bench 92kg 5x3 1-2rir (+1kg)
Pendlay 86kg 5x3 1rir (+1kg)
Rackpull 132,5kg 3x3 3rir (+2,5kg)

Assistance:
-----

Bench begon met wat mindere vorm, vanaf derde set weer prima. Lijkt nog wel wat rek in te zitten.
Roeien ging makkelijker dan verwacht, al kijk ik niet raar op als ik binnenkort moet deloaden hierop.
Rackpull voelt nu als een volwaardige oefening waar ik goed sterker op kan worden, blij met de switch van deadlift naar rackpull+rdl (dank aan alle tips). Waar het eerst nog een oefening gericht op herstel (en dus op uitvoering en relatief licht uitgevoerd) was, is het nu een serieuze krachtoefening geworden. Bij de eerste rep op werkgewicht dacht ik f**k, shit`s getting serious now:cool:. Krijg er nu dezelfde voldoening van als van zware deadlifts en kan lekker doorgrinden erop, zonder nog echt na te denken over de uitvoering (uiteraard let ik wel op zo strikt mogelijke uitvoering en ga echt niet cheaten).
Vandaag nav de tip van @Mentat alle mainlifts naar 5x3, muv rackpull 3x3. Voelde me minder vermoeid tijdens de training (minder last van wiebelende ledematen) en had meer het idee `het wel aan te kunnen`. So far so good dus, bevalt beter dan de 3x4 die ik eerst probeerde, al is het nog te vroeg om nu al conclusies te trekken.

Voelde me na een weekendje pinkpop redelijk brak, had dan ook een slechte training verwacht. Warming up was klote, daarna ging het verbazend goed. Geen bierzweet, dus kan de volgende keer wel wat meer zuipen:roflol:. Geen assistance vandaag om de voor de hand liggende redenen.

Lekker hoor, bench gaat langzaam aan richting de befaamde 100kg :flexbiceps:
1rm wil ik wel proberen, begint wel te kriebelen ja:eyebrow:. Misschien na de volgende refeed eens wat doubles proberen. Maar wel eerst nog twee 20kg platen aanschaffen, anders ziet die 100kg niet uit met al die kleinere platen:roflol: en het moet wel een echte two plate bench zijn he

1rm wil ik wel proberen, begint wel te kriebelen ja:eyebrow:. Misschien na de volgende refeed eens wat doubles proberen. Maar wel eerst nog twee 20kg platen aanschaffen, anders ziet die 100kg niet uit met al die kleinere platen:roflol: en het moet wel een echte two plate bench zijn he
haha nice :cool: je traint altijd thuis dus? aan de ene kant altijd gaaf als je al je gewichten aan je stang kan hangen, andere kant weer jammer omdat je weer veel centen neer kan tellen :emo:

haha nice :cool: je traint altijd thuis dus? aan de ene kant altijd gaaf als je al je gewichten aan je stang kan hangen, andere kant weer jammer omdat je weer veel centen neer kan tellen :emo:
Ja altijd thuis, zou niet anders willen. Eerlijk gezegd geen idee wat die gietijzeren platen nu kosten, maar ga ze wel binnenkort nodig hebben en werkt ook wat makkelijker met laden.

Ja altijd thuis, zou niet anders willen. Eerlijk gezegd geen idee wat die gietijzeren platen nu kosten, maar ga ze wel binnenkort nodig hebben en werkt ook wat makkelijker met laden.
2dehands int oog houden, heb er 2 op de kop kunnen tikken voor 50 euro.. winkel kosten ze algauw 60 euro per 20kg of meer

Week 29
Training 2

Mainlifts:
OHP 53kg 4x3 1x4 1-2rir (+1kg)
Chins 8kg 4x3 1x4 2rir (+0,5kg)
Squat 114kg 4x3 1x3 2rir (+1kg)

Assistance:
DB rear delt fly na ohp 2x8@5kg
BB calf raise na squat 2x12@85kg
BB bicep curl 12x26kg 8x28,5kg 5x31kg (zou eigenlijk na chins moeten, maar doe ze liever op het eind)

OHP voelt erg zwaar, barsnelheid wordt minder. Wel nog een extra rep kunnen doen tijdens amrapset, lekker.
Chins voelden vandaag wat zwaarder dan normaal, kon echter goed doorgrinden dus energiebalans lijkt ook weer beter:o.
Squats gingen op zich aardig, al ben ik nog altijd niet helemaal happy met mijn vorm (heb er een apart squat vormcheck topic voor aangemaakt). Qua kracht in de benen zit het wel goed en zou ik denk ik meer kunnen, stijfheid in onderrug/heup zal hier ongetwijfeld een rol in spelen. Werk aan den winkel dus. Wel zeer tevreden over de training.
Abb rollouts komen volgende week weer terug, als energiebalans goed blijft.

Opmerkelijk was dat ik vandaag wakker werd met een ENORME triggerpoint thv onderkant rechter schouderblad (na twee dagen +8 uur slaap). Nu heb ik wel vaker triggerpoints, maar die krijg ik zelf weg na een of twee `behandelingen` en vormen geen belemmering. Deze echter voelt alsof er een bot mes op die plek naar binnen gaat :eek:. Het beperkte mijn bewegingsvrijheid en ik voel nu een vreemde `trek` net onder de schouder aan de bovenkant van mijn tricep als ik mijn arm zijwaarts omhoog beweeg.
Ik ben er zeker van dat dit geen blessure is/wordt maar veroorzaakt wordt door die massieve triggerpoint. Ga er alles aan doen om het los te krijgen (op de pijnbank dus) en anders maar weer fysio:grumble:.
En dan zijn er mensen die beweren dat ouder worden `mooi` is :headbang::roflol:

Week 29
Training 3

Mainlifts:
Bench 93kg 4x3 1x4 1rir (+1kg)
Pendlay 87kg 4x3 1x6 1rir (+1kg)
Rackpull 135kg 2x3 1x5 2-3rir (+2,5kg)

Assistance:
Close grip bp na benchpress 2x8@55kg
RDL na rackpull 2x8 @62,5kg

Bench is zwaar, barsnelheid is nog redelijk normaal. Kan lekker doorgrinden met goede vorm, schouders voelen nog fris dus denk dat de techniek wel goed zit.
Roeien leek loeizwaar bij het opwarmen maar eenmaal opgewarmd goed te doen. Verrassend netjes, strikte vorm waar ik de laatste tijd nog wel eens een repje wou cheaten. Happy happy:cool:
Rackpull beetje zelfde verhaal als roeien. Kwestie van de goede vorm vinden en dan knallen. Merk wel dat mijn hammies verrotter zijn dan normaal, dus ga waarschijnlijk binnenkort rackpull en squat om en om doen (nu 2xp/w rackpull, 1xp/w squat).

Aanvankelijk beetje weinig motivatie maar eenmaal goed begonnen weer de oude. Zal vast met het cutten te maken hebben:o. Triggerpoint waar ik erge last van had is helemaal weg (vriendin mocht zich uitleven), maar tijdens het benchen wat last van de rechterpols gekregen. Is iets waar ik af en toe last van heb (ganglion is a b*ch) maar verder geen issue of belemmering. Zeer tevreden over de trainingen deze week!
Bodyweight is laatste twee weken ongeveer gelijk gebleven (deloadje, uitjes etc.), deze week weer strikter qua voeding en mikken op 0,2-0,3kg per week cutten.

Terug
Naar boven