AndroidHealthClinic

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

• Topic Starter Topic Starter
Week 5
UB1

Bench 90kg 3x5
Pendlay 71kg 3x8
Seated db press 10kg 3x8
Pull-up bw 1x7 1x5
Close grip bp 60kg 1x11 1x8-fail ss bb rev bic curl 20kg 2x11
Abs rollout 3x7

Trof vanmorgen een aangereden kat voor de deur aan, training stoïcijns afgewerkt.
Beestje leek me kansloos, ook niet gechipt. Ik hoop op beter nieuws dan ik verwacht.

1660750423537.png

Blijkbaar had ie nog een paar levens over, fingers crossed..

Laten we het hopen! Had je direct de dierenambulance gebeld toen je hem vond? Heftig om te zien he zo'n hulpeloos beestje..
Nou ik dacht eerst dat ze dood was. Toen ik haar in een doos wilde leggen begon ze te stuipen en dieper te ademen, meteen de ambu gebeld en warm gehouden.
Nu hopen dat ze het haalt en de eigenaar zich meldt, anders hebben we een nieuw vriendinnetje :o

Nou ik dacht eerst dat ze dood was. Toen ik haar in een doos wilde leggen begon ze te stuipen en dieper te ademen, meteen de ambu gebeld en warm gehouden.
Nu hopen dat ze het haalt en de eigenaar zich meldt, anders hebben we een nieuw vriendinnetje :o
Wat een goeie daad man :bow: groot en goed hart heb je zo te lezen 👍 (was me eerder al opgevallen hoor, maar dit is wel erg mooi om te lezen)

Week 5
LB2

Rackpull 140kg 3x5
Frontsquat 50kg 5x4
Hamstring curl bw 2x9
BB calf raise 80kg 2x18
Hanging knee raise bw 3x8

Rackpull voelde sterk, goede vorm. Wel ff kapot er na.
Frontsquat easy reps voor de benen. Frontrack gaat beter. Op het eind moeite om ub in toom te houden. Prima voor nu.
Stilhangen op knee raises gaat beter, al lijkt het nu meer op een hybride knee/leg raise. Abs branden iig goed.
Lekkere training, veel energie :allright:

Gaat lekker zo te lezen en goed alle oefeningen onder de knie aan het krijgen, NICE :flexbiceps:

Week 5
UB2

OHP 52kg 1x3 fail 4e --> 40kg 2x8
Chins 10kg 3x5
BB low incline press 55kg 3x12
DB chest supp row 10kg 3x12
BB curl 13x20kg 11x22kg 8x24kg ss db skullcrusher 10kg 2x12
Abs rollout 3x7

OHP klaar na drie reps. Wilde wel drukken maar gebeurde gewoon niks, klaar. Afgemaakt met twee lichte setjes.
Chins stond 9kg op het programma, maar ik had geen zin om schijven te tellen, dus maar de 10kg schijf gepakt. Ging prima, moet vaker boos zijn :D .
Incl press lekker de laatste repjes door de verzuring drukken, nieuw gevoel voor me but me likey:D.
Rest ging prima, misschien niet de volle kracht vandaag maar genoeg energie en lekker getrained.

Week 6
LB1

Squat 107kg 3x5
RDL 68kg 3x8
BB hacksquat 70kg 2x10
BB calf raise 100kg 2x12
Hanging knee raise bw 9-8-10

Squat solide, wel zwaar op de laatste rep.
RDL nette vorm, kracht nog over maar spier uithoudingsvermogen is de beperkende factor.
Hacksquat iets lichter en meer reps. Eerste set probleemloos, tweede set twee keer nog bar tegen reet. Denk dat vermoeidheid (daardoor slordigheid) ook hier boosdoener is, want met 100% focus en rustige uitvoering gaat het prima. Mislukte reps wel netjes opnieuw gedaan.
Knee raises gaan prima, laatste set geen voetje meer aan de grond en bijna geen zwiepen meer :D .
Energie genoeg, kracht weer niet 100% aanwezig maar nog goed te doen. Tevreden.

