- Waardering
- 27.769
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 160kg
- Vetpercentage
- 50%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leuk dat je het vraagt! Tuin ziet er kaal uit nu
. Heb twee kommen havermout van elk 500 kcal extra gegeten en nog een bossche bol. Geslapen als een roosje en de dag erna gewoon goed kunnen trainen. Merk dat de kt echt goed is voor me, twee jaar geleden kon ik dit soort werk echt nog vergeten. Weekgewicht was als verwacht dus je advies was wel spot on.
Netjes!Week 31
Training 2
Mainlifts
OHP 56kg 4x3 1x4 2rir (+1kg)
Chins 9,5kg 4x3 1x5 2-3rir (+0,5kg)
Squat 116kg 3x3 1x3 2-3rir (+1kg)
Assistance
DB rear delt fly 2x11@5kg
BB calf raise 2x14@85kg
BB bicep curl 12x27kg 8x29,5kg 5x32kg
Bonus ohp rep out 32kg (lag er nog op) 18x
Abs rollout 3x9
OHP weer zwaar en moeizaam aanvankelijk, laatste twee sets erg goed.
Chins easy reps.
Squat voelt goed, minder met kont naar achteren en rechter omlaag (thanks @Bullshark). Laatste rep van elke set met wat vertraging omhoog en beetje trilpootjes. Vanaf volgende week 1,5x per week squatten (aba-bab met rackpull) dus voor nu volume iets gereduceerd om progressie/intensiteit gaande/hoog te houden. Omdat ik nu aan het cutten ben mag het volume eventueel tot 3x3 omlaag, voor nu houd ik 3x4 aan.
Goede training, energie prima behalve op squats, merkte duidelijk dat een vijfde set te veel zou worden. Voor het eerst in jaaaaren mezelf gedreven tot bijna kotsen![]()
Geluk, mijn eerste set is ook altijd ruk.Netjes!
Ik heb t bij OHP altijd precies andersom...eerste set gaat lekker en drna wordt t moeizamer
Thx, merk dat ik in het begin altijd even de goede vorm moet vinden. Zit nog niet ingebakken, dus nog genoeg winst op uitvoering te halen.Netjes!
Ik heb t bij OHP altijd precies andersom...eerste set gaat lekker en drna wordt t moeizamer
maar zaterdag wat veel rotzooi gegeten, zal nog een beetje extra vocht zijn want gepoept als een grote jongen heb ik al.
.Frontsquat ga ik bij 0 beginnen, gaat me vooral om de techniek en hopelijk wat winst qua flexibiliteit (ook om te helpen met gewone squats). In de toekomst komt frontsquat in het schema, dan kan ik ze serieus gaan opbouwen.Lekker hoor 57kg OHP 💪
Hopelijk gaat je nieuwe schema bevallen 👌
Geen ervaring met rackpulls, maar niet bang dat rackpull+RDL+frontsquat opvolgend teveel voor je onderrug gaat worden?
Zelf voel ik de FSQ meer in de bovenrug, ik denk dat door het lagere gewicht en meer rechtopstaande houding er mogelijk minder druk op de onderrug komt te staan dan bij andere squatvormen.Frontsquat ga ik bij 0 beginnen, gaat me vooral om de techniek en hopelijk wat winst qua flexibiliteit (ook om te helpen met gewone squats). In de toekomst komt frontsquat in het schema, dan kan ik ze serieus gaan opbouwen.
Betreffende squat variaties, dat is precies wat ik deed in mijn schema voor greyskull. Trainde toen niet zwaar en meer gericht op herstel. Ben dus wel bekend met de oefeningen en doe ze graag. Door vier dagen te gaan trainen is er nu ook weer wat tijd voorAls het gaat om het verbeteren van houding en mobiliteit dan zou je bij voorbeeld wat gobletsquat en varianten in je warm up kunnen laten terugkomen. Ook de overheadsquat is daar heel geschikt voor. Eenbandere optie zou kunnen zijn om de RDL naar je squatdag te verpkaatsen.
Mijn observatie:Betreffende squat variaties, dat is precies wat ik deed in mijn schema voor greyskull. Trainde toen niet zwaar en meer gericht op herstel. Ben dus wel bekend met de oefeningen en doe ze graag. Door vier dagen te gaan trainen is er nu ook weer wat tijd voor.
RDL naar squatdag is ook een goeie, misschien kan ik dan hamstring curls doen ipv rdl op rackpulldag.
Nsuns heeft ook DL daarna Frontsquats maar niet eerst nog RDL's.Mijn observatie:
Heel veel ub/lb schema's hebben op de DL dag een lichtere squat variatie, vaak FSQ, en op de SQ dag een lichtere hinge, vaak RDL.
Vaak lijkt het op:
1. Zware variant
2. Minder zware variant van de oefening of beweging van de andere dag oid
3. Zwakke punten, partials, pompwerk, evenwicht
4. Core en andere extra's.
Voordeel kan zijn dat je iig 2x per week squat, voor ohp/bench wordt het vaak iets anders ingevuld.
Mijn observatie:
Heel veel ub/lb schema's hebben op de DL dag een lichtere squat variatie, vaak FSQ, en op de SQ dag een lichtere hinge, vaak RDL.
Vaak lijkt het op:
1. Zware variant
2. Minder zware variant van de oefening of beweging van de andere dag oid
3. Zwakke punten, partials, pompwerk, evenwicht
4. Core en andere extra's.
Voordeel kan zijn dat je iig 2x per week squat, voor ohp/bench wordt het vaak iets anders ingevuld.
Thanks. Ik zou liever fb blijven trainen en deze opzet lijkt idd veel op ub/lb. Dat is op zich prima, maar wel een noodgreep wegens duur van de trainingen.Nsuns heeft ook DL daarna Frontsquats maar niet eerst nog RDL's.
Als je meer richting FB zou willen, dan kan pull/push ook een optie zijn.Thanks. Ik zou liever fb blijven trainen en deze opzet lijkt idd veel op ub/lb. Dat is op zich prima, maar wel een noodgreep wegens duur van de trainingen.
Het traject wat ik in gedachte had is om na de cut nog even greyskull te volgen, nog wat kracht winnen en dan overgaan op ub/lb van de stickie (wel wat aangepast vanwege trainingsmateriaal). Mijn doel zal dan verschuiven van kracht naar hypertrophy en bijwerken van achterlopende gebieden.
Ok ik heb huiswerk te doenAls je meer richting FB zou willen, dan kan pull/push ook een optie zijn.
Een dag voor de 4 grote oefeningen waarbij je bij LB na je main als secondary een variant op de main van de andere dag doet en bij UB je aandacht heb voor de tegengestelde beweging van je main (bench en row, press en pull down/up). Dat is een beetje zoals 531 BBB met de BBB flipped het doet.
Een variatie om meer op kracht en FB te trainen kan nog zijn om een 3+1 DUP of HLM te doen waarbij je na je laatste dag van de 3 een dagje accessoires doet of oefeningen waar je niet aan toe komt om je trainen binnen een of de tijd te houden.
. Zou het allemaal willen proberen maarja...tijd
YW.Ok ik heb huiswerk te doen. Zou het allemaal willen proberen maarja...tijd
![]()