Week 6
LB1

Squat 107kg 3x5
RDL 68kg 3x8
BB hacksquat 70kg 2x10
BB calf raise 100kg 2x12
Hanging knee raise bw 9-8-10

Squat solide, wel zwaar op de laatste rep.
RDL nette vorm, kracht nog over maar spier uithoudingsvermogen is de beperkende factor.
Hacksquat iets lichter en meer reps. Eerste set probleemloos, tweede set twee keer nog bar tegen reet. Denk dat vermoeidheid (daardoor slordigheid) ook hier boosdoener is, want met 100% focus en rustige uitvoering gaat het prima. Mislukte reps wel netjes opnieuw gedaan.
Knee raises gaan prima, laatste set geen voetje meer aan de grond en bijna geen zwiepen meer :D .
Energie genoeg, kracht weer niet 100% aanwezig maar nog goed te doen. Tevreden.
Man als ik 3x15 70kg RDLs doe ga ik altijd DOOD, laatste reps lijkt het net alsof ik hardgelopen hebt. Zo erg dat ik zelfs straps nodig heb want anders raak ik mn mmc kwijt. :roflol:

Week 6
UB1

Bench 91kg 2x5 1x4 fail vijfde
Pendlay 72kg 3x8
Seated db press 10kg 2x9
Pull-up bw 1x7 1x6
Close grip bp 60kg 1x11 1x9  ss bb reverse curl 20kg 2x12
Abs rollout 3x8

Bench voelde erg goed, laatste rep niet gedaan omdat ik voorlopig niet tot 0rir wil gaan. Volgende week herkansing.
Pendlay prima, beetje vermoeid op laatste reps.
Db press ook tegen max aan, bench valt toch wel zwaar :o .
De rest is prima, beetje progressie maar meestal al te zwaar vermoeid om nog echt te knallen. Niet erg verder, doel is om deze cut niet meer dan 10% kracht in te leveren en daar zit nog genoeg ruimte in.
Goeie training, kracht en energie ruim voldoende aanwezig.

Week 6
UB1

Bench 91kg 2x5 1x4 fail vijfde
Pendlay 72kg 3x8
Seated db press 10kg 2x9
Pull-up bw 1x7 1x6
Close grip bp 60kg 1x11 1x9  ss bb reverse curl 20kg 2x12
Abs rollout 3x8

Bench voelde erg goed, laatste rep niet gedaan omdat ik voorlopig niet tot 0rir wil gaan. Volgende week herkansing.
Pendlay prima, beetje vermoeid op laatste reps.
Db press ook tegen max aan, bench valt toch wel zwaar :o .
De rest is prima, beetje progressie maar meestal al te zwaar vermoeid om nog echt te knallen. Niet erg verder, doel is om deze cut niet meer dan 10% kracht in te leveren en daar zit nog genoeg ruimte in.
Goeie training, kracht en energie ruim voldoende aanwezig.
Ik vind de seated barbell press ook fijn om te doen, leuk om af te wisselen. Is een oonga boonga oefening, niet moelijk en je kan vies hard grinden erop zonder je onderrug/rug te belasten.

Ik vind de seated barbell press ook fijn om te doen, leuk om af te wisselen. Is een oonga boonga oefening, niet moelijk en je kan vies hard grinden erop zonder je onderrug/rug te belasten.
Mee eens, maar ik heb bewust wat meer db oefeningen toegevoegd omdat ub mobiliteit een probleem begon te worden. Kan met db een volledige rom maken die goed voelt, merk dat ub nu langzaam wat losser wordt (niet alleen door db oefeningen, werk er dagelijks aan).

W
Mee eens, maar ik heb bewust wat meer db oefeningen toegevoegd omdat ub mobiliteit een probleem begon te worden. Kan met db een volledige rom maken die goed voelt, merk dat ub nu langzaam wat losser wordt (niet alleen door db oefeningen, werk er dagelijks aan).
Wat doe je hier dagelijks aan?

Probeer is ipv lateral raises(als je die doet) lu raises, uitstekende prehab oefening en zieke pomp. Wel goed uitvoeren.

Terug
Naar boven